LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Postbank dwingt klant tot pas aankoop

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
sjoefke
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 aug 2007 15:42

Postbank dwingt klant tot pas aankoop

Ongelezen bericht door sjoefke »

Al heel mijn leven bij de Postbank geweest. Een paar jaar geleden besloten ze de passen te veranderen. Je kon de keuze maken tussen een gratis Basis-pas met als beperking dat je alleen kon pinnen bij Postbank automaten en een betaalde uitgebreidde pas. Omdat ik Postbank als 2de pas/bank gebruik koos ik voor de basispas. Niets mis mee totdat Postbank een paar maanden geleden besloot ook de basispas te laten vervallen. Nu heb ik de keuze tussen: Geen pas, dit betekend wel je rekening behouden maar niet kunnen pinnen, en geen geld meer opnemen, of een Giropas van EUR 10,95 per jaar. Deze keuze moet volgens Postbank van de EU, maar uit een stukje op deze Site van Radar blijkt dat dit niet zo is. Ik wil gewoon een gratis basispas waarmee ik wel kan pinnen en geld opnemen. Er zijn 1,5 miljoen Klanten bij Postbank, daar zullen genoeg mensen bij zitten die mijn mening delen. Iemand ideeen? Ben benieuwd wat de AFM hiervan vind. Klachten kun je trouwens sturen naar : Postbank Particulier, t.a.v. De Directie, Antwoord nummer: 230, 1000 SA AMSTERDAM. (dit adres heb ik gekregen van de telefonische dienst van de postbank, deze medewerker was het met het beleid van de postbank ook niet eens, maar kon weinig meer betekenen voor mij. Alleen de standaard tekst die op zijn pcscherm kwam als commentaar op mijn vragen kon hij geven)

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Postbank dwingt klant tot pas aankoop

Ongelezen bericht door caruso »

Helaas, zinloze missie! Je krijgt, ook al heb je dat misschien, nooit en te nimmer je zin bij de Postbank! Als je het er niet mee eens bent, opzeggen die rekening! Enne...over dit onderwerp zijn al meerder topics geopend, hier én bij vara.kassa.nl. Ga daar eerst neuzen voordat je weer een nieuwe topic start!

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Postbank dwingt klant tot pas aankoop

Ongelezen bericht door Inter »

Nu er pas mee aan komen is wel heel erg laat.

http://forum.trosradar.nl/search.php?mode=results
En dan basispas doet ook wonderen .
Omdat ik Postbank als 2de pas/bank gebruik koos ik voor de basispas.
Die pas is niet verplicht .Als je deze als tweede bank gebruikt kan je zonder pas gewoon online naar die andere bank geld blijven storten .
Die ook niets meer voor niks doen.


En verder :
Heb je even tijd om naar intermediair te gaan stap over naar Argenta.
Zonder kosten en krijg je zelfs nog 1% rente op je betaalrekening ook .
Het enigste nadeel is dat je storting een dag langer duurt maar dat heeft met verkeer van de ene bank naar de andere te maken.

Cor de Vrieze
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 okt 2003 09:44

Re: Postbank dwingt klant tot pas aankoop

Ongelezen bericht door Cor de Vrieze »

Politici oneens met Postbank over schrappen gratis pas

Uitgegeven: 13 december 2006 12:29
Laatst gewijzigd: 13 december 2006 12:34
door www.nu.nl

STRAATSBURG - Europarlementsleden bestrijden dat Europese regels de Postbank zouden dwingen de gratis Girobasispas af te schaffen. De Postbank meldde een week geleden dat de gratis pas van 1,5 miljoen klanten verdwijnt.

"De Europese betalingsmarkt in 2008 verplicht de banken helemaal niet om nationale passen te schrappen", zegt Max van den Berg, PvdA-leider in het Europees Parlement, woensdag. "Banken in Nederland of Duitsland kunnen gewoon hun eigen passen houden."

