LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opgelicht door Paypal/koper?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
absent
Berichten: 315
Lid geworden op: 26 okt 2016 18:30

Re: Opgelicht door Paypal/koper?

Ongelezen bericht door absent »

lotte.lotte schreef:Hoi iedereen supergoed nieuws. Via Facebook ook Paypal geprobeerd te contacteren . Het social media team heeft toen contact met mij opgenomen telefonisch en toen ging het ineens heel snel. Ze vonden de gang van zaken erg vervelend en zagen ook hoe vaak ik geprobeerd had contact op te nemen. Toen besloten ze om alsnog het volledige verkoopbedrag aan mij te vergoeden. De schriftelijke bevestiging hiervan heb ik inmiddels op mijn paypal account. Eind goed al goed dus! De aanhouder wint zeggen ze en dat blijkt in dit geval!
Hoppa! Gefeliciteerd! En blijkbaar had het bewijs van postNL toch wat meer waarde dan enkele hier hadden gedacht.
Geniet van je terechte overwinning.

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Opgelicht door Paypal/koper?

Ongelezen bericht door beusen »

lotte.lotte schreef:Hoi iedereen supergoed nieuws. Via Facebook ook Paypal geprobeerd te contacteren . Het social media team heeft toen contact met mij opgenomen telefonisch en toen ging het ineens heel snel. Ze vonden de gang van zaken erg vervelend en zagen ook hoe vaak ik geprobeerd had contact op te nemen. Toen besloten ze om alsnog het volledige verkoopbedrag aan mij te vergoeden. De schriftelijke bevestiging hiervan heb ik inmiddels op mijn paypal account. Eind goed al goed dus! De aanhouder wint zeggen ze en dat blijkt in dit geval!

Gefeliciteerd!

Welk sociaal media team bedoel je, het FB team?

Dat is interessant.

@absent

Misschien lees je het bericht van TS nog een keer, het heeft gewerkt, omdat TS contact met FB van PayPal had! :lol:
Laatst gewijzigd door beusen op 22 nov 2016 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Opgelicht door Paypal/koper?

Ongelezen bericht door beusen »

breien schreef:Gefeliciteerd.Wat zou de Italiaanse nu balen. Ik vermoed dat zij nu wel voor haar tas moet betalen.
Ik denk niet, dat PayPal het geld van de koper haalt.
Ik heb hier zo een rare smaak in de mond, want PayPal trekt normaal zijn staart niet in.
Ik heb daarom heel goede ervaringen, met dit soort akkefietjes, zoals gezegd de koper wordt heel goed beschermd!.

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Opgelicht door Paypal/koper?

Ongelezen bericht door Radar »

Offtopic bijdragen door Moderator verwijderd.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Opgelicht door Paypal/koper?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Erg goed nieuws voor topicstarter en verder zo krom als een hoepel. Maar zo gaat het kennelijk. Verder weet ik uit ervaring: Italië en Frankrijk zijn risicolanden om spullen naartoe te sturen. Op eBay heb ik deze landen geblokkeerd. En dat raad ik iedere eBay verkoper aan.

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Opgelicht door Paypal/koper?

Ongelezen bericht door beusen »

Bob Schurkjens schreef:Erg goed nieuws voor topicstarter en verder zo krom als een hoepel. Maar zo gaat het kennelijk. Verder weet ik uit ervaring: Italië en Frankrijk zijn risicolanden om spullen naartoe te sturen. Op eBay heb ik deze landen geblokkeerd. En dat raad ik iedere eBay verkoper aan.
Onzinnig, om deze landen als risicolanden af te stempelen.

Kijk maar hier in Nederland, hoeveel hier opgelicht wordt.

Een echte tip is, om nooit met een persoon zaken te doen, die pas ergens aangemeld is.
Inderdaad de oplossing van TS is echt krom, want daar geloof ik als lange jaren gebruiker van PayPal niets van. :wink:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Opgelicht door Paypal/koper?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je kan je kopers als verkoper op eBay niet vantevoren selecteren, dus die vlieger gaat niet op.

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Opgelicht door Paypal/koper?

Ongelezen bericht door beusen »

Bob Schurkjens schreef:Je kan je kopers als verkoper op eBay niet vantevoren selecteren, dus die vlieger gaat niet op.

Je kan toch zien, wat iemand ge- en verkocht heeft en hoe de recensies zijn.
Duidelijker kan het niet.
Alleen als iemand pas een account bij Ebay heeft en woont in het buitenland, dan moet je ook geen tas van € 2200 verkopen, dus deze vlieger gaat wel.

A.HAGENAARS
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mei 2018 08:15

Re: Opgelicht door Paypal/koper?

