LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen Vastgoed Solide Maatschappij

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
speelbal
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 dec 2010 21:56

Re: Problemen Vastgoed Solide Maatschappij

Ongelezen bericht door speelbal »

U hebt inderdaad gelijk dat er twee routes bewandeld kunnen worden. Alleen in uw eerdere bericht brengt u alles richting TP's met uw uitspraak "HALLO U HEEFT UW GELD VIA EEN BEUNHAAS ....." dat wijst toch echt alleen richting TP's...

En hoezo had u mij hoger ingeschat???? Buckleup kennen wij elkaar???

buckleup
Berichten: 173
Lid geworden op: 16 sep 2008 18:33

Re: Problemen Vastgoed Solide Maatschappij

Ongelezen bericht door buckleup »

speelbal schreef:U hebt inderdaad gelijk dat er twee routes bewandeld kunnen worden. Alleen in uw eerdere bericht brengt u alles richting TP's met uw uitspraak "HALLO U HEEFT UW GELD VIA EEN BEUNHAAS ....." dat wijst toch echt alleen richting TP's...
Ha ha ha ..... u haalt een quote van mij aan en laat daarbij de helft weg!!!!
Als u de rest van die zin leest, ontdekt u dat ik net zo negatief over VSM ben.
Tja, als u alleen de helft van iedere zin leest, dan begrijp ik wel dat u een beetje in de war raakt.

Bovendien, ik beweer niet dat ik objectief en genuanceerd mijn mening verkondig.
Ik gaf u alleen aan dat er geen reden is om de objectiviteit en goede bedoelingen van FiscaalJurist in twijfel te trekken.
En daarna zei ik dat alleen paranoide idioten dat doen (zie, weer zo'n ongenuanceerde mening)

Maar laten we er in hemelsnaam over ophouden, want anders komt Jeroen Kramer ons weer een uitbrander geven.

asterix jura
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 aug 2010 17:42

Re: Problemen Vastgoed Solide Maatschappij

Ongelezen bericht door asterix jura »

Ik ben trouwens ook benieuwd of de banken accoord gaan met een voorstel om de schulden te saneren. Als ik je bericht lees dan kunnen zij er bij een executie verkoop uitspringen. Waarom dan de boedel laten bestaan?

welke honorering gaan de nieuwe bestuursleden krijgen? Zijn deze geparenteerd aan Keijzer?

Quote van Fiscaal Jurist.
Mijn opmerkingen zijn tweeledig
1. Op deze vraagstelling krijg ik nog steeds geen antwoord te lezen. Maar mij bekruipt het gevoel dat het voortschrijdend inzicht van fiscaal jurist misschien bewaarheid gaat worden. De tijd zal het echter leren.

2. Uit de onderliggende discussie blijkt dat iedereen over elkaar heen valt en iedereen elkaar de schuld gaat geven van het mogelijke ten ondergaan van VSM. Laat een ding duidelijk zijn dat deze gehele discussie overbodig zou zijn geweest als er niets aan de hand zou zijn binnen VSM. In mijn optiek waar rook is, is ook vuur.

Ik denk dat na het lezen van alle reacties, incluis alle tussentijdse aanpassingen van deze en gene het wel duidelijk is waar de problemen zijn ontstaan binnen VSM.

Een term als zelfverrijking zal zeker niet misstaan om als titel te dienen voor een spannend jongensboek over VSM. De handschoen is geworpen, wie raapt hem op! x werknemer? of moet men expliciet namen gaan noemen (welke overigens door de moderator weer worden verwijderd), om duidelijkheid te gaan verkrijgen.

Ad Verkaad
Berichten: 642
Lid geworden op: 23 jan 2009 14:09
Locatie: 51.926316, 4.450772

Re: Problemen Vastgoed Solide Maatschappij

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

http://www.rechtspraak.nl/ljn.asp?ljn=BO6530

Vonnis van een obligatiehouder die geen rente uitgekeerd kreeg; VSM is niet verschenen in de procedure, en de vordering is dan ook toegewezen.

