LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nationale Nederlanden (weer) in de fout

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Richard39
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 aug 2005 14:42

Nationale Nederlanden (weer) in de fout

Ongelezen bericht door Richard39 »

Nationale Nederlanden is in het nieuws vanwege jarenlang verkeerd voorgespiegelde rendementen bij beleggingsverzekeringen.
NN spreekt van een softwarefout en minister Zalm gelooft dat ook nog eens.
Softwarefout; wat een goedkope uitvlucht.
Ik weet wel de oorzaak van het uiteindelijke lagere rendement.
Al jaren ben ik in conclaaf met NN over de schandalig hoge kosten die ze op een polis inhouden 50 % !!!!!!! de eerste 10 jaar.
Ja, dan vallen rendementen vanzelf lager uit als ze bij NN eerst zelf royaal de zakken vullen.
Nu gaat NN het uitzoeken om te zien hoe ze kunnen compenseren.
Het zal wel weer een constructie worden die niemand snapt en waarvan ze uiteindelijk alleen zelf beter van worden.
Het liefst zou ik zien dat ze eens behoorlijk op de vingers worden getikt voor dit soort praktijken en dat ze verplicht worden deze frauduleuse polissen te ontbinden en de klanten geheel schadeloos te stellen.
Weet iemand of er hier al iets collectiefs tegen ondernomen word ?
Of misschien een mooie zaak voor Radar ?

Mk
Berichten: 989
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Nationale Nederlanden (weer) in de fout

Ongelezen bericht door Mk »

Als er de eerste 10 jaar kosten worden ingehouden dan zal dat in de contracten en eventueel bijbehorende rekenvoorbeelden horen te staan.

Overigens beweert NN dat het om verschillen van uiteindelijk rond de 250 euro per polis gaat.

Richard39
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 aug 2005 14:42

Re: Nationale Nederlanden (weer) in de fout

Ongelezen bericht door Richard39 »

Beste MK,

In zowel de offerte, als in de polis word er niet over de hoogte van de kosten gerept.
NN heb ik hierover aangesproken en verdedigen zich met het feit dat dit niet wettelijk verplicht was.
Dus dan mag je dus volgens NN maar gewoon doen wat je goed dunkt ?

Ik denk dat het om veel aanzienlijkere verschillen gaat.
Wat is tenslotte een verschil van 250 euro op polisprognoses van vele tienduizenden euro's ? Daar had (terecht) niemand zich druk over gemaakt.

Gesloten