LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] pinnen en geen geld krijgen

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
47712
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:22

Re: pinnen en geen geld krijgen

Ongelezen bericht door 47712 »

Dus jij denkt dat het bericht niet van SNS webcare is :lol:

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: pinnen en geen geld krijgen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

47712 schreef:Dus jij denkt dat het bericht niet van SNS webcare is :lol:
Nee hoor. Dat zeg ik ook helemaal niet. Wel zo fijn als ze allemaal dat zouden doen though, gewoon voor de zekerheid.

rutmila
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jan 2015 11:40

Re: pinnen en geen geld krijgen

Ongelezen bericht door rutmila »

Hallo kan iemand mij helpen ik ben op 2 jan 2015 geld gaan pinnen bij ING bank er kwam geen geld uit heeft iemand tip wat ik verder kan doen ik kom met de bank niet zo uit.

Ad Verkaad
Berichten: 642
Lid geworden op: 23 jan 2009 14:09
Locatie: 51.926316, 4.450772

Re: pinnen en geen geld krijgen

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

rutmila schreef:Hallo kan iemand mij helpen ik ben op 2 jan 2015 geld gaan pinnen bij ING bank er kwam geen geld uit heeft iemand tip wat ik verder kan doen ik kom met de bank niet zo uit.
Zowel met je eigen bank als met de ING contact opnemen, en dan wordt het binnen enkele weken (!) geregeld.

Vladdermuis
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 nov 2006 06:42

Re: pinnen en geen geld krijgen

Ongelezen bericht door Vladdermuis »

Dit is nu al de vierde draad over dit verschijnsel die ik heb gelezen en het verbaast me dat het in 2015 nog steeds een veelvoorkomend probleem is. Wat moet je dan maar in 't vervolg doen alleen kleine bedragen opnemen, zodat je in het buitenland telkens wissel- en transactiekosten mag betalen. Het is bijna om van te huilen als ik al die smoesjes zo lees, jajaja wij komen toch niet uit een ei? Kennen de klantenservice geen ethiek als ze dit aan hun rekeninghouders moeten vertellen, wat als het jou zelf overkomt!? Enne...kasverschillen van 1200 euro, welk bewijs heb je dat het echt in die automaat is achtergebleven. Het lijkt me aannemelijk dat een kasmedewerker lachend nee zal zeggen.

vermaat
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mar 2016 19:59

Re: pinnen en geen geld krijgen

Ongelezen bericht door vermaat »

Helaas is mij op 22 december 2015 hetzelfde overkomen. Ik wilde geld pinnen bij de ING automaat op de Dierenselaan in Den Haag en heb geen geld ontvangen. De uitbetaalklep van de automaat is niet eens open geweest. Vervolgens vroeg de automaat weer om de pas in te voeren. Ik ging er van uit dat er een storing was en voerde opnieuw m'n pas in. Dit keer kreeg ik de melding dat het maximale limiet gebruikt was. Erg vreemd, want ik had helemaal geen geld ontvangen. Ik heb nog aan de klep gevoeld om zeker te zijn dat er niets mee gedaan was, daar was echter geen beweging in te krijgen. Het bedrag was echter wel van m'n rekening afgeschreven. Ik heb direct de spoedlijn van de ING gebeld en mij werd verteld dat dit vaker voorkwam; het bedrag werd meestal binnen enkele dagen weer teruggeboekt. Helaas gebeurde dit niet. Van de ING kreeg ik te horen dat het bedrag volgens de logrol wel was uitbetaald. Ik weet echter, voor de volle 100% zeker, dat dit NIET is gebeurt. Ik heb schriftelijk bezwaar gemaakt en heb aangifte gedaan bij de politie. De politie heeft m'n melding geregistreerd, omdat aangifte niet mogelijk was omdat er geen verdachte was (dat is dan toch de ING???) Op het bureau kreeg ik echter al te horen dat dit vaker voorkwam, maar dat de ING nooit toe zal geven dat de automaten (soms) niet correct werken. Het antwoord op m'n bezwaar was negatief. Op de logrol staat dat het bedrag is uitbetaald (dit is dus echt niet waar) en er was geen kasverschil. Toch is mijn geld niet uit de automaat gekomen, waar is het dan wel??? Ik heb gevraagd om de camerabeelden te mogen bekijken, dit mag/kan niet. Als op de logrol vermeld staat hoe laat het geld uit de machine is gekomen, dan moeten ze dat moment toch op de camera terug kunnen vinden? Ze zullen dan zien dat er op dat moment geen geld werd uitbetaald. Als klant en in dit geval ook gedupeerde sta je letterlijk in je hemd. Na dit voorval heb ik veel soortgelijke reacties op internet gelezen en heb ik met andere gedupeerden contact gezocht. Iedereen vertelde hetzelfde verhaal!!!! Hier moet echt iets aan gedaan worden!! Ik ging er zelf altijd van uit dat pinnen betrouwbaar was, maar weet nu zeker dat dit niet zo is. Een medewerker van de ING heeft me zelf verteld dat het normaal is dat er een verschil van 0,3% in de automaten zit. De automaten zijn dus niet 100% betrouwbaar en dat is een kwalijke zaak. Het kan dus iedereen eens overkomen en de ING doet niets!!! Ik hoop dat de waarheid snel boven water komt. We hebben deze klacht nu bij het KIFID ingediend en hopen dat deze instantie wel z'n verantwoordelijkheid neemt en het probleem serieus neemt. Het kan toch niet zo zijn dat de ING hier mee weg kan komen?? Het is pure diefstal!!!

