LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] papieren afschrift wordt stopgezet

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
babbeltjes

papieren afschrift wordt stopgezet

Ongelezen bericht door babbeltjes »

Als je niet reageert op de brief die je krijgt van ING dan worden je papieren afschriften ineens stop gezet.
De brief ziet er uit alsof het weer zon'n rotzooi brief is die ik meestal gewoon weggooi!
Volgens mij is dit niet zoals het wettelijk hoort
Ik hoor graag van jullie wat jullie ervan vinden!

MAXIEM

Re: papieren afschrift wordt stopgezet

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

Je kunt ook gewoon op de site aangeven dat je gratis nog 1 keer maandelijks de papieren afschriften wilt hebben.

Maxiem.

babbeltjes

Waar het mij om gaat is dat je moet reageren om het te houden zoals het nu is.
Geen reactie is dus geen papieren afschriften meer!

petjecorvetje

Ongelezen bericht door petjecorvetje »

Waarom zeuren mensen over (echt) alles. Je gebruikt op dit moment internet, dus ik ga er van uit dat je ook "mijn ing" gebruikt. Hiermee kan terug halen wanneer en waar je wilt. Al ben je op vakantie in China,log in en je kunt direct zien wanneer iets is af/bij geboekt. Zeurde je ook zo toen de pinpas werd ingevoerd? Ga met je tijd mee, man. En als je dat niet wil, zeg je internet abo, je mobiel abo, enz. op en ga in een hutje op de hei wonen.

MAXIEM

Dag babbeltjes,

Dat zou dus inhouden dan de ING nooit meer iets zou mogen veranderen. Hier is naar mijn mening geen sprake van het toepassen van een negatieve optie.

Maxiem.

babbeltjes

Op internet kan je maximaal 16 maanden terug zien
En ik heb wel s onterecht een incassoburo voor de deur gehad
Moest toen meteen kunnen bewijzen dat ik iets wel betaald had, en dat kon via me papieren afschriften (dit was wel van 2 jaar terug)
Dus geen papieren afschriften meer dan kan je ook niets meer bewijzen langer dan 16 maanden terug, tenzij je natuurljk het zelf uitprint, wat ook weer meer kosten met zich meebrengt!

MAXIEM

Dag babbeltjes,

Je schrijft: Op internet kan je maximaal 16 maanden terug zien.

Reaktie: die periode wordt binnenkort door de ing opgerekt tot 5 jaar.

Maxiem.

resp00112469

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Waarom zeuren mensen over (echt) alles. Je gebruikt op dit moment internet, dus ik ga er van uit dat je ook "mijn ing" gebruikt. Hiermee kan terug halen wanneer en waar je wilt. Al ben je op vakantie in China,log in en je kunt direct zien wanneer iets is af/bij geboekt. Zeurde je ook zo toen de pinpas werd ingevoerd? Ga met je tijd mee, man. En als je dat niet wil, zeg je internet abo, je mobiel abo, enz. op en ga in een hutje op de hei wonen.
Prachtig, maar wel kortzichtig! Internet is ook niet alles, het is makkelijk en heeft voordelen. Toch heb ik graag nog een archief wat lang bewaart kan worden en daar heb ik erg veel gemak van gehad.
Bijvoorbeeld een incasso begin dit jaar van I.J van een vermeende vordering van exact 10 jaar geleden!
Even het afschrift doorgefaxt en het was geregeld.
Ik ben momenteel bezig met een verhuizing en heb alles nog eens nagekeken en alles wat ouder was dan 10 jaar heb ik weggedaan.
Voor de zaak was ik verplicht de administratie ook 10 jaar te bewaren, dus dat doe ik voor huis en privé dus ook.
Desnoods wil ik voor een extra afschrift nog wel betalen ook, het kan soms toch winst geven.
En wat als de systemen uitvallen en daardoor gegevens verloren gaan?
Één stroomstoring kan voldoende zijn en al is het daartegen beveiligd, het KAN gebeuren en één keer is genoeg!

