LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ongevraagt krediet sns

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
jvgrunn
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 jan 2010 20:08

ongevraagt krediet sns

Ongelezen bericht door jvgrunn »

ik heb nu een jaar of 7 a 8 een betaal rekening bij de sns bank en daar komt altijd mijn loon op. Ik hoorde van mijn buurman (die ook bij de sns zit) dat hij op een dag zomaar een krediet lemiet had en daar nooit om gevraagt heb.
Tot mijn verbazing zag ik een tijdje geleden dat ik ook een krediet lemiet had van 2500 euro. Zonder daar om te vragen of toestemming voor heb geven. ik heb de sns gebeld met de vraag hoe dat eigenlijk kon en dat ik daar niet van gediend was. Echt een antwoord hadden ze niet. als oplossing moet ik het zelf weer op nul zetten via weet ik niet hoe want ik zou een e-mail krijgen. Ik ben goed boos geworden want in deze moeilijke tijden dat je alleen maar hoord dat mensen hun schulden niet meer kunnen betalen word je er bij de sns maar ff in gedrukt. mischien is dit de normale gang van zaken maar ik ben blij dat ik er van tevoren achter ben gekomen en niet dat ik me al suf gepint hebt. ik ben benieuwt of meerdere mensen dit de laatste tijd is overkomen.

bvd joeri
Laatst gewijzigd door jvgrunn op 06 jan 2010 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Dyllanw
Berichten: 45
Lid geworden op: 29 jan 2009 12:04

Re: ongevraagt krediet sns

Ongelezen bericht door Dyllanw »

Dus als je 2500 euro rood had gestaan, dan was dat de schuld van de bank geweest? Volgens is het nog altijd de consument die zich, zoals je zelf al stelt, 'suf pint'.

Een beetje eigen verantwoordelijkheid zou geen kwijt kunnen lijkt me.

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: ongevraagt krediet sns

Ongelezen bericht door ron1 »

Eigen verantwoordelijkheid etc ....daar gaat het dus niet om,. het gaat om ONGEVRAAGDE SCHULDEN.....heb ik destijds bij de postbank ook GRATIS gehad...dat max rood staan gebeuren...........stuur een zooi aangetekende brieven dat je dat per direct wil hebben verwijderd, neem geen eurocent op want de rente ook voor dit soort kwartaal limieten e.d.is HOOG te noemen.Zodra je 1 euro opneemt zal SNS niks meer resetten.....vermeld ook dwingend doch vriendelijk dat als ze dit niet doen, je zal besluiten naar een betrouwbare bank over te stappen, welke dat dan zal moeten wezen weet ik even niet haha voor mij is het allemaal bagger....

GezondVerstand10
Berichten: 263
Lid geworden op: 04 mei 2009 10:48

Re: ongevraagt krediet sns

Ongelezen bericht door GezondVerstand10 »

ron1 schreef:Eigen verantwoordelijkheid etc ....daar gaat het dus niet om,. het gaat om ONGEVRAAGDE SCHULDEN.....heb ik destijds bij de postbank ook GRATIS gehad...dat max rood staan gebeuren...........stuur een zooi aangetekende brieven dat je dat per direct wil hebben verwijderd, neem geen eurocent op want de rente ook voor dit soort kwartaal limieten e.d.is HOOG te noemen.Zodra je 1 euro opneemt zal SNS niks meer resetten.....vermeld ook dwingend doch vriendelijk dat als ze dit niet doen, je zal besluiten naar een betrouwbare bank over te stappen, welke dat dan zal moeten wezen weet ik even niet haha voor mij is het allemaal bagger....
Ben het met Ron1 eens. Raar dat je zomaar een limiet krijgt. Je zal toch wel een brief hebben gehad met daarin zoiets als" Beste XXX, voor uw comfort hebben wij u een limiet toegekend......

Meteen opzeggen. Het beste is om bij de SNS langs te gaan en de medewerker te laten verklaren dat het op nul staat.

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: ongevraagt krediet sns

Ongelezen bericht door testcase »

Ongevraagde schulden ?!?!?!? Dat is een mooie term

Je bedoelt waarschijnlijk dat je geen overzicht hebt over je eigen financiële zaken. Weten wat erin komt en weten wat eruit gaat. De noodzakelijk basis voor iedereen. Helaas doet niet iedereen dat dus, daar komen al die doodlopende kredieten van.

Dat is nu eigen verantwoordelijkheid en die kan je niet op de bank afschuiven.


