opzegging spaarekening

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Hansw
Berichten: 155
Lid geworden op: 20 apr 2004 12:01

opzegging spaarekening

Ongelezen bericht door Hansw »

Beste , wij hebben alleen een spaarrekening bij de SNS bank . Nu kregen wij bericht dat miv 1 juli kosten in rekening worden gebracht .
Als ik nu de rekening opzeg wordt het saldo dan automatisch naar onze betaalrekening van de ABN overgemaakt .
Als ik namelijk een opname van de SNS spaarekening wil doen moet ik eerst het bedrag naar de ABN rekening overboeken

Mvg Hans

Emcede
Berichten: 302
Lid geworden op: 18 dec 2010 23:45

Re: opzegging spaarekening

Ongelezen bericht door Emcede »

Je kunt natuurlijk ook eerst het saldo overboeken en dan de rekening opheffen… 😳

henk51
Berichten: 1676
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: opzegging spaarekening

Ongelezen bericht door henk51 »

Deze vraag kunt u beter stellen bij de SNS die kan u het juiste antwoord geven.Hier is het glazen bol kijken of er moet toevallig een clientadviseur SNS tussen zitten. Dus maandag even SNS bellen

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: opzegging spaarekening

Ongelezen bericht door scontra »

Hansw schreef:
28 mei 2022 16:02

Als ik namelijk een opname van de SNS spaarekening wil doen moet ik eerst het bedrag naar de ABN rekening overboeken

Mvg Hans
Eerst zelf het saldo van de spaarrekening overboeken naar uw ABN rekening.
Vervolgens de spaarrekening beëindigen.
Als SNS de rekening opheft wordt er mogelijk nog een (klein) rentetegoed overgeboekt naar de tegenrekening (uw ABN rekening).

PGros
Berichten: 1115
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: opzegging spaarekening

Ongelezen bericht door PGros »

Ja eerst overboeken, dat geeft SNS ook aan als je het formulier wil gaan invullen.
Ik heb het zojuist ook gedaan want het is natuurlijk belachelijk om voor een spaarrekening met weinig rente 2,55 euro per maand te gaan betalen.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: opzegging spaarekening

Ongelezen bericht door scontra »

PGros schreef:
28 mei 2022 19:36
het is natuurlijk belachelijk om voor een spaarrekening met weinig rente 2,55 euro per maand te gaan betalen.
Niet zo vreemd dat voor een enkele spaarrekening kosten worden gerekend als/omdat je bij dezelfde bank geen betaalrekening hebt.

xflorisx
Berichten: 385
Lid geworden op: 15 okt 2018 20:20

Re: opzegging spaarekening

Ongelezen bericht door xflorisx »

Ik heb vandaag ook een dergelijk bericht gehad van de Regiobank. Zit in hetzelfde concern. Heb daar 2 spaarrekeningen die al een tijdje op 0 staan. Eén daarvan kan ik online laten verwijderen. Voor de andere moet ik naar het kantoor toe.
Kan mij er wel wat bij voorstellen. Ze willen alleen klanten met betaalrekening en spaarrekening. Maar om nu op zo'n manier van je klanten af te komen. Een berichtje of de oude rekeningen opgeheven kunnen worden of dat gewoon automatisch doen, lijkt mij veel klantvriendelijker.
Het was bij de Regiobank trouwens 2,75 per maand.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: opzegging spaarekening

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Als je een (spaar)rekening ophef dan moet je een tegenrekening opgeven die hetzelfde tenaamstelling heeft (dus van hetzelfde persoon is). Hierdoor is het voor de bank mogelijk om geld over te boeken.

Dit is ook als de saldo op €0,00 staat.
Dit is gedaan om de consument te beschermen en verzorgd minder administratie voor de bank.


Ik zie geen probleem (behalve dat betalen voor een spaarrekening belachelijk is)

xflorisx
Berichten: 385
Lid geworden op: 15 okt 2018 20:20

Re: opzegging spaarekening

Ongelezen bericht door xflorisx »

Ik zie wel een probleem. En dat is niet voor degene die de rekening op 0 heeft staan of het zo kan overboeken. Je zou maar een klein bedragje 5 jaar vast gezet hebben voor minder dan 1 % rente. Dan mag je gewoon 5 jaar lang €2,75 dokken. Blijft er van de 1000 Euro weinig over.
Ik zie al een mooi topic langskomen als de eerste zich meldt.

