LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] overgang ABNAMRO bank naar Deutsche Bank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
roadrats
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 feb 2011 21:00

Re: overgang ABNAMRO bank naar Deutsche Bank

Ongelezen bericht door roadrats »

Triest, ook ik heb dezelfde ervaringen als eerder door lotgenoten beschreven. Ik begrijp ook absoluut niet dat de landelijke pers hier geen aandacht aan besteedt. Je wordt gedwongen over te gaan naar een nadere bank, je krijgt te maken met een nieuw toegangssysteem, je historie ben je kwijt, maar ach, de bank is koning en laat die stomme klant gewoon z'n mond houden. Het geeft duidelijk blijk van de arrogantie van de banken die nog steeds niet snappen dat ze het van hun klanten moeten hebben!. Ik zou hier nog heel wat tekst aan kunnen toevoegen, laat ik het maar niet doen. Gelukkig was ik in de "bevoorrechte" situatie dat ik een nieuwe rekening kon openen bij de ABN Amro en alle relaties van m'n bedrijf gevraagd heb voortaan van dit nieuwe nummer gebruik te gaan maken. Hoop gedoe, hoop extra werk maar zelfs Kamerleden hoor je er niet over. Gewoon slachtoffer van het systeem, walgelijk eigenlijk.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: overgang ABNAMRO bank naar Deutsche Bank

Ongelezen bericht door kweenie »

Tsja, vroeger had je misschien een rekening bij de Amro bank. Of bij de ABN. Die zijn ook opgegaan in de nieuwe AA-bank. Net als dat bijvoorbeeld mensen geen giro-, NMB of postbankrekening meer hebben. Dat is allemaal ING geworden. Waarom zou de overgang van DB naar AA dan zo schokkend anders zijn? Ook bij de andere overgangen zijn er genoeg mensen die nooit een rekening bij bank A zouden hebben genomen, maar daar op deze manier wel terecht komen.

Ik zie niet in waarom de politiek daar dan ineens zou moeten ingrijpen.

roadrats
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 feb 2011 21:00

Re: overgang ABNAMRO bank naar Deutsche Bank

Ongelezen bericht door roadrats »

Hallo Kweenie,
Helaas zitten er tegenwoordig heel wat meer consequenties aan vast dan vroeger ! DB werkt bijvoorbeeld met een Digipas, dit is een los apparaatje waarmee je via een pincode kunt internetbankieren. Je moet dus fysiek deze digipas bij je hebben in tegenstelling tot de ABN-Amro waar je met behulp van je gewone pin-pas en een universele e.dentifier toegang tot je rekening krijgt. Vooral als je zowel op kantoor als thuis wilt internetbankieren moet je nu dus bij de DB zorgen dat je altijd je Digipas bij je hebt. DB werkt met een ander systeem betreffende het electronisch aanleveren van mutaties, je moet dus je softwarepakket laten aanpassen, brengt extra kosten met zich mee waar geen enkel bedrijf nu op zit te wachten. Als je meerdere bedrijven/rekeningen bij ABN Amro hebt kun je deze koppelen zodat je met 1 pas toegang krijgt tot al je rekening in plaats van nu dus dagelijks apart inloggen op ABN Amro en DB. ABN Amro kent een goede toepassing om je rekeningmutaties in te zien op een iPad, DB kent dat niet. Zo kan ik nog wel even doorgaan maar het komt er gewoon op neer dat je met een hoop ellende en extra werk/kosten wordt opgezadeld zonder dat je als klant ook maar iets gevraagd wordt en dat is wat ik bedoel met de arrogantie van de banken !

