LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mijn betaling via app ABN AMRO komt niet door

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
liefdeisdeweg
Berichten: 183
Lid geworden op: 17 okt 2016 17:28

Mijn betaling via app ABN AMRO komt niet door

Ongelezen bericht door liefdeisdeweg »

Geldbedragen worden niet overgeschreven terwijl op de app wel staat dat het geldbedrag is verzonden. Ik heb gebeld met ABN/AMRO maar zij konden verder niets zien wat er aan de hand is. Ik zal vast niet de enige zijn met dit euvel.

Wat is hier aan de hand?
Laatst gewijzigd door Radar op 10 jan 2019 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Mijn betaling via app ABN AMRO komt niet door

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Is de betaling al gedaan, of is er een reservering gedaan?

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Mijn betaling via app ABN AMRO komt niet door

Ongelezen bericht door yan »

Er is niks aan de hand, het kan een dag duren voordat de betaling is ontvangen.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Mijn betaling via app ABN AMRO komt niet door

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar is het bedrag wel van uw rekening af?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Mijn betaling via app ABN AMRO komt niet door

Ongelezen bericht door berndv »

liefdeisdeweg schreef:
04 jan 2019 14:33
Geldbedragen worden niet overgeschreven terwijl op de app wel staat dat het geldbedrag is verzonden. Ik heb gebeld met ABN/AMRO maar zij konden verder niets zien wat er aan de hand is. Ik zal vast niet de enige zijn met dit euvel.

Wat is hier aan de hand?
Geef eerst maar iets meer informatie. Wanneer heeft u een overboeking gedaan? Was deze overboeking naar een andere ABN rekening of een rekening van een andere bank?

Heb zelf ook de app van de abn en eigenlijk nooit problemen mee gehad, maar heb ook al een week of wat geen overboeking gedaan omdat ik alles automatisch laat lopen, anders heb ik te vaak incassobrieven :wink:

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Mijn betaling via app ABN AMRO komt niet door

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

De Flits betaling stond iets sneller in de kranten van vandaag dan de uitvoer!

Kan nog maanden duren!

rvjapio
Berichten: 997
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Mijn betaling via app ABN AMRO komt niet door

Ongelezen bericht door rvjapio »

Van geen enkel euvel last hier. De abnamro betaling doet het prima. Probeer het anders via de website.

ABN AMRO
verified
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 sep 2010 20:10

Re: Mijn betaling via app ABN AMRO komt niet door

Ongelezen bericht door ABN AMRO »

Goedemorgen liefdeisweg,

Wat jammer dat er wat onduidelijk is over een betaling die je hebt gedaan. Natuurlijk geef ik je hier graag meer uitleg over.

Zodra je een overboeking doet, wordt het bedrag meteen van je rekening afgeschreven. Heeft de ontvanger ook een rekening bij ABN AMRO? Dan staat het geld nog dezelfde dag op de rekening van de ontvanger. Dit geldt ook voor overboekingen die in het weekend en tijdens de feestdagen zijn verstuurd.

Gaat de overboeking naar een andere bank? Dan wordt het bedrag met maximaal 1 werkdag bijgeschreven. De betaling gaat namelijk van ons naar de Europese betaalverwerker en de Europese betaalverwerker stuurt het geld door naar de ontvangende bank.

Nu zijn er situaties waarbij een overboeking langer onderweg is. Denk hierbij aan betalingen die afwijken van iemand zijn betaalgedrag. Bijvoorbeeld; je maakt nooit meer dan EUR 100,- over en opeens gaat er via een overboeking EUR 5.000,- de deur uit. De betaling wordt dan tegengehouden en er wordt eerst gecontroleerd of dit bedrag wel echt overgemaakt had moeten worden.

Daarnaast worden betalingen in Euro’s en binnen de EU met maximaal 3 werkdagen bijgeschreven. Voor betalingen in een andere valuta en/of buiten de EU kan dit tot 8 werkdagen duren.

Onze Servicedesk Betalen 020- 6298077 zoekt op werkdagen (08.00 – 18.00 uur) graag uit of de betaling goed is verzonden. Is dit het geval? Dan krijg je een zogenoemd Bulk-ID mee. Met deze Bulk-ID kan de ontvangen bank controleren of de betaling bij hen binnen is gekomen.

