LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] pinnen en geen geld krijgen

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
rmwentink
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 jan 2007 20:33

pinnen en geen geld krijgen

Ongelezen bericht door rmwentink »

Bij een bankautomaat geld pinnen en geen geld krijgen en toch afgeschreven van je rekening en wat je er tegen kan doen.

hypotheekadviseurs
Berichten: 239
Lid geworden op: 17 feb 2007 02:35

Re: pinnen en geen geld krijgen

Ongelezen bericht door hypotheekadviseurs »

bericht verwijderd
Laatst gewijzigd door hypotheekadviseurs op 30 dec 2007 05:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Janszen
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 sep 2007 21:38

Re: pinnen en geen geld krijgen

Ongelezen bericht door Janszen »

Ik heb het volgende meegemaakt, waar ik ontzettend van baal.
Bij een geldautomaat van ING gepind, 250 euro. (heb zelf een raborekening)
Alles gaat zoals normaal, neem pas uit, en vervolgens neem geld uit.
Helaas, de klep ging wel open (ik hoorde een vreemd geluid) maar wat er ook kwam : geen geld. Na verloop van tijd sloot het luikje. Gelijk het nummer gebeld wat je kunt bellen bij o.m. onraad. De jongeman aan de telefoon verzekerde me dat het bedrag echt niet afgeschreven zou worden. Echter bleek bij thuiskomst niets minder waar. Zelfde telefoonnummer weer gebeld. Ik moest maar contact opnemen met mijn eigen bank, die zou het moeten uitzoeken.
Afijn lang verhaal kort maken, Rabo zoekt het uit (heb er 45 minuten voor gezeten om de nodige papieren in te vullen). Na bijna 4 weken krijg ik dan eindelijk bericht. Er was geen verschil ontdekt bij uitgifte van het desbetreffende pinapparaat. Helaas............naar mijn centen kan ik fluiten. Heeft iemand anders ook zoiets meegemaakt en zo ja, wat kan ik verder voor stappen ondernemen?

vertmaori
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 nov 2003 15:12

Re: pinnen en geen geld krijgen

Ongelezen bericht door vertmaori »

grote kans dat je jouw handeling bij de geldautomaat op video is vastgelegd. Bijna alle apparaten hebben ingebouwde camera's. Vraag via de Rabobank of de eventueel aanwezige opnames te bekijken zijn.

Janszen
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 sep 2007 21:38

Re: pinnen en geen geld krijgen

Ongelezen bericht door Janszen »

dank voor de reactie,
Rabobank zegt dat zij niet de opnames kunnen of mogen opvragen.
Ben vandaag bij politie geweest om aangifte te doen. Helaas is er geen sprake van fraude zodat zij hier niets mee kunnen doen.........Morgen afspraak met de ING bank. Kijken of ze me daar alsnog verder willen helpen! Aan de telefoon waren ze in ieder geval niet erg behulpzaam. Pas na aanhouden van mij zijn ze genegen me te ontvangen

Jan Klaassen
Berichten: 42
Lid geworden op: 25 jul 2007 13:56

Re: pinnen en geen geld krijgen

Ongelezen bericht door Jan Klaassen »

Mijn tip,

Doe een aangifte bij de politie van vermising of diefstal. Die aangifte moet de politie aannemen. MIsschien willen ze niet wegens tijdgebrek maar daar zou ik op staan

Ik zou een kopie in een aangetekende brief aan de directie van de Rabobank zenden. Ik adviseer in die brief zou ik zetten:

Ik stel de bank formeel in kennis van het feit dat er geen geld is uitgegeven bij de geldautomaat aan de .......... om ......... op ...........2007. Het betreft hier een bedrag van €250 dat wel is afgeschreven van mijn rekening bij de ING-bank met als nr..............

........... kan mijn verhaal bevestigen want die heeft van een afstand van 25 meter alles gezien. (Ik zou zeggen en zo niet dan toch!)

Ik heb op .......2007 om ....(tijd) bijw baliemedewerker ....... mijn probleem kenbaar gemaakt. Hij/zij heeft mij geweigerd om het bedrag alsnog uit te betalen. HIj/zijn heeft daar geen reden voor opgegeven. Daarnaast heeft hij/zij u geweigerd om de videofilm van de transactie bij de geldautomaat in te laten zien waardoor u mij belemmert bij het vergaren van bewijsmateriaal.

