LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nationale bankpassen vervallen? Kosten pinpas

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Rolandroland

Nationale bankpassen vervallen? Kosten pinpas

Ongelezen bericht door Rolandroland »

Hallo,

De Postbank heeft geen gratis Basis passen meer waarmee je alleen in Nederland kan gaan pinnen en alleen bij INGbanken, Postbanken en winkels. De nationale bankpassen zouden niet overeenkomstig meer zijn met de Europese wetgeving.

Weet iemand ook een website waar ik een overzicht kan vinden van de kosten van pinpassen?

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Nationale bankpassen vervallen? Kosten pinpas

Ongelezen bericht door Laurent »

Euro 10,- per stuk

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Nationale bankpassen vervallen? Kosten pinpas

Ongelezen bericht door Jan1 »

Het volgende heb ik zojuist van de site van de Postbank gekopieerd en geplakt---------------Klanten die de pas alleen gebruiken voor de basisdiensten (om in winkels te betalen en geld op te nemen bij de Giromaten en de geldautomaten van ING Bank) en geen behoefte hebben aan binnen- of buitenlands gastgebruik kunnen kiezen voor de gratis Giropasbasis.-------Daarom begrijp ik niet wat er wordt bedoeld door TS

Rolandroland

Re: Nationale bankpassen vervallen? Kosten pinpas

Ongelezen bericht door Rolandroland »

De website biedt nog veroudere informatie denk ik. Het is pas per 1 november ingegaan.

Xpert
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:54

Re: Nationale bankpassen vervallen? Kosten pinpas

Ongelezen bericht door Xpert »

Argenta kent geen kosten voor bankpas en chipper.

http://www.argenta.nl

Rolandroland

Re: Nationale bankpassen vervallen? Kosten pinpas

Ongelezen bericht door Rolandroland »

Bedankt voor je tip!

Het kan dus wel gratis :D Jaren geleden zat ik bij de Generale bank maar ja die is niet meer. Was voor mij de Bank.

Echo99
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 nov 2006 11:37

Re: Nationale bankpassen vervallen? Kosten pinpas

Ongelezen bericht door Echo99 »

Waarom wil je wel van hun diensten gebruik maken maar er niet voor betalen? :?

svdmeer
Berichten: 222
Lid geworden op: 23 jun 2006 13:25

Re: Nationale bankpassen vervallen? Kosten pinpas

Ongelezen bericht door svdmeer »

Omdat ze al aan je verdienen doordat er geld van jouw bij hun wordt ondergebracht terwijl je daar al niet eens rente op ontvangt.

Rolandroland

Re: Nationale bankpassen vervallen? Kosten pinpas

Ongelezen bericht door Rolandroland »

Voorheen was het zo dat alles gratis was dat de bank je graag als klant wilde hebben. Tegenwoordig is dat wel anders. Bij de ING bank moet je alleen al betalen omdat je daar een rekening hebt lopen. De klant vriendelijke bank vond ik de Generale bank, maar helaas die is niet meer.

En vind het raar dat volgens de Europese wetgeving nationale pinpassen niet meer mogen. Wordt de EU een soort 'super staat' om tegen Amerika te concurreren?

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Nationale bankpassen vervallen? Kosten pinpas

Ongelezen bericht door SJZ »

Waarom wil je wel van hun diensten gebruik maken maar er niet voor betalen?
Omdat er ook banken zijn die de service gratis bieden. Service is wel vaker gratis.

Xpert
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:54

Re: Nationale bankpassen vervallen? Kosten pinpas

Ongelezen bericht door Xpert »

Argenta is de grootste stijger in hypothekenland. In een paar jaar tijd hebben zijn een marktaandeel van 5% kunnen bereiken. Onlangs zelf een belangrijke prijs ontvangen "de gouden spreekbuis". Deze prijs wordt gegeven aan een marktpartij gekozen door adviserend Nederland.

Verder adviseer ik een ieder zijn/haar spaartegoeden over te brengen naar Argenta.

Argenta kent geen kosten voor een bankrekening en geeft ook nog een leuke rente op een internetspaarrekening. Ook op je betaalrekening ontvangt de klant een kleine rentevergoeding. Geen één bank in Nederland kent dit verder.

Als er een enorme kapitaalvlucht plaatsvindt naar Argenta worden de algemene banken in Nederland misschien wel zenuwachtig.