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: overgang ABNAMRO bank naar Deutsche Bank

Ongelezen bericht door sjohie »

FerdiXXX schreef:Ik ben eigenlijk heel benieuwd naar de argumenten dat het maar goed is dat de Fortis/ABNAMRO Nederlands is gebleven.
Ik zie eigenlijk niet echt veel voordelen. Deze overstap heeft het Rijk inmiddels meer dan Euro 16.000.000.000 gekost. Voor dat bedrag moet nu interest betaald worden.
Ook vind ik het niet juist dat een bank in handen van het Rijk is. Dat geeft concurrentievervalsing, waardoor dit alles (ongezien ?) nog meer kost.
De Deutsche Bank is wèl in private handen. Hoogstwaarschijnlijk is de meerderheid van de aandeelhouders niet eens Duits !
Maar zoals eerder opgemerkt. Ben benieuwd naar de argumenten !
Die bank was en is een forse peiler binnen ons hypotheek- pensioenselstel, met toentertijd nog ~950 miljard aan collectief vermogen voor de pensioenen alleen, en wat nu ~875 miljard is na een paar jaar langer crisis. De ABN om laten vallen, want dat was gebeurd zonder ingrijpen, had een schokgolf door het hele Nederlandse financiële ecosysteem doen gaan, waarvan de gevolgen slechts vaag te schatten waren. Niet ingrijpen zou voor de overheid met z'n 17 miljoen klanten dus neerkomen op het hele Nederlandse pensioen- en hypotheekvermogen, welke in totaal ettelijke biljoenen vermogen bevatten, maar aan het lot over te laten.

In dat opzicht heeft Bos zich een betere rentmeester getoond, dan de hele babyboomgeneratie die dit kaartenhuis met naakte hebzucht heeft opgetuigd.

Jfelst
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 aug 2012 19:25

Re: overgang ABNAMRO bank naar Deutsche Bank

Ongelezen bericht door Jfelst »

Deutsche Bank is nogal warrig in zijn beleid. Verschuilt zich achter Europese Unie, resp. Europese Commissie. Er zijn diverse klanten overgezet van DB naar AAB. Technisch geen probleem, maar afhankelijk van een beslissing in de top van DB. Misschien kan mevrouw Kroes weer eens iets doen. Zij heeft dit vuurtje dstijds aangestoken. DB en AAB houden het brandende, maar de klant kan het helaas niet blussen.

anna51
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 jul 2012 15:55

Re: overgang ABNAMRO bank naar Deutsche Bank

Ongelezen bericht door anna51 »

ik heb mijn strijd opgegeven, liep overal tegen een muur. Het meest idiote is nog dat niemand je gelooft wanneer je vertelt in wat voor situatie je ongevraagd bent terecht gekomen.
Ik kan ze alleen maar gelijk geven, het IS bizar en ongeloofwaardig.
In mijn geval, klein eenmansbedrijfje, webshop, komt er ook nog bij dat de hele overzetting mij zoveel energie heeft gekost en nog kost dat het me letterlijk ziek maakt. Ik voel me zo vreselijk machteloos en niets of niemand die er iets aan doet. De Telegraaf was redelijk enthousiast toen ik ze belde, wisten wel van de overname maar niet van de manier waarop. Ik zou teruggebeld worden. Ik heb nog 3 x gebeld, heb de man nooit meer te spreken gekregen. Wrs. omdat AA te grote belangen in De Telegraaf heeft ? advertenties?
Een zo'n meisje bij de AA zei me "dat iedereen 2 x een brief had gekregen waarin ze konden aangeven of ze wilden blijven of niet" ik zei dat ik nooit iets had gezien. Dat bleek later ook zo te zijn. Niemand heeft zo'n brief gehad, het is alleen verteld aan AA medewerkers. DB gaat natuurlijk geen 700.000.000 betalen voor een bank zonder klanten, want die waren dan massaal bij AA gebleven. Bij de ombudsman zeiden ze dat het regeringsbeleid was, konden ze niets aan doen.
Vanavond heeft mijn buurman alle mappen met DB info meegenomen waarin staat wat ik allemaal moet doen. Morgen gaat hij allerlei dingen als historie en adresbestanden downdloaden. Ik ben daar niet zo handig in. Ik ben met sommige dingen al te laat, het boeit me totaal niet meer. zodra ik een beetje bekend ben met het nieuwe systeem en alles ook nog draait ook, ga ik zo snel mogelijk mijn krediet aflossen, en dan zo snel mogelijk terug naar een nederlandse bank, iemand een suggestie? Triodos?