CDA-Europarlementslid Corien Wortmann heeft de indruk dat de Postbank "een beetje misbruik maakt van de invoering van Europese regels". Ze wil voorkomen dat klanten meer moeten betalen door de komst van een efficiënter systeem.

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Postbank dwingt klant tot pas aankoop

Ongelezen bericht door Inter »

Kan wel zo zijn maar als de Nationale Politiek en de DNB niet ingrijpen worden we ook niet veel wijzer.
Daarvoor hoeft ook geen uitspraak van de EU te komen .

De consument is daarin tegen veel machtiger .
Massaal over stappen .

Helaas zijn er veel nog niet wakker .

gozik
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 mei 2006 17:02

Re: Postbank dwingt klant tot pas aankoop

Ongelezen bericht door gozik »

Argenta heeft gratis pasje en online bankieren, verder nog ½% rente en dus de grootste belg is beter?

Verder zal de Postbank binnen enkele jaren in ING overgaan, dus weg blauwe leeuw.

Nu U nog!
Alleen massaal weglopen helpt, maar wel een rekening houden voor slechts enkele betalingen, zodat ze veel kosten voor weinig geld moeten maken!
Dus blijf klant en neem wel elke maand een overboeking en verder zo min mogelijk, zodat U toch die 12 afschriften krijgt, zij de kosten en geen winst!
Zo doe je dat.

Baskruit
Berichten: 84
Lid geworden op: 19 feb 2007 22:11

Re: Postbank dwingt klant tot pas aankoop

Ongelezen bericht door Baskruit »

Ik heb zowel een Postbank en een Argentarekening en vergeleken met de Argentarekening vind ik de extra's die de Postbank biedt eerlijk gezegd die 10,95 wel waard:

- Direct verwerkte transacties (als ik gepind heb, kan ik dat een minuut later al terugzien op mijn.postbank.nl)
- Contant geld kunnen storten bij het postkantoor
- Geld overmaken naar het buitenland
- Geen TAN lijst meer maar TAN-codes per mobiel (zodat waar dan ook even achter een PC kan kruipen en een kan transactie doen).

Ik moet daar bij aantekenen dat mijn vriendin en ik laatst zijn gaan samenwonen en alleen een gezamelijke rekening bij Argenta hebben genomen omdat nog eens 2x 10,95 per jaar erbij ons ook wel weer wat te gortig werd. :-)

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Postbank dwingt klant tot pas aankoop

Ongelezen bericht door Inter »

Ik heb ook Argenta .Alleen het openen met tussenpersonen is gewoon overbodig .
Deze had bij mij wel een online aanvraag gedaan maar was de rest gewoon vergeten. Door dat ik bij Argenta ging informeren ging het opeens wel snel.
Kopie ID/Paspoort (Verplicht opgelegd door de DNB) kan men toch ook gewoon zelf op sturen .
Dat doen wel meer banken met weinig kantoren .
en een eerste storting van een tegenrekening met dezelfde naam geeft al genoeg zekerheid .

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Postbank dwingt klant tot pas aankoop

Ongelezen bericht door Inter »

- Direct verwerkte transacties (als ik gepind heb, kan ik dat een minuut later al terugzien op mijn.postbank.nl)
Dat heeft te maken omdat je niet bij je eigen bank geld opneemt .
Bij Argenta kan dat uiteraard niet anders maar contant geld bij je hebben is gewoon overbodig .Kleine bedragen pin ik ook(een hele boel hebben tegenwoordig toch dsl) en bij parkeerautomaten chip ik .

Ga je met een pas van de Postbank bij een winkelier pinnen die geen Postbankrekening heeft zie je dat vaak ook.
Al gaat het dan nog wel sneller als bij Argenta.
Ook kan je niet dezelfde dag direct online storten.

