PayPal is er uitsluitend voor de verkopende partij!

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
FredG
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 jan 2022 15:34

PayPal is er uitsluitend voor de verkopende partij!

Ongelezen bericht door FredG »

Via een advertentie op FaceBook een 2-tal sweaters besteld. Kleur week sterk af en de kwaliteit was abominabel. Dit gemeld bij de verkoper, Hij stelde 2 oplossingen voor: 20% extra korting of terugsturen. Ik koos voor terugsturen. Verkoper betaalde 20% extra korting en reageerde nergens meer op.

Dus de zaak voorgelegd bij PayPal Helpdesk. Die lezen de klacht niet eens, maar wijzen de klacht direct af. Omdat ik over wat contacten beschik, contact opgenomen met het Europese (EMEA) management. Dit hebben mijn verhaal doorgestuurd naar de Helpdesk. Ook weer afgewezen.

De PayPal slogan “Wij helpen je om zorgeloos
te shoppen en te betalen” moet dus zijn:” Wij helpen de verkoper om je zorgeloos op te lichten”. Ik heb mijn PayPal account verwijderd…

NeoDutchio
Berichten: 12273
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: PayPal is er uitsluitend voor de verkopende partij!

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het ligt niet aan de betaalmaatschappij, maar wellicht wel aan het soort winkel waar u koopt. 99% van de Feestboek adverteerders zijn dropshippers zonder of met een vals KVK nummer, waar als er een adres bij staat het een woonhuis is en die zich aan geen enkele wettelijke bepaling willen houden. Je gooit een webshop online, je adverteert een beetje, de klanten komen als vliegen op een hoopje je weet wel op je af, je casht en gaat er weer vandoor naar een volgende webwinkel.
En zo gebeurd het al jaren.

HandigeHarrie
Berichten: 1359
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: PayPal is er uitsluitend voor de verkopende partij!

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Het breed uitventen van de slogan "veilig betalen" vind ook ik een lege huls als er geen retouroptie is (betaling doorsturen als de klant het gewenste product ontvangen heeft); alsof je niet zelf een veilige betaling kan doen van bank naar bank.
Dus altijd goed opletten waar je iets bestelt, dat is de oplossing.

Nevyn
Berichten: 1279
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: PayPal is er uitsluitend voor de verkopende partij!

Ongelezen bericht door Nevyn »

NeoDutchio schreef:
22 jan 2022 16:00
Het ligt niet aan de betaalmaatschappij, maar wellicht wel aan het soort winkel waar u koopt. 99% van de Feestboek adverteerders zijn dropshippers zonder of met een vals KVK nummer, waar als er een adres bij staat het een woonhuis is en die zich aan geen enkele wettelijke bepaling willen houden. Je gooit een webshop online, je adverteert een beetje, de klanten komen als vliegen op een hoopje je weet wel op je af, je casht en gaat er weer vandoor naar een volgende webwinkel.
En zo gebeurd het al jaren.
Mijn ervaring is dat kwaadwillende dropshippers , geen betaling via Pay Pal of Creditcard aanbieden.

Nevyn
Berichten: 1279
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: PayPal is er uitsluitend voor de verkopende partij!

Ongelezen bericht door Nevyn »

Nevyn schreef:
23 jan 2022 07:08
NeoDutchio schreef:
22 jan 2022 16:00
Het ligt niet aan de betaalmaatschappij, maar wellicht wel aan het soort winkel waar u koopt. 99% van de Feestboek adverteerders zijn dropshippers zonder of met een vals KVK nummer, waar als er een adres bij staat het een woonhuis is en die zich aan geen enkele wettelijke bepaling willen houden. Je gooit een webshop online, je adverteert een beetje, de klanten komen als vliegen op een hoopje je weet wel op je af, je casht en gaat er weer vandoor naar een volgende webwinkel.
En zo gebeurd het al jaren.
Mijn ervaring is dat kwaadwillende dropshippers , geen betaling via Pay Pal of Creditcard aanbieden.
Even een correctie, kwaadwillend is niet helemaal de goede bewoording, ik bedoel dropshippers die alleen AliExpress als magazijn gebruiken.

