LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Postbank moet blijven!

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Postbank moet blijven!

Ongelezen bericht door Marco Polo »

Vindt u ook dat de POSTBANK moet blijven?
Stem dan TEGEN het opheffen van de Postbank!
Ga naar: www.postbankmoetblijven.nl

rjdrent
Berichten: 52
Lid geworden op: 17 dec 2005 19:59

Re: Postbank moet blijven!

Ongelezen bericht door rjdrent »

Noem eens 1 reden waarom de Postbank zou moeten blijven?
De Postbank geeft lage rentes op spaartegoeden en het duurt ook nog eens 3 werkdagen voordat je overboekingen verwerkt worden.

Ik snap echt niet wat mensen nog bij de Postbank doen...

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Postbank moet blijven!

Ongelezen bericht door Henri42 »

Postbank=ING Bank beiden dik onder de maat

yootje68
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 feb 2008 17:55

Re: Postbank moet blijven!

Ongelezen bericht door yootje68 »

Het zijn dieven moet nu al meer dan twee maanden wachten op mijn geld nadat ik mijn spaarrekening heb opgeheven. vandaag voor de derde keer geveld wordt mij dood leuk verteld dat het dossier al af gesloten is en dat ik zeker weer twwe weken moet wachten voor dat ik iets ga horen.

:twisted: Postbank blijven echt niet

honda
Berichten: 156
Lid geworden op: 26 nov 2006 22:55

Re: Postbank moet blijven!

Ongelezen bericht door honda »

De POSTBANK drijft nog steeds op zijn oude populaire naam van Post-bank; het postkantoor in je eigen buurt op de hoek, waar je geld kon halen en brengen, en waar je tegelijkertijd postzegels kon kopen en post op de bus kon doen. Tante Pos was zeer populair, en faciliteerde op een betrouwbare manier via o.a. spaarpotten en spaarboekjes het Jan Modaal-sparen.

Heel veel mensen zijn gedachtenloos klant gebleven bij de Postbank, terwijl het karakter van die Bank helemaal veranderd is. Het enige "populaire" onderdeel van de Postbank is nog het rentepunten-kadotjes-systeem. En juist dit onderdeel wordt nu ook steeds meer ontmaskerd als een erg onnozel en klant-onvriendelijk klanten-bindingssysteem. Kadotjes ipv goede harde rente-percentages.

Ik vind het prima dat de misleidende naam Postbank verdwijnt. Grote vraag is wel, of de ING (vanouds wat meer een echte bank) straks het populaire kadotjes-systeem van de Postbank gaat overnemen. Als ze dat doen, dan gaat het bergafwaarts met het image van de ING, net als dat nu al gebeurt met het image van de Postbank.

Zie in dit verband mijn verslag (in het forum Banken en in het forum Computers) van de chaotische non-service rond een bij de Postbank online aangeschafte Personal Computer (PostbankComputer via Internet Shop) en ook allerlei negatieve bijdragen van anderen over de Postbank.
Groet Honda

Baskruit
Berichten: 84
Lid geworden op: 19 feb 2007 22:11

Re: Postbank moet blijven!

Ongelezen bericht door Baskruit »

Hoe dan ook: De Postbank is nog steeds wel een van de weinige banken waar je kosteloos contant geld aan de balie kan storten of opnemen en dat bij ieder postkantoor in het land.
Nee, niet alles is gratis meer maar vergeleken bij andere banken doet in mijn ogen de Postbank het qua faciliteiten nog altijd zo slecht nog niet.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Postbank moet blijven!

Ongelezen bericht door Henri42 »

Postbank is een ouderwetse bank, dieoevrgenomen wordt door de ING Bank, nog erger :twisted:

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: Postbank moet blijven!

Ongelezen bericht door Mendoza »

@rjdrent

In welke tijd leef jij????

rjdrent
Berichten: 52
Lid geworden op: 17 dec 2005 19:59

Re: Postbank moet blijven!