FiscaalJurist
Berichten: 579
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:39

Re: Problemen Vastgoed Solide Maatschappij

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

Ad Verkaad schreef:http://www.rechtspraak.nl/ljn.asp?ljn=BO6530

Vonnis van een obligatiehouder die geen rente uitgekeerd kreeg; VSM is niet verschenen in de procedure, en de vordering is dan ook toegewezen.
Prima toevoeging Ad Verkaad!
Als ik het vonnis lees dan haal ik uit de volgende passage:
5. Op grond van het bepaalde over opeising van de lening op pagina 47 en 48 van het prospectus, heeft [eiser] van VSM te vorderen een bedrag van € 90.603,53 (de waarde van de obligatielening volgens de laatst ontvangen waardeopgave van 21 juli 2010), te vermeerderen met de verschenen en niet betaalde vaste rentetermijnen. [Eiser] vordert in dit kort geding uit kostenoverwegingen betaling van € 25.000,00.

Dat bij in gebreke blijven van de vaste rente de lening opeisbaar wordt. Dit betekend dan ook dat ALLE obligaitehouders de leningen zouden kunnnen opeisen na een korte gang naar de rechter (athans zo lees ik het).

Dan rijst de vraag. Wat is er in kas en welke rangorde heeft de vordering. Volgens eerdere posts zouden de banken er uit kunnen springen, maar de obligatiehouders niet. Je hebt dus een vonnis maar dat zal waarschijnlijk niet hoog genoeg in de rangorde staan om geheel schadeloos gesteld te worden indien het vastgoed geliquideerd wordt.

De vraag is dan. Wat is voor de obligatie houders beter. Keijzer die blijkbaar probeert om de tent draaiende te houden en hoopt het vastgoed voor meer te verkopen of de gelden opeisen en kijken wat er terug kan komen.

Ik zou het volgende willen weten:
Gaan de banken VSM tijd gunnen zelf door te gaan of te liquideren?
Wat zijn de schulden en hoe staat mijn vordering in de rangorde? Wat mag ik terug verwachten?
Wat gaat het nieuwe bestuur precies doen en hoe worden ze beloond?

Keijzer de de nieuwe stichting zijn dus NIET nodig om je obligatie op te eisen (althans zo lees ik de uitspraak van de Rechter te Almelo).

De afweging om met hen in zee te gaan lijkt mij dan het antwoord op de eerdere vragen.

Daarnaast blijf ik er bij dat je eveneens degene die je dit product heeft verkocht moet aanspreken indien hij zich niet aan de WFT/MiFid regels heeft gehouden.

asterix jura
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 aug 2010 17:42

Re: Problemen Vastgoed Solide Maatschappij

Ongelezen bericht door asterix jura »

Mijn antwoorden en vraagstellingen op het eerdere bericht van fiscaal jurist in vette lettersd.

Ik zou het volgende willen weten:
Gaan de banken VSM tijd gunnen zelf door te gaan of te liquideren? De bank heeft inmiddels de huurpenningen opgeeist en derhalve loopt de schuld niet op, echter het is de vraag hoe geduldig zij nog zijn in de huidige situatie
Wat zijn de schulden en hoe staat mijn vordering in de rangorde? Wat mag ik terug verwachten? Mooie open vraag, de niewsbrief lezende zou het og nog 16 mio waard zijn, ergo 2 mio te verdelen onder de obligatiehouders, daarnaast schijnt er een schuldeisersaccoord in voorbereiding te zijn
Wat gaat het nieuwe bestuur precies doen en hoe worden ze beloond? Conform de statuten mogen zij alleen directe kosten declareren (lees geen vergoeding voor werkzaamheden) echter dit is een ruim begrip, ik zou wel eens een kostenoverzicht willen zien welke kosten zij gemaakt hebben en wat zij met de ontvangen gelden hebben gedaan.
Keijzer de de nieuwe stichting zijn dus NIET nodig om je obligatie op te eisen (althans zo lees ik de uitspraak van de Rechter te Almelo). Juist
De afweging om met hen in zee te gaan lijkt mij dan het antwoord op de eerdere vragen.

