Opheffen ING Pensioenspaarrekening

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
harry de koning1960
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mei 2021 13:33

Opheffen ING Pensioenspaarrekening

Ongelezen bericht door harry de koning1960 »

Geachte,

Ik sinds enkele jaren een pensioenspaarrekening bij de ING bank.
Dit is een geblokkeerde rekening waar ik mijn jaarruimte belastingvoordelig kan sparen voor een aanvulling op mijn pensioen.
Ik kreeg paar dagen terug een brief van ING dat ze gaan stoppen met deze rekening(en) en of ik even een andere bank c.q rekening wit zoeken waar ze mijn spaargeld naar over kunnen maken ?
Ik vind dit uiterst vreemd van ING dat ze een geblokkeerde rekening van iemand zo maar kunnen opheffen.
Kunnen jullie iets voor mij betekenen en wat te doen ?

BVD
H de Koning
Barendrecht.

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Opheffen ING Pensioenspaarrekening

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ik denk dat je 2 opties hebt,

1, doen wat ze vragen.
2, naar de geschillencommissie www.kifid.nl

(3, niks van je laten horen waardoor ze de rekening niet kunnen opheffen? Hoe denken andere over dit? (op eigen risico))


Probleem tegenwoordig is dat de bank geld kost om je spaargeld bij de Europese centrale bank onder te brengen. Hierdoor vinden ze niet fijn als ze een hoop geld hebben.

Er bestaan tegenwoordig vergelijkingssite waar je je spaarrekeningen (of deposito's) kan vergelijken. Of overweg om te gaan beleggen voor je pensioen.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Opheffen ING Pensioenspaarrekening

Ongelezen bericht door Erthanax »

"Niets doen is geen optie", zegt men wel eens. Dat geldt hier denk ik ook. Doet u niets, dan zal ING op zeker moment het tegoed wasrschijnlijk gewoon overmaken op uw lopende bankrekening, met alle fiscale gevolgen van dien.

Volgens mij mag de bank dit gewoon doen. Het zou mij niet verbazen als u een alrernatief vindt dat aantrekkelijke is dan wat u nu hebt. ING is verder een prima bank, maar blinkt niet uit met zijn spaarrekeningen.

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Opheffen ING Pensioenspaarrekening

Ongelezen bericht door Consumentt »

Krijg je ook geen problemen met een naheffing van de fiscus?
Pensioen rekeningen zijn met regeltjes omgeven.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Opheffen ING Pensioenspaarrekening

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U krijgt geen problemen met de belastingdienst als u het geld rechtstreeks laat overmaken naar een soortgelijke rekening bij een andere bank. Dus volstrekt niet via uw betaalrekening laten lopen.

--rob--
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 mar 2016 17:08

Re: Opheffen ING Pensioenspaarrekening

Ongelezen bericht door --rob-- »

Ik heb dit in het verleden gedaan en heb nu alles bij BLG (onderdeel Volksbank [wat een stomme naam]). Eerst de rekening openen bij de bank of verzekeringsmaatschappij waar je heen wilt, dan rechtstreeks van je huidige rekening over laten schrijven naar de nieuwe rekening). Let op: het geld mag op geen enkele manier op een normale rekening komen, ook niet bij een transfer.

Henk Terpstra
Berichten: 87
Lid geworden op: 28 jan 2010 19:19

Re: Opheffen ING Pensioenspaarrekening

Ongelezen bericht door Henk Terpstra »

U heeft een waterdichte afspraak dacht u. Met een betrouwbare bank. Er is heden ten dage geen betrouwbare bank meer. Heb feiten ervaring met meerdere banken. Bij SNS verdwijnen rente overeenkomsten. Bij ING wordt je kluis geopend zonder mededeling of melding in de zomer vakantie en je waardepapieren in een paar open enveloppen 30 km. verder op aangeboden. M.unten weg? Bewijs het maar.
Ik heb nog meer feiten. Onder de rechter. Maar dat is ook niet betrouwbaar,

Zoek hulp bij een rechtswinkel. Sterkte , Henk.

123Sylvia
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jan 2022 14:21

Re: Opheffen ING Pensioenspaarrekening

Ongelezen bericht door 123Sylvia »

Ook ik heb mijn toenmalige saldo van mijn spaarloonrekening ingelegd op een pensioenspaarrekening van de ING. Een rente van 4%, tot mijn AOW gerechtigde leeftijd, toen nog 65 jaar: wat zou betekenen tot 14 mei 2022. Nu ontvang ik een brief van de ING, de rekening wordt opgeheven m.i.v. 14 mei 2022. Ik bereik de AOW-leeftijd echter pas op 14 mei 2024. Na telefonisch contact met ING blijkt dat zij niets voor mij kunnen betekenen. Ik kan het saldo laten staan, echter niet met het huidige rentepercentage van 4% maar 0% rente. Ik heb aangegeven dat ik door een wettelijke regeling 2 jaar later AOW-gerechtigd ben, en dat er toch op zijn minst een coulanceregeling kon worden aangeboden. Er zijn vast meer mensen, zoals ik, die tussen wal en schip vallen.

Gesloten