LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] pinnen en geen geld krijgen

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: pinnen en geen geld krijgen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

CB schreef:
Julie4444 schreef:Lekker hoor. Een van de duurste banken en coulance of een kort gesprek kan er in zo'n situatie niet af. Foei foei.
Inderdaad een simpele oplossing zo?
Wat je zou verwachten is een simpele oplossing in de vorm van een vergoeding van het in de machine verdwenen bedrag door de bank. Immers hebben zij dat apparaat in hun filiaal staan om te gebruiken door hun klanten.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: pinnen en geen geld krijgen

Ongelezen bericht door CB »

Julie4444 schreef:
CB schreef:
Julie4444 schreef:Lekker hoor. Een van de duurste banken en coulance of een kort gesprek kan er in zo'n situatie niet af. Foei foei.
Inderdaad een simpele oplossing zo?
Wat je zou verwachten is een simpele oplossing in de vorm van een vergoeding van het in de machine verdwenen bedrag door de bank. Immers hebben zij dat apparaat in hun filiaal staan om te gebruiken door hun klanten.
Ja maar dat doet deze bank niet! En nu?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: pinnen en geen geld krijgen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

De vraagsteller gaf aan al zijn business weg te hebben gehaald bij deze bank.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: pinnen en geen geld krijgen

Ongelezen bericht door CB »

Julie4444 schreef:De vraagsteller gaf aan al zijn business weg te hebben gehaald bij deze bank.
Dat klopt en toch ook maar aangifte doen dan, want dat zei hij ook?

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: pinnen en geen geld krijgen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Julie4444 schreef:
CB schreef:
Julie4444 schreef:Lekker hoor. Een van de duurste banken en coulance of een kort gesprek kan er in zo'n situatie niet af. Foei foei.
Inderdaad een simpele oplossing zo?
Wat je zou verwachten is een simpele oplossing in de vorm van een vergoeding van het in de machine verdwenen bedrag door de bank. Immers hebben zij dat apparaat in hun filiaal staan om te gebruiken door hun klanten.
Dat klinkt heel logisch, maar... Welk bedrag moet de bank dan compenseren? De beheerder geeft aan niets extra's te hebben ontvangen, de stortende klant kan niets bewijzen... Lastig!

Kryeziu
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 apr 2016 12:42

Re: pinnen en geen geld krijgen

Ongelezen bericht door Kryeziu »

CB schreef:
Julie4444 schreef:De vraagsteller gaf aan al zijn business weg te hebben gehaald bij deze bank.
Dat klopt en toch ook maar aangifte doen dan, want dat zei hij ook?
Zal inderdaad morgen aangifte doen. Misschien als er genoeg aangiftes binnen komen of als er een programma als Radar aan de problemen met pinautomaten aandacht besteed dat de banken dit soort zaken eindelijk eens serieus gaan nemen.
Moneyman schreef:Dat klinkt heel logisch, maar... Welk bedrag moet de bank dan compenseren? De beheerder geeft aan niets extra's te hebben ontvangen, de stortende klant kan niets bewijzen... Lastig!
Nee de beheerder geeft aan dat op de logrol geen transactie staat. Wat dus precies overeenkomt met de melding die ik heb gedaan (totale schijnonderzoek dus). Als de transactie wel was verwerkt was er natuurlijk niks aan de hand geweest. De vraag om het kasverschil (om dus te zien of ze inderdaad iets extra's hebben ontvangen wat niet elektronisch verwerkt is) of camerabeelden na te kijken werd weggewimpeld, blijkbaar is het allemaal niet belangrijk genoeg voordat er aangiftes binnen komen of dat er publiciteit komt.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: pinnen en geen geld krijgen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Moneyman schreef:Dat klinkt heel logisch, maar... Welk bedrag moet de bank dan compenseren? De beheerder geeft aan niets extra's te hebben ontvangen, de stortende klant kan niets bewijzen... Lastig!
Je zou, zoals Kryeziu aangeeft, verwachten dat er kasverschil is geconstateerd, en op die dingen zitten toch ook gewoon camera's waaruit eventueel het een en ander aan informatie te halen valt? En anders in de ruimte zelf. Het was immers in een bank.

Wat betreft aangifte doen van diefstal, dat lijkt me niet echt een logische actie.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: pinnen en geen geld krijgen

Ongelezen bericht door CB »

Maar wat vind je dan wel een logische actie, als de bank nergens in wil meewerken. Laat maar zitten dat geld soms?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: pinnen en geen geld krijgen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Lijkt me een civiele zaak en niet zo zeer een strafrechtelijke.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: pinnen en geen geld krijgen

Ongelezen bericht door CB »

Je iets toeëigenen wat niet van jou is, is toch diefstal? Valt diefstal onder civiel recht?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: pinnen en geen geld krijgen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Als jij het zo goed weet, waarom geef jij dan niet eens een mooie uitleg waarom aangifte doen van diefstal doen zoden aan de dijk zet.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: pinnen en geen geld krijgen

Ongelezen bericht door grun »

Ik heb een maal meegemaakt dat de ING automaat bij de Albert Heijn geen geld gaf. Ik heb de bank gebeld en die deden er nogal nonchalant over. Tja, dat kan wel eens gebeuren, maar als het goed is krijgt u over 2-3 dagen het afgeschreven bedrag gewoon weer terug. Ik had daar een hard hoofd in, maar inderdaad kreeg ik het geld teruggestort. Weer twee dagen later 5 euro extra vanwege het ongemak, met excuses. Toch netjes.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: pinnen en geen geld krijgen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Zo hoort het ook te gaan. Zelf heb ik het nooit meegemaakt, maar mijn vrouw wel. Binnen een paar dagen keurig geregeld.