Het spijt me dat ik u lastig moet vallen met dergelijk operationele zaken maar €250,- is voor mij een fors bedrag. Ik wordt namelijk niet geholpen door de medewerker aan de balie die weigert om tot een oplossing te komen.

Ik wil u verzoeken om het bedrag dat bij vigerend geldautomaat niet is uitbetaald alsnog gestand te doen. Indien u dit niet wenst te doen dan ontvang ik hiervan graag een schriftelijke bevestiging alsmede een uiteenzetting van de redenen waarom u mijn verzoek afwijst. In dat geval zal ik mij beraden op een vervolgstap waarbij ik een gang naar de ombudsman van te voren niet uitsluit.

Ik vertrouw er echter op dat uw persoonlijke aandacht voldoende is om dit probleem op te lossen.

Hoogachtend,

Janszen
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 sep 2007 21:38

Re: pinnen en geen geld krijgen

Ongelezen bericht door Janszen »

Beste Jan,

Je reactie stel ik bijzonder op prijs!
Afgelopen vrijdag ben ik bij de ING geweest. Ze hebben mij beloofd om alles (nogmaals???) uit te zoeken.
Echter werd mij al duidelijk gemaakt, dat indien de volgende persoon die na mij heeft gepind het extra geld heeft gekregen, ik kan fluiten naar mijn centen!!
Toen ik daarop antwoorde dat het apparaat in storing stond, nadat de klep zonder geld zich weer sloot, werd mij verteld dat ik langer had moeten wachten.............soms lost het storingsprobleem zich, zonder tussenkomst van iemand die het technische probleem oplost, zelf weer op. Wat een onzin verhaal vind ik dit. Als een apparaat, zeg na een minuut weer gaat werken, durf je sowieso geen 2e keer te pinnen toch?
Ik zal je op de hoogte houden van de verdere ontwikkelingen via dit forum. Mocht er volgende week weer niets uitkomen, dan zal ik je voorgestelde brief, gaan maken en verzenden.
Wordt vervolgt !

jopieslim
Berichten: 47
Lid geworden op: 26 sep 2006 09:58

Re: pinnen en geen geld krijgen

Ongelezen bericht door jopieslim »

IK heb dit een keer meegemaakt bij het pinnen bij de postbank in Veenendaal. Ook hier kwam geen geld uit. Het geld werd wel afgeschreven, maar werd vanzelf meteen daarna teruggestort. Ik zit zelf bij de Rabobank.

Jan Klaassen
Berichten: 42
Lid geworden op: 25 jul 2007 13:56

Re: pinnen en geen geld krijgen

Ongelezen bericht door Jan Klaassen »

Beste Janszen,

Graag gedaan, het is mijn hobby.

Mag ik nog wel even kritisch zijn? Pas op dat je boos wordt. Ik zou even gevoelsmatig nu redeneren. Nee heb ik, ja kan ik krijgen. Als je onrecht wilt bestrijden wordt je er zelf gek van terwijl je in rustige modus veel langer vol kunt houden dan de hele ING bank bij elkaar.

MIjn reactie zou zijn. "Ik heb er begrip voor dat ING niet voor 100% kan garanderen dat de geldautomaat goed werkt. Echter ik hoop dat u er dan begrip voor heeft dat ik daar niet het slachtoffer van wens te worden. Ik verzoek u daarom om coulance. Als u dat afhoudt dan wens ik op korte termijn een afspraak met uw leidinggevende voor een nadee toelichting(altijd met zijn tweeen naar toe gaan).

succes en houd je hoofd koel!

faas1
Berichten: 37
Lid geworden op: 24 okt 2007 17:42

Re: pinnen en geen geld krijgen

Ongelezen bericht door faas1 »

Ik ben klant bij ING en ABN AMRO. Ik wilde op een dag met mij ING-pas bij ABN AMRO geld opnemen... net als eerdere berichten eerst, je pasje eruit dan een hoop geluid, vakje gaat open maar geen geld. De medewerkster van ABN AMRO vertelde mij dan bij hun automaten 9 van de 10 keer het geld direct wordt teruggestort op de rekening waar de laatste transactie is gedaan. Toch verzocht ze mij om even langs te gaan bij de ING om te kijken of dit ook daadwerkelijk zo was. Nou de bankmedewerkster had dus gelijk en het bedrijf was om 12.06 van mijn rekening afgeschreven en om 12.08 weer bijgeschreven.