roadrats
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 feb 2011 21:00

Re: overgang ABNAMRO bank naar Deutsche Bank

Ongelezen bericht door roadrats »

Anna51 Ik voel en leef met je mee, vooral dat machteloze gevoel heeft mij ook zo boos gemaakt. En dan te weten dat al die bankmedewerkers in hun glazen paleizen zich een deuk lachen om dat hardwerkende volk dat voor hun bonussen, onkostenvergoedingen, pensioenpremies etc dagelijks krom ligt, ook ik ben echt woedend. Helaas, een advies kan ik je niet geven maar ook ik doe er nu alles aan om nooit meer afhankelijk te worden van banken. Zoals laatst over de ING in het financieel dagblad werd gekopt: het blijft een schurkenbank ! En andere banken doen daar niet voor onder. Hou je rug recht en sterkte.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: overgang ABNAMRO bank naar Deutsche Bank

Ongelezen bericht door GJvdZ »

roadrats schreef:! DB werkt bijvoorbeeld met een Digipas, dit is een los apparaatje waarmee je via een pincode kunt internetbankieren. Je moet dus fysiek deze digipas bij je hebben in tegenstelling tot de ABN-Amro waar je met behulp van je gewone pin-pas en een universele e.dentifier toegang tot je rekening krijgt. Vooral als je zowel op kantoor als thuis wilt internetbankieren moet je nu dus bij de DB zorgen dat je altijd je Digipas bij je hebt.
Uhhmmm, die universele e.dentifier moest je toch ook bij je hebben? Wat maakt het dan uit of je dat ding of de Digipas in je tas moet stoppen?

roadrats
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 feb 2011 21:00

Re: overgang ABNAMRO bank naar Deutsche Bank

Ongelezen bericht door roadrats »

GJvdZ schreef: Uhhmmm, die universele e.dentifier moest je toch ook bij je hebben? Wat maakt het dan uit of je dat ding of de Digipas in je tas moet stoppen?
Je zegt het goed, de e.dentifer is universeel, je hebt er dus bijvoorbeeld 1 thuis liggen, 1 op kantoor, etc. , wel zo simpel. Daarnaast maakt de ABN-Amro het nog makkelijker als je met een via USB gekoppelde e.dentifer werkt. Maar de strekking van het verhaal tot nu toe is feitelijk de onmacht van de klant tegenover de banken, je hebt gewoon niets te vertellen/kiezen ! (Overigens is de Digipas van DB wel een heel fragiel simpel apparaatje, lijkt me heel erg kwetsbaar)

Bull45
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 aug 2012 11:26

Re: overgang ABNAMRO bank naar Deutsche Bank

Ongelezen bericht door Bull45 »

Ook hier eenzelfde verhaal. Wij als bedrijf kregen ineens te horen dat wij bij de DB fam hoorden. Na veel telefoontjes heen en weer de strijd opgegeven en nu langzaam naar een andere bank aan het verhuizen. Dit weekend zou de migratie naar het nieuwe DB systeem voltooid moeten zijn maar wat blijkt, ik kan niet meer bij onze gegevens! Moet nu in een excel mijn betaalopdrachten naar de DB versturen :( Ik hou dit verhaal kort maar achter deze tekst schuilt veel frustratie!

boos125
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2012 21:35

Re: overgang ABNAMRO bank naar Deutsche Bank

Ongelezen bericht door boos125 »

