LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mag de bank mij 'dwingen' een bepaalde browser te gebruiken?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Mag de bank mij 'dwingen' een bepaalde browser te gebruiken?

Ongelezen bericht door reggie2 »

Erthanax schreef:
13 okt 2019 14:02
Ik heb niet de indruk dag ING mij ooit tot iets gedwongen heeft. ABN AMRO wel; daar ben ik dan ook geen klant meer.


Het gaat ook niet om jou. :D

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Mag de bank mij 'dwingen' een bepaalde browser te gebruiken?

Ongelezen bericht door olaf79 »

Berteman schreef:
13 okt 2019 09:18
Internet Explorer en Edge staan ook niet bekend om de veiligheid.
Edge is niet veiliger of onveiliger dan welke andere bekende browser dan ook.
De komende edge browser is zelfs volledig gebaseerd op chromium en dus net zo veilig. Alleen de voorkant, de UI, verschilt.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Mag de bank mij 'dwingen' een bepaalde browser te gebruiken?

Ongelezen bericht door berndv »

be3a18 schreef:
13 okt 2019 10:51
Bij Google Chrome kun je niet meer zien of je veilig surft. Dat zou volgens Google een 'betere gebruikerservaring' opleveren...
raar. hoe bedoel je dat precies? Ik ben nu moet chrome hier op het forum en vooraan de adresbalk staat bij mij gewoon een slotje om aan te geven dat ik op een veilige site zit, als ik op dat slotje klik, geeft die ook gewoon aan dat ik verbinding heb via een beveiligde verbinding.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Mag de bank mij 'dwingen' een bepaalde browser te gebruiken?

Ongelezen bericht door sjohie »

De bank dwingt je niet, het is een combinatie van de keuzes die de maker van Edge, Microsoft, heeft gemaakt mbt het nét niet 100% goed ondersteunen van de standaarden, en keuzes van de bank welke browsers ze de meeste ondersteuning bieden, of beter gezegd, waar ze het meeste op testen voordat een update van hun website/dienst live gaat. En wat dat laatste betreft, op de PC's is het >60% chrome, 12% Firefox en ~5% Edge. Kortom, door hun kostbare tijd en middelen wat te focussen op Chrome en FireFox, hebben ze een veel grotere groep blije klanten. Maar goed, ik lees hier ook klanten van ING die met Edge wel kunnen wat jij zo te lezen niet kan, dus het kan ook nog iets lokaal op jouw machine zijn. Zeg een onhandige virusscanner-plugin in de Edge browser of weet ik wat nog meer.

Aak2
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 okt 2019 11:55

Re: Mag de bank mij 'dwingen' een bepaalde browser te gebruiken?

Ongelezen bericht door Aak2 »

de auditu schreef:
12 okt 2019 16:30
Bij de woorden "bank" en "dwingen" had ik zonder het topic te lezen al het vermoeden dat het om ING ging... Hoe zou dat komen?
Geen idee. Ik moest n.l. aan de ABNAMRO denken

geengast
Berichten: 591
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Mag de bank mij 'dwingen' een bepaalde browser te gebruiken?

Ongelezen bericht door geengast »

Waarschijnlijk lukt het volgende wel:

- Open Edge
- ga naar je bank
- klik op de drie puntjes rechtsboven in Edge
- kijk bij 'meer hulpmiddelen'
- klik op 'met Internet Explorer openen'

Edge blijft toch een uitgeklede versie van Internet Explorer. Daarom zitten er niet alle veiligheidsmogelijkheden van een 'grote' browser in.

[email protected]
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mar 2012 13:23

Re: Mag de bank mij 'dwingen' een bepaalde browser te gebruiken?

Ongelezen bericht door [email protected] »

Ik gebruik hoofdzakelijk Safari, snel, handig en veilig, maar sommige sites werken er om onverklaarbare reden nog steeds niet goed mee, daarom heb ik ook Firefox, voor incidentele gevallen. Maar never nooit komt bij Google Chrome op mijn pc. Alleen al de agressieve manier van verspreiden van die browser. Op mijn windows laptop staat hij er regelmatig op, dan is ie weer eens ongewild stiekem met een een of ander programma mee geïnstalleerd. Ik verwijder hem dan ook meteen.

