LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] papieren tancodes worden afgeschaft

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
ineke013
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 nov 2018 11:28

papieren tancodes worden afgeschaft

Ongelezen bericht door ineke013 »

Beste redactie
Kunt u een onderwerp besteden aan het afschaffen van de papieren tan codes van de INGbank
Ik wil geen mobiel bankieren en de bank dwingt me om dit te doen
Ben het hier niet mee eens en wil zo niet gemanipuleerd worden ,hopelijk zijn er medestanders zodat we samen druk kunnen uitoefenen...

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Beste antwoord
Gekozen door ineke013

Re: papieren tancodes worden afgeschaft

door witte angora » 08 nov 2018 12:07

CB schreef:
08 nov 2018 11:19
Tenslotte bent u ook, neem ik aan, overgestapt van een schrijfmachine naar een computer en van een vaste telefoon naar een mobiele telefoon.
Klopt. Maar de ontwikkelingen zijn de laatste decennia zo snel gegaan dat het voor sommige mensen (voor mij ook) haast niet meer bij te houden is. Op een gegeven moment wil je gewoon niet meer verder. De energie is op, zeg maar. De nodige flexibiliteit is er gewoon niet meer. Laat mensen eindelijk eens met rust. Laat het zoals het is, er is al genoeg veranderd.

Dat is voor mijn gevoel ook wat de topicstarter bedoeld met 'dwingen'. Het gaat niet alleen om het verdwijnen van de TAN-codes, maar om een maatschappij die voortdurend maar verandert en waar je wel mee moet veranderen om te kunnen functioneren terwijl je gewoon de puf er niet meer voor hebt. Straks liggen mensen op hun sterfbed en moeten ze nog even gauw aan de hand van 18 pagina's tekst leren hoe het apparaat werkt om de zuster op te piepen om de luier te verschonen, omdat het apparaat dat ze een week eerder kregen verouderd is.

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: papieren tancodes worden afgeschaft

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

ineke013 schreef:
08 nov 2018 01:21
Beste redactie
Kunt u een onderwerp besteden aan het afschaffen van de papieren tan codes van de INGbank
Ik wil geen mobiel bankieren en de bank dwingt me om dit te doen
Ben het hier niet mee eens en wil zo niet gemanipuleerd worden ,hopelijk zijn er medestanders zodat we samen druk kunnen uitoefenen...
Tancodes gaan er inderdaad uit maar er wordt een oplossing aangeboden voor de niet mobiele gebruikers.
Laatst gewijzigd door Radar op 08 nov 2018 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: offtopic bijdrage door moderator verwijderd

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: papieren tancodes worden afgeschaft

Ongelezen bericht door Theotrucker »

En de oplossing staat aan het einde. Is iedereen gelukkig.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: papieren tancodes worden afgeschaft

Ongelezen bericht door witte angora »

Er komt een scanner die in feite exact hetzelfde doet als de mobiel, alleen kun je er niet mee bellen, watsapen, gamen, filmen, etcetera. Die scanner krijg je gratis en werkt nog makkelijker als een TAN code op papier of via de mobiel maar is net zo veilig. Het apparaatje geeft je ter plekke een TAN-code zeg maar.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: papieren tancodes worden afgeschaft

Ongelezen bericht door mahadma »

ineke013 schreef:
08 nov 2018 01:21
Beste redactie
Kunt u een onderwerp besteden aan het afschaffen van de papieren tan codes van de INGbank
Ik wil geen mobiel bankieren en de bank dwingt me om dit te doen
Ben het hier niet mee eens en wil zo niet gemanipuleerd worden ,hopelijk zijn er medestanders zodat we samen druk kunnen uitoefenen...
Bij alle banken is en komt het mobiel bankieren als gevolg van de tand des tijds onvermijdbaar. Dat u het niet wilt, betekent dat u nergens meer zou kunnen bankieren. Lees alle berichten over "de scanner" eens goed.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: papieren tancodes worden afgeschaft

Ongelezen bericht door CB »