Dit weekend zijn we overgegaan van ABN naar DB. Zoals iemand anders ook schrijft het is een zooitje. Meerdere malen heb ik vooraf contact gehad met DB over voorbereiding en juist informeren van klanten. Nergens wordt naar geluisterd. Zelfs na gesprek met regio directeur steekt deze zijn kop in het zand.
Ongelooflijk hoe arrogant banken nog steeds zijn en hoe onzorgvuldig ze met klanten en hun geld omgaan. Tot op heden geen duidelijk inzicht in mijn zakelijk geld.
Daarnaast zit de nieuw site van DB vol met fouten, het ergste is dat veiligheidsmeldingen worden gegeven dat site niet veilig is !!!!!!!
De overheid doet er alles aan om de internet gebruikers te leren veilig op het internet te gaan en een bank heeft volgens deze overheidsregels een onveilige site !!!!!!!!!!
DB moest zich schamen voor deze wanprestatie en de schade die men in ondernemend Nederland teweeg brengt vergoeden, ik denk ook dat het overheid die dit veroozaakt heeft (lees ABN moest vanuit brussel splitsen) zich moet schamen dat ze ondernemend Nederland met deze extra lasten opzadelen en geen commentaar op DB durven geven !!!!!!

Loonwerker
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2012 22:15

Re: overgang ABNAMRO bank naar Deutsche Bank

Ongelezen bericht door Loonwerker »

Goedeavond,

Ook hier weer hetzelfde verhaal van een kleine gefrustreerde ondernemer die alles maar door zijn strot gedrukt krijgt.
Zijn ongewild bij de DB terechtgekomen, hadden volgens de bank geen keus, maar dat hinderde niet want er zou niets veranderen.
Wat blijkt nu; ideal betalingen kennen ze niet , kosten zijn hoger, na migratie van afgelopen weekend, kunnen we niet meer op internetbankieren van DB, systeem werkt niet. Inlezen bestanden vauit boekhoudprogramma werkt niet, moet aaangepast worden, en wie betaald dat? Vandaag 3x geprobeerd de helpdesk van de DB te bellen, wordt al helemaal niet meer opgenomen. Volgens mij is de enige weg om maar weer op onze knieen terug te kruipen naar ABn Amro met alle kosten en moeiten van dien. DIT KOST ONS OOK HANDEN VOL GELD en de heren zelf spelen mooi weer!!!

40jaar
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 jun 2008 22:11

Re: overgang ABNAMRO bank naar Deutsche Bank

Ongelezen bericht door 40jaar »

Ik wil niet DB verdedigen, maar wat mij opvalt is dat mensen er niet voor zorgen dat ze goed geïnformeerd zijn. Hoe kan je nu beweren "ineens bij de DB familie te horen"? Je mag dan tot voor kort nog afschriften ontvangen op ABNAMRO papier, er stond wel op dat het Deutsche Bank is. Lullig om te zeggen, maar als je zoiets beweert dan kom je echt uit een ei. Ook het verhaal over Ideal is door DB gewoon gecommuniceerd. Je hebt zeker een jaar de tijd gehad van bank te wisselen. Dat levert wat extra werk op, dat beaam ik. Mensen met dit soort klachten hebben doodeenvoudig de helft maar gelezen en kunnen alleen zichzelf iets verwijten.

roadrats
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 feb 2011 21:00

Re: overgang ABNAMRO bank naar Deutsche Bank

Ongelezen bericht door roadrats »

40jaar schreef:Ik wil niet DB verdedigen, maar wat mij opvalt is dat mensen er niet voor zorgen dat ze goed geïnformeerd zijn. Hoe kan je nu beweren "ineens bij de DB familie te horen"? Je mag dan tot voor kort nog afschriften ontvangen op ABNAMRO papier, er stond wel op dat het Deutsche Bank is. Lullig om te zeggen, maar als je zoiets beweert dan kom je echt uit een ei. Ook het verhaal over Ideal is door DB gewoon gecommuniceerd. Je hebt zeker een jaar de tijd gehad van bank te wisselen. Dat levert wat extra werk op, dat beaam ik. Mensen met dit soort klachten hebben doodeenvoudig de helft maar gelezen en kunnen alleen zichzelf iets verwijten.
Ik zou bijna denken dat je bij de DB werkt. Al met al een beetje kort door de bocht, de kern van de zaak is immers de gedwongen verhuizing van bank met tal van vervelende consequenties zonder dat je als klant ook maar enige inbreng hebt. Als jouw slager zou zeggen dat je voortaan niet meer bij hem mag kopen maar verplicht naar de ouderwetse slager in een dorp verderop moet, minder keuzemogelijkheden etc, wat zou dan je reactie zijn ! (Gelukkig is bij een slager de klant nog altijd koning ! )