Kryeziu
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 apr 2016 12:42

Re: pinnen en geen geld krijgen

Ongelezen bericht door Kryeziu »

Ik heb ook zoiets meegemaakt bij de ABN Amro-bank op de Westdam in Woerden. Hier ging het om die pinautomaten waar je ook bankbiljetten op je rekening kan storten. Dus ik zet keurig mijn geld in het luikje, waarna de klep dicht gaat en het apparaat begint te ratelen om het geld te tellen. Het vreemde was alleen dat dit normaal slechts een paar seconden duurt, maar het apparaat dit keer bijna 2 minuten bezig was met ratelen om uiteindelijk op het scherm te melden dat er geen geld in het luikje aanwezig was.

Omdat het hier de pinautomaten binnen in het bankgebouw zelf betreft heb ik verder niks meer aangeraakt en er onmiddellijk een medewerker bij geroepen. Die heeft vervolgens gecontroleerd of het geld misschien nog steeds in het luikje aanwezig was, maar helaas. Vervolgens werd mij gezegd dat de aanwezige medewerkers hier verder niks aan konden doen en dat dit doorgegeven moest worden aan de beheerder van de pinautomaten. Ben toen doorverwezen naar een andere medewerker aan wie ik nauwkeurig heb uitgelegd wat er nu precies gebeurd was, wat allemaal netjes gerapporteerd en doorgespeeld zou worden naar de beheerder van de automaten. De precieze tijd, transactie en pinautomaat zou in de rapportage doorgegeven worden, dus ik zou me geen zorgen hoeven te maken en binnen enkele dagen per brief bericht krijgen van ABN Amro.

Nou, mooi niet dus. Na 2 weken doodse stilte van de kant van de ABN Amro ben ik vervolgens zelf maar terug gegaan naar de bank. Heb toen dezelfde medewerker gesproken die de melding had opgenomen, die mij vervolgens doodleuk vertelde dat er op de logrol niet was gebleken dat er op die tijd geld was aangeboden bij de desbetreffende pinautomaat. Nee, natúúrlijk niet, dat is nou precies waar ik melding van maakte! Als de storting wel op de logrol zou staan was het geld wel op mijn rekening bijgeschreven en was er dus niks aan de hand geweest. Is er niet gekeken naar een kasverschil wat toch zeker duidelijkheid moet geven? Of desnoods op de camerabeelden gekeken wat er dan precies gebeurd was? Nee, nee, dat is allemaal niet gebeurd, er is enkel en alleen naar de transacties op de logrol gekeken, en ze vonden het allemaal wel heel vervelend voor me, maar er was toch echt niks wat ze voor me konden (of beter gezegd, willen) doen. Zelfs als dit soort dingen dus binnen in een bankgebouw van ABN Amro gebeuren, is een nep-onderzoek blijkbaar genoeg om de zaak maar snel weg te wimpelen.