Als mijn bank mij zou dwingen Chrome te gebruiken, was het exit bank en ging ik naar een andere.

ZeerPrivé
Berichten: 5308
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Mag de bank mij 'dwingen' een bepaalde browser te gebruiken?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

[email protected] schreef:
16 okt 2019 12:52
. Alleen al de agressieve manier van verspreiden van die browser. Op mijn windows laptop staat hij er regelmatig op, dan is ie weer eens ongewild stiekem met een een of ander programma mee geïnstalleerd. Ik verwijder hem dan ook meteen.

Niks stiekem, je zit gewoon niet op te letten. Zal nog wel meer mee geïnstalleerd worden als je als een blinde zit door te klikken.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Mag de bank mij 'dwingen' een bepaalde browser te gebruiken?

Ongelezen bericht door kweenie »

ZeerPrivé schreef:
16 okt 2019 13:06
[email protected] schreef:
16 okt 2019 12:52
. Alleen al de agressieve manier van verspreiden van die browser. Op mijn windows laptop staat hij er regelmatig op, dan is ie weer eens ongewild stiekem met een een of ander programma mee geïnstalleerd. Ik verwijder hem dan ook meteen.

Niks stiekem, je zit gewoon niet op te letten. Zal nog wel meer mee geïnstalleerd worden als je als een blinde zit door te klikken.
Het "voordeel" is dat je de meeste van die obscure andere programmaatjes die mee worden geïnstalleerd niet ziet... Totdat geklaagd wordt dat de computer ineens zo traag wordt.

AndreDierick
Berichten: 107
Lid geworden op: 29 aug 2005 21:30

Re: Mag de bank mij 'dwingen' een bepaalde browser te gebruiken?

Ongelezen bericht door AndreDierick »

Microsoft Edge hoort gewoon bij Windows10. MOET dus ondersteund worden. Daarnaast zitten m.i. de IT-ers bij de Bank te slapen: zelfs Microsoft geeft aan dat eigenlijk Internet Explorer 11 niet meer gebruikt zou moeten worden. En toch staat die in het lijstje van de Bank als te gebruiken browsers. Lezen ze de Microsoft aankondigingen niet?

Chrome zou ik niet aanbevelen. Wel eens gezien wat Chrome allemaal aan gegevens vasthoudt? En waarom staan er 8 (ja acht) keer Chrome programma's actief terwijl ik geen Chrome gebruik op dit moment? En hoe lang houdt Chrome de geschiedenis vast?

Als iemand dwingt hun browser te gebruiken is Chrome dat wel!

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Mag de bank mij 'dwingen' een bepaalde browser te gebruiken?

Ongelezen bericht door witte angora »

Chrome houdt de geschiedenis vast tot je het zelf wist. Maar wat is volgens jou het probleem daarvan? Eenmaal uitgelogd kun je via de geschiedenis toch niet bij je gegevens zonder opnieuw in te loggen?

AndreDierick
Berichten: 107
Lid geworden op: 29 aug 2005 21:30

Re: Mag de bank mij 'dwingen' een bepaalde browser te gebruiken?

Ongelezen bericht door AndreDierick »

Chrome distribueert de gegevens van je Internet connectie de hele wereld over, te beginnen bij al je PC's, tablets en telefoons.
Maar de vraag ging niet om Chrome maar of een bank je kan verplichten een andere browser dan de standaard met je Operating Systeem meegeleverde Edge browser te gebruiken. Dus niet.

En zeker niet een browser eisen die allerlei rare truucs uithaalt als 8 keer actief te zijn zonder dat ik zelf chrome gebruik. Wat gebeurt daar?

[email protected]
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mar 2012 13:23

Re: Mag de bank mij 'dwingen' een bepaalde browser te gebruiken?