40jaar
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 jun 2008 22:11

Re: overgang ABNAMRO bank naar Deutsche Bank

Ongelezen bericht door 40jaar »

Ik zou bijna denken dat je bij de DB werkt. Al met al een beetje kort door de bocht, de kern van de zaak is immers de gedwongen verhuizing van bank met tal van vervelende consequenties zonder dat je als klant ook maar enige inbreng hebt. Als jouw slager zou zeggen dat je voortaan niet meer bij hem mag kopen maar verplicht naar de ouderwetse slager in een dorp verderop moet, minder keuzemogelijkheden etc, wat zou dan je reactie zijn ! (Gelukkig is bij een slager de klant nog altijd koning ! )
Ik moet u teleurstellen, ik werk er niet, maar ik ben wel op de hoogte van wat er speelt. Er is helemaal geen sprake van een gedwongen verhuizing. U weet al geruime tijd dat het kantoor waar uw rekening loopt is overgenomen door DB. U hebt er voor gekozen daar te blijven bankieren. U hebt zeer waarschijnlijk al formulieren moeten ondertekenen voor DB en niemand heeft u gedwongen dat te doen. U had kunnen zeggen "ik heb voor abnamro gekozen, ik blijf er.", maar nee u bent bij DB gebleven. En nu men over gaat op het eigen systeem, dat naar ik heb begrepen minder mogelijkheden heeft, gaat u mekkeren. Ik ben niet kort door de bocht, u hebt niet verder gekeken dan uw neus lang is. Niet leuk om te horen, maar wel een feit. Net zoals het een feit is dat internetbankieren van DB 15 jaar terug in de tijd is.

roadrats
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 feb 2011 21:00

Re: overgang ABNAMRO bank naar Deutsche Bank

Ongelezen bericht door roadrats »

40jaar schreef:
U had kunnen zeggen "ik heb voor abnamro gekozen, ik blijf er.", maar nee u bent bij DB gebleven. En nu men over gaat op het eigen systeem, dat naar ik heb begrepen minder mogelijkheden heeft, gaat u mekkeren. Ik ben niet kort door de bocht, u hebt niet verder gekeken dan uw neus lang is. Niet leuk om te horen, maar wel een feit. Net zoals het een feit is dat internetbankieren van DB 15 jaar terug in de tijd is.
We kunnen nog heel lang argumenten uitwisselen maar denk dat we daar niet veel verder mee komen. Inderdaad wisten we al geruime tijd dat onze rekeningen eigendom waren/overgingen naar DB. Nee zeggen was in die zin geen optie dat we het betreffende rekeningnummer niet konden behouden als we bij de ABN-Amro bleven. Voor een ondernemer is het wijzigen van bankrekening behoorlijk ingrijpend, denk even aan briefpapier, facturatie, incasso's etc. En heeft u feitelijk al ingelogd bij de DB en kunnen vergelijken met de systemen van ABN-Amro. Dan kan de conclusie toch niet anders zijn dan dat ABN-Amro vele malen overzichtelijker en eenvoudiger werkt dan de systemen van DB !. We zullen het niet eens worden, voor mij blijft overheid de macht van Brussel en de banken tegenover de onmacht van de (kleine) ondernemer ! Maar al die medewerkers in Brussel en bankmedewerkers krijgen wel hun maandelijkse riante salaris dankzij de vele keihard werkende ondernemers die op dit soort maatregelen van wie dan ook absoluut niet zitten te wachten ! Waarvan acte

yamoss
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 feb 2011 13:17

Re: overgang ABNAMRO bank naar Deutsche Bank

Ongelezen bericht door yamoss »