Naar aanleiding van dit schijnonderzoek en de totaal waardeloze dienstverlening heb ik heb toen ter plekke meteen al mijn bankproducten bij ABN Amro opgezegd. Dat er in zo'n situatie dergelijk prutswerk wordt afgeleverd is al erg genoeg, maar dat ABN Amro ook totaal geen moeite wilt doen om dit soort dingen ook maar enigszins serieus te nemen is toch wel beangstigend. Ik zal binnenkort ook inderdaad nog even aangifte bij de politie in Woerden gaan doen, maar gezien alle vorige berichten in dit onderwerp begrijp ik niet dat de banken het kennelijk nog steeds als normaal zien dat er af en toe geld in de pinautomaten spoorloos verdwijnt (pinnen en geen geld krijgen, of stortingen die verdwijnen).

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: pinnen en geen geld krijgen

Ongelezen bericht door CB »

Kryeziu schreef:Ik heb ook zoiets meegemaakt bij de ABN Amro-bank op de Westdam in Woerden........


..........Ik zal binnenkort ook inderdaad nog even aangifte bij de politie in Woerden gaan doen,
O, dus je hebt zoiets ook meegemaakt een keer en je gaat binnenkort wel een keer aangifte doen. Neem je deze posting van jezelf nog serieus?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: pinnen en geen geld krijgen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Aangifte van wat? Dit is doorgaans gewoon een fout die ook gewoon gecorrigeerd wordt.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: pinnen en geen geld krijgen

Ongelezen bericht door CB »

Julie4444 schreef:Aangifte van wat? Dit is doorgaans gewoon een fout die ook gewoon gecorrigeerd wordt.
Aangifte van diefstal lijkt me wel wat, mits het hele verhaal (wat u kennelijk niet heeft gelezen) waar is natuurlijk.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: pinnen en geen geld krijgen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

CB schreef:
Julie4444 schreef:Aangifte van wat? Dit is doorgaans gewoon een fout die ook gewoon gecorrigeerd wordt.
Aangifte van diefstal lijkt me wel wat, mits het hele verhaal (wat u kennelijk niet heeft gelezen) waar is natuurlijk.
Lijkt mij dat er een aantal stappen worden overgeslagen. Ik vraag me af wat de afhandeling van een dergelijke klacht is (hoe is de communicatie rondom deze klacht geweest?).

Zoals het verhaal verteld wordt lijkt het allemaal vrij simpel op te lossen.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: pinnen en geen geld krijgen

Ongelezen bericht door CB »

Julie4444 schreef:
CB schreef:
Julie4444 schreef:Aangifte van wat? Dit is doorgaans gewoon een fout die ook gewoon gecorrigeerd wordt.
Aangifte van diefstal lijkt me wel wat, mits het hele verhaal (wat u kennelijk niet heeft gelezen) waar is natuurlijk.
Lijkt mij dat er een aantal stappen worden overgeslagen. Ik vraag me af wat de afhandeling van een dergelijke klacht is (hoe is de communicatie rondom deze klacht geweest?).

Zoals het verhaal verteld wordt lijkt het allemaal vrij simpel op te lossen.
Zoals het verhaal verteld wordt, wil de ABN/AMRO niets onderzoeken en verder geen actie ondernemen. Wat is volgens jou dan die simpele oplossing?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: pinnen en geen geld krijgen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Naar hoe ik het lees is de vraagsteller alleen in het filiaal door "gewone" medewerkers te woord gestaan. Misschien zie ik het niet juist, maar zou een leidinggevende niet eerder aangeven waar men wel of niet de mogelijkheid toe ziet?

Gebeurd wel vaker dat bedrijfen consumenten "nee" verkopen en een goed gesprek met iemand die wel wat te zeggen heeft kan wonderen doen. Het is mij niet duidelijk of dit gebeurd is.

