LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NN innt deel opbrengst belegging/lijfrente

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Jean1
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mar 2010 20:11

NN innt deel opbrengst belegging/lijfrente

Ongelezen bericht door Jean1 »

Goede dag.
Op de eerste plaats lof voor jullie programma waarin burgers gesteund worden tegen onrecht.
Mn. het verhaal van de amrobank spreekt boekdelen.
Mijn verhaal:
Bij nationale nederlanden heb ik jaren geleden een lijfrente/beleggingspolis afgesloten.
Nu ik de pensioengerechtigde leeftijd bereikt heb en de polis tot uitkeer kon komen heb ik besloten dit te doen.
Begin december gaf ik NN opdracht om de gelden te stoppen in een bancairproduct met maandelijkse uitkering voor 8 jaar.
De aanvraag deed ik begin december maar eind december bleek de polis nog actief te zijn en deze werd pas ter gelde gemaakt 11 januari.!! Zo bleek uit mijn pagina bij NN.
NN stuurde mij in januari bericht dat zij de polis ontbonden hadden op 29 december en de waarde van die dag in mijn bancairproduct gedaan te hebben.
Echter de waarde van de polis was de 11 januari een stuk hoger 600 euro meer.

Geld dat bij NN blijft. Ik als polishouder heb volgens hen geen recht op dat bedrag aangezien de polis de 29 ste december ontbonden werd. (volgens NN)

NN heeft op deze wijze 600 euro opgestreken, naar mijn mening ten onrechte. NN blijft bij het ingenomen standpunt.

Ik als consument zit volledig vast.

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: NN innt deel opbrengst belegging/lijfrente

Ongelezen bericht door JozJan »

Als de beleggingen zijn verkocht op 29 december dan is de koers van die dag bepalend voor je opbrengst. Dat de koers op 11 januari hoger was doet er niet meer toe, de beleggingen waren toen immers al verkocht. Er is dus totaal geen sprake van dat NN dat verschil opstrijkt.

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: NN innt deel opbrengst belegging/lijfrente

Ongelezen bericht door Jantje7 »

De lijfrente polis wordt altijd op de laatste werkdag van de maand aangepast. Dit kan zowel positief mocht er in deze maand een inleg hebben plaats gevonden, dan wel negatief, zoals in uw geval , bij verkoop van de beleggingen.

Gesloten