Kosten voor het pinnen in Griekenland

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Nijogeth

Re: Kosten voor het pinnen in Griekenland

Ongelezen bericht door Nijogeth » 11 aug 2019 16:46

Maar pinnen in het buitenland is gewoon gratis. Jouw bank rekent namelijk geen kosten. Het gebruik van de pinautomaat wordt soms door de eigenaar wel belast met kosten, maar dat is ook niet overal zo.

Het komt een beetje over als een all inclusive vakantie boeken en vervolgens klagen dat je alsnog moet betalen als je bij een ander restaurant gaat eten.

Berteman

Ongelezen bericht door Berteman » 11 aug 2019 17:46

Ik heb hier (in Frankrijk) ook mee te maken gehad. Bij navraag bij de bank (in Frankrijk) en mijn bank in Nederland blijkt dat voor de bank een geldopname een ander soort transactie is dan betalen en er daardoor kosten in rekening gebracht kunnen worden.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 11 aug 2019 18:17

Die kosten worden dan door de Franse bank in rekening gebracht, niet door uw eigen bank.

Justmeagain

Ongelezen bericht door Justmeagain » 11 aug 2019 23:29

Of breien moet met een creditcard gepind hebben. Dat is eigenlijk nooit gratis.
@julio
Dat is wel degelijk gratis als u een positief saldo heeft.
Dat komt waarschijnlijk niet vaak voor maar dan is een opname gratis.

geengast

Ongelezen bericht door geengast » 12 aug 2019 09:11

Heb redelijk ervaring met pinnen in verschillende Europese landen. Maar....ik hoor hier niemand zeggen dat je ALTIJD eerst gewaarschuwd wordt door de automaat. Na het instoppen van je pas en je pincode kan de automaat zien van welk land je komt en doet je een voorstel voor de kosten. Ben je het er niet mee eens, kun je altijd de opname afbreken en een goedkopere bankautomaat zoeken.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie » 12 aug 2019 23:59

breien schreef:
22 jul 2019 13:53
Het was gewoon met mijn oranje pinpasje. Voordat ik geld pinde werd ik door de bank daar erop gewezen en kon ik de transactie nog annuleren.
Misschien was de informatie van mijn bank duidelijker geweest als ze vermeld hadden dat de buitenland de bank kosten in rekening kon brengen.
Eigenlijk is er dus geen probleem. Uw eigen bank heeft aangegeven dat zij geen kosten in rekening brengen en bij de transactie werd aangegeven dat het geld ging kosten en kon U de transactie nog annuleren.
Uw eigen bank kan ook niet aangeven bij welke geldautomaten in Griekenland kosten in rekening gebracht worden en bij welke niet omdat ze dat gewoon niet weten denk ik. Ze kunnen alleen aangeven wat zij doen, namelijk geen kosten in rekening brengen.

Plaats reactie