LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] overboeken van spaar naar prive rekening

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Trapito
Berichten: 147
Lid geworden op: 05 mar 2007 19:47

Re: overboeken van spaar naar prive rekening

Ongelezen bericht door Trapito »

Als ik 's ochtends merk dat ik rood sta, bijvoorbeeld op donderdag, dan moet ik geld van bijvoorbeeld Rabo weghalen om het tijdig aan te zuiveren, anders betaal ik vier dagen debetrente.
Om die reden had ik er een kapitaalrekening bij, dan kon ik het tegoed nog tijdig aanvullen. Het geld dat ik niet snel nodig dacht te hebben parkeerde ik op de Internetrekening.

Een jaar geleden heb ik eens gevolgd hoe zo'n overschrijving van de Internetrekening naar de girorekening verliep.

Stel, op maandag plan je een overschrijving voor op woensdag.
Op woensdagmorgen staat de overschrijving nog op ingepland maar 's avonds om 22:00 uur niet meer en is het bedrag van de Internetrekening.
Donderdag is het geld "foetsie" zal ik maar zeggen.
Vrijdag staat het op de girorekening.

Overigens heb ik de Postbank na ruim 35 jaar gedag gezegd maar dat om andere reden.
Bijna 15 jaar gewerkt met girotel en zeker het postbank betalingssysteem vond ik wel handig.
Als er eens iets niet ging zoals ik dat had gedacht dan zocht ik uit waarom. Als je namelijk weet hoe hun systeem werkt dan scheelt dat een hoop ergernis.
De Postbank is een echte "doe het zelf" bank. Wil men geholpen worden bij van alles en nog wat kun je beter een andere bank kiezen.
Dat werkt beter dan dat men hier op het forum van Radar wat gaat staan kankeren.
Natuurlijk kan er altijd wat verkeerd gaan. Heb ik ook meegemaakt bij de Postbank maar als je ze daar dan over aanspreekt zijn ze mij altijd tegemoet gekomen.

Voor wat betreft de Internetspaarrekening, als je wat spaargeld hebt kun je dat beter ergens anders parkeren. Er zijn meerdere banken die boven de 3.5% vergoeden op je spaargeld. Spaarrekeningen die direct opvraagbaar zijn en waarvan je gewoon kan overschrijven naar een andere rekening.
Als je het vandaag overschrijft staat het gewoon morgen op je girorekening. Geen gedoe met een of twee dagen wachten zoals bij de Internetrekening van de Postbank.

b-a-s
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mar 2007 22:28

Re: overboeken van spaar naar prive rekening

Ongelezen bericht door b-a-s »

Hallo,

Nou ben ik al jaren tevreden bij de postbank, maar ik was hoogstens verbaasd van de week na de opening van een kwartaalrenterekening. Ik heb woensdag een overschrijving gedaan en dit werd afgeschreven maar momenteel (zaterda) is dit nog steeds niet bijgeschreven en staat "geparkeerd" op een tussenrekening. Ik heb hierover gebeld/gemaild maar krijg alleen een standaard mail als reactie (oa over werken aan realtime overschrijvingen). Nou gaat het mij niet of het direct op de spaarrekening wordt gestort, maar eerder over het feit dat het wel wordt afgeschreven en niet gestort op de spaarrekening. Handige actie van die mensen van de postbank, zij trekken de rente ipv de rekeninghouders. Zijn er meer mensen met dit soort ervaringen en welke actie hebben jullie ondernomen?

Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: overboeken van spaar naar prive rekening

Ongelezen bericht door Marco Polo »

'Topinkomen ING steeg 316 procent'
tja; 't zal toch ergens van betaald moeten worden!

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: overboeken van spaar naar prive rekening

Ongelezen bericht door Noble »

:lol: :lol: :lol: :lol: :P hele goede Marco...

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: overboeken van spaar naar prive rekening

Ongelezen bericht door Henri42 »

ING lui mogen van mij veel verdienen, dat zal wel voor alle banken gelden :)

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: overboeken van spaar naar prive rekening

Ongelezen bericht door Noble »

@ Henri42

Ik wéét dat ik het eigenlijk beter NIET kan vragen.. maar toch...

Henri?? HOEVEEL mogen ze van jou verdienen??
wat vindt JIJ nog "normaal" :?: :?: :?:

Mallory
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 mar 2007 00:41

Re: overboeken van spaar naar prive rekening

Ongelezen bericht door Mallory »

misschien leuk om te weten....

Maar ook bij de spaarrekeningen van de postbank hoeft men tegenwoordig niet meer te wachten...alle bedragen vanuit de nieuwste spaarrekeningen worden nu realtime op de girorekeningen geboekt...

Coen46
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 aug 2006 18:46

Re: overboeken van spaar naar prive rekening

Ongelezen bericht door Coen46 »

Goh, geweldig!

Toch tof dat ze zelf de aandacht vestigen op de verbetering van een dienst waar kennelijk zoveel klachten over waren :wink:

Gesloten