LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lening verdwenen???

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Lening verdwenen???

Ongelezen bericht door Bailey »

De ex-vrouw van mijn vriend heeft nogal wat schulden gemaakt, door leningen die ze gezamelijk hadden niet af te betalen. Mijn vriend heeft de gegevens bij het BKR opgevraagd en er staat nog een lening bij de ABN Amro open. Mijn vriend wil een regeling gaan treffen om per maand wat te gaan betalen.

Maar dan komt het rare. Bij zijn kantoor van de ABN Amro kunnen ze deze lening niet meer vinden. Staat niet in de administratie. Dit terwijl die dus wel bij het BKR staat als niet betaald.

We willen het nu hogerop gaan zoeken, eerst bij de directeur van dit kantoor, daarna nog een stapje hoger. Als ze niks kunnen vinden willen we dat zwart op wit, zodat we niet over een paar jaar alsnog een deurwaarder op de stoep krijgen.

Heeft iemand nog andere ideeen wat we kunnen doen?

particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: Lening verdwenen???

Ongelezen bericht door particulier »

Het kan zijn dat het wel een ingeloste schuld betreft, maar dat het krediet nooit is 'afgemeld' bij het BKR. Is er geen administratie bewaard gebleven van het verleden? Mogelijk dat dat uitkomst kan bieden.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Lening verdwenen???

Ongelezen bericht door Bailey »

Nee, ze kunnen gewoon helemaal niets vinden. Niet op rekeningnummer, niet op naam, niet op adressen. Helemaal niets. Ook al zou het wel afbetaald zijn, dan moet er toch iets te vinden zijn lijkt mij.

haarspit
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 okt 2004 20:12

Re: Lening verdwenen???

Ongelezen bericht door haarspit »

Laat het schriftelijk afmelden bij het BKR door ABN-AMRO.
Weet je gelijk waar je aan toe bent.

donn@
Berichten: 156
Lid geworden op: 23 jan 2006 21:02

Re: Lening verdwenen???

Ongelezen bericht door donn@ »

niet te moeilijk doen. Briefje naar het BKR en eisen dat ze die lening als betaald registreren omdat bij de bank de lening niet meer bestaat. :lol:

kaufie
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 okt 2004 17:18

Re: Lening verdwenen???

Ongelezen bericht door kaufie »

Hallo Baily. Het meest simpele en dan staat ook alles op papier is, denk ik, een e-mail zenden aan de ABN waarin je/je vriend het gesprek bevestigt dat er geen schulden/leningen openstaan. Vraag om bevestiging. Stuur dan het e-mail + het antwoord van ABN door naar het BKR met verzoek om verwijdering van gegevens. Vraag ook hiervan een bevestiging. Vraag tevens bij beide e-mails om een leesbevestiging (zie Extra) dan heb je in ieder geval bewijs dat e-mails ontvangen zijn. Verder kan je natuurlijk ook de e-mails opslaan of uitprinten zodat je bewijzen hebt. Succes.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Lening verdwenen???

Ongelezen bericht door Bailey »

Helaas, het was al doorgestuurd naar Solveon, waardoor ze bij de ABN zelf niets meer konden zien. Fijn dat je daar na 3 maanden en pas bij het 3e bezoek achter komt :(

Elly Baker
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2006 14:10

Re: Lening verdwenen???

Ongelezen bericht door Elly Baker »

Helaas, de ABN/Amro bank is slordig met het opvragen en bewaren van gegevens. In 2005 heeft deze bank gegevens van mij opgevraagd bij BKR zonder enige aanleiding. Op het overzicht van BKR staat het zwart op wit, echter de ABN/Amro kan er niets van terug vinden en de brieven met de bewijsstukken gericht aan de Directeur blijven onbeantwoord!

Succes.........

kaufie
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 okt 2004 17:18

Re: Lening verdwenen???

Ongelezen bericht door kaufie »

Hallo Bailey. Dit is natuurlijk vervelend maar zodra Solveon een brief stuurt zullen daar toch gegevens in moeten staan, en anders moet je natuurlijk om bewijzen vragen, maar dat weet je zelf ook wel. Heb je geen rechtsbijstand? of een bond/vereniging waar je kan aankloppen voor advies? Veel succes verder.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Lening verdwenen???

Ongelezen bericht door Bailey »

Mijn vriend heeft gelukkig een advocaat, dus dat scheelt.

Waar het vooral om ging is dat we tot 2 keer toe geen informatie konden krijgen bij de bank. Daar zeiden ze wel dat het misschien naar Solveon was, maar dat konden ze ook niet zien. 2 Keer Solveon gebeld en die wisten van niets.

Uiteindelijk bij de derde keer konden ze met zekerheid zeggen dat het naar Solveon was doorgestuurd. En gek genoeg konden ze het nu wel zien bij Solveon. Alleen dat heeft dus wel 3 maanden geduurd.

Gesloten