LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Na lijst 50plus misschien ook de 50Plus Bank mogelijk?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Diederikjuh

Na lijst 50plus misschien ook de 50Plus Bank mogelijk?

Ongelezen bericht door Diederikjuh »

Ook ik heb een privérekening bij de SNS-bank.
Ook ik loop [weer] tegen het feit aan dat de SNS een klantonvriendelijke of beter gezegd een zeer klantvijandige bank is [geworden?]
Geld storten kan niet meer, internetbankieren MOET, etc., etc.
Ook bij de andere banken en gaat dat ook niet meer zomaar [ik heb namelijk even een rondje langs de andere banken gedaan]
De banken willen het contante geldverkeer frustreren/uitbannen zo blijkt.
Nu loop ik al geruime tijd met de vraag:
Waarom is het niet mogelijk om, na/in navolging van het initiatief van Jan Nagel c.s. ,om een 50plus partij op te richten, ook niet een 50plus-Bank op te richten?"Wij", de vervloekte senioren, zijn met velen!
Als je al onze rekeningen en vermogens bij elkaar opgeteld, dan kan dat toch een behoorlijk bankje opleveren!
Of niet soms?! Dus WIE oh WIE gaat dit met ons doen?
En dan noemen we het de Senioren Service Bank.We beleggen het geld net zo netjes als de Triodosbank die niet in moeilijkheden kwam, maar wat dit onderwerp betreft verder ook niet bepaald een servicebank genoemd kan worden.
De winst gaat niet naar zo'n stel opportunistische, graaierige bancaire bonus-ratjes. [die krijgen een goed slaris en hooguit misschien ALS ze het dat jaar VERDIEND hebben een bonusje].
DE overgrote winst zal dan naar ONSZELF gaan en wel in de vorm van SERVICE!
Service aan het loket, gewoon je geld kunnen storten, gewoon binnen je geld kunne pinnen in vestigingen [ ook op het platte land] die bereikbaar zijn met rolstoel en rollator.

:twisted: 8) Reken maar eens op de achterkant van opa's sigarendoos uit om wat voor bedragen dit zal gaan :twisted: .
:twisted:

VENCO dropje

Re: Na lijst 50plus misschien ook de 50Plus Bank mogelijk?

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

Ik zou willen dat er helemaal geen contant geld meer was...reken maar uit wat dat aan significante kosten voor onze maatschappij betekent.
. Minder beveiligingskosten
. Minder roofovervallen bij ouderen
. Minder transport
. Minder besmetting van die vuile briefjes...vooral ouderen zijn vatbaar voor griep
. Minder papier
......

Als de ouderen nu eens meer met de jongere generatie meegaan?
. De ouderen leren jongeren hoe ze met geld moeten omgaan
. De jongeren leren ouderen hoe ze moeten pinnen, chipknippen, OV, internet bankieren, ideal,...

Je mag van mij een seniorenbank oprichten met een hangplekje voor ouderen met een dik pensioen maar zie liever de investeringen ergens anders naar toegaan....bijv naar een schoner milieu wat de oudere generatie zo vervuild hebben.

Diederikjuh

Ongelezen bericht door Diederikjuh »

>>Ik zou willen dat er helemaal geen contant geld meer was*Misschien komt die tijd ook wel Venco.
Maar voorlopig is dit niet het geval en zal dit niet het geval zijn.
Denk maar eens aan de ambulante handel en de mensen op ij voorbeeld allerlei ‘rommelmarkten’. Om maar van de vele mensen in de omringende landen van Europese Uni.
Dat all-virtual-plastic wordt ons nu wel door het bancaire schuim door de strot gedrukt, maar het contante geld is er en zal er voorlopig dus nog een hele tijd blijven.
Vandaar dat het een ranzige actie is om het gebruik ervan eenzijdig te frustreren.
>>reken maar uit wat dat aan significante kosten voor onze maatschappij betekent.*Het geld is er voor de maatschappij,…De Maatschappij is er niet voor het geld ….wat het kost moet het maar kosten.
En met de winst van een eigen bank met eigen uitgangspunten ten aanzien vanhaar cliënten/leden moeten deze kosten te dekken zijn.
>>Minder beveiligingskosten
*Wordt als volgt opgelost: Meer van de winst in beveiliging.
Wat die beveiliging betreft: Het internet bankieren is VEEL onveilger dan pinnen,storten. Google maar wat op: skimming/fishing/hacking

