LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] krijgen van een hypotheek met achterstandcodering BKR

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
consument007
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 nov 2005 23:19

krijgen van een hypotheek met achterstandcodering BKR

Ongelezen bericht door consument007 »

Hallo

Laatst zijn we naar De hypotheker geweest om te kijken hoeveel we konden lenen. En we hadden een huisje op het oog.

Maar helaas konden we heel weinig lenen omdat ik nog een lening (doorlopend krediet) had lopen bij de bank.

De Hypotheker adviseerde ons de lening die ik had, tijdelijk op naam van iemand anders(familielid/vriend) te zetten en mijn doorlopend krediet op te zeggen. De kosten van de rente betaal ik.

En nadat ik de sleutels in ontvangst zal gaan nemen de doorlopend krediet weer op mijn naam zal gaan zetten!

De Hypotheker zei ook dat wij dit aankonden en geen probleem is voor ons. Wij zijn nl. tweeverdieners

Is dit verstandig om te doen?
De voorlopige koopcontract moeten we nog tekenen.
krijgen we geen problemen met NHG?

Alvast bedankt!!!

Ook_Handelaar
Berichten: 101
Lid geworden op: 09 jul 2004 20:00

Re: krijgen van een hypotheek met achterstandcodering BKR

Ongelezen bericht door Ook_Handelaar »

Je moet vooral nog veel meer gaan bij-lenen, dan kom je tenminste echt in de problemen!!!!!
Dat advies van die hypotheker is ronduit medogenloos, hij wil alleen maar extra veel provisie opstrijken!

Nuke
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 nov 2005 13:21

Re: krijgen van een hypotheek met achterstandcodering BKR

Ongelezen bericht door Nuke »

ik heb helaas ook een huis gekocht en ben achter gekomen da tikeen achterstadns codering heb. Hebben jullie al een bank die de wonng nog wil financieren?

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: krijgen van een hypotheek met achterstandcodering BKR

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Als een bank een beetje verstandig is geeft geen enkele bank in Nederland een krediet, hypotheek of lening aan een persoon met een achterstandsnotering. Ze willen wel zeker weten dat ze hun centen terug krijgen uiteindelijk.

Nuke
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 nov 2005 13:21

Re: krijgen van een hypotheek met achterstandcodering BKR

Ongelezen bericht door Nuke »

helaas heb ik de pech dat het hier gaat om een telefoon rekening bij t-mobile van 66 euro. om precies te zijn een eindafrekening die ik niet via hen maar via een incasso bureao heb gekregen.

well lullig om daar achter te komen na het kopen van een woning en na 6 jaar klant te zijn daar. om daarna als natrapper vanwege het beindigen van de contract een bkr registratie te geven en niet de afrekening op tijd sturen.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: krijgen van een hypotheek met achterstandcodering BKR

Ongelezen bericht door NAK »

consument007

Als het restant van de DC niet al te groot is zou je het ook op kunnen laten gaan in het bedrag van de hypotheek.

Los je in 1 keer je dc af en je kunt je huisje kopen.

Xpert
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:54

Re: krijgen van een hypotheek met achterstandcodering BKR

Ongelezen bericht door Xpert »

Advies van de Hypotheker is ronduit schokkend.
De Hypotheker raad de klant min of meer aan valsheid in geschrifte te plegen.

Bij het inlossen van een lening eist de bank vaak dat deze afgelost dient te zijn uit eigen middelen en geen geleende middelen.

Door de familielid in de plaats te stellen of de lening door een familielid af te laten lossen spreek je niet over het aflossen uit eigen middelen. Deze hypotheekadviseur geeft de branche weer een slecht imago. Royeren deze hypotheekadviseur, mag nooit meer hypotheken adviseren.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: krijgen van een hypotheek met achterstandcodering BKR

Ongelezen bericht door NAK »

Bij het inlossen van een lening eist de bank vaak dat deze afgelost dient te zijn uit eigen middelen en geen geleende middelen.
Is per bank verschillend.

Saran
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 nov 2005 14:00

Re: krijgen van een hypotheek met achterstandcodering BKR

Ongelezen bericht door Saran »

Beste Nuke,

Het is wel mogelijk om met een achterstandscodering een hypotheek te nemen. Zeker als wat je beschrijft klopt, zou het geen probleem moeten zijn. Mocht je meer info willen, dan moet je maar hier even reageren.