Wat betreft de verwerkingstijd van betalingen; hier komt binnenkort verandering in met het nieuwe betaalsysteem Instant Payments. Als zowel de bank van de opdrachtgever en de bank van de ontvanger hier gebruik van maken, duurt een overboeking nog maar een paar seconden ongeacht het land waar je naar toe overboekt. Ook worden betalingen verwerkt in het weekend en tijdens feestdagen.

ABN AMRO en Bunq maken hier inmiddels al een jaar gebruik van. De verwachting is dat andere banken in Nederland hier de eerste helft van 2019 ook gebruik van gaan maken.

Wil je meer lezen over Instant Payments? Kijk dan eens op https://bit.ly/2Aw4dVj

Met vriendelijke groet,

Elvira
ABN AMRO Webcare

liefdeisdeweg
Berichten: 183
Lid geworden op: 17 okt 2016 17:28

Re: Mijn betaling via app ABN AMRO komt niet door

Ongelezen bericht door liefdeisdeweg »

Nee,

Geen enkele bedrag komt aan. Van zowel ABN als andere banken. De betaling staat evenmin op reservering. Ook kun je het overgeschreven bedrag niet meer terugvinden.

liefdeisdeweg
Berichten: 183
Lid geworden op: 17 okt 2016 17:28

Re: Mijn betaling via app ABN AMRO komt niet door

Ongelezen bericht door liefdeisdeweg »

Plus het geldbedrag staat ook niet na twee werkdagen op de rekening. Betaalopdracht zonder de App komen wel aan.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Mijn betaling via app ABN AMRO komt niet door

Ongelezen bericht door berndv »

wat voor type toestel heeft u? misschien een type dat niet meer voldoet aan de huidige veiligheidsstandaard? anders de app verwijderen en opnieuw installeren?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Mijn betaling via app ABN AMRO komt niet door

Ongelezen bericht door sjohie »

Er kan geen sprake zijn van dingen als een beslag op de rekening door een deurwaarder of zoiets?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Mijn betaling via app ABN AMRO komt niet door

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dus je geld is weg? Dan met gezwinde spoed naar de bank!

liefdeisdeweg
Berichten: 183
Lid geworden op: 17 okt 2016 17:28

Re: Mijn betaling via app ABN AMRO komt niet door

Ongelezen bericht door liefdeisdeweg »

Geld blijft op de rekening staan. Ik heb nu moneyou app geïnstalleerd. Die werkt perfect.

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: Mijn betaling via app ABN AMRO komt niet door

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

liefdeisdeweg schreef:
10 jan 2019 15:41
Geld blijft op de rekening staan. Ik heb nu moneyou app geïnstalleerd. Die werkt perfect.
Het lijkt er op dat u de betaling dan niet juist afmaakt. Wellicht is het bedrag te hoog voor de verificatiecode en moet de edentifier worden gebruikt.
Staat de opdracht die u gedaan heeft in de app ook niet in de internetbankier omgeving op de computer?

liefdeisdeweg
Berichten: 183
Lid geworden op: 17 okt 2016 17:28

Re: Mijn betaling via app ABN AMRO komt niet door

Ongelezen bericht door liefdeisdeweg »

Nee helaas niet. Als het bedrag te hoog is dan krijg ik een melding.

Ideal betalingen komen wel weer aan.

Het callcenter zei dat tevens de naam van de rekeninghouder overeen moet komen. Ook dat gecontroleerd maar biedt geen soelaas.

ABN AMRO
verified
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 sep 2010 20:10

Re: Mijn betaling via app ABN AMRO komt niet door

Ongelezen bericht door ABN AMRO »

Goedemiddag liefdeisweg,

Graag kijken we specifiek voor je na wat er aan de hand is. Zou je daarom contact met ons op willen nemen zodat we de details van je rekening kunnen bespreken? Dan doen we liever niet via een openbaar forum.

We zijn op WhatsApp te bereiken via 0613660024, je kunt ons ook bereiken op 0900-9216 (directe lijn van afd. Internet- en Mobiel Bankieren).

Graag horen we van je of zien we je bericht op WhatsApp tegemoet.

Alvast bedankt!

Evert-Jan
ABN AMRO Webcare

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Mijn betaling via app ABN AMRO komt niet door

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Nou moet je er toch uit komen. Laat de afloop ff weten.

Gesloten