Pintransactie niet uitbetaald, wel van rekening af.

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Limlander40
Berichten: 51
Lid geworden op: 28 sep 2010 09:55

Pintransactie niet uitbetaald, wel van rekening af.

Ongelezen bericht door Limlander40 »

Op 28/10/2022 heb ik bij een geldmaat willen pinnen. Ik had 5000,- nodig. Bij de eerste automaat was een rare storing melding met mijn pas. . Bij de 2e kreeg ik maar 750,- Dus ik dacht ik probeer nog een 750,- Toen kwam er weer diezelfde storing melding over mijn pas. Toen maar weer naar een andere automaat ook weer diezelfde storing melding. ING gebeld en er zou niks aan de hand zijn. Maar er kwam geen geld. Toen naar een ING service punt. Pas getest en alles bleek oke. weer naar de automaat. Daar kon ik maar 3500,- pinnen. Weer naar service punt. Bleek dat de 2e transactie van 750 op reservering stond en wel van de rekening was gehaald maar NIET uitbetaald. Het was vrijdag en ik moest wachten tot maandag.
Maandag was de reservering en definitief. Dus 2x afgeschreven en 1x uitbetaald.
Op maandag gaf ING toe dat er 28/10/2022 een geldmaat storing is geweest. Ik moest maar een brief sturen naar ING directie. Daar kreeg ik een journaal van terug dat het geld zou zijn uitgekeerd. Maar met dat journaal is iets niet pluis. Bij de 2e betaling staat namelijk niet dat de bon is gepresenteerd. Terwijl deze wel bij de eerste transactie staat. Beide transacties waren 1 minuut na elkaar.
ING houdt zicht stil, wat nu ?

16again
Berichten: 16029
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Pintransactie niet uitbetaald, wel van rekening af.

Ongelezen bericht door 16again »

De bank kan je verhaal toetsen aan de hand van inhoud van de kas
Je kunt beelden opvragen, mogelijk is daar eea op te zien.
Al viel dat in een geval in mijn omgeving tegen: 180 graden camera die op redelijke afstand ergens boven aan de gevel hing.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Pintransactie niet uitbetaald, wel van rekening af.

Ongelezen bericht door moederslink »

Limlander40 schreef:
30 jan 2023 10:05
Op 28/10/2022 heb ik bij een geldmaat willen pinnen. (...)
ING houdt zicht stil, wat nu ?
U heeft dus wél 1x €750 en 1x € 3500 kunnen pinnen?
We zijn nu 3 maanden verder .... al die tijd niets meer gehoord ?

Methusalah
Berichten: 1147
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Pintransactie niet uitbetaald, wel van rekening af.

Ongelezen bericht door Methusalah »

Ik vraag mij ook een beetje af waarom je het in hemelsnaam nog een keer hebt geprobeerd als je daarvoor al een foutmelding kreeg over je pas. Ik had als de wiedeweerga contact opgenomen met de bank. Drie keer nota bene...

Je weet zeker niet meer wat die foutmelding inhield?

En wat is jouw laatste reactie aan ING geweest?

Limlander40
Berichten: 51
Lid geworden op: 28 sep 2010 09:55

Re: Pintransactie niet uitbetaald, wel van rekening af.

Ongelezen bericht door Limlander40 »

De foutmelding was, "transactie geweigerd door de bank"

Limlander40
Berichten: 51
Lid geworden op: 28 sep 2010 09:55

Re: Pintransactie niet uitbetaald, wel van rekening af.

Ongelezen bericht door Limlander40 »

moederslink schreef:
30 jan 2023 10:40
Limlander40 schreef:
30 jan 2023 10:05
Op 28/10/2022 heb ik bij een geldmaat willen pinnen. (...)
ING houdt zicht stil, wat nu ?
U heeft dus wél 1x €750 en 1x € 3500 kunnen pinnen?
We zijn nu 3 maanden verder .... al die tijd niets meer gehoord ?
inmiddels 3 brieven verder, zei hebben steeds 6 weken nodig. Tot op heden mijn geld weg !!!

DeZevendeHenk
Berichten: 774
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Pintransactie niet uitbetaald, wel van rekening af.

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Ik werd vorig jaar met een vergelijkbaar probleem geconfronteerd, iets dat met de camerabeelden eenvoudig vast te stellen leek en ik kreeg ook te horen dat ik maar een klacht naar de directie moest sturen. Na een indringend telefonisch onderhoud is een mevrouw van de ING er dan toch maar direct mee aan de gang gegaan en hebben ze de beelden bekeken, iets dat wat mij betreft om onduidelijke redenen dus blijkbaar problematisch voor ze is, en na twee dagen had ik positief bericht en met iets van een week was het geld weer terug.
Tot de dag van vandaag is het mij een raadsel waarom de ING niet gewoon direct gaat uitzoeken wat er gebeurd is nadat je klaagt over zo'n storing met een aannemelijk verhaal.

Methusalah
Berichten: 1147
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Pintransactie niet uitbetaald, wel van rekening af.

Ongelezen bericht door Methusalah »

DeZevendeHenk schreef:
30 jan 2023 12:58
Ik werd vorig jaar met een vergelijkbaar probleem geconfronteerd, iets dat met de camerabeelden eenvoudig vast te stellen leek en ik kreeg ook te horen dat ik maar een klacht naar de directie moest sturen. Na een indringend telefonisch onderhoud is een mevrouw van de ING er dan toch maar direct mee aan de gang gegaan en hebben ze de beelden bekeken, iets dat wat mij betreft om onduidelijke redenen dus blijkbaar problematisch voor ze is, en na twee dagen had ik positief bericht en met iets van een week was het geld weer terug.
Tot de dag van vandaag is het mij een raadsel waarom de ING niet gewoon direct gaat uitzoeken wat er gebeurd is nadat je klaagt over zo'n storing met een aannemelijk verhaal.