Kryeziu
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 apr 2016 12:42

Re: pinnen en geen geld krijgen

Ongelezen bericht door Kryeziu »

Julie4444 schreef:
CB schreef:
Julie4444 schreef:Aangifte van wat? Dit is doorgaans gewoon een fout die ook gewoon gecorrigeerd wordt.
Aangifte van diefstal lijkt me wel wat, mits het hele verhaal (wat u kennelijk niet heeft gelezen) waar is natuurlijk.
Lijkt mij dat er een aantal stappen worden overgeslagen. Ik vraag me af wat de afhandeling van een dergelijke klacht is (hoe is de communicatie rondom deze klacht geweest?).

Zoals het verhaal verteld wordt lijkt het allemaal vrij simpel op te lossen.
Ik zou ook denken dat dit vrij simpel op te lossen zou moeten zijn, zeker omdat dit binnen in het bankgebouw gebeurd is en de bankmedewerkers dus direct er bij zijn gehaald. Alleen is dit of door onwil of onkunde bij de bank niet gebeurd. Ik had inderdaad ook gehoopt dat dit vrij simpel opgelost kan worden omdat het een zo'n duidelijke zaak is. Gewoon het kasverschil of de camera beelden er op na slaan zou toch duidelijkheid moeten geven.

Aan de rest van de reacties te lezen komt dit probleem wel vaker voor, en staan de banken er niet om te springen om de zaak dan op een normale manier af te handelen, met berichten zoals een bank die meedeelt dat de automaten nou eenmaal niet 100% betrouwbaar zijn.
Laatst gewijzigd door Kryeziu op 09 aug 2016 16:28, 2 keer totaal gewijzigd.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: pinnen en geen geld krijgen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Maar heeft u niet met een manager kunnen spreken? En wat zei die?
Ik kan me voorstellen dat een "gewone" medewerker hier misschien niets aan mag of kan doen.

Kryeziu
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 apr 2016 12:42

Re: pinnen en geen geld krijgen

Ongelezen bericht door Kryeziu »

Julie4444 schreef:Maar heeft u niet met een manager kunnen spreken? En wat zei die?
Ik kan me voorstellen dat een "gewone" medewerker hier misschien niets aan mag of kan doen.
Nee, ze zeiden dat ze de zaak hadden ge-escaleerd en dat daar het bericht uit terug was gekomen dat er op de logrol niks te zien was. Dat dit nou precies overeen kwam met wat ik gemeld heb, en of er niet naar het kasverschil gekeken kon worden of dat ik niet iemand anders hier over kon spreken werd "nee" verkocht omdat volgens de medewerker alleen de beheerder toegang heeft tot de gegevens van de pinautomaten.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: pinnen en geen geld krijgen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

En deze mysterieuze beheerder was onbereikbaar, evenals de bankmanager? Lekker dan.

Kryeziu
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 apr 2016 12:42

Re: pinnen en geen geld krijgen

Ongelezen bericht door Kryeziu »

Julie4444 schreef:En deze mysterieuze beheerder was onbereikbaar, evenals de bankmanager? Lekker dan.
Precies. Het beheer van de automaten wordt volgens mij niet door de banken zelf gedaan, dus de beheerder was in ieder geval niet bereikbaar. De bankmanager spreken was ook al niet mogelijk omdat de zaak wat hen betreft was afgedaan. Kasverschil nagaan of beelden bekijken hadden ze dan ook verder geen interesse in. Wegwimpelen en onder de tapijt vegen komt zo te lezen wel vaker voor helaas, dus dan kom je bij de bank zelf dan ook echt niet meer verder.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: pinnen en geen geld krijgen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Lekker hoor. Een van de duurste banken en coulance of een kort gesprek kan er in zo'n situatie niet af. Foei foei.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: pinnen en geen geld krijgen

Ongelezen bericht door CB »

Julie4444 schreef:Lekker hoor. Een van de duurste banken en coulance of een kort gesprek kan er in zo'n situatie niet af. Foei foei.
Inderdaad een simpele oplossing zo?

Gesloten