LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kosten voor het pinnen in Griekenland

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Kosten voor het pinnen in Griekenland

Ongelezen bericht door geengast »

Heb redelijk ervaring met pinnen in verschillende Europese landen. Maar....ik hoor hier niemand zeggen dat je ALTIJD eerst gewaarschuwd wordt door de automaat. Na het instoppen van je pas en je pincode kan de automaat zien van welk land je komt en doet je een voorstel voor de kosten. Ben je het er niet mee eens, kun je altijd de opname afbreken en een goedkopere bankautomaat zoeken.

Dirkie
Berichten: 2925
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Kosten voor het pinnen in Griekenland

Ongelezen bericht door Dirkie »

breien schreef:
22 jul 2019 13:53
Het was gewoon met mijn oranje pinpasje. Voordat ik geld pinde werd ik door de bank daar erop gewezen en kon ik de transactie nog annuleren.
Misschien was de informatie van mijn bank duidelijker geweest als ze vermeld hadden dat de buitenland de bank kosten in rekening kon brengen.
Eigenlijk is er dus geen probleem. Uw eigen bank heeft aangegeven dat zij geen kosten in rekening brengen en bij de transactie werd aangegeven dat het geld ging kosten en kon U de transactie nog annuleren.
Uw eigen bank kan ook niet aangeven bij welke geldautomaten in Griekenland kosten in rekening gebracht worden en bij welke niet omdat ze dat gewoon niet weten denk ik. Ze kunnen alleen aangeven wat zij doen, namelijk geen kosten in rekening brengen.

Gesloten