LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Postbank 3x in 3 maanden foute transacties

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
virusje
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 feb 2008 09:47

Postbank 3x in 3 maanden foute transacties

Ongelezen bericht door virusje »

Op 1 November 2007 heb ik een easyblue voor mijn zoon geopend.
welke ongeveer in de zlefde periode geboren is.

nu kijk ik zijn rekening wel eens na, en verbaasde me dat er in eens zoveel geld op zijn rekening stond.
12-12-07 bij 1720 Euro van een pensioenfonds
20-12-07 af 55 euro automatische incasso consumenten bond.
07-01-08 af 55 euro rechtgezet met de consumentenbond via postbank.
de 1720 euro gerechtigd om af te schrijven staat er nu nog steeds op

31-01-2008 bij 584 euro, leuker kunnen we het niet maken de belasting dienst :)
Inmiddels gebeld met de postbank, "wij kunnen niets doen", u moet het regelen met de belasting dienst.....

dit kan allemaal niet eens, want het is een spaar rekening. ik denk dat er een foutje in geslopen is want het rekeningnummer is ook maar 6 cijfers terwijl mijn eigenste 7 cijfers is

moet ik hier nou weer voor gaan bellen??
en elke week alles in de gaten houden>

Sometimes
Berichten: 187
Lid geworden op: 24 apr 2006 14:59

Re: Postbank 3x in 3 maanden foute transacties

Ongelezen bericht door Sometimes »

Vervelend, maar deze problemen hebben weinig met de Postbank te maken. Het lijkt er meer op dat je stomme pech hebt.

Postbank heeft rekeningnummers van 1 tot en met 7 karakters. Tijd geleden dat ik een nieuwe (particuliere) heb gezien met 6 karakters, maar het kan dus wel.

Zowel de bijstortingen door het pensioenfonds en van de belastingdienst als de incasso door de consumentenbond zijn acties die door de tegenpartij ingezet worden, niet door de bank.

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: Postbank 3x in 3 maanden foute transacties

Ongelezen bericht door Mendoza »

enne de easy bleu rekeningen zijn geen spaarrekeningen...het zijn gewone girorekeningen met beperkte mogelijkheden speciaal voor kinderen.....

blieb
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 feb 2008 20:04

Re: Postbank 3x in 3 maanden foute transacties

Ongelezen bericht door blieb »

Precies, easyblue kinderrekening (niet jongeren) is geen spaarrekening. Het is een girorekening waar rente over het saldo bijgeschreven wordt.

Waarschijnlijk heeft iemand het geld per ongeluk op het rekeningnummer van jouw zoontje gestort.

Even contact opnemen met de tegenrekeninghouder denk ik :wink:

Gesloten