Hebben mesen problemen met een buitenlandse marktpartij bedenk dan dat Arngenta ook een garantieregeling kent van € 20.000,-- per rekeninghouder.
Laatst gewijzigd door Xpert op 08 nov 2006 00:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Rolandroland

Re: Nationale bankpassen vervallen? Kosten pinpas

Ongelezen bericht door Rolandroland »

Bij de Friesland bank had ik ooit een betaal rekening en spaar rekening in 1! Ideaal! (-; Geen gedoe meer met het heen en weer gestort. De Generele bank had een systeem dat je boven bijvoorbeeld 500 euro kwam het afgeroomd werd naar je spaar rekening. Alleen als je minder dan 500 er op stond en dan van je spaar rekening weer terug ging naar je betaal rekening moest je wel voor betalen.

kss
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 nov 2006 19:11

Re: Nationale bankpassen vervallen? Kosten pinpas

Ongelezen bericht door kss »

postbank heeft in alle stilte haar dienstenverlening gewijzigd? ik ben gratis basispas houder en weet van niets. betalen voor diensten heb ik niets op tegen, maar dan wel met instemming. de 10 euro is ten behoeve van de jaarlijkse giropas kosten en niet voor de bankdiensten. ik gebruik geeneens een giropas, want voor pinnen heb ik een andere bank. het rare is dat de postbank het voortaan dus verplicht stelt. ook bij de aanvraag van internetbankieren moet je legitimeren met ...jawel een pincode.

:evil:

Xpert
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:54

Re: Nationale bankpassen vervallen? Kosten pinpas

Ongelezen bericht door Xpert »

Alle hypotheekhouders van de Postbank kennen ditzelfde probleem.

Je mag bij de Postbank alleen een hypotheek afsluiten wanneer je verplicht ook een girorekening opent. Dat dat voorheen kostenloos was daar aan toe, maar als ik nu ook nog moet betalen voor een rekening die ik verder niet gebruik dan lijkt mij dit koppelverkoop.

Koppelverkoop is in de gedragscode hypotheken verboden. Voor een Opstalverzekering in een verzekering verplicht maar je mag zelf de maatschappij uitzoeken. Bij een incassorekening voor je hypotheek is een incassorekening bij de Postbank verplicht, anders kan je daar geen hypotheek aanvragen.

Wat zou NVB daarvan vinden?

Misschien een onderwerp voor Tros Radar?

Ricert
Berichten: 60
Lid geworden op: 06 sep 2005 16:45

Re: Nationale bankpassen vervallen? Kosten pinpas

Ongelezen bericht door Ricert »

Dat laatste volg ik even niet. Bij een hypotheek is het hebben van een girorekening inderdaad verplicht. Alleen is het openen daarvan ivm een hypotheek nog steeds gratis.
Dat er zometeen geen gratis pas meer bestaat wil niet zeggen dat er geen gratis rekening meer bestaat. Het hebben van een pas is namelijk niet verplicht. En als je los van de hypotheek niets met de girorekening doet dus ook geen noodzaak.
Is dus totaal geen sprake van koppelverkoop

kss
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 nov 2006 19:11

Re: Nationale bankpassen vervallen? Kosten pinpas

Ongelezen bericht door kss »

dat laatste volg ik ook niet, maar de vergelijking met koppelverkoop is er wel.

probeer jij maar GRATIS zonder pinpas internetbankieren aan te vragen.. met andere woorden internetbankieren is niet langer gratis bij de postbank.

niks op tegen hoor, maar de manier waarop

Ricert
Berichten: 60
Lid geworden op: 06 sep 2005 16:45

Re: Nationale bankpassen vervallen? Kosten pinpas

Ongelezen bericht door Ricert »

Met de manier waarop is ook weinig mis. Je hebt nu toch een gratis giropasbasis. Volgens mij mag je die gewoon houden tot de expiratiedatum. Denk dat je dan wel een brief krijgt dat ze niet meer verstrekt worden en of je een giropas wil of geen pas.

En voor het aanvragen van internetbankieren heb je inderdaad een pas nodig. Maar voor het het gebruik vervolgens niet.(In tegenstelling tot veel andere banken) Dus in jou situatie kan je gewoon gebruik maken van gratis interbankieren.

kss
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 nov 2006 19:11

Re: Nationale bankpassen vervallen? Kosten pinpas

Ongelezen bericht door kss »

net gebeld met de postbank en de medewerkers zijn 1 dag van te voren ingelicht over de nieuwe maatregel. 8)

en ricert , je bent lekker dubbel; om gebruik te maken van internetbankieren heb je voortaan een pas nodig. :P

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Nationale bankpassen vervallen? Kosten pinpas

Ongelezen bericht door mr T. »

Inderdaad: de Postbank heeft nu ook naar het grote publiek toe bevestigd dat ze de giropas-basis gaan opheffen. Ben alleen benieuwd hoe ze het e.e.a. gaan oplossen met de vervaldata op de passen.

http://www.telegraaf.nl/overgeld/548922 ... html?p=2,1

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Nationale bankpassen vervallen? Kosten pinpas

Ongelezen bericht door Jan1 »

Het is tijdelijk mogelijk om je basispas gratis te laten omzetten in een giropas. Je betaalt in ieder geval begin 2007 de jaarkosten van € 10,95

Gesloten