LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Postbank gaat eruit

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door Consumentt »

Vanaf mijn 1e betaalrekening ben ik al Postbank klant (meer dan 30 jaar). Ook mijn partner en mijn en/of rekening bij de Postbank, Pennie rekening en Easy Blue voor de kinderen bij de Postbank.

Nu ga ik daar een punt achter zetten. Waarom? Omdat de Postbank vroeger een klantvriendelijke, goed bereikbare en goedkope bank was.
Een alternatief voor die arrogante kapitalistische bankbolwerken.

Je pikte het dat je geen rente op je betaalrekening kreeg omdat de rest van de dienstverlening gratis was (veel afschriften, enveloppen etc) en omdat alles zo perfect geregeld was.

Nou dat gratis is er al een tijd niet meer bij (altijd 10.95 per jaar). Maar rente op mijn betaalrekening heb ik nog niet gezien.
Alle andere rentetarieven zijn ook in en in triest.

Internetsparen 2.5% terwijl elders 4.5 te krijgen is.
Wat te denken van de plusrekening 0.5 % jaja
En de kapitaalrekening, beperkende voorwaarden en dan nog max 1.1%
Dat is allemaal toch 3x niks.

In plaats van rente denkt de Postbank klanten te paaien en te binden met Rentepunten. Mag je tegen de helft van de adviesprijs een keus maken uit een erg beperkte collectie dure spullen. Courante artikelen zijn soms in de winkel nog goedkoper dan met dat rentepunten geneuzel, dus daar heb je ook al helemaal niks aan.

Kortom in de loop van de tijd is de Postbank absoluut onaantrekkelijk geworden. Duurder terwijl er niks meer tegenover staat.
Heel veel postkantoren gesloten -> minder toegankelijk
Met de regelmaat van de klok storingen in telebankieren
Steeds minder afschriften.

Dus helaas: Doei Postbank, ik heb geen enkele reden om nog klant te blijven.....

ovans
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 okt 2007 00:49

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door ovans »

Je vergeet de belabberde kwaliteit en bereikbaarheid van het Internet Bankieren :roll:

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door Jan1 »

En de kapitaalrekening, beperkende voorwaarden en dan nog max 1.1%
Onlangs een brief gehad van de Postbank, hierin werd de kapitaalrekening aangeprezen, zij noemden dat een aantrekkelijke rente. Het is maarzo, één van ons tweeën is gek, de Postbank of ik, maar ik niet.

SpaarXL
Berichten: 25
Lid geworden op: 03 okt 2007 20:49

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door SpaarXL »

Ik was vroeger ook een Postbank "fan", maar sinds een jaartje of zo begin ik me ook ontzettend te ergeren:

(Overal waar "pfuugh!" staat een spuuggeluid maken AUB)

Spaarpunten: Pfuugh!
Te lage spaarrente: Pfuugh!
Ergerlijke TV reclames (waarvan je denkt: Steek dat geld toch in een hogere spaarrente!): Pfuugh!

ING wil af van het merk "Postbank" toch? Nou, ze zijn goed bezig, want de klanten hollen weg (denk/hoop ik).

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door CB »

Geplaatst op 09 Okt 2007 11:29 door SpaarXL


--------------------------------------------------------------------------------

ING wil af van het merk "Postbank" toch?
Nee, dat heb je echt verkeerd begrepen. De ING Groep wil twee banklabels gaan samenvoegen (Postbank en ING Bank).
Nou, ze zijn goed bezig, want de klanten hollen weg (denk/hoop ik).
Volgens mij valt dat wel mee. :wink:

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door roerganger »

Ik ben al bezig een andere bank te zoeken. Niet alleen vanwege de hard achteruit hollende service, maar vooral...

Ik bepaal zelf bij welke bank ik bankier. Dat was dus de Postbank, maar als de Postbank verdwenen is wordt dat dus NIET automatisch de ING omdat de ING dat wil.

Door volgend jaar naar een andere bank over te stappen hoop ik de ING duidelijk te maken dat ik zelf bepaal bij wie ik mijn geldzaken doe.

Wie doet er mee? Iemand suggesties voor een goede bank? :)

Glider
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 okt 2007 16:35

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door Glider »

Ik ben blij dat ik niet de enige ben die zo over het ING besluit denkt. Het moment dat ING de stekker bij de Postbank eruit trekt, gaat mij Postbankstekker er ook uit.

Ik heb ook al horen fluisteren dat het besluit om de Postbank op te heffen gezien wordt als de marketingblunder van de komende tijd.