Omdat ze meer dingen te doen hebben dan alles meteen laten vallen voor jouw probleem? Waarom zou je dat verwachten. Alles heeft een due proces en om een goede reden.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Pintransactie niet uitbetaald, wel van rekening af.

Ongelezen bericht door Seinhuis »

U kunt het beste contact opnemen met de bank. Na het indienen van een officiële klacht kunt u terecht bij www.kifid.nl voor een bindend uitspraak. Dit moet binnen 3 maanden nadat de bank een definitieve standpunt heeft ingenomen.


Indien u een rechtsbijstandverzekering heeft dan adviseer ik om met hun contact op te nemen.

DeZevendeHenk
Berichten: 774
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Pintransactie niet uitbetaald, wel van rekening af.

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Methusalah schreef:
30 jan 2023 14:18
DeZevendeHenk schreef:
30 jan 2023 12:58
Ik werd vorig jaar met een vergelijkbaar probleem geconfronteerd, iets dat met de camerabeelden eenvoudig vast te stellen leek en ik kreeg ook te horen dat ik maar een klacht naar de directie moest sturen. Na een indringend telefonisch onderhoud is een mevrouw van de ING er dan toch maar direct mee aan de gang gegaan en hebben ze de beelden bekeken, iets dat wat mij betreft om onduidelijke redenen dus blijkbaar problematisch voor ze is, en na twee dagen had ik positief bericht en met iets van een week was het geld weer terug.
Tot de dag van vandaag is het mij een raadsel waarom de ING niet gewoon direct gaat uitzoeken wat er gebeurd is nadat je klaagt over zo'n storing met een aannemelijk verhaal.
Omdat ze meer dingen te doen hebben dan alles meteen laten vallen voor jouw probleem? Waarom zou je dat verwachten. Alles heeft een due proces en om een goede reden.
Je bedoelt dat ze geen onderzoek kunnen starten als ik meld dat de pinautomaat in storing is gegaan en ik mijn geld niet heb gekregen? Een dergelijk onderzoek kunnen ze in jouw beleving pas starten nadat ik een aangetekende klacht naar de directie heb gestuurd en niet nadat ze even eenvoudig vaststellen dat de betreffende automaat daadwerkelijk een storing heeft gehad? Kun je me uitleggen hoe je tot zo'n merkwaardig standpunt komt?

rwolters
Berichten: 1474
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Pintransactie niet uitbetaald, wel van rekening af.

Ongelezen bericht door rwolters »

DeZevendeHenk schreef:
30 jan 2023 12:58
Ik werd vorig jaar met een vergelijkbaar probleem geconfronteerd, iets dat met de camerabeelden eenvoudig vast te stellen leek en ik kreeg ook te horen dat ik maar een klacht naar de directie moest sturen. Na een indringend telefonisch onderhoud is een mevrouw van de ING er dan toch maar direct mee aan de gang gegaan en hebben ze de beelden bekeken, iets dat wat mij betreft om onduidelijke redenen dus blijkbaar problematisch voor ze is, en na twee dagen had ik positief bericht en met iets van een week was het geld weer terug.
Tot de dag van vandaag is het mij een raadsel waarom de ING niet gewoon direct gaat uitzoeken wat er gebeurd is nadat je klaagt over zo'n storing met een aannemelijk verhaal.
De meest aannemelijke reden waarom ze er niet direct bovenop springen zal tijd, of beter, het gebrek daaraan, zijn. Vrijwel overal zijn personeelstekorten, dus je kunt niet alles direct doen. Je moet prioritiseren. En iedeeen die belt vindt dat zijn of haar probleem het belangrijkste is.

PGros
Berichten: 1115
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Pintransactie niet uitbetaald, wel van rekening af.

Ongelezen bericht door PGros »

Hij zegt niet dat ze op stel en sprong moeten gaan uitzoeken. Maar na een telefonische melding de klacht aannemen en gaan uitzoeken. Kan dus zoals hierboven staat ook met 2 dagen. Maar niet dat ze eerst zeggen dat je een klacht naar de directie moet sturen en daarna pas aan de gang gaan.

DeZevendeHenk
Berichten: 774
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Pintransactie niet uitbetaald, wel van rekening af.

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Morganlefay schreef:
30 jan 2023 17:10
Klachten worden door de banken wel degelijk serieus genomen. Neen alleen even aan dat dit niet morgen opgelost is.
Nogmaals, het was overduidelijk dat het apparaat in storing was gegaan en ik mijn geld niet heb gekregen en ik kan je verzekeren dat ik mij absoluut niet serieus genomen voelde. Zeker toen na een indringend gesprek eea in pakweg twee dagen doorlooptijd uitgezocht was.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Pintransactie niet uitbetaald, wel van rekening af.

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Tsja staan meerdere uitspraken bij KIFID hierover en consument verliest het altijd.. bankadministratie is leidend. In dit topic lees ik voor het eerst dat men camera beelden heeft bekeken, want in die uitspraken beroepen banken zich er steeds op dat die er enkel voor veiligheid zijn en enkel op verzoek politie worden uitgekeken, en dus in deze gevallen niet doen.

Ik gun TS zijn gelijk, maar of hij het krijgt...ik vrees van niet.

BL2
Berichten: 4791
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Pintransactie niet uitbetaald, wel van rekening af.

Ongelezen bericht door BL2 »

StevieNL81 schreef:
30 jan 2023 18:47
....en enkel op verzoek politie worden uitgekeken, en dus in deze gevallen niet doen...
Dan maar aangifte doen van verduistering van een flinke som geld bij de politie.

Plaats reactie