Neemt niet weg dat het net netjes is wat de bank doen. maar geld uitgeven doe je echt zelf en daar kan je de bank niet de schuld van geven.

GezondVerstand10
Berichten: 263
Lid geworden op: 04 mei 2009 10:48

Re: ongevraagt krediet sns

Ongelezen bericht door GezondVerstand10 »

testcase schreef:Ongevraagde schulden ?!?!?!? Dat is een mooie term

Je bedoelt waarschijnlijk dat je geen overzicht hebt over je eigen financiële zaken. Weten wat erin komt en weten wat eruit gaat. De noodzakelijk basis voor iedereen. Helaas doet niet iedereen dat dus, daar komen al die doodlopende kredieten van.

Dat is nu eigen verantwoordelijkheid en die kan je niet op de bank afschuiven.


Neemt niet weg dat het net netjes is wat de bank doen. maar geld uitgeven doe je echt zelf en daar kan je de bank niet de schuld van geven.
Nergens staat dat TS het geld heeft uitgegeven. Hij vindt het raar dat dit zomaar kan. Ik pluis ook niet de hele tijd mijn rekeningen na om te zien wat er op staat. Waarom gaat iedereen nu oordelen? Let wel ik ben het met eigen verantwoordelijkheid eens. Lees mijn posts bij het topic "DSB slachtoffers"

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: ongevraagt krediet sns

Ongelezen bericht door ron1 »

Ja testzaak, je kan niet altijd gelijk krijgen, hebben en krijgen zijn 2 verschillenden.

Het gaat er om dat er ONGEVRAAGD KREDIET wordt neergezet op een consumentenrekening door zijn bank, maw...ongevraagde SCHULDEN....want 1 euro opnemen kost je klauwen aan rentepercentages en tevens, positief of negatief hoe dan ook.....een notering bij het BKR !!!!!

Dyllanw
Berichten: 45
Lid geworden op: 29 jan 2009 12:04

Re: ongevraagt krediet sns

Ongelezen bericht door Dyllanw »

Laten we van een mug nou toch alsjeblieft geen olifant maken.

TS heeft klaarblijkelijk een ongewenst krediet bij de bank. Mijns inziens lijkt het mij een goede instelling dat je geen krediet moet willen hebben bij een bank. Wanneer je goed in de gaten houd wat er in komt en wat er uit gaat is er niets aan de hand. De beschuldigen van gedwongen schulden zijn dan ook totaal uit de lucht gegrepen en totaal irrelevant. Roodstand wordt niet door banken veroorzaakt maar door de consument die meer uit geeft dan er binnen komt. Als er geen geld op je rekening staat, waarom zou je het dan uit geven?

De oorzaak van dit ongewenste krediet wordt nu door zowel TS als door ron1 toegeschreven aan duister complot van de bank om de TS in de schulden te werken. Vanwaar deze behoefte om maar altijd van het slechte in de mens uit te gaan? Ooit een bedrijf of organisatie tegengekomen waar geen fouten worden gemaakt. Tuurlijk zou het bijzonder kwalijk en verachtelijk zijn wanneer de bank probeert mensen in roodstand te lokken om zo inkomsten te genereren, maar ik zie geen reden aan te nemen dat het níet om een onopzettelijke fout gaat.

Laat dat uit gaan van het slechtste in de mens nou maar over aan Geert...

vakkiel
Berichten: 225
Lid geworden op: 02 mar 2008 20:32

Re: ongevraagt krediet sns

Ongelezen bericht door vakkiel »

ron1 gaat het allemaal nog een beetje ?
Een positieve registratie bij het BKR is ook alleen maar positief. Mocht je ooit een krediet nodig hebben dan zal een kredietverstrekker hier alleen maar positief op reageren. W.b.v. de ongevraagde kredietlimiet, dit is natuurlijk niet netjes van de sns als dit ongevraagd is gebeurd. Mocht iemand hier geen gebruik van willen maken vraag de sns om deze weer te verwijderen.

Want stel je voor dat deze leeggepint word door de onschuldige en onwetende klant en dan zou natuurlijk de bank de schade moeten betalen.....not !

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: ongevraagt krediet sns

Ongelezen bericht door ron1 »

Ja vakkiel en wat is nu de essentie.....

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: ongevraagt krediet sns

Ongelezen bericht door elmo43 »

:wink: En als iemand nu ondertussen geskimd word, is het dan nog steeds verantwoording van de consument.