Nu moest het bij mij onoverhoopt voorkomen dat deze situatie ook andersom gebeurde. Ik pinde met mijn ABN AMRO-pasje bij ING en ook zo'n zelfde soort situatie. Ik gelijk naar het dichstbijzijnde ABN AMRO kantoor gerend om te zien of het geld van mijn rekening was afgeschreven en ook weer bij. Ja hoor het was van mijn rekening afgeschreven... maar niet erbij :? . Nou gelijk bij ABN AMRO gevraagd wat ik moest doen en dat was het invullen van een klacht. Even met een medewerker in een spreekkamer gezeten en binnen 10 minuten was de klacht verwerkt en doorgestuurd naar de klachtenafdeling.

De medewerker vertelde mij dat ABN AMRO contact op zou nemen met het bedrijf dat voor ING de afhandeling doet voor de geldautomaten. (het was namelijk een automaat in een winkelstraat). Dit bedrijf zou kunnen zien wanneer er een verschil was ontstaan en om hoeveel geld dit zou gaan. Binnen 2 dagen kreeg ik een brief dat ze bezig waren met mijn klacht en zo spoedig mogelijk contact met mij op zouden nemen. En ja hoor precies 1,5 week na het voorvallen van het probleem werd het geld weer bijgeschreven op mijn rekening, in mijn ogen redelijk snel!

Kan het zo zijn dat die geldautomaten verschillende handelingen doen wanneer geld er niet uitkomt? Dat het bij de ene wel wordt teruggestort en bij de ander niet?

wendymas
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 dec 2007 11:14

Re: pinnen en geen geld krijgen

Ongelezen bericht door wendymas »

vandaag heb ik het zelfde meegemaakt bij de postbank in hoofddorp aan de kruisweg.
Ik pinde geld maar ik hoorde ook geratel en er kwam geen geld uit.
Ik naar binnen de man achter de balie deed er een beetje lacherig over en zij moet je maar contact op nemen met de klantenservice.
Ik zei nog moet je niet de automaat even na laten kijken maar hij zei daar ga ik niet over.
Ik thuisgekomen klantenservice gebeld en het hele verhaal uitgelegd.
En ik zei dat ik mijn geld wil hebben dat het mijn geld is.en dat ze dat maar even moesten nakijken.de telefonisten vroeg of ik het postkantoor naar binnen was geweest ik zij ja maar die stuurde mij door naar jullie . de vrouw beantwoorde ja dat is een soort afschuifsysteem.
uiteindelijk kwam het erop neer dat ze morgen alles gaan uitzoeken en dat ik voorlopig wel kan fluiten naar mijn geld.Het intreseeerd de postbank niks dat het geld voor mijn auto bedoeld was die ik gebruik voor mijn werk door het hele land en dat ik hierdoor mijn baan kan verliezen het intreseerd ze helemaal geen bal.het is vandaag 20-12-2007 gebeurd ik hou jullie op de hoogte hoelang het gaat duren en of ze er wat mee gaan doen.morgen ga ik weer bellen met de klantenservice ben benieuwd.

tis wat
Berichten: 62
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:00

Re: pinnen en geen geld krijgen

Ongelezen bericht door tis wat »

Ben benieuwd hoelang dit gaat duren :(

Diana1958
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 dec 2007 12:45

Re: pinnen en geen geld krijgen

Ongelezen bericht door Diana1958 »