Tenslotte bent u ook, neem ik aan, overgestapt van een schrijfmachine naar een computer en van een vaste telefoon naar een mobiele telefoon.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: papieren tancodes worden afgeschaft

Ongelezen bericht door scontra »

ineke013 schreef:
08 nov 2018 01:21
Beste redactie
Kunt u een onderwerp besteden aan het afschaffen van de papieren tan codes van de INGbank
Ik wil geen mobiel bankieren en de bank dwingt me om dit te doen
Ben het hier niet mee eens en wil zo niet gemanipuleerd worden ,hopelijk zijn er medestanders zodat we samen druk kunnen uitoefenen...
De bank dwingt u helemaal niet, als vervanger krijgt u begin volgend jaar een scannertje om via uw comp. uw bankzaken te regelen.
Kijk even op de site van de Rabobank, daar gebruiken ze dit systeem al jaren.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: papieren tancodes worden afgeschaft

Ongelezen bericht door witte angora »

CB schreef:
08 nov 2018 11:19
Tenslotte bent u ook, neem ik aan, overgestapt van een schrijfmachine naar een computer en van een vaste telefoon naar een mobiele telefoon.
Klopt. Maar de ontwikkelingen zijn de laatste decennia zo snel gegaan dat het voor sommige mensen (voor mij ook) haast niet meer bij te houden is. Op een gegeven moment wil je gewoon niet meer verder. De energie is op, zeg maar. De nodige flexibiliteit is er gewoon niet meer. Laat mensen eindelijk eens met rust. Laat het zoals het is, er is al genoeg veranderd.

Dat is voor mijn gevoel ook wat de topicstarter bedoeld met 'dwingen'. Het gaat niet alleen om het verdwijnen van de TAN-codes, maar om een maatschappij die voortdurend maar verandert en waar je wel mee moet veranderen om te kunnen functioneren terwijl je gewoon de puf er niet meer voor hebt. Straks liggen mensen op hun sterfbed en moeten ze nog even gauw aan de hand van 18 pagina's tekst leren hoe het apparaat werkt om de zuster op te piepen om de luier te verschonen, omdat het apparaat dat ze een week eerder kregen verouderd is.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: papieren tancodes worden afgeschaft

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik snap wat je bedoelt WA, maar... ook dit is van alle tijden. Je kunt je ertegen blijven verzetten, maar het resultaat is dan alleen maar dat het gat nóg groter en dus moeilijker te overbruggen is. Want tegenhouden doe je het niet... je kunt dus beter zo goed en zo kwaad als het gaat meegaan, om groter problemen te voorkomen.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: papieren tancodes worden afgeschaft

Ongelezen bericht door CB »

witte angora schreef:
08 nov 2018 12:07
CB schreef:
08 nov 2018 11:19
Tenslotte bent u ook, neem ik aan, overgestapt van een schrijfmachine naar een computer en van een vaste telefoon naar een mobiele telefoon.
Klopt. Maar de ontwikkelingen zijn de laatste decennia zo snel gegaan dat het voor sommige mensen (voor mij ook) haast niet meer bij te houden is. Op een gegeven moment wil je gewoon niet meer verder. De energie is op, zeg maar. De nodige flexibiliteit is er gewoon niet meer. Laat mensen eindelijk eens met rust. Laat het zoals het is, er is al genoeg veranderd.

Dat is voor mijn gevoel ook wat de topicstarter bedoeld met 'dwingen'. Het gaat niet alleen om het verdwijnen van de TAN-codes, maar om een maatschappij die voortdurend maar verandert en waar je wel mee moet veranderen om te kunnen functioneren terwijl je gewoon de puf er niet meer voor hebt. Straks liggen mensen op hun sterfbed en moeten ze nog even gauw aan de hand van 18 pagina's tekst leren hoe het apparaat werkt om de zuster op te piepen om de luier te verschonen, omdat het apparaat dat ze een week eerder kregen verouderd is.
Het blijft een kwestie van keuzes maken. Meegroeien en de regie zelf voeren of de regie uit handen geven.

