LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Postbank Giropas voor Internettoegang

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
bobobo
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 nov 2007 18:34

Postbank Giropas voor Internettoegang

Ongelezen bericht door bobobo »

Het is ook altijd wat bij de Postbank! Waar is deze middeleeuwse bank in vredesnaam mee bezig?!

ACHTERGROND.
Vanaf mijn geboorte ben ik klant bij de Postbank. Als tiener begon ik daar met internetbankieren en beleggen, maar ik ergerde mij groen en geel aan de lange tijd die de Postbank mijn geld vasthield als ik een bedrag over wilde maken. Daarom als student overgestapt naar de Rabobank, waar daarvan geen sprake was. Bij de Rabobank gebruik ik mijn Pinpas, en besloot daarom dit jaar de Giropas bij de Postbank op te zeggen (11 euro per jaar). Internetbeleggen bij de Postbank doe ik nog steeds.

ECHTER. Na een inactieve tijd was ik mijn internetbankieren wachtwoord vergeten (dat gaat nog heel ouderwets zonder Rabobox of andere veiligere methode). Een nieuw wachtwoord moest aangevraagd en afgehaald op het Postkantoor. Alleen, zonder geldige Giropas mag het paswoord niet mee (opgezegd in November)!

De klantenservice gebeld, die mij doorverwijzen naar de technische dienst (0900-1958, 10 cent per minuut!). Wat blijkt: zonder aanschaf van de Giropas geen wachtwoord, en geen internettoegang tot mijn rekening.

Lekker, daar sta je dan! Geen toegang tot mijn geld, geen toegang tot mijn beleggingen!

Ook al is het 'maar' 11 euro, ik laat mij toch zeker niet op deze wijze dwingen tot de aanschaf van een Pinpas die ik toch niet gebruik, zeker niet bij zo'n slechte bank.

Graag de hulp van RADAR!

Ricert
Berichten: 60
Lid geworden op: 06 sep 2005 16:45

Re: Postbank Giropas voor Internettoegang

Ongelezen bericht door Ricert »

Dus bij de rabobank word je gedwongen om een pas te hebben voor elke keer dat je inlogt en bij de postbank alleen als je nieuwe codes nodig hebt?

Redje
Berichten: 58
Lid geworden op: 02 mar 2006 09:18

Re: Postbank Giropas voor Internettoegang

Ongelezen bericht door Redje »

Snel opzeggen en lekker internetbeleggen bij de Rabo...


Groeten van een tevreden Postbankgebruiker :D

johnwent
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 nov 2006 17:38

Re: Postbank Giropas voor Internettoegang

Ongelezen bericht door johnwent »

Ik heb ook geen Giropas, maar wel 300000 Rentepunten o.i.d..
Daarmee zou je met korting spullen moeten kunnen bestellen.
Ten eerste valt die korting tegen omdat zij van adviesprijzen uitgaan in plaats van normale prijzen.
Maar het ergste: bestellingen worden geweigerd omdat ik geen Giropas heb !!!!!!!!!!
Eigenlijk heb ikzelfs alleen maar giropasnummer nodig (fysieke pas gebruik ik toch niet) maar ze willen mij niet eens een pasnummer verstrekken. Raar spaarbankje, moet maar andere uit zoeken.

trappist
Berichten: 197
Lid geworden op: 23 okt 2003 11:02

Re: Postbank Giropas voor Internettoegang

Ongelezen bericht door trappist »

die rentepunten geven jou het recht om die spullen via de postbank te mogen bestellen, dat is het enige voordeel. maar we gaan off-topic :wink:

pluisjemuis
Berichten: 20
Lid geworden op: 30 okt 2007 12:54

Re: Postbank Giropas voor Internettoegang

Ongelezen bericht door pluisjemuis »

Heb dus ook ook een probleem met de postbank:
Heb gepropeerd in te loggen met caps lock aan, dom maar jah
Internetbankieren geblokkeerd, ga vandaag naar het postkantoor omdat een tweetal rekeningen toch betaald moeten worden, en ik geen overschrijvinskaarten meer heb want daar moest ik voor betalen en gebruikte ze nooit.
Kosten 7.5 euro per overschrijving, of nieuwe overschrijfkaarten aanvragen dat duurt paar week, internettoegang minimaal 5 werkdagen, maar dan moet ik weer naar een postakantoor gestuurd wat op zaterdag niet open is (terwijl er meerdere in de regio dat wel zijn) en moet ik dus weer laat naar mijn werk of vroeger naar huis om dit soort dingen te regelen..

Broer Bij abn, binnen dag internetbankieren gedeblokkeerd, je vraagt je toch af waar de postbank mee bezig is, geen rente meer, achterlijke rente punten, zeer slechte service, kosten worden steeds hoger,

ik ga uitkijken naar een andere bank!

Gesloten