LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] overgang ABNAMRO bank naar Deutsche Bank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
yamoss
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 feb 2011 13:17

overgang ABNAMRO bank naar Deutsche Bank

Ongelezen bericht door yamoss »

Ben al plm.30 jaar klant bij de ABNAMRO-bank,zowel prive als zakelijk.Tot redelijke tevredenheid !Hoe dan ook.Banken zijn banken en hun klantgerichtheid is helaas soms ver te zoeken.Tot mijn grote verbazing kreeg ik een half jaar geleden het bericht dat ik cq mijn rekeningen overgang naar de Deutsche Bank.Dat proces gaat in stappen."Men" heeft een knip gemaakt in de rekeningen en mijn rekeningen zitten in de groep die overgaat.Zonder mij te raadplegen is deze beslissing genomen..Rekeningen van een aantal relaties die ook bankieren bij de ABNAMRO ,gaan bijvoorbeeld niet over.IK wil niet over naar de Deutsche Bank.Heb dat gemeld bij mijn account-manager.Dat kan niet!!!!Als ik bij de ABNAMRO-bank wil blijven,moet ik nieuwe rekeningen bij de ABNAMRO openen!!!!!!!!!Zoals men wel weet,is het veranderen van bankrekening-nummers een heel,heel gedoe.Zowel prive als zakelijk.Ben hierover heel boos geworden.Maar als ik gedoe wil vermijden,zal ik overmoetengaan naar de Deutsche Bank.Heb Radar daar een mail over gestuurd,maar helaas geen reaktie ontvangen.Lijkt me onwaarschijnlijk dat ik de enige ben met dit probleem.Graag reakties,met name over hoe deze almacht van een bank in deze kwestie aan te pakken!!!!!!

Mk
Berichten: 989
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: overgang ABNAMRO bank naar Deutsche Bank

Ongelezen bericht door Mk »

Tsja. ABN AMRO moest in het kader van de overname door Fortis een deel van haar zakelijke activiteiten verkopen. Blijkbaar valt u daarin en simpel gezegd heb je dus gewoon pech; ABN heeft het onderdeel waarbij jij bankiert verkocht. Valt volgens mij weinig aan te doen.

yamoss
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 feb 2011 13:17

Re: overgang ABNAMRO bank naar Deutsche Bank

Ongelezen bericht door yamoss »

Klopt dat eea te maken heeft met de overbame van Fortis.Maar volgens mij is het kiezen van een bank een eigen verantwoordelijkheid van iemand en niet van de bank.Ik heb principieele bezwaren tegen de Deutsche Bank,ik wil daar onder geen beding naar toe.Dus vind een antwoord als :dat is pech niet bevredigend.Het is toch van de zotte,dat zonder mij toestemming te vragen ik zomaar overga van de ene naar de andere bank,alsof dat geen verschil zou maken.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: overgang ABNAMRO bank naar Deutsche Bank

Ongelezen bericht door kweenie »

De overgang van AA naar DB maakt voor de dienstverleningweinig uit. De kantoren blijven het zelfde, de medewerkers blijven het zelfde etc. Er staat alleen een andere naam op de deur. Vergelijkbaar met een verandering van Libertel naar Vodafone, een aantal jaar geleden.

Ik vraag me dan ook af wat je probleem met deze overgang is.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: overgang ABNAMRO bank naar Deutsche Bank

Ongelezen bericht door tennis »

yamoss schreef:Klopt dat eea te maken heeft met de overbame van Fortis.Maar volgens mij is het kiezen van een bank een eigen verantwoordelijkheid van iemand en niet van de bank.Ik heb principieele bezwaren tegen de Deutsche Bank,ik wil daar onder geen beding naar toe.Dus vind een antwoord als :dat is pech niet bevredigend.Het is toch van de zotte,dat zonder mij toestemming te vragen ik zomaar overga van de ene naar de andere bank,alsof dat geen verschil zou maken.
Beste,
is het niet zo, dat er verschillende bedrijven, van andere bedrijven worden overgenomen.
1) Als je eerst bij energieboer A was, en deze wordt overgenomen van B .
2) Als je eerst bij provider A was, en deze wordt overgenomen van B .
3) Als je eerst bij supermarkt A was, en deze wordt overgenomen van B .
4) Als je eerst bij energieboer A was, en deze wordt overgenomen van B .
5) Als je eerst bij huisarts A was, en deze wordt overgenomen van B .

En zo kan ik nog doorgaan.
Je hebt toch de keuze, om dan iemand anders te zoeken.
In jou geval, dan bij de ABN een nieuwe rekening openen, of helemaal de bank wisselen.
Dat dit voor jou niet bevredigend is, kan ik mij voorstellen, maar dit is nu maar realiteit.

