LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Phishing-sms ING na overgenomen zakelijke rekening

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
T2CV
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 feb 2019 20:55

Phishing-sms ING na overgenomen zakelijke rekening

Ongelezen bericht door T2CV »

Toch vreemd...
Sinds 15-2 heb ik een zakelijke rekening overgenomen bij de ING. Alle benodigde papieren en nieuwe pas zouden opgestuurd worden, helaas nog niets ontvangen.
Wel kreeg ik echter vandaag een phising bericht; er waren verdachte activiteiten op de mobile bankieren applicatie, of ik mezelf wilde verifiëren....
Natuurlijk niet op in gegaan!
Maar zeer vreemd dat er zo snel al weet van is dat ik een (nieuwe) klant van ING ben, mijn telefoonnummer gevonden is, terwijl er nog niets bij mij binnen is!!
Zou denken dat mijn gegevens dus zo op straat liggen door ING....
Even gebeld ervoor met ze; blijkt ook nog eens dat de papieren die voor mij bestemd waren verstuurd zijn naar de oude houder van de rekening! Wat een prutsers....😒

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Phishing-sms ING na overgenomen zakelijke rekening

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Wel raar om een rekening over te nemen. Is het zo moeilijk om een eigen rekening te openen?

Erthanax
Berichten: 9616
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Phishing-sms ING na overgenomen zakelijke rekening

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ach, ik krijg ook phishingberichten over banken waar ik helemaal geen rekening heb. Dat u nu een bericht zogenaamd van ING ontvangt zegt dus niet zo veel.

Ook nog wat vragen: Kreeg u dat bericht per e-mail? Werd daarin het nummer van de overgenomen rekening genoemd? Heeft u de mobielbankierenapp al geïnstalleerd, of dat geprobeerd? Heeft de oude rekeninghouder nog toegang tot de rekening?

Neemt ook zakelijke activiteiten en/of de handelsnaam over? Dan kan het handig zijn de rekening over te nemen. Anders moet u bedacht zijn op allerhande gedoe: Is er batig saldo? Zijn er nog betalingen onderweg? Hoe gaat u om met betalingen die binnenkomen, maar niet voor u zijn.

Gesloten