Hommer
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 dec 2020 11:39

Re: opzegging spaarekening

Ongelezen bericht door Hommer »

Seinhuis schreef:
29 mei 2022 00:32
Als je een (spaar)rekening ophef dan moet je een tegenrekening opgeven die hetzelfde tenaamstelling heeft (dus van hetzelfde persoon is). Hierdoor is het voor de bank mogelijk om geld over te boeken.

Dit is ook als de saldo op €0,00 staat.
Dit is gedaan om de consument te beschermen en verzorgd minder administratie voor de bank.


Ik zie geen probleem (behalve dat betalen voor een spaarrekening belachelijk is)
Waarom is betalen voor een dienst belachelijk? Hebben je vrienden van juridisch loket en de Consumentenbond je dat wijsgemaakt?
Betalen voor een dienst is volkomen logisch. De bank dient een administratie bij te houden, zich te houden aan allerlei wet- en regelgeving en de klant stelt waarschijnlijk een online portal ook wel op prijs. Ook dat kost geld.

PGros
Berichten: 1115
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: opzegging spaarekening

Ongelezen bericht door PGros »

Als je een hypotheek neemt betaal je toch ook niet 3 euro per maand extra voor de dienst.
De kosten moeten in dit geval ook gewoon in het product zitten. Vroeger gaven ze iets minder rente dan zou kunnen om zo geld te maken met je geld. Nu is de rente erg laag en durven de meeste niet naar negatieve rente te gaan.
Als ze dat zouden doen dan kan ik er mee leven en betaal je ook naar de hoeveelheid geld die je op de spaarrekening hebt.

Lowieze
Berichten: 6534
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: opzegging spaarekening

Ongelezen bericht door Lowieze »

xflorisx schreef:
29 mei 2022 08:18
Ik zie wel een probleem. En dat is niet voor degene die de rekening op 0 heeft staan of het zo kan overboeken. Je zou maar een klein bedragje 5 jaar vast gezet hebben voor minder dan 1 % rente. Dan mag je gewoon 5 jaar lang €2,75 dokken. Blijft er van de 1000 Euro weinig over.
Ik zie al een mooi topic langskomen als de eerste zich meldt.
Misschien u eerst even op de hoogte stellen van de nieuwe voorwaarden. De tarieven waarover hier gesproken wordt gelden alleen voor Basisbankieren. Voor een deposito of Klimrente betaal je geen maandelijks tarief. Pas als deze rekening afloopt en je bedrag wordt bijgeschreven op de spaarrekening ga je kosten per maand betalen.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: opzegging spaarekening

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

xflorisx schreef:
29 mei 2022 08:18
Ik zie wel een probleem. En dat is niet voor degene die de rekening op 0 heeft staan of het zo kan overboeken. Je zou maar een klein bedragje 5 jaar vast gezet hebben voor minder dan 1 % rente. Dan mag je gewoon 5 jaar lang €2,75 dokken. Blijft er van de 1000 Euro weinig over.
Ik zie al een mooi topic langskomen als de eerste zich meldt.
Tja, als je goed gaat zoeken kan je bij iedere (positieve of negatieve) verandering wel iemand vinden die benadeeld wordt. Maar hoeveel mensen zetten nu een klein bedrag vast voor zo’n lange tijd? Dat zijn toch meestal bedragen waar je snel over moet kunnen beschikken. Voor 5 tientjes ga je toch niet tijdelijk afscheid van je geld nemen.