Maar wat dan ipv de Postbank? Ik ben een Rabo klant; in mijn omgeving heb ik naast de Rabo nog de ABN, ING??

ook ik houd me aanbevolen voor goede suggesties voor een goede Postbankvervanger!!! :D :D

Glider

FerryG
Berichten: 236
Lid geworden op: 03 sep 2006 10:45

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door FerryG »

Een goede bank waar alles (zelfs een Visa kaart) gratis is, is Argenta. Op hun site kun je zoeken waar in jouw buurt een agent zit.

O nee, niet alles is gratis: rood staan niet, uiteraard.

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door Consumentt »

@roerganger

Als je wilt overstappen dan moet je het voor het eind van het jaar doen, anders mag je weer € 10.95 afrekenen voor het verplichte basispakket

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Wat ik niet snap waarom jullie problemen hebben met internet bankieren. Hun systeem kan er net als alle andere ook wel eens uitleggen. Dit is altijd vrij snel verholpen door hun. Ik heb er nooit problemen mee gehad en ik doe het al sinds dat internet bankieren bij postbank kwam. Oke in het begin verliep alles niet goed, maar nu tegenwoordig, sinds 4 jaar, geen problemen meer. Wanneer er onderhoud gepleegd wordt dan krijg je netjes een bericht op je aanmeldingspagina. Dus dan weet je het. Lees je het niet, tja dan moet je jezelf iets verwijten en niet de Postbank, maar goed ieder zijn of haar mening hier over, maar ik heb in feite zolang ik dit al doe, slechts ongeveer 7 keer een uitval ervaren. Dit is dan inderdaad irritant, maar veelal de volgende dag draait alles weer en kun je weer betalen. De ABN en zo legt er ook soms uit. Dit komt gewoon omdat het systeem maar een aantal ingangen kent. Wanneer deze allen bezet zijn dan krijg je geen contact, maar vaak wel weer als je het na een uurtje weer probeert. Bij mobiel bellen heb je dat ook wel eens. Je krijgt dan de melding: Netwerk Bezet.

Klompie77
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jul 2007 11:33

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door Klompie77 »

Een goede alternatieve bank als je van persoonlijk contact houdt is de SNS Regio Bank, geld aan de balie halen, advies van een onafhankelijk adviseur, gewoon lekker oudewetse service, maar met de moderne mogelijkheden van tegenwoordig, die overigens niet verplicht zijn. Ik ben er zelf ook bij, en ben blij dat ik niet meer bij zo'n onpersoonlijke grootbank zit.

Neem van mij aan, een kijkje nemen en wat informatie opvragen is de moeite waard.

zie wwww.snsregiobank.nl je kunt hier op vestiging zoeken.

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door roerganger »

Grappig, ik wilde het in mijn vorige post niet zeggen omdat ik alle keuzes open wil laten, maar de SNS heeft op het ogenblik inderdaad mijn voorkeur.

Omdat het een echt Nederlandse bank is met een voor mijn gevoel goed product.

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door Consumentt »

@Klompie77: Klinkt alsof je er werkt.

SNS heeft ook zijn trekjes. Laatst waren ze behoorlijk negatief in het nieuws een spaarvorm die wel 18% rente kon halen :wink:
Op TV moesten ze met de billen bloot. Het was geen sparen en dat rendement was ook never nooit nie haalbaar.
Laatst gewijzigd door Consumentt op 15 okt 2007 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door roerganger »

nee, ik werk er niet

ik kijk ook naar andere opties, maar die zijn er niet zoveel.

ABN wordt Fortis, is me te onzeker op het ogenblik.

Rabo vindt ik erg arrogant. Ooit wilde ik gewoon informatie over verzekeringen, moest meteen mijn legitimatie laten zien, gewoon voor een paar folders. Plus de hele heisa die die bakvis ervan maakte.

Internetbankieren vertrouw ik niet, heb op de vorige computer een paar hackers gehad en twee pass word reminders, dat zie ik dus niet zitten.

Er blijft dus niet zo heel veel over.

Daarom mijn vraag of er meer suggesties zijn.

Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door Marco Polo »

Ik ben al bezig een andere bank te zoeken.
Bye bye, zwaai zwaai!!!
Daarom mijn vraag of er meer suggesties zijn.
Ja, onder je matras!!!