Ongelezen bericht door A.HAGENAARS »

Ik ben ook opgelicht , zijn bij mij twee artikelen gekocht in december 2017 , nu in mei 2018 , zonder enig bewijs is er een bedrag van 4000,- afgeschreven van Paypal rekening .
De ene klant heeft zogenaamd een scheurtje in het hout ontdekt en krijg ik het antiek artikel retour .Heeft het in de USA waarschijnlijk niet kunnen verkopen. Het ander artikel het zelfde , maar stuurt het artikel nog ineens niet retour .
Mijn bedrijfje , waar ik met mijn gezin afhankelijk van ben, is nu ten einden.
Ebay en Paypal geeft de koper ten alle tijden gelijk of ze nu gelijk hebben of niet . Heb dit al meerdere malen meegemaakt , maar dit loopt de spuigaten uit.
Een fatsoenlijk onderzoek laat Ebay en Paypal koud .
ALS VERKOPER STA JE MET DE RUG TEGEN DE MUUR, BEN ER HELEMAAL KLAAR MEE!

ikweethettoch
Berichten: 86
Lid geworden op: 24 apr 2018 18:20

Re: Opgelicht door Paypal/koper?

Ongelezen bericht door ikweethettoch »

A.HAGENAARS schreef:Ik ben ook opgelicht , zijn bij mij twee artikelen gekocht in december 2017 , nu in mei 2018 , zonder enig bewijs is er een bedrag van 4000,- afgeschreven van Paypal rekening .
De ene klant heeft zogenaamd een scheurtje in het hout ontdekt en krijg ik het antiek artikel retour .Heeft het in de USA waarschijnlijk niet kunnen verkopen. Het ander artikel het zelfde , maar stuurt het artikel nog ineens niet retour .
Mijn bedrijfje , waar ik met mijn gezin afhankelijk van ben, is nu ten einden.
Ebay en Paypal geeft de koper ten alle tijden gelijk of ze nu gelijk hebben of niet . Heb dit al meerdere malen meegemaakt , maar dit loopt de spuigaten uit.
Een fatsoenlijk onderzoek laat Ebay en Paypal koud .
ALS VERKOPER STA JE MET DE RUG TEGEN DE MUUR, BEN ER HELEMAAL KLAAR MEE!
Dus het gaat om twee verschillende gevallen?

Hoezo is jou bedrijf ten einde, je hebt de 4000 euro toch gebeurd?

PayPal geeft niet zonder bewijs een koper gelijk.
Vertel nog eens het hele verhaal!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Opgelicht door Paypal/koper?

Ongelezen bericht door bprosman »

Hoezo is jou bedrijf ten einde, je hebt de 4000 euro toch gebeurd?

PayPal geeft niet zonder bewijs een koper gelijk.
Vertel nog eens het hele verhaal!
Verdiep je eerst eens in de Paypal kopersbescherming , die is vrij (te?) sterk.
Er is niet veel nodig om als koper gelijk te krijgen.
Hoezo is jou bedrijf ten einde, je hebt de 4000 euro toch gebeurd?
Als de koper gelijk krijgt halen ze die zo van je rekening.

rvjapio
Berichten: 1001
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Opgelicht door Paypal/koper?

Ongelezen bericht door rvjapio »

U kunt uw zaak volgens mij ook nog aanhangig maken bij ebay.

Veldt01
Berichten: 990
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Opgelicht door Paypal/koper?

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Paypal is voor kopers een beetje wat de Nederlandse wet voor fietsers is.
Net zoals fietsers het wel heel erg bont moeten maken om na een ongeluk met een auto ook maar een klein beetje van de schuld te moeten dragen, zo worden "zwakke" kopers door Paypal onevenredig en tot in het onredelijke goed beschermd t.ov.v verkopers.
In een aantal gevallen is koperbescherming prima echter niet zelden zijn ook goedbedoelende verkopers de klos (en machteloos tegen een kwaadwillende klant gesteund door een veel sterkere instantie zoals paypal/Ebay)

Paypal is simpelweg een hele dure manier van betalen, die verkoopgelden soms oneindig lang "gijzelt" en grote onzekerheid geeft of je je geld wel definiteif krijgt. Steeds meer verkopers weigeren dan ook betalingen via paypal (of vragen er een flinke meerprijs voor).
Er wordt behoorlijk misbruik van de kopersbescherming gemaakt en ik ken meerdere bedrijven die in combinatie hiermee een hele reeks van gebieden / landen hebben uitgesloten van verzending (en Italië hoort daar ook bij). Kortom: zeker in de Eu zou ik als verkoper gewoon weer om een bankbetaling vragen, wil de koper dat niet dan is het jammer van de verkoop maar het spaart je als verkoper ook een berg ellende.

ikweethettoch
Berichten: 86
Lid geworden op: 24 apr 2018 18:20

Re: Opgelicht door Paypal/koper?