Ook wij hebben zo een mislukte transactie gehad.
Op 6 december probeerde mijn man 250 euro te pinnen bij de abn amro, hebben zelf een rekening bij de snsbank.
Mijn man hoorde het apparaat ratelen, toen werd het stil en begon daarna weer een keer te ratelen, maar nog steeds geen geld, het storingsnummer gebeld, deze adviseerden om thuis eerst te kijken of het bedrag afgeschreven was, mijn man heeft ongeveer 15 minuten gewacht, thuis bleek het geld idd afgeschreven te zijn. Weer gebeld, terug verwezen naar eigen bank. Zij hebben gegevens opgevraagd.Later op de avond stond de automaat in storing dus er is wel degelijk iets aan de hand geweest.
Nu komt er vandaag een brief binnen dat de volgens de zogenaamde journaalrol de transactie wel degelijk succesvol is verlopen.
Journaalrol was bijgevoegd.
Om 19.10.56 Uur is de transactie gestart, dan krijg je een heel rijtje met tijdstippen waarbij hoe en wat , om 19.11.08 Uur heeft mijn man zijn kaart weer uitgenomen en dan uiteindelijk om 19.34.04 Uur is geld aangeboden en uitgenomen.
Erg succesvolle transactie, voor iemand anders dan.
Door de AbnAmro weer terugverwezen naar de SnsBank, deze moeten nu een bezwaar in gaan dienen.
Wij zijn benieuwd wat dit op gaat leveren, maar eerlijk gezegd ben ik bang dat wij naar ons geld kunnen fluiten, ben ook benieuwd of anderen deze ervaring hebben gehad en wat uiteindelijk het resultaat was.

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: pinnen en geen geld krijgen

Ongelezen bericht door roerganger »

om 19.11.08 Uur heeft mijn man zijn kaart weer uitgenomen en dan uiteindelijk om 19.34.04 Uur is geld aangeboden en uitgenomen.
Vind de bank het dan normaal dat je 23 minuten op je geld gaat zitten wachten? Ik denk dat de meeste mensen binnen 5 minuten actie ondernemen, of niet?

En stel dat het niet binnen 23 minuten kwam, hoelang zou je dan volgens de bank maximaal moeten wachten? Een uur? Een dag? Laat de bank maar antwoord geven wat een redelijke tijd is om te wachten tot je geld uit de automaat komt rollen. Stelt men toch die 23 minuten? Meteen de rekening opzeggen.

Ik denk dat coulance hier wel op zijn plaats is. Het apparaat doet niet wat je mag verwachten, namelijk binnen een redelijke tijd (enkele minuten) jou je geld geven. Dat een ander een vrolijke kerst heeft met dat geld moet vervolgens niet jouw probleem zijn, maar dat van de bank.

Johan199
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jan 2008 12:04

Re: pinnen en geen geld krijgen

Ongelezen bericht door Johan199 »

Ik ben lid van de ABN AMRO. Op 15 november pinde ik bij een pin automaat van de postbank in de Albert Heijn te Holten. Ik wou 100 Euro pinnen, echter deze heb ik nooit gekregen. Gewoon weer een scherm waarin de volgende klant welkom werd geheten. Geen storing, gebrek aan saldo of iets dergelijks. Het geld is echter wel van mijn rekening af geschreven.

Ik nam contact op met de postbank. Die verwezen mij naar mijn eigen bank. zouden ze onderling zo hebben afgesproken. Bij mijn eigen bank diende ik telefonisch bezwaar in. Na een aantal weken kreeg ik reactie. Uit onderzoek van de postbank bleek dat de transactie goed zou zijn verlopen. Dat zou blijken uit de kasopmaak die in orde was en uit de schriftelijke vastlegging van de geld automaat.
De transactie is helemaal niet goed verlopen, ik ben 100 euro kwijt!

Ik heb nu de klachten commissie van de ABN AMRO aangeschreven met het verzoek mij alsnog schade vrij te stellen

Gaan ze dat niet doen, dan ga ik aangifte doen van diefstal.

santara
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jan 2008 21:45

Re: pinnen en geen geld krijgen

Ongelezen bericht door santara »