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ongevraagt krediet sns

Ongelezen bericht door witte angora »

elmo43 schreef::wink: En als iemand nu ondertussen geskimd word, is het dan nog steeds verantwoording van de consument.
Nee, dat is de verantwoording van de bank, het wordt dan keurig netjes terugbetaald. :wink:

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: ongevraagt krediet sns

Ongelezen bericht door ron1 »

Je moet wel eerst een brief sturen en een paar maanden geduld hebben....

jvgrunn
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 jan 2010 20:08

Re: ongevraagt krediet sns

Ongelezen bericht door jvgrunn »

Dyllanw schreef:Dus als je 2500 euro rood had gestaan, dan was dat de schuld van de bank geweest? Volgens is het nog altijd de consument die zich, zoals je zelf al stelt, 'suf pint'.

Een beetje eigen verantwoordelijkheid zou geen kwijt kunnen lijkt me.
nou ik heb toch ook gezecht dat ik er op tijd achter ben gekomen dus ik sta nog steeds op nul hoor, dus top punt van verantwoordelijkheid .
Maar wat nou als ik denk dat er nog 100 euro op mijn rekening heb en ik pin het. de volgende dag neemt mijn vriendin mijn pin pas mee en die probeerd ook 100 euro te pinnen. dus 200 euro in het rood in 24 uur, terwijl ik normaal geen geld meer kreeg van de automaat. Ben je toch mooi genaaid. zo bedoel ik het.

vakkiel
Berichten: 225
Lid geworden op: 02 mar 2008 20:32

Re: ongevraagt krediet sns

Ongelezen bericht door vakkiel »

Je weet toch wel zelf wat je op je rekening hebt staan of niet ???!!!
Dat is net zo iets als ik 100% zeker weet dat ik per maand 2 uur kan bellen met mijn abonnement ik na 3 uur nog kan bellen en dan vrolijk doorgaa en naderhand mijn telecomaanbieder de schuld geef !

GezondVerstand10
Berichten: 263
Lid geworden op: 04 mei 2009 10:48

Re: ongevraagt krediet sns

Ongelezen bericht door GezondVerstand10 »

vakkiel schreef:Je weet toch wel zelf wat je op je rekening hebt staan of niet ???!!!
Dat is net zo iets als ik 100% zeker weet dat ik per maand 2 uur kan bellen met mijn abonnement ik na 3 uur nog kan bellen en dan vrolijk doorgaa en naderhand mijn telecomaanbieder de schuld geef !
De nobele kunst van het uitpluizen van bankrekeningen is niet ieders hobby. Daarbij wordt door JvgGrunn al een plausibele reden aangegeven waar door het kan gebeuren

Dyllanw
Berichten: 45
Lid geworden op: 29 jan 2009 12:04

Re: ongevraagt krediet sns

Ongelezen bericht door Dyllanw »

De nobele kunst van het werken is ook niet mijn hobby en toch zal ik het moeten doen. Net als ieder ander.

Eigenlijk is het zonde om zoveel tijd in dit topic te steken want het gaat nergens over. Foutje van de bank, zonder gevolgen, kan gebeuren, niet meteen met allerlei complottheorieën aan komen zetten.

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: ongevraagt krediet sns

Ongelezen bericht door testcase »

helemaal mee eens dylan.

Maar sommigen lijven denken dat het grote kwaad allom aanwezig is

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ongevraagt krediet sns

Ongelezen bericht door witte angora »

Het grote kwaad is op dit forum zeker aanwezig.

Dat zijn de posters die niet met iedereen meepraten, kritische vragen stellen, niet meteen 'ach en wee' en 'och wat erg' roepen.

Het zijn degenen die iets anders vertellen dan wat topicstarters willen horen. :twisted: :twisted:

jvgrunn
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 jan 2010 20:08

Re: ongevraagt krediet sns

Ongelezen bericht door jvgrunn »

vakkiel schreef:Je weet toch wel zelf wat je op je rekening hebt staan of niet ???!!!
Dat is net zo iets als ik 100% zeker weet dat ik per maand 2 uur kan bellen met mijn abonnement ik na 3 uur nog kan bellen en dan vrolijk doorga en naderhand mijn telecomaanbieder de schuld geef !
prima en wat nou als jou telefoon altijd na 2 uurtjes bellen een alarm sms krijgt. 7 jaar lang. en zo maar op een dag dat niet meer. heb jij 3 uur gebeld, wedden dat je dan de telefoon maatschapij beld en dat je boos bent dat ze dat zomaar doen en dan gaat het maar om een paar tientjes en niet om 2500 euro.

en over mijn rekening. ik heb ook afschrijvingen die automatisch gaan dus er kan zomaar iets van af gaan.

Gesloten