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: overgang ABNAMRO bank naar Deutsche Bank

Ongelezen bericht door elmo43 »

[verwijderd door de Moderator, want off topic]

courier
Berichten: 331
Lid geworden op: 11 jan 2010 10:08

Re: overgang ABNAMRO bank naar Deutsche Bank

Ongelezen bericht door courier »

Het is maar goed dat Wouter Bos in 2009 minister van financiën was anders was de hele Nederlandse ABN/Amro/Fortis in bezit gekomen van Deutsche Bank; verbijsterend dat dat vorige week pas bekend is geworden.

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: overgang ABNAMRO bank naar Deutsche Bank

Ongelezen bericht door elmo43 »

:? :? waarom zijn die linken verwijderd die informatie staat toch gewoon op internet???
Tevens is er geen verwjzing naar commerciele doeleinden of verwijzing naar een eigen website.
Het lijkt me dat zulke informatie voor alle forumgangers belangrijke info is.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: overgang ABNAMRO bank naar Deutsche Bank

Ongelezen bericht door kweenie »

Er staat bij waarom het verwijderd is, het was nl. off-topic. Als je off-topic info wil posten, open dan gewoon een eigen topic.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: overgang ABNAMRO bank naar Deutsche Bank

Ongelezen bericht door tennis »

kweenie schreef:Er staat bij waarom het verwijderd is, het was nl. off-topic. Als je off-topic info wil posten, open dan gewoon een eigen topic.

Dan wordt het niet verwijderd! : :?: lol: :lol:

donald j
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 nov 2010 00:15

Re: overgang ABNAMRO bank naar Deutsche Bank

Ongelezen bericht door donald j »

De links van Elmo43 bevatte goede info. Er verdwijnt
wel meer interessante info onder de pet. Zonde van de postings.

Mk
Berichten: 989
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: overgang ABNAMRO bank naar Deutsche Bank

Ongelezen bericht door Mk »

De links van elmo bevatten gezeik over banken in het algemeen en had dus niets te maken met de vraag mbt abnamro.

yamoss
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 feb 2011 13:17

Re: overgang ABNAMRO bank naar Deutsche Bank

Ongelezen bericht door yamoss »

Heb gemerkt dat de laatste reakties op mijn probleem meer te maken hebben met het functioneren van de website/forum,dan met mijn vraag.Vind ik heel jammer,omdat ik een hele serieuze vraag heb en voor mij de ABNAMRO-bank hoe danook niet inwisselbaar is met de Deutsche Bank.Achtergrond daarvan:Tweede Wereldoorlog leed van zeer naaste familie-leden.Dus zou nog graag suggesties willen ontvangen mbt mijn probleem.Alvast dank!

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: overgang ABNAMRO bank naar Deutsche Bank

Ongelezen bericht door SJZ »

@yamoss

Ik kan me goed voorstellen dat dat voor u gevoelig ligt. Maar juridisch zal het waarschijnlijk niets opleveren. Al eerder is ABN-Amro overgenomen door Fortis. Tja, dat kan gebeuren. U zult toch echt een andere bank moeten zoeken lijkt mij. Wat had u zelf dan voor idee?

yamoss
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 feb 2011 13:17

Re: overgang ABNAMRO bank naar Deutsche Bank

Ongelezen bericht door yamoss »

Aan SJZ
dank voor u reaktie.Wat ik wil is met behoud van mijn 5 rekening-nummers blijven bij de ABNAMRO-bank.Dat kan niet.Ik kan alleen bij de ABNAMRO blijven als ik nieuwe rekeningen open!!!!!En wat ik had gewild is,dat ze met mij overlegd hadden.Verder is het de vraag hoe ze de"knip" in hun klantenbestand hebben gemaakt.Zoals al eerder gemeld,relaties van mij,bankierend ook bij ABNAMRO,blijven daar gewoon.Lijkt alemaal vrij willekeurig te zijn gegaan.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: overgang ABNAMRO bank naar Deutsche Bank

Ongelezen bericht door tennis »

yamoss schreef:Achtergrond daarvan:Tweede Wereldoorlog leed van zeer naaste familie-leden.
Deze is al meer als 65 jaar geleden, als dit jou argumentatie is, dan weet ik het niet meer.
Dan zou je ook op alle producten moeten lezen, of daar niets van van Duitse afkomst inzit!

