LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nog 13 maanden vast aan ABN AMRO door gebruik overstapservice

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
LiesJ
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 okt 2019 21:27

Nog 13 maanden vast aan ABN AMRO door gebruik overstapservice

Ongelezen bericht door LiesJ »

Hi,
Ik ben recent overgestapt van de ABN AMRO naar de Bunq bank. Ik dacht dat het handig was gebruik te maken van de overstapservice.
Nu blijkt dat ik mijn ABN AMRO rekening niet kan opzeggen voor 13 maanden omdat ik gebruik maak van de service.
Ik zit dus 13 maanden vast aan de ABN AMRO incl kosten van de rekening die ik niet wil en niet ga gebruiken.
De overstapservice stopzetten via Bunq kost 130 euro. Ik was in de veronderstelling dat een overstapservice het leven makkelijker maakte. Ik snap het nut niet van een overstapservice als ik daardoor nog vast zit aan een oude rekening.
Laatst gewijzigd door Radar op 28 okt 2019 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Erthanax
Berichten: 9666
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Nog 13 maanden vast aan ABN AMRO door gebruik overstapservice

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dat u 13 maanden twee bankrekeningen heeft, is juist de kern van de overstapservice.
De kans dat een maand-, kwartaal- of jaarbetaling tussen wal en schip komt is nu vrijwel nul.

Dit staat ook letterlijk op de overstappagina van Bunq:
Bunq schreef:Hoe werkt het?
In de bunq app vraag je in enkele stappen de Overstapservice aan. Vervolgens sturen wij 13 maanden lang alle betalingen van je oude rekening door naar je nieuwe bunq rekening.
Zo eenvoudig is het.

Moneyman
Berichten: 30003
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Nog 13 maanden vast aan ABN AMRO door gebruik overstapservice

Ongelezen bericht door Moneyman »

LiesJ schreef:
27 okt 2019 21:33
... Ik was in de veronderstelling ...
En daar zit dus het probleem. Als je hier overheen gekeken hebt, heb je je totaal niet verdiept in wat de overstapservice is.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Nog 13 maanden vast aan ABN AMRO door gebruik overstapservice

Ongelezen bericht door grun »

LiesJ schreef:
27 okt 2019 21:33
Ik ben recent overgestapt van de ABN AMRO naar de Bunq bank. Ik dacht dat het handig was gebruik te maken van de overstapservice.
Nu blijkt dat ik mijn ABN AMRO rekening niet kan opzeggen voor 13 maanden omdat ik gebruik maak van de service.
Ik zit dus 13 maanden vast aan de ABN AMRO incl kosten van de rekening die ik niet wil en niet ga gebruiken.
De overstapservice is juist reuze handig en je gebruikt ook de ABN Amro rekening nog 13 maanden.

De overstapservice is gebaseerd op de gedachte dat zo'n beetje alle vaste betalingen een of meer keren per jaar langskomen. De huur, gas en licht, verzekeringen, contributies van verenigingen en tijdschriften, de krant en dergelijke. Die bedrijven sturen de facturen naar je oude ABN Amro bank, worden daar opgevangen door de overstapservice die dan automatisch je nieuwe rekeningnummer bij Bunq doorgeeft. Daarom moet het 13 maanden duren. Zou het korter duren, dan worden misschien facturen gemist die maar 1x per jaar langskomen.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Nog 13 maanden vast aan ABN AMRO door gebruik overstapservice

Ongelezen bericht door tttlocke »

Bedrijven sturen geen facturen die voor jou bestemd zijn naar jouw bank.
Wel zijn er mogelijk machtigingen tot automatische incasso afgegeven. Je kunt natuurlijk al die partijen op de hoogte brengen van de wijziging van bankrekening en zo opnieuw de machtiging geven (zou je ook moeten doen denk ik). Met de overstapservice wordt het niet doorgeven of niet verwerkt zijn van een dergelijke wijziging gedurende 13 maanden ondervangen en worden bedrijven die incasseren door de nieuwe bank geïnformeerd over de wijziging.
Misschien nog belangrijker: ook inkomende betalingen op de oude rekening vinden gedurende die 13 maanden automatisch de weg naar de nieuwe rekening.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Nog 13 maanden vast aan ABN AMRO door gebruik overstapservice

Ongelezen bericht door CB »

Het is inderdaad makkelijk, op de site van abn/amro, om informatie te vinden over de overstapservice van een andere bank naar abn/amro. Overstappen van abn/amro naar een andere bank, dat is moeilijk tot niet te vinden. Mocht abn/amro deze topic lezen, dan is dit wellicht een punt waar ze aandacht aan kunnen besteden.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Nog 13 maanden vast aan ABN AMRO door gebruik overstapservice

Ongelezen bericht door berndv »

LiesJ schreef:
27 okt 2019 21:33
Ik dacht dat
LiesJ schreef:
27 okt 2019 21:33
Ik was in de veronderstelling dat
LiesJ schreef:
27 okt 2019 21:33
Ik snap het nut niet
Als u nou vooraf, dus voordat u akkoord ging, nou de voorwaardens door had gelezen, had u niet hoeven te denken, had u niet te hoeven veronderstellen en had u begrepen waarom uw rekening 13 maand door blijft lopen. En had u dit ook vooraf al kunnen weten:
LiesJ schreef:
27 okt 2019 21:33
De overstapservice stopzetten via Bunq kost 130 euro.

Erthanax
Berichten: 9666
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Nog 13 maanden vast aan ABN AMRO door gebruik overstapservice

Ongelezen bericht door Erthanax »

CB schreef:
28 okt 2019 14:22
Het is inderdaad makkelijk, op de site van abn/amro, om informatie te vinden over de overstapservice van een andere bank naar abn/amro. Overstappen van abn/amro naar een andere bank, dat is moeilijk tot niet te vinden. Mocht abn/amro deze topic lezen, dan is dit wellicht een punt waar ze aandacht aan kunnen besteden.
Die informatie is te vinden op de website van de "nieuwe" bank, waar u naar overstapt.

Lady1234
Berichten: 27078
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Nog 13 maanden vast aan ABN AMRO door gebruik overstapservice

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De overstapservice wordt ook door de nieuwe bank geregeld, niet door de oude.

Lady1234
Berichten: 27078
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Nog 13 maanden vast aan ABN AMRO door gebruik overstapservice

Ongelezen bericht door Lady1234 »

DeTs moet ook gewoon zijn Amro rekening opzeggen bij Amro en niet via Bunq.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Nog 13 maanden vast aan ABN AMRO door gebruik overstapservice

Ongelezen bericht door kweenie »

Tsja, het is een afweging. Wil je het risico nemen dat je een afschrijving of betaling mist, of wil je de overstapservice gebruiken en 20 euro betalen om de rekening nog langer aan te houden? Dat zijn keuzes die ieder voor zich kan maken.

Gesloten