Daarnaast blijf ik er bij dat je eveneens degene die je dit product heeft verkocht moet aanspreken indien hij zich niet aan de WFT/MiFid regels heeft gehouden. Juist

speelbal
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 dec 2010 21:56

Re: Problemen Vastgoed Solide Maatschappij

Ongelezen bericht door speelbal »

Wat een zinloos bericht, we weten allemaal dat alles hier geschreven nietwaar is, we weten allemaal dat er geen miljoenen zijn verdwenen in ieder geval niet door een individu hier zat Harold echt op de penning. Dus of ze hebben er allemaal mee te maken of een 1. Wat heeft het nou voor zin deze mensen zo af te schilderen, we hebben allemaal goed uit de ruif gegegeten en zonder recessie waarschijnlijk nog. Stop hier toch mee, zoveel werknemers zijn er niet geweest! Ik heb geen zin in rancune aan m'n deur voor dingen die jullie schrijven. En ik moet eerlijk zeggen dat als dit over mij geschreven zou worden ik kort of op lang termijn verhaal zou halen. STOP AUB


LEZERS PAS OP!!!!!! WANT DEZE MAIL KREEG IK IN MIJN PRIVEBOX.... LIJKT ME EERDER EEN LID VAN DE DIRECTIE ALS EEN XWERKNEMER...

Chima
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 jun 2005 11:11

Re: Problemen Vastgoed Solide Maatschappij

Ongelezen bericht door Chima »

Nijmegen, 15 december 2010
Betreft: Informatiebijeenkomst

Geachte dames en heren,
Wellicht heeft u in de afgelopen dagen in de krant gelezen over de laatste ontwikkelingen bij Vastgoed Solide Maatschappij B.V. (“VSM”). De Stichting belangen obligatiehouders VSM (de “Stichting”) heeft in nauwe samenwerking met De Nederlandsche Bank, de fiscus, FGH Bank en Annexum Beheer B.V. (“Annexum”) gezocht naar de mogelijkheden van een doorstart van VSM. Annexum heeft zich deze week definitief bereid verklaard om het vastgoedbeheer en het bestuur over VSM op zich te nemen. Ten slotte is FGH Bank bereid om kredietruimte te bieden voor de doorstart van VSM.
Op dinsdag 21 december van 15:00 tot 17:00 uur organiseert de Stichting samen met Annexum een informatiebijeenkomst voor obligatiehouders. De bijeenkomst vindt plaats in het Golden Tulip Hotel Amersfoort (Stichtse Rotonde 11, Amersfoort). Namens Annexum en de Stichting nodig ik u graag uit.
De Stichting zal namens VSM surseance van betaling aanvragen. Daarbij wordt een schuldeisersakkoord aangeboden. Dat houdt kortweg in dat de obligatiehouders uiteindelijk een recht krijgen op het saldo van activa en passiva van VSM, terwijl de zaakscrediteuren 10 % van hun vorderingen betaald krijgen. Als het schuldeisersakkoord wordt aanvaard ligt de weg vrij voor de doorstart van VSM. Dat neemt niet weg dat een groot deel van het vermogen is verdwenen. In dat kader worden verhaalsacties voorbereid.
Eind november 2010 heeft de Stichting indirect het bestuur over VSM overgenomen van de heer xxxxx. Annexum wordt na de surseance bestuurder van VSM. De Stichting blijft bestuurder van de aandeelhouders. Daarmee houden de aangesloten obligatiehouders materieel zeggenschap over VSM.

Met vriendelijke groet,
Mr. Jan Willem van der Velden
Keijser Van der Velden N.V.

FiscaalJurist
Berichten: 579
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:39

Re: Problemen Vastgoed Solide Maatschappij

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

Ik ben heel benieuwd wat het gaat worden.
Gaat FHG bank de kredieten van de andere banken overnemen?
Wat zal het beleidsplan zijn van de nieuwe beheerder? En welke vergoeding krijgt hij?
Zullen de crediteuren er mee akkoord gaan?