Ben plm. 1,5jaar geleden deze diskussie op het Forum begonnen.Ben ondernemer en heb 6 rekeningen bij de ABNAMRO,waarvan 1 prive.Twee zakelijke rekeningen zouden over moeten gaan naar de DB.Ben tot aan de Kifid geweest met mijn klacht.Niets aan te doen was het antwoord.Heb uiteindelijk twee nieuwe zakelijke rekeningen bij de ABNAMRO geopend met nieuwe rekeningnummers, met al het gedoe vandien.Heb de reaktie van "40 jaar" gelezen en met mijn tenen krom gezeten.Wat mij betreft is het niet de moeite waard hierop te reageren.Laten we ermaar van uitgaan dat deze persoon een prive-rekening heeft en in een beschermd wereldje leeft.Iedereen die het betreft sterkte !
NB heb deze rekeningen plm 25 jaar,nooit een krediet nodig gehad.Moest voor het openen van de zg. 2 nieuwe rekeningen (die naar DB zouden gaan)weer alle documenten meenemen als of ik voor het eerst een rekening opende en er geen info was.Vernederend!!De business bank manager zat er ook mee,maar regels zijn regels!!!

student538

Re: overgang ABNAMRO bank naar Deutsche Bank

Ongelezen bericht door student538 »

In het Financieel Dagblad stond ook een heel stukje over de overgang, dat dit niet vlekkeloos verliep. Het zou allemaal wel mee vallen, niet iedereen kon tegelijk inloggen en de Deutsche Bank biedt een aantal opties niet aan die ABN/AMRO wel had.

harrie1959
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 okt 2009 16:57

Re: overgang ABNAMRO bank naar Deutsche Bank

Ongelezen bericht door harrie1959 »

Wij waren/zijn ook verplicht over moeten stappen naar DB, een regelrecht drama, iets anders kan ik het niet noemen.
De eerste week na de migratie diverse malen geprobeerd DB te bereiken, maar wachttijden van meer dan een half uur waren eerder regels als uitzondering.

Nu vandaag voor het eerst contact kunnen krijgen om de problemen uit te leggen, die zijn; zeer lange inlognaam, (die verzin je zelf nog niet), en is dus niet te wijzigen. Het programma is tergend, maar echt tergend langzaam. DB antwoord hierop, "installeer Firefox, dat is sneller dan IE8 met XP". Belachelijk dat je als klant een andere Explorer moet installeren om het aan de gang te krijgen. Maar toch maar gedaan, maar het blijft tergend langzaam! Ook alle oude boeking gegevens zijn verloren gegaan en moeten maar bij ABN Amro opgevraagd worden.

Conclusie, een regelrechte ramp en we zijn naarstig op zoek naar een andere bank, want dit slaat echt helemaal nergens op! Maandelijkse hoge kosten en deze ergernis moet je maar voor lief nemen! Onbegrip dat dit niet allemaal vooraf getest is, en nu mogen wij de kastanjes uit het vuur gaan halen.

Wat het meest vreemde is dat de DB gewoon hiermee weg komt en er niemand wat aan doet of kan doen. Dus wederom mag je aan de zijlijn toekijken en jezelf kapot ergeren aan de air die de DB hier tentoon spreid. Helaas hebben we een dikke rekening courant dus overstappen in deze tijd naar een andere bank zit er helaas niet in voor ons. Dus we zijn verplicht om te blijven en zijn dus over geleverd aan deze praktijken.

En we zijn met de DB in de tijd terug gegaan, iDEAL hebben we niet meer, hoe belachelijk kan dat zijn in deze tijd! Ik denk dat de meeste hier niet een gedacht hebben, SCHIJNBAAR DE DB OOK NIET!

Zo blijkt maar eens te meer dat je niets kunt doen, behalve dan hier de frustraties van je af te schrijven.

Dus laten we allemaal maar hopen dat RADAR hier een stevig onderwerp van maakt en uitleg gaat vragen aan die lamballen!

student538

Re: overgang ABNAMRO bank naar Deutsche Bank

Ongelezen bericht door student538 »

Je kunt er toch voor kiezen om naar een andere bank over te gaan stappen? Of zitten daar ook haken en ogen aan?

Gesloten