LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] papieren tancodes worden afgeschaft

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: papieren tancodes worden afgeschaft

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Die gaan bij het oud papier. Kunnen die mensen naar het loket.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: papieren tancodes worden afgeschaft

Ongelezen bericht door G7 »

angel1978 schreef:
08 nov 2018 15:10
Tel daar nog de mensen bij die om welke reden dan ook geen internet hebben. Ja, echt waar. Die zijn er nog ! Ik ken ze hoor. Die hebben straks een groot probleem lijkt mij.
Wat doen die mensen nu met de papieren tan-codes dan? Internetbankieren die mensen zonder internet?
Die gaan met hun eventuele rekeningen nog naar de bank en laten zich daar helpen, voor zover er nog banken zijn. Hier gelukkig wel. Zo niet, dan wat ik al zei.....moeten geholpen worden door anderen en niet met papieren codes, omdat die ik ken, geen bank hebben die met codes werkt.

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: papieren tancodes worden afgeschaft

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als men wil kan men ook nog steeds met overschrijvingskaarten werken.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: papieren tancodes worden afgeschaft

Ongelezen bericht door angel1978 »

Theotrucker schreef:
08 nov 2018 15:16
Die gaan bij het oud papier. Kunnen die mensen naar het loket.
die lagen daar hopelijk al ( door de shredder )?
Waarom papieren tan-codes bewaren of krijgen als je toch niet internetbankiert.. Voor die mensen verandert er dus niets.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: papieren tancodes worden afgeschaft

Ongelezen bericht door moederslink »

Allerlei ontwikkelingen gaan idd hard.
En een feit is het nu eenmaal dat ouderen het e.e.a niet meer zo snel ( kunnen ) oppakken.
Echter, zodra je met weer een noviteit wordt geconfronteerd is het zaak om je daarmee bezig te houden en het je zsm allemaal eigen te maken.
Des te langer behoud je de door jou zo gewenste onafhankelijkheid en zelfstandigheid.

Ik ken mensen die nog nooit , nog nooit ook maar 1 minuut achter een pc hebben gezeten en dus compleet afhankelijk van hun partner of kind zijn ( als ze die al hebben.... ) .

Toen ik voor het eerst echt ging computeren , jaaaaren geleden , heb ik me daar avond aan avond mee bezig gehouden , om het simpele versturen van een email tot het installeren van verschillende apps onder de knie te krijgen.
Ik heb wat af gehannest in het begin en kreeg er zowaar ook " electronica stress " van :lol:
En nog steeds ben ik toch wat digibeet : van veel zaken heb ik geen idee wat ik ermee moet of hoe ik het moet oplossen :oops:

Voor veel ouderen en mensen die moeite met veranderingen hebben is het allemaal niet gemakkelijk.

En dat bankieren met die app? Superhandig en supersnel met slechts een 5 cijferige code.

Contactloos betalen en vingerafdrukken afgeven doe ik ( nog ) niet ...
alles stapsgewijs maar wel voorwaarts.. :D
Laatst gewijzigd door moederslink op 08 nov 2018 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: papieren tancodes worden afgeschaft

Ongelezen bericht door renewouters »

Jaren wordt er geklaagd over dat "onveilige" systeem met papieren TANcode. Nu het aangepakt wordt is het uiteraard weer niet goed. Soms vraag ik me af waarom bedrijven nog in dit zeurland willen ondernemen.

witte angora
Berichten: 30558
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: papieren tancodes worden afgeschaft

Ongelezen bericht door witte angora »

G7 schreef:
08 nov 2018 14:58
Tel daar nog de mensen bij die om welke reden dan ook geen internet hebben. Ja, echt waar.
Klopt. Ik ken er een van 80, maar de dochter regelt alle geldzaken, omdat hij er totaal niks van weet, niks van snapt, het niet wil weten en ook niet wil snappen. Tot haar dood deed zijn vrouw het altijd, dus ja... Maar internet heeft hij niet, tv kijkt hij niet, radio luistert hij niet... het boeit hem niet. Zijn vrouw is weg, en het leven staat stil.