PGros
Berichten: 1115
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: opzegging spaarekening

Ongelezen bericht door PGros »

Lowieze schreef:
29 mei 2022 09:24
xflorisx schreef:
29 mei 2022 08:18
Ik zie wel een probleem. En dat is niet voor degene die de rekening op 0 heeft staan of het zo kan overboeken. Je zou maar een klein bedragje 5 jaar vast gezet hebben voor minder dan 1 % rente. Dan mag je gewoon 5 jaar lang €2,75 dokken. Blijft er van de 1000 Euro weinig over.
Ik zie al een mooi topic langskomen als de eerste zich meldt.
Misschien u eerst even op de hoogte stellen van de nieuwe voorwaarden. De tarieven waarover hier gesproken wordt gelden alleen voor Basisbankieren. Voor een deposito of Klimrente betaal je geen maandelijks tarief. Pas als deze rekening afloopt en je bedrag wordt bijgeschreven op de spaarrekening ga je kosten per maand betalen.
Als je een deposito hebt dan moet je ook een spaarrekening hebben een dus ga je betalen ook als de spaarrekening 0 is omdat alles op de deposito rekening is gezet.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: opzegging spaarekening

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Neem een spaarrekening bij Leaseplanbank, daar betaal je niet voor het hebben van die rekening.

Lowieze
Berichten: 6534
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: opzegging spaarekening

Ongelezen bericht door Lowieze »

PGros schreef:
29 mei 2022 09:50
Als je een deposito hebt dan moet je ook een spaarrekening hebben een dus ga je betalen ook als de spaarrekening 0 is omdat alles op de deposito rekening is gezet.
Dan hebt u nog steeds 2 rekeningen lopen voor één tarief.

ZeerPrivé
Berichten: 5308
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: opzegging spaarekening

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Bij de Nationale Nederlanden kun je ook gratis een spaarrekening (Internetsparen) nemen.

xflorisx
Berichten: 385
Lid geworden op: 15 okt 2018 20:20

Re: opzegging spaarekening

Ongelezen bericht door xflorisx »

Lowieze schreef:
29 mei 2022 09:24
xflorisx schreef:
29 mei 2022 08:18
Ik zie wel een probleem. En dat is niet voor degene die de rekening op 0 heeft staan of het zo kan overboeken. Je zou maar een klein bedragje 5 jaar vast gezet hebben voor minder dan 1 % rente. Dan mag je gewoon 5 jaar lang €2,75 dokken. Blijft er van de 1000 Euro weinig over.
Ik zie al een mooi topic langskomen als de eerste zich meldt.
Misschien u eerst even op de hoogte stellen van de nieuwe voorwaarden. De tarieven waarover hier gesproken wordt gelden alleen voor Basisbankieren. Voor een deposito of Klimrente betaal je geen maandelijks tarief. Pas als deze rekening afloopt en je bedrag wordt bijgeschreven op de spaarrekening ga je kosten per maand betalen.
Oke, dat is dan duidelijk. Ik heb mij er niet in verdiept, omdat het voor duidelijk is. Ook die ene rekening ga ik opzeggen. Dat zij er een tarief op gooien vind ik prima. Ook daar moet de schoorsteen roken. Heb ik ook aangegeven in mijn eerste post.
Alleen ze verdienen genoeg aan mij. Ik heb daar de hypotheek lopen. 2x bemiddelingskosten betaalt.

16again
Berichten: 16029
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: opzegging spaarekening

Ongelezen bericht door 16again »

Hommer schreef:
29 mei 2022 08:57
Seinhuis schreef:
29 mei 2022 00:32
Ik zie geen probleem (behalve dat betalen voor een spaarrekening belachelijk is)
Waarom is betalen voor een dienst belachelijk?
Decennia lang leenden banken het geld van hun spaarders weer uit tegen een hogere rente. En was het spaarbankboekje "gratis."
Is dat verdienmodel verdwenen?

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: opzegging spaarekening

Ongelezen bericht door Moneyman »

xflorisx schreef:
29 mei 2022 08:18
Je zou maar een klein bedragje 5 jaar vast gezet hebben voor minder dan 1 % rente. Dan mag je gewoon 5 jaar lang €2,75 dokken. Blijft er van de 1000 Euro weinig over.
Ik noem 835 euro niet “ weinig”. Los daarvan gelden de kosten überhaupt niet voor de door jou genoemde situatie.
xflorisx schreef:
29 mei 2022 10:50
Alleen ze verdienen genoeg aan mij. Ik heb daar de hypotheek lopen. 2x bemiddelingskosten betaalt.
Tsja. Rare redenering. Ik krijg mijn hamburger bij de slager ook niet gratis omdat ik vorig jaar twee keer een biefstuk heb gekocht.

Plaats reactie