LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] mag dit?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Elsje123
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 dec 2005 12:56

mag dit?

Ongelezen bericht door Elsje123 »

Wij gaan een huis kopen en komen met de aanschafwaarde + k.k. + verbouwingskosten + A.O.verzekering boven de 240.000 euro NHG-grens uit.

Nu is ons geadviseerd om de A.O.verzekering en de verbouwing te financieren uit de overwaarde van ons huidige huis. Mag dit wel? Wil het NHG niet dat je de overwaarde weer volledig in het huis stopt. Natuurlijk gebeurt dit feitelijk ook, maar kan deze constructie wel?

We willen niet bij de notaris zitten en horen dat de financiering op deze manier niet door kan gaan!

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: mag dit?

Ongelezen bericht door Jonjo »

Is dit geadviseerd door een hypotheekmedewerker van een gerenomeerde bank of door een tussenpersoon.

Elsje123
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 dec 2005 12:56

Re: mag dit?

Ongelezen bericht door Elsje123 »

Dit is geadviseerd door een hypotheekadviseur.

Elsje123
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 dec 2005 12:56

Re: mag dit?

Ongelezen bericht door Elsje123 »

Deze hypotheekadviseur is niet van een bank, maar van een hypothekenadviesbureau.

Pientjelien
Berichten: 105
Lid geworden op: 03 dec 2005 19:32

Re: mag dit?

Ongelezen bericht door Pientjelien »

Wat zegt de hypotheekadviseur zelf?
Ik neem aan dat hij ook weet dat de hypotheek boven de 240.000 euro uitkomt?

Elsje123
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 dec 2005 12:56

Re: mag dit?

Ongelezen bericht door Elsje123 »

Hij stelde juist deze constructie voor. We zijn bij meerdere hypotheekadviseurs geweest. De ene zei dat we er niet voor in aanmerking kwamen, de andere zei dat het gewoon kon (wat dus volgens ons niet klopt) en de derde had deze constructie bedacht.

majadebijna
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 dec 2005 00:44

Re: mag dit?

Ongelezen bericht door majadebijna »

is die arbeidsongeschiktheidsverzekering zo'n woonlastenbeschermer?

Elsje123
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 dec 2005 12:56

Re: mag dit?

Ongelezen bericht door Elsje123 »

Ja, in geval van arbeidsongeschiktheid en werkloosheid wordt er een x-bedrag afgelost.

majadebijna
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 dec 2005 00:44

Re: mag dit?

Ongelezen bericht door majadebijna »

heb je al eens op www.nhg.nl gekeken en/of heb je misschien iemand die er kennis van heeft en je kan helpen?

Elsje123
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 dec 2005 12:56

Re: mag dit?

Ongelezen bericht door Elsje123 »

We hebben wel bij NHG gekeken, maar konden daar geen antwoorden vinden. Maar misschien heb je gelijk en moet ik daar gewoon even om informatie vragen. Zij zullen het het beste weten.

Dank voor jullie reacties!

majadebijna
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 dec 2005 00:44

Re: mag dit?

Ongelezen bericht door majadebijna »

Ik zou gewoon bellen met NHG, dan weet je het snel genoeg, en niets tekenen voor die tijd !!! Ik zou ook even onderzoek doen naar die woonlastenbeschermer, want daar zijn veel vervelende verhalen over.

succes !

Elsje123
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 dec 2005 12:56

Re: mag dit?

Ongelezen bericht door Elsje123 »

Inmiddels heb ik al een mailtje verzonden naar het NHG. Wat is dat met die woonlastenbeschermer, kun je me daar meer over vertellen?

majadebijna
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 dec 2005 00:44

Re: mag dit?

Ongelezen bericht door majadebijna »

Ik heb nogal eens wat gelezen over dergelijke polissen en daar word je niet echt vrolijk van. Ik heb op dit forum (onder verzekeraars) al eens gelezen over gedupeerden met een Cardiff polis. Maar Cardiff is niet de enige hoor.

Je moet gewoon heel goed de voorwaarden lezen van de polis en maatschappij. Heb je die polis ook echt nodig of wordt ie je opgedrongen? Bovendien hoor ik provisiebedragen voor een tussenpersoon waar ik (een) maand(en) lang van kan leven...en dan vraag ik me zeker af of het product goed voor mij of voor hem is!

Kortom, je gezonde verstand gebruiken en laat je niets aanpraten!

Verkoperzoveel
Berichten: 47
Lid geworden op: 16 sep 2005 16:33

Re: mag dit?

Ongelezen bericht door Verkoperzoveel »

Grens is volgend jaar 250.000,= voor NHG posten. Vraag dan de offerte aan. De rente zal zich wel even koest houden.

pault
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 sep 2005 15:18

Re: mag dit?

Ongelezen bericht door pault »

indien koopsom (of indien lager de getaxeerde waarde) plus 12 % minder is dan 240.000,- moet het kunnen; NHG stelt niet als eis dat je je overwaarde weer in het nieuwe huis steekt; let er dan wel op dat een gedeelte van je nieuwe hypotheek geen aftrekbare rente oplevert.
ben voorzichtig met aanvragen volgend jaar; de rente zal wellicht niet veranderen, maar de NHG-norm wordt behoorlijk aangescherpt maw je kunt bij een gelijkblijvend inkomen volgend jaar aanzienlijk minder lenen onder nhg dan dit jaar.

pault

Gesloten