Wellicht wil iemand verslag doen van de bijeenkomst?

buckleup
Berichten: 173
Lid geworden op: 16 sep 2008 18:33

Re: Problemen Vastgoed Solide Maatschappij

Ongelezen bericht door buckleup »

Ik ben in het verleden enkele tijd geinvesteerd geweest in twee fondsen van Annexum. Mijn ervaringen zijn positief. Ze verstrekken duidelijke informatie en geven snel antwoord op vragen.

Puur subjectief natuurlijk, maar misschien toch leuk om te horen voor VSM beleggers.

bekende
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 dec 2010 16:52

Re: Problemen Vastgoed Solide Maatschappij

Ongelezen bericht door bekende »

In het Financieel Dagblad stond op 15 december een heel artikel over de overgang, ik lees in het bericht van de advocaat dat xxxxx de overdracht als bestuurder aan de stichting heeft gedaan. Is hij nu gevrijwaard voor de malversaties en fraude? Bij de kvk zie ik dat de bestuurders een tijdje geleden al Apex vastgoed hebben doorverkocht en daarna meteen failliet is gegaan. Dus van de € 10 miljoen lening van VSM aan APEX.....of misschien toch daar met de lening hebben de bestuurders xxxxx en xxxxx de opmaat groep gekocht van xxxx ook dit is weer zo'n bedrijf die niet onder toezicht van AFM en DNB staat, de bedenker hiervan de heer xxxx staat morgen voor een eerder zelfde vergrijp (veroordeeld) in hoger beroep in Arnhem zitting om 09.00 dan kunt u zien wie er achter Vastgoedsolidemaatschappij, van Huysduinen en de opmaatgroep zit.

speelbal
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 dec 2010 21:56

Re: Problemen Vastgoed Solide Maatschappij

Ongelezen bericht door speelbal »

zeker is dat er een vies spelletje gespeeld word! onlangs heeft xxxx ook een zelfde constructie uitgehaald met het bedrijf Theunissen Holding BV eerst verkocht direct daarna failliet...gevrijwaard voor de malversaties en fraude zal hoop ik niet gebeuren. We hebben toch een goed recht systeem in Nederland? Ik ben ook van mening dat alle bedrijven aan elkaar zijn gekoppeld (al dan niet met geld van obliegatiehouders) Theunissen Holding, Apex Vastgoed, VSM, VSF, VSMB, Swiss Capital, Florius, FSDN, Opmaat Groep en nog een nieuw bedrijfje Transparante enz. enz. Hoop dat morgen het recht zegenviert en dan maar hopen dat het spreekwoord uitkomt ALS ER 1 SCHAAP OVER DE DAM IS VOLGEN ER MEER!!!!!

Jokertje2010

Re: Problemen Vastgoed Solide Maatschappij

Ongelezen bericht door Jokertje2010 »

....
Laatst gewijzigd door Jokertje2010 op 11 apr 2011 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.

speelbal
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 dec 2010 21:56

Re: Problemen Vastgoed Solide Maatschappij

Ongelezen bericht door speelbal »

aangenaam Jokertje!!!!
mijn naam is Aas....

Chima
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 jun 2005 11:11

Re: Problemen Vastgoed Solide Maatschappij

Ongelezen bericht door Chima »

Het gaat hier over VSM, kunnen we het daar gewoon bij houden in plaats van die niets bijdragende toespelingen allemaal.

Jokertje2010

Re: Problemen Vastgoed Solide Maatschappij

Ongelezen bericht door Jokertje2010 »

...
Laatst gewijzigd door Jokertje2010 op 11 apr 2011 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.

bekende
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 dec 2010 16:52

Re: Problemen Vastgoed Solide Maatschappij

Ongelezen bericht door bekende »

