LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opzeggen bankrekening

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: opzeggen bankrekening

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik ga er van uit dat je ook dit soort zaken op een nette manier samen oplost , dus ook zo.n en/of of en/en rekening gezamenlijk afsluit ...ik heb dit soort ellende gelukkig nooit gehad.
Maar ik weet ook heel goed dat bij een scheiding veel van de voormalige partners het liefst bloed aan de muur willen zien :evil:

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: opzeggen bankrekening

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Klopt @moederslink ze veranderen in dieren, het instinct van de dierenwereld ...de sterkste en sluwste die wint.

Helaas ook mijn pech geweest, maar als je daar uit komt kom je 3 x keer sterker terug. Het zijn nu eenmaal leerscholen uit de praktijk, en TS hoeft natuurlijk niet bij de pakken neer te zitten en gaat gewoon een appeltje schillen met haar ex.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: opzeggen bankrekening

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Helaas hebben veel mensen die gaan samenwonen geen idee van wat het betekent en wat voor consequenties er aan hangen als je dingen samen doet.

Normaal gesproken ga je al niet uit elkaar omdat je het zo gezellig en leuk hebt samen, dus je moet verdacht zijn op streken.

Maar die “slimmerik”, of beter gezegd lapzwans van een ex heeft ook nog sluw gebruik gemaakt van de mogelijkheid om automatische incasso’s te storneren, zodat hij die rekening ook nog kon plunderen.
Laag bij de grond.

Dat wordt dan procederen voor de rechter. Kost ook weer goudgeld.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: opzeggen bankrekening

Ongelezen bericht door kweenie »

moederslink schreef:
03 okt 2019 19:34
Ik ga er van uit dat je ook dit soort zaken op een nette manier samen oplost , dus ook zo.n en/of of en/en rekening gezamenlijk afsluit
Tsja... Ik denk dat je dat wel wat naïef kunt noemen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: opzeggen bankrekening

Ongelezen bericht door moederslink »

Tja...ik weet niet , niet zozeer naïef maar gewoon fatsoenlijk....als 2 redelijke exen het gewoon samen oplossen 🙂 en dat zie ik toch óók wel om mij heen.
Je hebt tenslotte samen geleefd , lief en leed gedeeld en er was liefde ....en ik kan mij dus nooit vinden in een ' vechtscheiding ' zoals ik evengoed óók zo vaak om mij heen zie.
In dit geval ook.....treiteren, klieren , en de ander kapot maken....word je daar gelukkig (er) van 😒?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: opzeggen bankrekening

Ongelezen bericht door kweenie »

Dan zie je dus ook in je omgeving al mensen die het niet netjes af kunnen werken. En die het liefst de ander het leven zo zuur mogelijk maken. Kun je je dan niet voorstellen dat één van die mensen daarbij de ander dwars zou gaan zitten door die bankrekening niet te willen opzeggen?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: opzeggen bankrekening

Ongelezen bericht door moederslink »

Ja ik maak het mee dus kan ik me het voorstellen maar ik blijf het onacceptabel vinden.
Je bent samen aan iets begonnen , sluit het dan ook samen fatsoenlijk af zodat er een streep onder gezet kan worden en ieder zijn en haar weg kan gaan.
Nu word je nog stééds geconfronteerd met dit treiter gedoe en kun je het niet afsluiten en word je toch nog geconfronteerd met die ' vreselijke ' ex die je naar de andere kant vd wereld wenst.
Gewoon stupide want je zit jezelf dus óók dwars 👎 en er komt alleen maar méér woede en haat 🥺
Laatst gewijzigd door moederslink op 03 okt 2019 23:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: opzeggen bankrekening

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar vooropgesteld dat de bankrekening niet rood staat, kan ook één rekeninghouder zijn naam van de rekening laten verwijderen.

Moet dan wel met bekwame spoed gedaan worden voordat de ander streken gaat uithalen.

En zo fatsoenlijk zijn heel veel scheidingen niet.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: opzeggen bankrekening

Ongelezen bericht door moederslink »

Helaas ...je moet dus blijkbaar soms sluw en snel en er op bedacht zijn.
3x niks 👎
Laatst gewijzigd door moederslink op 03 okt 2019 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: opzeggen bankrekening

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar dan kan je dus een oor aangenaaid worden.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: opzeggen bankrekening

Ongelezen bericht door moederslink »

Dat kan , is mij niet gebeurd , ging gewoon zakelijk en in goed overleg 🙂

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: opzeggen bankrekening

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Gelukkig.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: opzeggen bankrekening

Ongelezen bericht door tttlocke »

moederslink schreef:
03 okt 2019 12:47
Precies, bij het openen van een gezamenlijke rekening is van beiden wél toestemming nodig .
Waarom dan niet bij het opzeggen?

Fraaie boel zo...dan kan de toekomstige ex zo.n rekening éérst plunderen en daarna gewoon opzeggen :shock:
En als de ander niet kan opzeggen, kan de ene blijven plunderen.
Volkomen logisch dat er maar eentje nodig is om op te zeggen, lijkt mij. Het is de logische tegenhanger van de benodigde twee handtekeningen bij opening.

Beide handtekeningen bij openen: men geeft toestemming dat ieder apart met de rekening kan handelen zonder toestemming van de ander, men bindt elkaar.
Eén handtekening is voldoende om het te beëindigen: geen van beiden kan gedwongen worden dit voort te laten duren als men dat niet meer wil. Als één partij de toestemming intrekt, is het voorbij met die rekening.

Let wel: opzeggen en geld wegsluizen ((pikken) zijn twee verschillende zaken en staan los van elkaar.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: opzeggen bankrekening

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Jeannette1959 schreef:
03 okt 2019 12:06
Mag de Rabobank een rekening eenzijdig opzeggen als het een en/of rekening is?
Mijn ex heeft de rekening opgezegd. en alle automatische betalingen terug geboekt en op een andere nieuwe rekening gestort.
nu financiële dikke problemen
Niet getrouwd. oid

Graag.antwoord
Ja dat mag de Rabobank. Los daarvan zou bij het behouden van de rekening de financiële problemen blijven bestaan. De rekening bepaald niet wie er aansprakelijk is voor de schulden. Je zou wel kunnen kijken of je aangifte kan doen tegen je ex.

Gesloten