En wat ik had gewild is,dat ze met mij overlegd hadden.
Helaas wordt bij een overname niet iedere klant gevraagd, of deze akkoord gaat, en geen bezwaar heeft!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: overgang ABNAMRO bank naar Deutsche Bank

Ongelezen bericht door kweenie »

De "knip" in het klantenbestand betreft voornamelijk de klanten van de voormalige HBU, een aantal kantoren dat zich voornamelijk op het mkb richt. Er is dus niet 'wilelkeurig' een knip gemaakt. Het gaat dus niet om zomaar een wilelkeurige groep mensen, en het zou dan ook raar zijn om iedere klant te vragen of hij over zou willen gaan. Waarschijnlijk is het ook een bepaald 'blok' rekeningnummers dat overgaat, zodat het ondoenlijk is om stuk voor stuk aan te geven welk nummer wel en welk niet overgaat.

Er kunnen allerlei emotionele redenen zijn waarom je bij een bedrijf weg wil. Daar kan niet bij elke verandering van een bedrijf rekening mee worden gehouden. In dit geval gaat het om de geschiedenis van het overnemende bedrijf, misschien waren er in het verleden mensen die grote moeite hadden met abn of juist met amro, toen ze gingen fuseren. Dat zijn voor die mensen misschien redenen om over te stappen, maar de bank hoeft die overstap niet nog eens extra te faciliteren.

bartolomeus
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mei 2011 07:25

Re: overgang ABNAMRO bank naar Deutsche Bank

Ongelezen bericht door bartolomeus »

Wat als Deutsche Bank ineens als beleid heeft om kleine vastgoedbedrijven en bouwbedrijven niet meer als klant te willen hebben? Als leningen die ze niet genoeg opleveren de duimschroeven aan te draaien? Ben je na jarenlang hengelen van ABN AMRO eindelijk daar klant geworden. Gunstige condities in het contract. Krijg je in 2009 een verdubbeling van de rente opslag (onder ABNAMRO) en in 2010 blijkt dat Deutsche Bank van je af wil. Niet de beste tijd om van bank te wisselen. Kapitaalvernietiging ten top. Dan blijkt zo'n overname toch meer gevolgen te hebben dan je zou denken. Gaan ze in 2011 ook nog eens actief op zoek naar nieuwe klanten. Maar wel eerst de oude ABNAMRO klanten opruimen. Ik denk dat hier een heel programma over te maken is.

flekkerk
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 dec 2011 13:02

Re: overgang ABNAMRO bank naar Deutsche Bank

Ongelezen bericht door flekkerk »

Ik krijg kriebels van de wijze waarop dit is gegaan. Ik ben ongewild Deutsche Bank klant. Merk daar schijnbaar niks van (ABN Amro post, ABN Amro internet bankieren). Nu ik de kosten van mijn rekening belachelijk omhoog zie schieten en een kosten en rentecompensatie wil omdat ik zoveel rekeningen heb bij ABN Amro, geeft ABN Amro niet thuis (u moet klagen bij Deutsche, deze rekeningen hebben wij niks mee te maken). Deutsche Bank zegt dat de kosten hetzelfde zijn als bij ABN Amro (ABN Amro zegt van niet). En dat volgend jaar het internet bankieren ook niet meer via ABN Amro kan. Ik heb als klant van ABN Amro ooit een ABN Amro rekening geopend om alle zaken in 1 hand te houden. Onderhandeltechnisch en qua klantgemak ideaal. En dit is nu door een overheidstransactie van boven teniet gedaan. Als ik wel weer naar de ABN Amro terug wil moet ik de Deutsche bank rekening sluiten en een nieuw rekeningnummer openen. En bedankt. Ook fijn voor mijn klanten, die gewend zijn aan 1 rekeningnummer.

Ik kook van woede over deze ongelofelijke Sowjet achtige manier van met klanten omgaan.

yamoss
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 feb 2011 13:17

Re: overgang ABNAMRO bank naar Deutsche Bank

Ongelezen bericht door yamoss »

Beste flekkerk,
herken je woede die heb ik ook.Ben begonnen op dit forum met dit onderwerp,maar je bent een van de weinigen die snappen dat dit op deze manier echt niet kan.Je hebt geen enkele inspraak.Heb geklaagd tot aan de KIFID,dus alle klaag-stappen genomen,maar iedereen roept dat er echt niets aan te doen is,kan terug naar de ABNAMRO door het openen van nieuwe rekeningen.Machteloosheid en woede ten top.Dank voor je reaktie,hoe dan ook voel ik me minder alleen hierin.Het was bijzonder de reakties van sommigen te lezen op dit forum.Volledig zonder door te hebben wat er eigenlijk speelt.Yamoss

Gesloten