LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] papieren afschrift wordt stopgezet

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: papieren afschrift wordt stopgezet

Ongelezen bericht door CB »

@Kweenie,

Ik heb al die afschriften niet nodig. Als ik er een voor bewijs nodig heb, vraag ik hem wel op bij de bank. De rest doe ik wel via die database. Veel efficienter en makkelijker zoeken, dan in een map met afschriften.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: papieren afschrift wordt stopgezet

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik gebruik ook bijna alleen de online gegevens, maar ik ben blij dat ik nog af en toe een afschrift krijg.

Een nadeel van online gegevens is nl. ook dat je die regelmatig moet downloaden. Ze zijn iha na ruim een jaar niet meer zichtbaar. En wil je bv. iets weten van een paar jaar geleden, dan vind ik het prettig dat je dat eenvoudig in je afschriften kunt bekijken, of in elk geval die gegevens nog hebt, zonder dat je bij wijze van spreken niet met 3½" floppy's in de weer hoeft om te zien of je de gegevens van toen nog ergens hebt staan.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: papieren afschrift wordt stopgezet

Ongelezen bericht door CB »

Zo heeft ieder z'n eigen voorkeuren. Niets mis mee toch. Bij ING kun je straks 5 jaar terug. Dat lijkt mij meer dan voldoende. Mijn papieren afschriften gooide ik ook na 5 jaar weg vroeger.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: papieren afschrift wordt stopgezet

Ongelezen bericht door Noble »

Ja, papieren afschriften hoeft voor mij óók niet.
Al zulllen sommige banken straks wel geld gan vragen,
voor als je eventjes een paar blaadjes terug wilt zoeken..
EXTRA dienst weet je...

Zijn er eigenlijk al banken die dat doen??
(oeps, heb ik ze op een idee gebracht?? :idea: of stond dit al op hun verlang lijstje.. :wink: )

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: papieren afschrift wordt stopgezet

Ongelezen bericht door jlthkoch »

En wat als de systemen uitvallen en daardoor gegevens verloren gaan?
Één stroomstoring kan voldoende zijn en al is het daartegen beveiligd, het KAN gebeuren en één keer is genoeg!
Dat de systemen uitvallen is altijd mogelijk. Het is echter onmogelijk dat er gegevens verloren gaan, want er is altijd een backup.

alfatrion
Berichten: 21905
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: papieren afschrift wordt stopgezet

Ongelezen bericht door alfatrion »

MAXIEM schreef:Reaktie: die periode wordt binnenkort door de ing opgerekt tot 5 jaar.
Daar heb je nu dus niet zoveel aan. Als ING van de papieren kosten af wil dan vind ik het niet onredelijk als ze dat pas doen als ze de verjaringstermijn dekken.

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: papieren afschrift wordt stopgezet

Ongelezen bericht door gtp »

ING stuurd nog elke maand afschriften trouwens de giro ook (al is het ING)

Mo Hier
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 okt 2006 17:22

Re: papieren afschrift wordt stopgezet

Ongelezen bericht door Mo Hier »

Ik heb direct - nog dezelfde dag! - doorgegeven dat ik WEL afschriften wil blijven ontvangen, maar sinds die dag heb ik dus NIETS meer ontvangen van ING. Toen ik op Mijn ING de instellingen controleerde, zag ik dat ING eigenmachtig de instellingen gewijzigd heeft en de afschriften stopgezet heeft. Hoe durven ze in mijn instellingen te rommelen? Ze vragen of ik de afschriften stop wil zetten, ik reageer per omgaande en op de correct manier dat ik dat dus NIET wil, dat ik WEL afschriften wil blijven ontvangen en vervolgens zet ING doodleuk alsnog de afschriften stop en ook nog eens zonder mij daarover te informeren ('t is dat ik het onderhand wel héél lang vond duren dat het volgende afschrift kwam, dat ik zelf de instellingen ging controleren, anders wist ik nu nog niets!)

The Voice
Berichten: 86
Lid geworden op: 15 mar 2004 11:09

Re: papieren afschrift wordt stopgezet

Ongelezen bericht door The Voice »

Ik kan me voorstellen dat ING er op hun site niet mee te koop loopt dat afschriften opvragen gratis is. Want dat is natuurlijk in eerste instantie alleen voor de interbankierders onder hun cliënten.

Anders wordt het natuurlijk een enorme kostenpost om alles maar gratis te versturen. En dan ook nog aan mensen die hun afschrift gewoon 'kwijt' zijn.

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: papieren afschrift wordt stopgezet

Ongelezen bericht door gtp »

net even nagekeken krijg elke 4 weken een overzicht toegestuurd (afschriften) ik heb een basis pakket koste € 3,15 per kw.Verdere betalingen doe ik per internet.

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: papieren afschrift wordt stopgezet

Ongelezen bericht door Consumentt »

Kopie papieren afschrift wordt regelmatig om gevraagd.
Bijvoorbeeld bij het openen van een spaarrekening, bij het afsluiten telefonie abonnement, etc
Dus als je het niet nodig vindt voor je eigen administratie, dan kun je het op een andere manier nog wel eens gaan missen.

Gesloten