Vandaag gepint bij een ABN amro automaat. (waalwijk)
Zelf zijn we bij de Rabobank.
Pasje ingevoerd, code ingetikt, bedrag ingetikt, pasje weer er uit gehaald....maar nope de geldklep ging niet open :?
Pasje weer opnieuw er in gedaan maar dat ging niet want je mocht maar 1 keer per dag een gastbezoek doen.
Meteen opgebeld naar het telefoonnummer wat op de automaat stond vermeld.
Ja we moesten maar naar de desbetreffende bank gaan (ABN)
En ze verzekerde mij aan de telefoon dat het geld niet aan de volgende persoon uitgekeerd zou worden.
Meteen naar de bank gereden ABN....die stuurde ons weer verder naar de Rabobank want daar moesten we maar een klacht indienen.
Ja want als we daadwerkelijk niks gekregen hadden dan zou er op het einde ook een kasverschilmoeten zijn van 140 euro.
Dus toen maar weer naar de Rabobank toe en daar een klachtenformulier in laten vullen.
Meteen de rekening gecheckt en het bedrag was inderdaad afgeschreven.
Er werd ons verteld dat het wel 6 weken kon duren voordat we ons geld terug zouden krijgen (als we het krijgen)
Ja je vraagt je toch af of die 140 euro niet naar de volgende pinner zijn gegaan.
Ergens belachelijk dat je zo lang moet wachten.
Je zal maar op het minimum moeten leven en dat ze je laatste centjes net voor je neus wegkapen.
Ik ben benieuwd wat hier uit gaat komen :?

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: pinnen en geen geld krijgen

Ongelezen bericht door Henri42 »

vreemd , mij is vorig jaar hetzelfde overkomen, naar de RABO bank toe en binnen 10 minuten het logboek ingezien en de Euro 300 terug gestort,niks geen formulier invullen.

Janszen
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 sep 2007 21:38

Re: pinnen en geen geld krijgen

Ongelezen bericht door Janszen »

Beste Allemaal,

Ooit ben ik dit forum gestart nadat ik in augutus 250,00 heb gepind en niet gekregen. Let op :
Geef niet op, laat het er niet bij zitten, jullie eigen bank is verzekerd voor dit soort gebeurens.
Wij hebben vis, aangifte politie, brieven sturen, rechtsbijstandverzekering etc. uiteindelijk na 4 maanden een officieel klachtenformulier van de bank ingevuld. Dit is een algemeen klachtenformulier waarop je invult wat je is overkomen en waarmee je het niet EENS bent. Ik heb dat ingevuld, je ontvangt dan bericht dat het vervolgens nog 3 maanden kan duren eer je een definitief antwoord ontvangt. In mijn geval al na 2 weken en HOERA geld is uit "coulance"teruggestort. dus aan iedereen ; GEEF NIET OP, de banken zijn hier voor verzekerd!

ellensoyer
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 feb 2008 21:57

Re: pinnen en geen geld krijgen

Ongelezen bericht door ellensoyer »

ik heb afgelopen zaterdag gepind bij een fortis pinautomaat. na wat geratel, een error code, en een briefje waarop stond, dat er niks van mijn rekening was afgeschreven, vertrouwde ik het niet helemaal. (omdat ik ondertussen naar een giromaat was gegaan, en daar niet kon pinnen), was ik thuis gaan internetbankieren. omdat ik het niet vertrouwde. het geld wat ik wilde pinnen, was dus wel van mijn rekening afgeschreven. ik terug naar de desbetreffende supermarkt, waar dat apparaat in de winkel staat, wat blijkt, nu moest ik zelf naar mijn eigen (rabo) bank gaan, om daar allerlei formulieren in te vullen, en dan minimaal 2 weken op mijn geld moet wachten. ik zal dan ook nooit meer bij een fortis apparaat pinnen.

santara
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jan 2008 21:45

Re: pinnen en geen geld krijgen

Ongelezen bericht door santara »

:) :) Eindelijk....en dan toch "al" na 3 weken hebben we onze 140 euries terug gekregen.
Maar wat ik dan nog raar vindt is dat er op z'n minst wel iemand had kunnen bellen of een brief kunnen schrijven met z'n excuses er in.
Dat is toch wel het minste wat ze kunnen doen.
Nee blijkbaar is het voor de banken maar de normaalste zaak van de wereld als iemand pint en geen geld krijgt en is het een van hun dagelijkse problemen.
Maja al met al....ik heb ze terug!!!!

Gesloten