Methusalah
Berichten: 1147
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: PayPal is er uitsluitend voor de verkopende partij!

Ongelezen bericht door Methusalah »

Je klopt bij de verkeerde aan. Paypall is daar niet verantwoordelijk voor. Als jij iets met je normale bank betaalt en het bevalt niet dan kan je ook niet bij de bank aankloppen. Dat is een zaak tussen koper en verkoper en kan je eventueel aanvechten met het civiel recht.

Veldt01
Berichten: 988
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: PayPal is er uitsluitend voor de verkopende partij!

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Paypal is niet meer (of minder) dan een normale (dure) bank (en dus gewoon een instelling die winst wil maken).
Je betaalt stevig voor koper bescherming maar heel veel meer dan het checken of de koper daadwerkelijk het product heeft ontvangen gaan deze bescherming (in veel gevallen) helaas niet. Paypal zal echt niet heel veel moeite stoppen in het bepalen of iets aan de eisen van de koper voldoet (terecht of niet) en in dit geval een korting van 20% wss als redelijk beoordelen (case closed).
Vervelende (en dan druk ik me nog heel voorzichtig uit) is dat Paypal een Amerikaans bedrijf is en dat elke betaler zich via Paypal conformeert aan de Amerkaanse wetgeving en dat kan in een aantal gevallen heel vervelend (voor de koper) uitvallen. Met name bij betalingen van producten (en dat hoeven echt niet altijd "illegale" producten te zijn) die afkomstig zijn van staten waar de US een probleem mee heeft kan Paypal redelijk hard optreden met het verlies van je betaling of het verlies van je account als gevolg.

HandigeHarrie
Berichten: 1359
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: PayPal is er uitsluitend voor de verkopende partij!

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

snuffel1 schreef:
23 jan 2022 08:39
Paypall verzorgt de betaling tussen twee partijen en als die betaling goed verlopen is en u het bestelde heeft ontvangen dan is het einde oefening. Als het bestelde niet aan uw eisen voldoet dan is de verkoper verantwoordelijk voor de verdere afwikkeling want niet Paypall heeft zaken met de verkoper gedaan maar u dan weer wel. Dropshippen is een legale bezigheid en geeft iemand aan de dropshipper de opdracht om iets voor hem/haar te bestellen.
Betekent dit dat paypall het geld pas op de rekening van de verkoper stort, als het product ontvangen is? En wie meldt dan aan paypall dat het gewenste product er is en de betaling doorgestuurd kan worden? Als het product niet aan de beschrijving voldoet dan geef je dit akkoord niet, lijkt mij .... Geeft de bezorger dan mss aan paypall dat het afgeleverd is ??

Arizonakid
Berichten: 1097
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: PayPal is er uitsluitend voor de verkopende partij!

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Was het maar waar, ik ben echt wel een aantal keren genaaid door PP als kopers valselijk claimden niks ontvangen te hebben. Ook verkopers heeft PP schijt aan.

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: PayPal is er uitsluitend voor de verkopende partij!

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

Paypal heeft wel wat bescherming wat betreft de koop. De bescherming is niet heel erg ruim en is niet vergelijkbaar met de wettelijke rechten die opgenomen zijn in de Nederlandse wetgeving in boek 7 wat betreft de consumentenkoop.

Ik heb die voorwaarden regelmatig doorgenomen en heb daaruit geconcludeerd dat PP geen bescherming in bepaalde veel voorkomende conflicten biedt en even uit mn hoofd indien het product bijvoorbeeld niet conform is wat je redelijkerwijs mocht verwachten. Dat wat je rederlijkerwijs mocht verwachten is niet een kwaliteitseis waar PP zich inhoudelijk mee bemoeit is mijn ervaring. Dit is weer anders indien je PP gebruikt met een creditcard dan heb je wel meer bescherming door de cc maatschappij in te schakelen.

Dat is een groot gemis wat betreft de bescherming van paypal. Echter is het laatste er niet mee gezegd er zijn wel opties maar dat ligt aan de verkoper en de website en aangesloten organisaties die verkoper heeft etc.