Ongelezen bericht door [email protected] »

ZeerPrivé schreef:
16 okt 2019 13:06

Niks stiekem, je zit gewoon niet op te letten. Zal nog wel meer mee geïnstalleerd worden als je als een blinde zit door te klikken.
Ik weet inmiddels ook wel dat ik daar ook al goed moet opletten of er niet ergens een verborgen vinkje staat dat mij vertelt dat ik ook nog iets anders installeer, maar met stiekem bedoel ik dat gerenommeerde software zich niet moet verlagen tot dit niveau van spammen, want dat vind ik het wel. Als ik een anti virusprogramma moet installeren, eigenlijk al erg zat dat dat moet, maar goed, voor Windhoos zijn we dat gewend, dan verwacht ik niet dat er ineens een browser op mijn pc staat als ik niet iets "uit zet"
Dus ja, ik vind dat stiekem...

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Mag de bank mij 'dwingen' een bepaalde browser te gebruiken?

Ongelezen bericht door witte angora »

Och, er zijn er zoveel die dat doen. Zoekmachine Bing bijvoorbeeld, of MacAffee. Ik heb me er maar bij neergelegd dat ik altijd erg goed op moet letten.

Overigens gebruik ik Chrome tot volle tevredenheid. Ik vind hem nog iets prettiger dan Firefox.

opaM
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 okt 2019 16:34

Re: Mag de bank mij 'dwingen' een bepaalde browser te gebruiken?

Ongelezen bericht door opaM »

Heb precies hetzelfde aan de hand gehad. Steeds viel het bedrag weg na intoetsen en verder gaan. Met ING gebeld en volgende raad gekregen: Er is een update in Windows10 die dit probleem oplost. Even handmatig naar updates zoeken. Dus: in een handomdraai probleem opgelost!

Erwin uit Oosterhout
Berichten: 396
Lid geworden op: 21 feb 2007 19:54

Re: Mag de bank mij 'dwingen' een bepaalde browser te gebruiken?

Ongelezen bericht door Erwin uit Oosterhout »

Volgens mij dwingt Windows (Microsoft) om Edge te gebruiken. Gelijk eraf gooien en Chrome of Firefox installeren.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Mag de bank mij 'dwingen' een bepaalde browser te gebruiken?

Ongelezen bericht door berndv »

AndreDierick schreef:
16 okt 2019 13:59
Microsoft Edge hoort gewoon bij Windows10. MOET dus ondersteund worden.
Waarom? Omdat Microsoft je dwingt om dit programma met je besturingssysteem mee te installeren?

Bemoei-Al
Berichten: 52
Lid geworden op: 02 nov 2015 18:03

Re: Mag de bank mij 'dwingen' een bepaalde browser te gebruiken?

Ongelezen bericht door Bemoei-Al »

@ astridz,

Verwijder eens alle cookies in Edge en probeer het dan nog eens te bankieren.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Mag de bank mij 'dwingen' een bepaalde browser te gebruiken?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

berndv schreef:
16 okt 2019 16:48
AndreDierick schreef:
16 okt 2019 13:59
Microsoft Edge hoort gewoon bij Windows10. MOET dus ondersteund worden.
Waarom? Omdat Microsoft je dwingt om dit programma met je besturingssysteem mee te installeren?
Het wordt ook ondersteund maar je moet Edge wel updaten. Een oude versie van Chrome wordt ook niet ondersteund.

bupaul
Berichten: 110
Lid geworden op: 19 jul 2010 11:32

Re: Mag de bank mij 'dwingen' een bepaalde browser te gebruiken?

Ongelezen bericht door bupaul »

Sommige regeerders hebben het over een it kostenplaatje. Dit was vroeger misschien zo maar al heel lang niet meer.
Bij het bouwen van een website Moet je zorgen dat deze op meerdere apparaten bruikbaar is, denk aan smartphone en tablet. en daar zijn ook nog verschillende maten bij.
Het kostenplaatje is dus een fabeltje.
Eerder zou het inderdaad zoals sommigen al aangaven kunnen liggen aan de pc en browser instellingen die verouderd kunnen zijn.

Gesloten