LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lange deposito bij Rabo rentewijzigingen?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Eef1967
Berichten: 65
Lid geworden op: 19 jan 2011 19:02

Lange deposito bij Rabo rentewijzigingen?

Ongelezen bericht door Eef1967 »

Heeft iemand hier een langdurig deposito bij Rabo afgesloten? Momenteel is de rente voor 20 jaar vast 5%.
In 2008 waren de depositorentes wel 6% voor kortere duur. Is het nu zo dat Rabo destijds ook hogere rente op dit deposito had of is die 5% vrij standvastig?
Ik vraag dit omdat dit voor nu een mooie rente is, maar als de rente erg stijgt dan zit ik straks misschien met een lage rente en vast.

MAXIEM

Re: Lange deposito bij Rabo rentewijzigingen?

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Eef1967

Als de eu instort is mogelijk de rente nog 5% (hoewel, ook dat is dan niet zeker). Als alles echter goed gaat, dan kan over 10 jaar de rente ook makkelijk 12% zijn (China en Brazilië zijn daar voorbeelden van). Met andere woorden: je hebt een glazen bol nodig om beslissingen te nemen en die bollen zijn NIET in de handel.

Maxiem.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Lange deposito bij Rabo rentewijzigingen?

Ongelezen bericht door Chanmaster »

@MAXIEM weet jij waar die bollen te koop zijn? Lijkt me spannend zo'n bol.
Zou de eu in elkaar zakken? Enig idee wanneer?
De kans op een derde wereldoorlog is nog nimmer zo groot geweest als nu!
Onder gegeven omstandigheden zal men de eu niet inelkaar laten storten.
Nederland heeft overigens niets met WO3 te maken daaar ze geen leger meer heeft.

UrbanSolitude
Berichten: 153
Lid geworden op: 05 apr 2011 17:24

Re: Lange deposito bij Rabo rentewijzigingen?

Ongelezen bericht door UrbanSolitude »

Eef1967 schreef:Heeft iemand hier een langdurig deposito bij Rabo afgesloten? Momenteel is de rente voor 20 jaar vast 5%.
In 2008 waren de depositorentes wel 6% voor kortere duur. Is het nu zo dat Rabo destijds ook hogere rente op dit deposito had of is die 5% vrij standvastig?
Ik vraag dit omdat dit voor nu een mooie rente is, maar als de rente erg stijgt dan zit ik straks misschien met een lage rente en vast.

Ik heb diverse deposito's bij verschillende banken en met verschillende looptijden.
Een deposito is voor vaste tijdsduur tegen een vaste rente.

Als jij dus een deposito hebt afgesloten voor 20 jaar tegen 5% is dat ook 20 jaar tegen 5%

De bank kan dus niet eenzijdig die rente verlagen en jij kunt ook niet verwachten dat je een hogere rente zult gaan krijgen indien de rente weer boven de 5% zou stijgen (hetgeen overigens op korte duur .. jaren niet waarschijnlijk is)

Afhankelijk van bij welke bank en onder welke voorwaarden jij een deposito hebt vastgelegd kun je een deposito openbreken ... dat kan dus geld kosten!!!
Daarom als je een deposito wil openen en je een groot bedrag hebt; dan kun je beter verschillende kleinere deposito's openen dan één grote. Heb je dan geld nodig dan kun je één van de kleinere deposito's openbreken ipv die ene grote!
(minder kosten)

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Lange deposito bij Rabo rentewijzigingen?

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 03 jan 2012 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Lange deposito bij Rabo rentewijzigingen?

Ongelezen bericht door kweenie »

De rente op lange termijn deposito's fluctueert veel minder dan bij korte-termijn deposito's. Een paar jaar geleden was de lange termijn depositorente dus inderdaad ook zo'n 5%. Maar wat al genoemd is, resultaten uit het verleden...

Gesloten