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: papieren tancodes worden afgeschaft

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar WA u gebruikt internet en zit op regelmatig op een forum. Wat is het probleem om een keer in de maand of zo te internetbankieren, straks dus met zo’n apparaatje als men de app niet wil of kan gebruiken?

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: papieren tancodes worden afgeschaft

Ongelezen bericht door gosewijn »

Ik denk dat bij veel ouderen angst is om het veilige gebied te verlaten .Ze hebben jaren met dit systeem gewerkt en nooit met de moderne techniek gewerkt en zijn bang om fouten te maken en schamen zich misschien . Mijn vrouw is ook zo n type , durft niet achter de pc ,ze zou het maar eens kapot maken. In haar eigen auto gaat ze overal naar toe ,micra 1987 , maar mijn auto durft ze niet te modern .
Maar het gekke is als zij de allernieuwste industrie naaimachine heeft ze er wel achter kruipt terwijl daar ook alle toeters en bellen op zitten .

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: papieren tancodes worden afgeschaft

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
08 nov 2018 12:18
Maar WA u gebruikt internet en zit op regelmatig op een forum. Wat is het probleem om een keer in de maand of zo te internetbankieren, straks dus met zo’n apparaatje als men de app niet wil of kan gebruiken?
Voor mij is internetbankieren geen probleem, ik zit bij de Rabo, en daar gaat het net zo als straks bij de ING. Ik geef alleen een gevoel weer dat ik zelf heb, en dat, denk ik, anderen ook wel eens kunnen hebben.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: papieren tancodes worden afgeschaft

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ach, al tientallen jaren beginnen slechte lezingen, documentaires, tijdschriftartikelen en boeken met de legendarische dooddoener: "De ontwikkelingen gaan steeds sneller."

Er is tegenwoordig gelukkig wel meer aandacht voor het user interface. Toen die ouderen van nu jong waren, modern en goed bij de tijd, waren veel videorecorders nauwelijks te programmeren. Ingewikkelde apparaten zijn nu doorgaans gemakkelijker te bedienen.

Er wordt nog wel te weinig rekening gehouden met echte ouderen, van wie de fijne motoriek en het gevoel in de vingertoppen afneemt. Ik vraag me ook af waarom producten voor ouderen, bv seniorentelefoons of hulpmiddelen, zo ontstellend lelijk zijn. Tegen de tijd dat ik die nodig heb, hoop ik dat er fraaiere ontwerpen zijn.

Bankieren met een app vind ik overigens een zegen; veel gemakkelijker dan via een website.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: papieren tancodes worden afgeschaft

Ongelezen bericht door witte angora »

Erthanax schreef:
08 nov 2018 13:25
Er is tegenwoordig gelukkig wel meer aandacht voor het user interface. Toen die ouderen van nu jong waren, modern en goed bij de tijd, waren veel videorecorders nauwelijks te programmeren. Ingewikkelde apparaten zijn nu doorgaans gemakkelijker te bedienen.
Dat klopt, en dat is misschien een deel van de reden voor een hoop koudwatervrees. Alhoewel ik moet zeggen dat het installeren van een andere laptop, een aantal weken geleden, toch weer voor een hoop onrust en onzekerheid zorgde. Nu zitten er dingen in waarvan ik geen idee heb wat ik nu moet. Is ook met de huidige laptop trouwens, hoop spam van Avast, geen idee of ik het nu wel of niet moet verwijderen.

Van mij mogen alle pjoeters vandaag nog bij het grof vuil, en gaan mensen weer ouderwets klaverjassen of een film kijken. Hoe makkelijk het ook is, en hoe vaak ik ook achter mijn pjoeters zit.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: papieren tancodes worden afgeschaft

Ongelezen bericht door angel1978 »

witte angora schreef:
08 nov 2018 14:11
Erthanax schreef:
08 nov 2018 13:25
Er is tegenwoordig gelukkig wel meer aandacht voor het user interface. Toen die ouderen van nu jong waren, modern en goed bij de tijd, waren veel videorecorders nauwelijks te programmeren. Ingewikkelde apparaten zijn nu doorgaans gemakkelijker te bedienen.
Dat klopt, en dat is misschien een deel van de reden voor een hoop koudwatervrees. Alhoewel ik moet zeggen dat het installeren van een andere laptop, een aantal weken geleden, toch weer voor een hoop onrust en onzekerheid zorgde. Nu zitten er dingen in waarvan ik geen idee heb wat ik nu moet. Is ook met de huidige laptop trouwens, hoop spam van Avast, geen idee of ik het nu wel of niet moet verwijderen.