Nuke
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 nov 2005 13:21

Re: krijgen van een hypotheek met achterstandcodering BKR

Ongelezen bericht door Nuke »

Beste Saran,

Hierbij mijn reactie. Ik wil graag een hypotheek hebben met mijn huidige registratie. je kunt mij mailen op [email protected]

Ger 1111
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 nov 2005 20:23

Re: krijgen van een hypotheek met achterstandcodering BKR

Ongelezen bericht door Ger 1111 »

Beste Nuke, een BKR registratie voor € 66,00???
Is het niet zo dat alleen achterstanden van € 1000,00 of meer worden geregistreerd??

particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: krijgen van een hypotheek met achterstandcodering BKR

Ongelezen bericht door particulier »

Een goed hypotheekadviseur hoort de lasten van een krediet mee te nemen in het totale maandlastenplaatje. Ik vraag me af welke vriend of famillielid een krediet op zijn naam wil zetten?

Het overnemen van kredieten is gewoon mogelijk, partijen als Ohra en FBTO bieden rentes van respectievelijk 6 a 7 % op een doorlopend krediet. Doorgaans stukken goedkoper dan een grootbank of creditcardlimiet. Het bijeenvegen van kredieten kan zo zorgen voor een lagere maandlast.

Natuurlijk is het wel zo dat dit krediet geregistreerd wordt bij het BKR. Ook als is er geen achterstandscodering willen sommige hypotheekverstrekkers bij het kopen van je eerste huis nog wel eens moeilijk doen. Dit heeft waarschijnlijk alles te maken met hoe ze de kredietwaardigheid beoordelen van een mogelijke nieuwe klant. Dus baseer een maximale hypotheekberekening incluis het openstaande krediet. Vraag minimaal 3 offertes op met dezelfde rente, rentevaste periode en voorbeeldrendement. Zo kom je niet in de problemen als 1 van de partijen toch niet zo happig is om een hypotheek te verstrekken als je een doorlopend krediet hebt.

Xpert
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:54

Re: krijgen van een hypotheek met achterstandcodering BKR

Ongelezen bericht door Xpert »

Nuke,

achterstandscoderingen worden door verschillende geldverstrekkers geaccepteerd, maar dan moet het wel om een gewonen a-codering zijn.
Wel moet je met een logisch verhaal komen dat je aan de achterstandscodering eigenlijk niets kon doen en aangeven wat je eraan gedaan hebt om de achterstand zo snel mogelijk weer in te lopen.

Heb je echter een A1 of A2 of A3-codering dan kan je mogelijk bij ELQ hypotheken in Zwanenburg terecht. ELQ doet geen A-4 coderingen.



http://www.elqhypotheken.nl

Verkoperzoveel
Berichten: 47
Lid geworden op: 16 sep 2005 16:33

Re: krijgen van een hypotheek met achterstandcodering BKR

Ongelezen bericht door Verkoperzoveel »

Moet je niet kijken wat voor rente je moet betalen. En ze financieren maar voor 3 jaar.

Xpert
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:54

Re: krijgen van een hypotheek met achterstandcodering BKR

Ongelezen bericht door Xpert »

Ja, je hebt gelijk.....................maar,

je kan daar mogelijk toch terecht als je graag wil kopen of als je niet van de verkoop afkan omdat je bijvoorbeeld de ontbindende voorwaarden hebt laten verlopen zonder ontbinding in te roepen. De termijn van de ontbindende voorwaarden voor de financiering wordt vaak zo kort gesteld dat een klant/zijn adviseur in hun onachtzaamheid daar niet goed op let.

Rente is niet marktconform en de boeteclausule is aanzienlijk gedurende de eerste drie jaar.

Maar ja................je bent misschien wel geholpen.
Laatst gewijzigd door Xpert op 13 nov 2005 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.

[email protected]
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 nov 2005 13:18

Re: krijgen van een hypotheek met achterstandcodering BKR

Ongelezen bericht door [email protected] »

Er zijn in Nederland slechts een paar hypotheekverstrekkers die kunnen omgaan met Hypotheek en BKR. Zie de site http://www.hypotheek-bkr.nl. Er is ook slechts een instantie in Nederland die een bestaande schuld van ronde 50.000 euro (ik denk dat 66.000 ook wel gaat) overneemt en verwerkt in de hypotheek hypotheek met schuldsanering|. De hypotheker doet hiet geen zaken mee en zal hierna dus nooit adviseren.


Gesloten