Maar thuis woont ook nog een zoon van hem... die dus ook geen internet heeft, geen tv kijkt, geen radio luistert... die wel een computer heeft waar hij spelletjes op speelt, en dat is het dan... En ja, die zitten ook bij de ING.

En als je denkt dat hij de enige is... ik ken er nog een van 74, hetzelfde verhaal maar dan met een zeer lichte beperking, met dien verstande dat de vrouw nog leeft. Maar de man weet niks van computers, de vrouw doet het allemaal. Die heeft al gezegd dat ze hoopt dat zij hem overleeft, en niet andersom, omdat hij het zonder haar niet gaat redden, kinderen zijn er niet, dus hoe dat dan zou moeten?

Zo zullen er nog velen meer zijn denk ik. Weet ik wel zeker.

Jark
Berichten: 115
Lid geworden op: 03 okt 2018 01:56

Re: papieren tancodes worden afgeschaft

Ongelezen bericht door Jark »

Wij hebben inmiddels voor 1 rekening al 3 scanners ontvangen....zijn ze bezig om die Chinese zooi te dumpen :D

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: papieren tancodes worden afgeschaft

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Alibaba?

Ik droog me nog af met gratis katoenen handdoeken van de Postbank. Die kwamen vacuum gezogen als een soort plankjes door de brievenbus. Zouden ze weer eens moeten doen

BL2
Berichten: 4792
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: papieren tancodes worden afgeschaft

Ongelezen bericht door BL2 »

Inderdaad, waren en zijn van prima kwaliteit, maar na jaren zeer intensief toch wat aan het verslijten. Ook op het overvolle strand gebruikt, waren wat klein, maar daardoor altijd nog plek.
Leukere cadeaus dan die stomme rentepunten, geef gewoon maar eens wat echte rente !

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: papieren tancodes worden afgeschaft

Ongelezen bericht door Costnix »

Rentepunten kunnen ze zelf creëren, bij rente hebben ze medewerking van ander partijen nodig

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: papieren tancodes worden afgeschaft

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Morganlefay schreef:
27 jul 2019 10:30
Hoop alleen dat de scanner gebruikers hun papieren tannetjes niet weggegooid hebben. Niet ieder bedrijf heeft de scanner in hun systeem ingevoerd en vraagt nog om een papieren tancode .
Bedrijven die om een tancode vragen? Die vragen om een betaling en die doe je zelf.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: papieren tancodes worden afgeschaft

Ongelezen bericht door Lowieze »

Morganlefay schreef:
27 jul 2019 10:30
Hoop alleen dat de scanner gebruikers hun papieren tannetjes niet weggegooid hebben. Niet ieder bedrijf heeft de scanner in hun systeem ingevoerd en vraagt nog om een papieren tancode .
ING vroeg om een tancode, niet het bedrijf dat je moet betalen.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: papieren tancodes worden afgeschaft

Ongelezen bericht door scontra »

Morganlefay schreef:
27 jul 2019 10:30
Hoop alleen dat de scanner gebruikers hun papieren tannetjes niet weggegooid hebben. Niet ieder bedrijf heeft de scanner in hun systeem ingevoerd en vraagt nog om een papieren tancode .
Er is geen bedrijf die om een tan-code vraagt, de tan-code wordt door de bank gevraagd ter verificatie wel op het moment dat er een overboeking moet worden gedaan.
Bij het gebruik van de scanner is dat precies het zelfde !

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: papieren tancodes worden afgeschaft

Ongelezen bericht door Moneyman »

Morganlefay schreef:
27 jul 2019 10:30
Hoop alleen dat de scanner gebruikers hun papieren tannetjes niet weggegooid hebben. Niet ieder bedrijf heeft de scanner in hun systeem ingevoerd en vraagt nog om een papieren tancode .
Iets met klok en klepel? Ik héb uberhaupt geen TAN-codes, laat staan papieren... al een jaar of 15 niet meer.

Gesloten