LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nationale bankpassen vervallen? Kosten pinpas

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Warrie
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 jun 2006 01:32

Re: Nationale bankpassen vervallen? Kosten pinpas

Ongelezen bericht door Warrie »

Die tegenrekening kun je gewoon opzeggen. Ik zit meer dan 2 jaar bij argenta en sinds 2 jaar is de opgegeven tegenrekening (postbankrekening) opgeheven. Daar kijken ze dus niet naar, wat boeit het hun ook.

Deze voorwaarden heb ik trouwens niet gezien destijds. Tegenrekening kun je trouwens bij internetbankieren ten alle tijde veranderen.

verkeersleider
Berichten: 105
Lid geworden op: 02 sep 2005 21:58

Re: Nationale bankpassen vervallen? Kosten pinpas

Ongelezen bericht door verkeersleider »

Even een korte reactie

Waarom vind iederee het tegenwoordig vreemd dat je voor iets wat je afneemt bij een bank moet betalen?

Als je een ander abb neemt betaal je toch ook?
En het argument dat de bank toch al genoeg verdient aan je geld is ook niet helemaal waar.

Ok als je tonnen aan spaargeld heb dan wel ja, maar hoeveel mensen betalen hun rekeningen niet op tijd?
En wat denk je dat een kasopname voor de bank kost? Jawel ca 15 euro aan kosten.

En we betalen allemaal grif de kosten voor de tv a ruim 20 euro de maand, maar een betaalpakket van 32 euro per jaar dan gaan we klagen.

Vreemd. Uiteraard zijn er banken met gratis diensten, maar geloof mij, daar betaal je dan weer via een achterdeur voor hoor. (bijv valuteringen enzo)

schuiven
Berichten: 80
Lid geworden op: 29 mar 2007 05:28

Re: Nationale bankpassen vervallen? Kosten pinpas

Ongelezen bericht door schuiven »

Beste verkeersleider,
Reken maar dat banken genoeg aan ons verdienen, kijk o.a. maar eens naar de mooie gebouwen die ze neerzetten.
Zij maken gebruik van ons kapitaal. Het geld in een oude sok stoppen levert tegenwoordig weer meer op.

Warrie
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 jun 2006 01:32

Re: Nationale bankpassen vervallen? Kosten pinpas

Ongelezen bericht door Warrie »

En het argument dat de bank toch al genoeg verdient aan je geld is ook niet helemaal waar.
Hoe kom je erbij.
Vreemd. Uiteraard zijn er banken met gratis diensten, maar geloof mij, daar betaal je dan weer via een achterdeur voor hoor. (bijv valuteringen enzo)
Niet dus. Sommige mensen geven nu eenmaal geen bal om dure bankfillialen en/of stuwen liever de winst van hun bank dan hun eigen spaarcentjes (postbank/ing).

De kleine banken op de nederlandse markt. Argenta,akbank.atbbank,crediteurope:

- geen kosten (bankpassen, opnemen buitenland etc)
- hoge rente
- geen geknoei met valutering (in ieder geval niet bij atb en argenta met eigen ervaring). Integendeel ze zijn hier netter in dan andere banken. Waar je geld zogenaamd als service 'meteen' overgemaakt is. terwijl ze het geld een dag vasthouden.

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Nationale bankpassen vervallen? Kosten pinpas

Ongelezen bericht door Inter »

Waarvoor ze die tegenrekening nodig hebben is mij ook een raadsel .
Je kan bij hun ook spaarrekening openen zonder een betaalrekening te hebben verder weet ik het ook niet .Bij mij is er nooit wat mee gedaan .


En over kosten gesproken .Hebben de banken al die jaren niet kosten bespaard omdat alles steeds meer is geautomatiseerd is .
Is het niet een beetje vreemd toen er nog meer mensen aan te pas kwamen dat nog wel alles gratis is .

Ik zie ook wel nadelen bij Argenta .Rood staan is niet mogelijk en ook zie je niet altijd direct als je inlogt hoeveel geld er op staat .
Stortingen gaan (behalve bij een spoed ) pas de volgende dag in .
Komt doordat niet naar je eigen bank stort .Iets wat dus niet alleen bij Argenta voorkomt .
En let ook op bij het geld opnemen want dat kan ook maar één keer op een dag .


Daartegen krijg je nog wel 1 % rente op een betaalrekening.
En twee verschillende passen om te pinnen en te chippen bij de Postbank is zo onhandig .

Nu even kijken of ik nog kan pinnen bij Radar


:twisted:

haverkoop
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 nov 2005 00:29

Re: Nationale bankpassen vervallen? Kosten pinpas

Ongelezen bericht door haverkoop »

Echo99


Geplaatst op 06 Nov 2006 11:52 door Echo99
Waarom wil je wel van hun diensten gebruik maken maar er niet voor betalen? Confused
Jij schijnt er geen problemen mee te hebben :roll: Als jij dan nu nog even voor mij die kosten betaald ben ik je zeer erkentelijk :D

Gesloten