Vr. Gr. Hans.

Naar boven

Lloyd#

Ongelezen bericht door Lloyd# »

Indien je de rekening opheft en deze uit het internetbankiersysteem verdwijnt, heb je helemaal geen toegang meer tot je gegevens.

Als je flexibel en onafhankelijk van je bank wilt zijn, dien je de transactiegegevens dus sowieso extern, buiten het internetbankieren, te bewaren.

Zolang ING geen mogelijkheid aanbiedt om de afschriften in PDF formaat te downloaden, wil ik papieren afschriften ontvangen. De exceldownloads zijn onoverzichtelijk en worden door geen enkele partij als (betalings)bewijs geaccepteerd.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Gezien de kosten van het printen, porto en envelop en vele gooien ze nauwelijks bekeken, ik heb nog genoeg saldo bij oud papier....

Daarom gaan ze alle online klanten bij meerdere banken benaderen of ze zonder mogen!

Dit word vermoedelijk bij meeste banken betalen voor afschriften of korting op zelf doen....

Dus ik verwacht dat normale niet internet bankierende straks extra geld moeten betalen!

miffy53

Ongelezen bericht door miffy53 »

Ja ik vraag me ook steeds af wat de bewijskracht is van een PDF of ander afschrift dat niet rechtstreeks (op officieel papier) van de bank komt.

Ik doe al jaren alles via internet wat betreft betalingsverkeer maar ontvang voor de zekerheid nog alle afschriften via de post. Ik heb wel alle frequenties zo laag mogelijk (meestal maandelijks, sommige jaarlijks) zodat het me niets kost.

VENCO dropje

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

Ik doe al jaren internet bankieren...geen papieren afschriften krijgen is voor mij geen enkel probleem. Maar goed..ik heb tot nu toe nooit iets hoeven te bewijzen dat ik betaald heb.

Uiteraard is dit goedkoop voor de bank maar scheelt ook in de belasting van het milieu. Wat een goede service van een bank zou kunnen zijn is dat een klant minimaal 1 a 2 x per jaar gratis een door de bank gewaarmerkt afschrift kan laten opsturen van de betreffende financiële mutatie. Overigens..dat zou ik sowieso zo spelen met mijn bank mocht dit een keer plaatsvinden.

rvkeuken

Ongelezen bericht door rvkeuken »

bij ing kan je tot 7 jaar terug alle afschriften opgevraagd worden, normaal kost dat geld, maar als je geen afschriften ontvangt worden ze gratis verstuurd.

Verder is een geldelijke vordering volgens mij iets van 5 jaar geldig, oudere vorderingen zijn dus automatisch niet inbaar.

VENCO dropje

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

@ rvkeuken

Waar haal jij de info vandaan bij ING dat als je geen maandelijkse papieren afschriften ontvangt (agv instelling internet bankieren) dat je deze dan alsnog op aanvraag gratis kan laten versturen?

Normaal kost dat geld...lees wat ik heb gevonden op de ing site:

"De ING archiveert alle (niet verstuurde) afschriften voor een periode van 7 jaar. Deze kunt u aanvragen via Klantenservice 0900 0933 (10 cent/minuut) op werkdagen van 8.00 uur tot 21.00 uur en zaterdag van 9.00 uur tot 17.00 uur."

En in het kostenoverzicht van ING voor particulieren....:
"Kopie van een Afschrift
Afschriften die niet ouder zijn dan 2 jaar € 1,80
Afschriften ouder dan 2 jaar € 2,70".