Ongelezen bericht door rjdrent »

De Postbank is nog steeds wel een van de weinige banken waar je kosteloos contant geld aan de balie kan storten of opnemen en dat bij ieder postkantoor in het land.
Poe, poe... wie stort er nou tegenwoordig nog contant geld. Vrijwel alles gaat giraal.

@Mendoza: hoezo? Ik ben blij dat ze die Postbank eindelijk eens opdoeken. Hadden ze veel eerder moeten doen.

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: Postbank moet blijven!

Ongelezen bericht door Mendoza »

Omdat die rentes niet veel verschillen met andere banken, als je tenminste eens verder kijkt dan die oude spaarrekeningen (renterekening,plusrekening, enz) en omdat overboekingen net zo real-time gaan als bij andere banken....daarom

en er zijn trouwens nog genoeg mensen die contant storten....

rjdrent
Berichten: 52
Lid geworden op: 17 dec 2005 19:59

Re: Postbank moet blijven!

Ongelezen bericht door rjdrent »

omdat overboekingen net zo real-time gaan als bij andere banken....daarom
Ben ik niet met je eens. Bij ons op het bedrijf worden de salarissen elke maandag uitbetaald. Iedereen met een normale bankrekening heeft z'n geld op dinsdag, terwijl de mensen met een Postbank-rekening pas op donderdag over hun salaris beschikken.

pineapple
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 mei 2007 23:46

Re: Postbank moet blijven!

Ongelezen bericht door pineapple »

Dat is helemaal niet waar. Wanneer je baas voor 12.00 betaalt dan is het geld dezelfde dag op je rekening en helemaal niet zoals je zegt pas op donderdag. De postbank is veranderd en is niet meer zoals vroeger.
Ik heb m'n salaris dezelfde dag als het gestort wordt voor 12.00 uur.
Ga aub niet zeggen dat m'n baas met girorekening betaald want dat is niet waar.

Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: Postbank moet blijven!

Ongelezen bericht door Marco Polo »

Is Postbank nu even snel als de andere banken? Ja, het maakt voor de snelheid van uw salarisbijschrijving inderdaad niet uit of deze vanaf een Giro- of bankrekening naar u wordt overgemaakt. Op de dag van afschrijving van de rekening van uw werkgever wordt het bedrag op uw Girorekening bijgeschreven.
Aldus Postbank-website.

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: Postbank moet blijven!

Ongelezen bericht door Mendoza »

@rjdrent
Zoals pineapple al vermeld....voor 12 uur dan dezelfde werkdag na 12 uur de volgende werkdag.....

enne wat is een normale bankrekening???? :? ....effe gewoon een vraagje hoor....

erikams
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 feb 2008 10:33

Re: Postbank moet blijven!

Ongelezen bericht door erikams »

Sinds 1989 is de toenmalige NMB Bank samen gegaan met de Postbank, dat werd de NMB-Postbankgroep. Later kwam daar de Nationale Nederlanden bij en veranderde de naam in Internationale Nederlanden Groep ING. De Postbank is al die tijd al een onderdeel van de ING. Al enige jaren zijn er producten van de Postbank via de ING te koop, b.v. de reisverzekering van de Postbank. De Postbank en ING concurreren nog wel op bepaalde onderdelen, maar dat zal in de toekomst gewoon verdwijnen. De ING is nu zo groot dat de Postbank, maar ook de ING Bank, nog maar een klein radertje zijn in de totale organisatie. Een merk als de Postbank is te klein geworden en verdwijnt daardoor. De ING heeft gekozen voor een naam en een organisatie.
Of dat voor de toekomst wat uit maakt? Ik denk het niet, het blijft zo goed of zo slecht als je het ervaart. Het hangt uiteindelijk af van de mensen die het werk moeten uitvoeren. Als ex ING'er, weg bezuinigd, is dat het zwakke punt van de organisatie, ervaring ( te duur) gaat er uit, jonge mensen met een hoge opleiding komen er voor terug. Uiteindelijk zal dat zeker te kosten gaan van de kwaliteit.

Gesloten