Ongelezen bericht door ikweethettoch »

bprosman schreef:
Hoezo is jou bedrijf ten einde, je hebt de 4000 euro toch gebeurd?

PayPal geeft niet zonder bewijs een koper gelijk.
Vertel nog eens het hele verhaal!
Verdiep je eerst eens in de Paypal kopersbescherming , die is vrij (te?) sterk.
Er is niet veel nodig om als koper gelijk te krijgen.
Hoezo is jou bedrijf ten einde, je hebt de 4000 euro toch gebeurd?
Als de koper gelijk krijgt halen ze die zo van je rekening.
Misschien lees je nog een keer mijn bericht, dan lees je, dat TS de 4000 euro toch ontvangen heeft, die hij nu moet terug betalen.
Dus welke schade heeft TS dan?

Ik hoef mij niet te verdiepen in de koersbescherming van PayPal, want ik ken deze procedure al heeeeel lang..

Natuurlijk als de koper gelijk krijgt, dan moet je de centjes wat je gebeurd hebt, terug betalen.

Een heel veilige procedure, in tegenstelling van de fraude van andere websites.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Opgelicht door Paypal/koper?

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik hoef mij niet te verdiepen in de koersbescherming van PayPal, want ik ken deze procedure al heeeeel lang..
Blijkbaar toch niet.
Misschien lees je nog een keer mijn bericht, dan lees je, dat TS de 4000 euro toch ontvangen heeft, die hij nu moet terug betalen.
Dus welke schade heeft TS dan?
In geval van een geschil waarbij de koper gelijk heeft haalt Paypal die 4000 Euro gewoon van je rekening en indien onvoldoende saldo zetten ze hem gewoon in "het rood".

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Opgelicht door Paypal/koper?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

A.HAGENAARS schreef:Ik ben ook opgelicht , zijn bij mij twee artikelen gekocht in december 2017 , nu in mei 2018 , zonder enig bewijs is er een bedrag van 4000,- afgeschreven van Paypal rekening .
De ene klant heeft zogenaamd een scheurtje in het hout ontdekt en krijg ik het antiek artikel retour .Heeft het in de USA waarschijnlijk niet kunnen verkopen. Het ander artikel het zelfde , maar stuurt het artikel nog ineens niet retour .
Mijn bedrijfje , waar ik met mijn gezin afhankelijk van ben, is nu ten einden.
Ebay en Paypal geeft de koper ten alle tijden gelijk of ze nu gelijk hebben of niet . Heb dit al meerdere malen meegemaakt , maar dit loopt de spuigaten uit.
Een fatsoenlijk onderzoek laat Ebay en Paypal koud .
ALS VERKOPER STA JE MET DE RUG TEGEN DE MUUR, BEN ER HELEMAAL KLAAR MEE!
Maar als consument sta je ook tegen een muur aan wanneer je iets besteld wat niet in orde is. Paypal is een prima alternatief. Zelf ooit ook een claim gestart, bedrijf reageerde niet en daardoor kreeg ik gelijk. Geen lastige klachten procedure e.d. Wel toevallig dat twee klanten hetzelfde probleem hebben met je product, zou het toch niet aan je product liggen dan?

ikweethettoch
Berichten: 86
Lid geworden op: 24 apr 2018 18:20

Re: Opgelicht door Paypal/koper?

Ongelezen bericht door ikweethettoch »

bprosman schreef:
Ik hoef mij niet te verdiepen in de koersbescherming van PayPal, want ik ken deze procedure al heeeeel lang..
Blijkbaar toch niet.
Misschien lees je nog een keer mijn bericht, dan lees je, dat TS de 4000 euro toch ontvangen heeft, die hij nu moet terug betalen.
Dus welke schade heeft TS dan?
In geval van een geschil waarbij de koper gelijk heeft haalt Paypal die 4000 Euro gewoon van je rekening en indien onvoldoende saldo zetten ze hem gewoon in "het rood".
De koper krijgt niet zo eenvoudig zijn/haar gelijk.
Er gaat wel eerst een procedure vooraf.
Als TS artikelen verkoopt, die niet in order zijn, dan, moet hij inderdaad de centjes terug betalen, ook heeft hij niet meer voldoende saldo en staat in het rood.
Daar kan PayPal niets aan doen en @sylvesterb heeft het nog eens heel goed beschreven.

Gesloten