Nergens zie ik dus staan "gratis". Ik ga er vanuit dat alleen de ING site de enige waarheid verteld?!

svdmeer

Ongelezen bericht door svdmeer »

Bewijzen dat je iets betaald hebt aan een incassobureau?
Natuurlijk niet! Die plicht heb je niet. Als je hebt betaald, kun je ze gerust van je erf aftrappen en gewoon zwijgen totdat ze met de rechtszaak komen. Uiteraard laat je de rechter keurig het bewijs van die betaling zien.

rvkeuken

Ongelezen bericht door rvkeuken »

@vencodropje:
ik heb dezelfde weg gevolgd (dwz site bezocht naar aanleiding van irritante vragen in internetbankieren of je het niet wilt omzetten).
Toen ik dit zag staan heb ik vervolgens een mail gestuurd naar de klantenservice, die mailde mij het antwoord van de site terug, vervolgens heb ik ze nogmaals gemaild, waarna ik de reactie kreeg dat als je geen papieren afschriften kreeg, je tot 7 jaar terug het bewust afschrift gratis kon opvragen.

niet te vinden op de site, maar dus wel als email

gpeet

Ongelezen bericht door gpeet »

Krijg ik een e-mail van ING op 27-augustus 2009 over het stopzetten van afschriften. Lees ik vervolgens

"Toch papieren afschriften ontvangen?
Wilt u toch afschriften blijven ontvangen? Dat kan. Log dan in op Mijn ING en ga naar ‘Service en instellingen’. Bij ‘Instellingen’ en ‘Stopzetten afschrift’ kunt u aangeven dat u afschriften wilt blijven ontvangen. Voor het maandelijks ontvangen van uw afschriften worden geen kosten in rekening gebracht. Doe dit voor 1 september 2009 als u geen afschriften wilt missen."

Daar heb je dus precies 4 dagen de tijd voor. Je zou maar op vakantie zijn, dan is mooi je beurt voorbij. Ligt het aan mij of vinden meer mensen dit onfatsoenlijk.

Wat een respect voor de klant van ING. :oops:

Wat zeggen ze ook al weer in Amerika? "Everything for a buck"

Mijn respect voor ING zakt met de dag. Al 33 jaar klant bij de Postbank. Ik zag dit al aankomen. Nieuwe tijden, dat zeker.
Laatst gewijzigd door gpeet op 27 aug 2009 00:34, 1 keer totaal gewijzigd.

gpeet

Ongelezen bericht door gpeet »

petjecorvetje schreef:Waarom zeuren mensen over (echt) alles. Je gebruikt op dit moment internet, dus ik ga er van uit dat je ook "mijn ing" gebruikt. Hiermee kan terug halen wanneer en waar je wilt. Al ben je op vakantie in China,log in en je kunt direct zien wanneer iets is af/bij geboekt. Zeurde je ook zo toen de pinpas werd ingevoerd? Ga met je tijd mee, man. En als je dat niet wil, zeg je internet abo, je mobiel abo, enz. op en ga in een hutje op de hei wonen.
Als je eens een geschil hebt, wat is dan een download van internet voor bewijs? Dat is eenvoudig te bewerken. Misschien moet je eens nadenken over de juridische gevolgen van je download.

Ik heb zojuist met iemand gesproken die terug is van China. Het internet is daar zwaar gecencureerd. Misschien een ongelukkig voorbeeld om te gebruiken in combinatie met het internet.

Kom regelmatig op de hei. Prachtig. Als je een hutje op de hei weet, enigszins betaalbaar, hoor ik dat graag. Ben al jaren opzoek, maar kan maar niets vinden.

Positief zijn is goed, maar blijf wel realisties. :D

CB

Ongelezen bericht door CB »

Misschien zijn er mensen die wat kunnen met onderstaande link. Kun je zelf je betalingen in een database bijhouden. Heb je geen afschriften van je bank meer nodig.

http://www.orov.nl/

mvg
cb

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

CB, het probleem van online/offline bankieren is niet dat je geen goed overzicht hebt. Een papieren afschrift is een sterk bewijs dat een bepaalde betaling is gedaan. Worden er geen papieren afschriften meer verzonden, dan sta je minder sterk in mogelijke probleemsituaties.

Gesloten