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door roerganger »

Nou Marco Polo,

Ben jij soms een gefrustreerde Postbank medewerker ofzo

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

De postbank geeft genoeg service hoor. Wanneer ik hier bij de bank kom dan praat ik direct oog in oog met een medewerker, samen vullen wij papieren in wanneer ik ze niet begrijp, rekening openen idem. Wanneer ik geld wil storten of opnemen dan kan dat ook aan de balie. Geen enkel probleem. Alles met een babbeltje erbij. Dit geldt voor zowel de grote als de kleine postkantoren. Ouderwetse service alleen moderne apparatuur en geen irritant glas-laatje verhaal. Er is een brede toonbank aanwezig, maar handen schudden gaat perfect en als je voorover bukt dan kun je elkaar nog een zoen geven ook.

Wat een dom geouwehoer zeg. Alle banken zijn hetzelfde. Argenta dit Argenta dat kom op zeg. Denk je nu heus dat zij met jou geld jouw service niet betalen. Denk je nu heus dat jouw pasje gratis is, Denk je nu werkelijk dat geld storten of opnemen gratis is. Wat denk je nu wel niet. Alle banken rekenen service ook Argenta. Je ziet het alleen niet daar er met rente een hoop bereikt wordt. Ik weet niet hoe groot Argenta is, maar hoe groter hoe makkelijker zij lage tarieven in rentes kunnen verwerken. GRATIS BESTAAT NIET!!!!!! Iets wordt altijd op wat voor een manier dan ook bij jouw, zonder dat je het weet, verhaalt. Gratis is slechts een lokkertje om er in te trappen het product aan te nemen.

Een bank is niet achterlijk hoor. Argenta laat het niet zien om klanten te trekken en andere banken vragen een bijdrage in de kosten. Op die manier kunnen zij ook rentes lager houden.

Wie in geld werkt, verdient er dik aan hoor en als consument zie je dat vaak niet eens. Postbank enzo die durven het gewoon te laten zien. Zij tonen geen geheimen.

Met geld wordt geld gemaakt.

Je bent voor geen enkele bank een klant. Je bent gewoon iemand die zijn geld stort of opneemt waar zij weer mee verdienen. Dat is vroeger zo geweest en dat is nu nog steeds zo.

Man waar woon je... in verwegistan ofzo. Daar waar zij geen grote banken hebben en jij alles via internet, wat volgens jou niet werkt, moet regelen. Dit is allemaal toekomst. Sinds de Industriele Revolutie wordt de mens al overgenomen door de machine. Dit is veel efficienter en kost op lange termijn veel minder. Ook kunnen er dan sneller en dus meer mensen tegelijk geholpen.

Wanneer je alles bij elkaar gooit dan bestaat er in feite slechts 1 hele grote bank. Heel die wereld zijn weet ik niet hoeveel handen op 1 buik. Zij kennen elkaar allemaal. Argenta kent Postbank en ook andersom en dan nog alle andere banken welke er nog meer zijn in zowel binnen als buitenland. Ze komen zelfs, bij wijze van, bij elkaar op de koffie of elkanders feest en nog leuker zij verdienen aan elkaar van ons als klant.

Wat zijn jullie blind en naief zeg.

Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door Marco Polo »

Internetbankieren vertrouw ik niet, heb op de vorige computer een paar hackers gehad ....
Tja, roerganger, dat krijg je ervan als je dubieuze websites bezoekt en geen geld wilt uitgeven aan beveiligingssoftware!!!

Warrie
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 jun 2006 01:32

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door Warrie »

Wat een warrig verhaal Maarten1234. Wat is je punt nu eigenlijk.

Bij Argenta is zoveel mogelijk geautomatiseerd: geen dure kantoren met servicebalies. Waar je dus flink voor betaald bij de Postbank in de vorm van zeer lage rentes en allerlei kosten voor geldopnames in buitenland en gebruik van bankpassen. Rood staan is ook duur bij de Postbank (14.7% tegen 9% bij Argenta)

Ipv servicebalies kun je bij Argenta met je vragen terecht bij hun hele goede E-mail service die vragen binnen 24 uur beantwoord.

Maar zoals je zegt als je veel waarde hecht aan praten met postbankmedewerkers en ruime balies wil hebben kun je beter bij de Postbank blijven.

pineapple
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 mei 2007 23:46

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door pineapple »

Postbank is een goeie bank. Jullie moeten ophouden met het negatieve gepraat. Het is nog altijd goedkoper dan andere banken zoals ABN AMRO.
Als Postbank ING wordt of is dan zal de service verbeteren. Let maar op.

Gesloten