Pas op met Paypal is mijn advies en ga er niet vanuit dat je safe zit. Veel gevallen moet je zelf actie ondernemen en het betalen etc.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: PayPal is er uitsluitend voor de verkopende partij!

Ongelezen bericht door Moneyman »

ElleFlowers schreef:
24 jan 2022 03:48
Paypal heeft wel wat bescherming wat betreft de koop. De bescherming is niet heel erg ruim en is niet vergelijkbaar met de wettelijke rechten die opgenomen zijn in de Nederlandse wetgeving in boek 7 wat betreft de consumentenkoop.
Huh? Je vergelijkt appels met peren. PayPal is een Payment Service Provider geen partij in de overeenkomst. Dat een PSP geen wettelijke garantie biedt, is dan nogal een open deur en een zinloze vergelijking. Ook je conformiteitsvergelijking geeft vooral een klok-klepel-indruk.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: PayPal is er uitsluitend voor de verkopende partij!

Ongelezen bericht door Nijogeth »

HandigeHarrie schreef:
22 jan 2022 22:37
(betaling doorsturen als de klant het gewenste product ontvangen heeft)
Dit lijkt me aardig ongewenst. Dan gaan er een hoop mensen melden dat ze iets niet hebben ontvangen of mensen gaan gewoon niets melden en dan gaan een verkoper oeverloos wachten op het geld.

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: PayPal is er uitsluitend voor de verkopende partij!

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

Moneyman schreef:
24 jan 2022 08:57
ElleFlowers schreef:
24 jan 2022 03:48
Paypal heeft wel wat bescherming wat betreft de koop. De bescherming is niet heel erg ruim en is niet vergelijkbaar met de wettelijke rechten die opgenomen zijn in de Nederlandse wetgeving in boek 7 wat betreft de consumentenkoop.
Huh? Je vergelijkt appels met peren. PayPal is een Payment Service Provider geen partij in de overeenkomst. Dat een PSP geen wettelijke garantie biedt, is dan nogal een open deur en een zinloze vergelijking. Ook je conformiteitsvergelijking geeft vooral een klok-klepel-indruk.
PayPal biedt volgens hun voorwaarden meer dan PSP. Heb je ooit gelezen?

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: PayPal is er uitsluitend voor de verkopende partij!

Ongelezen bericht door Moneyman »

ElleFlowers schreef:
24 jan 2022 09:59
PayPal biedt volgens hun voorwaarden meer dan PSP. Heb je ooit gelezen?
Uiteraard. En hoe verandert dat volgens jou iets aan wat ik schreef?

Bram Bonnewel
Berichten: 142
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:28
Locatie: Sluis

Re: PayPal is er uitsluitend voor de verkopende partij!

Ongelezen bericht door Bram Bonnewel »

Bij ons betalen veel mensen met PP in de webshop, als verkopende partij is het maar 1 klik om terug te betalen naar klant.
Ik denk dat het meer aankomt op de eerlijkheid van de klant betreffende levering en eerlijkheid van de verkoper.

Verder moet de koper een bevestigd adres hebben in zijn/haar PP account om voor kopersbescherming in aanmerking te komen.
Schermafbeelding 2022-01-24 103607.png

rslepoole
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jan 2018 21:14

Re: PayPal is er uitsluitend voor de verkopende partij!

Ongelezen bericht door rslepoole »

Om genoemde reden is het inderdaad verstandig alle Paypal betalingen nog via een gerenommeerde creditcard te doen. Daar valt veel dwingender al dan niet bedoelde oplicchting tegen te spelen.
Overigens onfatsoenlijk dat PayPal niet zelf hier reageert om uit te leggen hoe dat ongeluk kon ontstaan. Wie zwijgt stemt in?

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: PayPal is er uitsluitend voor de verkopende partij!

Ongelezen bericht door Moneyman »

rslepoole schreef:
24 jan 2022 18:34
Overigens onfatsoenlijk dat PayPal niet zelf hier reageert om uit te leggen hoe dat ongeluk kon ontstaan.
:lol: Ik denk dat je de status en impact van een simpel Nederlands forumleden wat overschat :mrgreen:

Gesloten