Ik gebruik de Postbank hoofdzakelijk nog voor mijn Hypotheek omdat het niet anders kan ,maar verder niet.
Alle bedragen die daar boven staan gaan allemaal naar Argenta.
- Geen TAN lijst meer maar TAN-codes per mobiel (zodat waar dan ook even achter een PC kan kruipen en een kan transactie doen).
Ze kunnen toch wel wachten maar dat kan je toch dadelijk wel blijven doen.
Het zijn toch alleen handelingen waarvoor je Pin pas nodig hebt die je niet meer kan doen Of zit ik nu verkeerd.

Baskruit
Berichten: 84
Lid geworden op: 19 feb 2007 22:11

Re: Postbank dwingt klant tot pas aankoop

Ongelezen bericht door Baskruit »

Ik snap de helft van je bericht niet maar dat geeft niet. :-)

criticmona
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 aug 2007 18:42

Re: Postbank dwingt klant tot pas aankoop

Ongelezen bericht door criticmona »

Nu al is er het bedrag afgeschreven voor het basispakket van 10,95 euro.

Ik meende dat het heel anders zou gaan?

Wie heeft nog alle informatie? Ik weet alleen van een telefoongesprek dat mijn oude pas actief zou zijn tot einde periode op die pas. Betalen ervoor zou niet gebeuren voor januari 2008 voor het jaar 2008.

Vervolgens krijg ik recentelijk een nieuwe pas waar ik mee opgejaagd ben die te gebruiken of die het wel deed.

Waarom bestaat er niet een site waar massaal op gereageerd kan worden en dan via een kleine bijdrage van wie wil met zijn alleen samen een advocaat ingeschakeld kan worden die dit gaat aanvechten? Als slechts 10% van de 1,5 miljoen mensen reageert en zeg elk 1 euro betaalt dan moet daar een aardig goede advocaat van worden ingehuurd.

Een van de redenen kan zijn om aan te vechten of je niet meer betaalt dan waar je gebruik van maakt. Als ik nooit in het buitenland kom wil ik die kosten niet dragen. Gewoon een specificatie van waaruit dat bedrag is opgwbouwd. Zijn dat reeele kosten of voornamelijk winst. Dat soort dingen zou een advocaat moeten uitzoeken.

Dus waarom zet iemand niet iets zo op. Ik zou het willen doen ware het niet dat ik al in een juridisch gevecht zit met een gemeente en recentelijk ook nog eens een vooronderzoek geopend wordt medisch tichtcollege. Ik wil hierin wel meedoen maar niet de kar trekken.

Desnoods zet het team van TROS radar het op. Want dan is de kans groter dat er meer meedoen , ook de niet internetters of mensen welke niet aan dit forum meedoen (ben hier ook maar net nieuw).

Guus Geluk
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 aug 2007 10:23

Re: Postbank dwingt klant tot pas aankoop

Ongelezen bericht door Guus Geluk »

Argenta?... ik heb die rekening kort geleden alweer gesloten. die TANlijst is verre van ideaal. zeker als je met vakantie gaat neem je hem niet mee.

Ik gebruik zelf DSB als betaalrekening voor bijna alles. Voorwaarden zijn ongeveer gelijk aan die van argenta, maar je krijgt 3% op de Betaalrekening.
Verder is de spaarrekening redelijk. met ATB (die erg traag is idd) voor de grotere bedragen is het goed te doen.

maare over postbank, ik snap dat nog niet helemaal?.. het is dus wel mogelijk om een gratis rekening af te sluiten als er maar geen pasje bij zit?... Het gaat mij alleen om overmaken naar het buitenland en mijn contant ged kunnen storten, wat ik heel zelden doe. verder vindt ik het prettig om altijd een 2de rek. achter de hand te hebben bij een bank die ook in de buurt zit.
Ik dacht trouwens ook dat Fortis ook zoiets aanbied als een gratis rekening zonder pasje, maar volgens mij was dat dan ook zonder internetbankieren, weet iemand daar meer vanaf?

ps. er zal ongetwijfelt ergens op deze site iets over dit onderwerp te vinden zijn?... maar ik kon het niet vinden... (meer dan een uur gezocht)

Gesloten