Van mij mogen alle pjoeters vandaag nog bij het grof vuil, en gaan mensen weer ouderwets klaverjassen of een film kijken. Hoe makkelijk het ook is, en hoe vaak ik ook achter mijn pjoeters zit.
Dat zou een puinhoop geven als al die 'ouderen' ineens niet meer 'gratis' kunnen appen en bellen/facetimen met hun kinderen/kleinkinderen in het buitenland. Ze elke keer hun kinderen in de andere kant van Nederland moeten vragen over te komen om een simpel klusje te doen omdat ze verder niemand meer kunnen bereiken en dus hun kinderen die ze 1x per jaar zien moeten bellen om alsjeblieft over te komen. Ze ineens weer voor elk wissewasje naar de huisarts of het ziekenhuis moeten en daarvoor eerst uren aan de lijn moeten hangen voor een afspraak ( met alle kosten van dien ) om pas na 6 maanden terecht te kunnen omdat iedereen nu weer ouderwets naar het ziekenhuis moet voor een simpele check...

Ja, snel weg met die dingen hoor 8)

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: papieren tancodes worden afgeschaft

Ongelezen bericht door scontra »

gosewijn schreef:
08 nov 2018 12:52
Ik denk dat bij veel ouderen angst is om het veilige gebied te verlaten
Ben vorige week nog zo'n "veilig gebied" ontvlucht, ik heb voor me zelf de 'kroontjespen'in de ban gedaan en jeetje wat een opluchting, geen vuile vingers meer en/of inktvlekken op het papier. Had ik dat maar jaren eerder aangedurfd, de uitvinding van de balpen is toch wel een hele vooruitgang.
Het potlood en het vlakgommetje blijf ik vooralsnog nog mar even trouw, het moet ook weer niet al te snel gaan met de veranderende wereld. :oops:

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: papieren tancodes worden afgeschaft

Ongelezen bericht door G7 »

Tel daar nog de mensen bij die om welke reden dan ook geen internet hebben. Ja, echt waar. Die zijn er nog ! Ik ken ze hoor. Die hebben straks een groot probleem lijkt mij. Zijn dan afhankelijk van hun kinderen als ze die al hebben of in ieder geval van anderen. Persoonlijk vindt ik het ook allemaal veel te snel gaan zoals het nu gaat, maar kan nog redelijk meekomen.

Wij hebben ook een Rabo (hoofdrekening) en ING rekening waar bijna geen gebruik van wordt gemaakt dan 2 hele kleine pensioentje die maandelijks daar gestort worden. Gelukkig kan ik met de scanner omgaan, dus zal het mij bij de ING ook wel lukken als het moet, maar mijn partner niet, dus is afhankelijk van mij en / of van de geldautomaat om geld te halen en zo zullen er nog velen zijn.

Kortom, ik kan best begrijpen dat er mensen zijn die hier moeite mee hebben.

Btw....ik heb ook geen bank app en begin daar ook niet aan. Heb wel een smartphone, maar heb ook nog een vaste aansluiting. Gaat hier voorlopig ook niet weg.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: papieren tancodes worden afgeschaft

Ongelezen bericht door angel1978 »

Tel daar nog de mensen bij die om welke reden dan ook geen internet hebben. Ja, echt waar. Die zijn er nog ! Ik ken ze hoor. Die hebben straks een groot probleem lijkt mij.
Wat doen die mensen nu met de papieren tan-codes dan? Internetbankieren die mensen zonder internet?

Gesloten