>>
Minder roofovervallen bij ouderen
Minder transport
Minder besmetting van die vuile briefjes...vooral ouderen zijn vatbaar voor griep
*Non argumenten waar ik ook eigenlijk niet serieus niet op inga 
Overigens, aan de laatste dodelijke griepdreiging zouden volgens de persberichten juist meer ‘jongeren’ sneuvelen.

>>Minder papier
Geloof je dat zelf?
Trouwens,…men zou het cashgeld kunnen verwisselen voor kunststof-flappen.
Overigens: Papiergeld is het mooiste papier, c.q. het mooiste wat je van papier kunt maken 

>>
Als de ouderen nu eens meer met de jongere generatie meegaan?
. De ouderen leren jongeren hoe ze met geld moeten omgaan
. De jongeren leren ouderen hoe ze moeten pinnen, chipknippen, OV, internet bankieren, ideal,...
Kijk Vencootje, dit is nu de rede waarom ik deze draad begon!
Ook jij vindt het kennelijk gewoon om de ‘vooruitgang’ door mun/onze strot te drukken, zonder het alternatief te laten bestaan.
Het lijkt me nogal gestoord om dit soort service-diefstal ..’vooruitgang’te noemen.
Net als de SNS-bank die dit ronkend …als ”betere service…u beter van dienst zijn etc.” probeert te verkopen LOL!
KOM! WIE WEET EEN OUD/OUDE /SENIOR BANKMAN DIE HET VOORTOUW NEEMT?!
Laten we een SSB, een Senioren Service bank, het licht doen zien!!! :D

Mk

Ongelezen bericht door Mk »

Diederikjuh schreef: Ook bij de andere banken en gaat dat ook niet meer zomaar [ik heb namelijk even een rondje langs de andere banken gedaan]
:
Ben je ook bij de ING geweest? Volgens hun website kan dat gewoon...

VENCO dropje

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

Ik probeer vooruit te denken en dan vooral aan een betere wereld voor de toekomstige generatie (en ook aan mijn kinderen). Geen onnodig vies transport, geen nog meer plastic waar PVC's inzitten, vies geld waar dus ook jongeren de griep van kunnen krijgen en mee kunnen snuiven 8)

Er komen nog genoeg nieuwe betaalmethoden..zoals contactloos betalen (maar dat moet nog veiliger worden gemaakt). Daar moet in geïnvesteerd worden, nieuwe schonere technologie, ontwikkeld door een goed geschoolde generatie.

Storten is ook niet veilig...roof overvallen. De impact is dan groter...in ieder geval een grotere trauma dan internet bankieren. In veel gevallen krijg je je geld wel terug van een bank wanneer je gehackt bent maar bij een roofoverval is het niet alleen materiele schade.
Pinnen in ook niet altijd veilig.
Papieren overboeking doen ook niet: hengelen in brievenbussen (= phishing), vervalsen van overboeking en handtekening namaken (identity theft)

Ik schat in dat je ook weer cheques wil gaan gebruiken..het liefst natuurlijk die blauwe van de postgiro.

ps. electronisch (giraal) geld = ook geld.

"Vencootje"...wat neerbuigend. Ook weer zoiets..zo zie jij natuurlijk ook hoe de banken naar jou kijken.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Waarom moet zo'n servicebank dan meteen weer een seniorenbank heten? Er zijn toch ook genoeg jongere mensen die graag service willen? Dan gaat het niet alleen om contant geld, maar ook om andere zaken.

Volgens mij voldoen de rabo en regiobank trouwens nu al wel behoorlijk aan die wens. Ze zitten ook in vrij veel kleinere plaatsen. Voor dagelijkse betalingen lijkt me dat dus een goede keuze. En bij die banken kun je voor je overige geld kiezen voor producten van Triodos en ASN (zit bij SNS, net als regiobank). Van de grotere banken is Rabo trouwens volgens mij de netste.

Gesloten