Een civiele actie op basis van wanprestatie/ onrechtmatige daad ligt veel meer voor de hand dan een strafrechtelijke actie wegens diefstal.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: pinnen en geen geld krijgen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Moneyman schreef:Zo hoort het ook te gaan. Zelf heb ik het nooit meegemaakt, maar mijn vrouw wel. Binnen een paar dagen keurig geregeld.

Een civiele actie op basis van wanprestatie/ onrechtmatige daad ligt veel meer voor de hand dan een strafrechtelijke actie wegens diefstal.
Exact.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: pinnen en geen geld krijgen

Ongelezen bericht door CB »

Julie4444 schreef:Als jij het zo goed weet, waarom geef jij dan niet eens een mooie uitleg waarom aangifte doen van diefstal doen zoden aan de dijk zet.
Wie zegt dat ik het zo goed weet? Ik niet, daarom vraag ik het aan jou. Jij geeft nl. de indruk dat je overal antwoord op weet, maar dat valt bar tegen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: pinnen en geen geld krijgen

Ongelezen bericht door moederslink »

Julie4444 schreef:
CB schreef:
Julie4444 schreef:Lekker hoor. Een van de duurste banken en coulance of een kort gesprek kan er in zo'n situatie niet af. Foei foei.
Inderdaad een simpele oplossing zo?
Wat je zou verwachten is een simpele oplossing in de vorm van een vergoeding van het in de machine verdwenen bedrag door de bank. Immers hebben zij dat apparaat in hun filiaal staan om te gebruiken door hun klanten.
Nou een vorm van een vergoeding vind ik wel heel erg minnetjes.. :(
Het totale gestorte bedrag retour ligt meer voor de hand.
Schandalig dat DE BANK het zo laat afweten! Je zult maar €1000 of meer gestort hebben , zuinig opgespaard geld.
Ik zou echt de filiaalhouder persoonlijk willen spreken hierover , dat moet toch uit te zoeken / te traceren zijn?
Dit vind ik nu echt wel een onderwerp voor RADAR TV .

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: pinnen en geen geld krijgen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

CB schreef:
Julie4444 schreef:Als jij het zo goed weet, waarom geef jij dan niet eens een mooie uitleg waarom aangifte doen van diefstal doen zoden aan de dijk zet.
Wie zegt dat ik het zo goed weet? Ik niet, daarom vraag ik het aan jou. Jij geeft nl. de indruk dat je overal antwoord op weet, maar dat valt bar tegen.
Zoals ik, en daarna Moneyman, aangaf, is dit eerder een civiele zaak dan een strafrechtelijke. Immers betreft het hier een geschil tussen bedrijf en klant en niet een overval of inbraak gepleegd door een crimineel. Vandaar dat ik jouw advies om inderdaad aangifte te doen van diefstal nogal vreemd vind.

De vraag is of juridische actie tegen de bank nut zal hebben.
moederslink schreef:Ik zou echt de filiaalhouder persoonlijk willen spreken hierover , dat moet toch uit te zoeken / te traceren zijn?
Absoluut. Mee eens.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: pinnen en geen geld krijgen

Ongelezen bericht door CB »

Julie4444 schreef:
CB schreef:
Julie4444 schreef:Als jij het zo goed weet, waarom geef jij dan niet eens een mooie uitleg waarom aangifte doen van diefstal doen zoden aan de dijk zet.
Wie zegt dat ik het zo goed weet? Ik niet, daarom vraag ik het aan jou. Jij geeft nl. de indruk dat je overal antwoord op weet, maar dat valt bar tegen.
Zoals ik, en daarna Moneyman, aangaf, is dit eerder een civiele zaak dan een strafrechtelijke. Immers betreft het hier een geschil tussen bedrijf en klant en niet een overval of inbraak gepleegd door een crimineel. Vandaar dat ik jouw advies om inderdaad aangifte te doen van diefstal nogal vreemd vind.

De vraag is of juridische actie tegen de bank nut zal hebben.
moederslink schreef:Ik zou echt de filiaalhouder persoonlijk willen spreken hierover , dat moet toch uit te zoeken / te traceren zijn?
Absoluut. Mee eens.
Ik ook, maar de bank wil niet meewerken aan deze ontmoeting. En nu?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: pinnen en geen geld krijgen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Hangt van de vraagsteller af. Ik zou me in het filiaal niet laten afschepen en meteen een klacht hebben ingediend. Wanneer daar geen adequate actie op kwam een ingebrekestelling sturen met de eis alsnog met een passende oplossing te komen.

Afhankelijk van het bedrag dit eventueel met andere acties opvolgen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: pinnen en geen geld krijgen

Ongelezen bericht door moederslink »

Het is mij gelukkig nog nooit overkomen , maar ik zou zeker stampij maken daar en een afspraak plannen met de filiaalmanager , je bent klant tenslotte en zo.n filiaalhouder kan m.i. geen afspraak weigeren ;
daarnaast zou ik het hoofdkantoor in Amsterdam contacten of via de mail of via de telefoon en ik zou een afspraak daar maken met een hoge pief , als dat lukt... :roll:
Zo.n ABNAMRO kan dit niet zomaar onderschoffelen , ook al gaat het maar om 50E bij wijze van spreken .
@ts:
is het apparaat zelf ter plekke nagekeken waar u bij stond?

Gesloten