Ik begrijp de obligatiehouders allemaal heel erg goed, erg veel geld zijn ze kwijt wat niet de bedoeling was, er zou 4,5% gegarandeerd worden betaald tot maximal 9% en nu.......maar tegen fraude en oneigenlijk gebruik is helaas niemand bestand, om nu te vermijden dat anderen er opnieuw instinken en hun spaarcenten verliezen waarschuwen we alleen maar dat met de ingelegde gelden in VSM door het doorlenen aan Apex vastgoed er andere bedrijven zijn gekocht/ontstaan die zo weer op de oude voet doorgaan. Helaas kun je mensen alleen maar achteraf waarschuwen en is het erg vreemd dat een veroordeelde xxxxx. ( morgen dient het hoger beroep te Arnem)aandeelhouder en bedenker van VSM opnieuw kon beginnen en door zijn maatjes/bestuurders xxxxxx en xxxxx aan leningen kon komen om een rijk leven te lijden en dat schijnbaar nu nog doet ook daarvoor is dit forum wel belangrijk. Ik snap dat men graag achter de echte namen wil weten maar begin bij jezelf en noem je dan geen jokertje....

speelbal
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 dec 2010 21:56

Re: Problemen Vastgoed Solide Maatschappij

Ongelezen bericht door speelbal »

Chima; Waarschijnlijk begrijp je niet dat al deze bedrijfen met VSM te maken hebben. Het volgende stond al in het fin.dagblad;Zo heeft VSM zonder nadere voorwaarden te stellen euro 10 mln doorgeleend aan zijn moederbedrijf Apex, waarmee het nauwe banden had. Apex is onlangs failliet gegaan en dat geld is nergens meer te bekennen. Daarbij zijn er verschillende investeringen gedaan waarbij via duur kopen en goedkoop verkopen in korte tijd veel geld is weggelekt. Ook zijn er veel hoge kosten gedeclareerd.Ik kan je dat ook niet kwalijk nemen, want het is ook niet 1 van de simpelste constructies "Bekende" heeft gelijk wij willen alleen mensen behoeden om ooit met 1 van deze bedrijfen in zee te gaan. Het zijn geen toespelingen ik weet als (ex-werknemer) echt wel waar ik het over heb.
Chima schreef:Het gaat hier over VSM, kunnen we het daar gewoon bij houden in plaats van die niets bijdragende toespelingen allemaal.

speelbal
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 dec 2010 21:56

Re: Problemen Vastgoed Solide Maatschappij

Ongelezen bericht door speelbal »

onderstaand bericht stond gisteren in De Pers;

Oplichter Paul T., in 2008 veroordeeld tot celstraf in de beleggingsfraudezaak rond Van Huysduynen Vastgoed, blijkt nauw betrokken te zijn geweest bij de oprichting van het dubieuze vastgoedbedrijf VSM. T. moet vrijdag voor het gerechtshof in Arnhem verschijnen voor het hoger beroep in de zaak rond Van Huysduynen.

Bijna zeshonderd beleggers investeerden in totaal 24 miljoen euro in Vastgoed Solide Maatschappij (VSM), dat een totaal vermogen had van 38 miljoen euro. Toen VSM vanaf april dit jaar de rente niet meer uitbetaalde, maakten de beleggers zich grote zorgen. Inmiddels lijkt het grootste gedeelte van het geld verdwenen te zijn. Nog ongeveer 16 miljoen euro aan vastgoed is over. De beleggers en vastgoedbedrijf Annexum, dat het beheer van VSM onlangs overnam, vermoeden fraude.

Op 3 mei 2004 vormde T. samen met een partner het eerste bestuur van de besloten vennootschap Vastgoed Solide Fondsen, die bij de Kamer van Koophandel geregistreerd stond als bestuurder van VSM. VSM is op diezelfde datum ingeschreven. Later werd het bestuur van Vastgoed Solide Fondsen overgedragen aan vier stichtingen, die als bestuurder [persoonsgegevens verwijderd door de moderator] kregen. Inmiddels is het bestuur in handen van de Stichting Belangen Obligatiehouders VSM.

De rechtbank in Zutphen veroordeelde T. in juni 2008 voor het leiding geven aan een criminele organisatie met als doel oplichting tot twaalf maanden cel, waarvan zeven voorwaardelijk. Ook kreeg hij een geldboete van 25.000 euro. Hij had volgens de rechtbank nietsvermoedende slachtoffers geld afhandig gemaakt door ze voor te spiegelen dat in korte tijd zonder risico veel geld verdiend kon worden. Slechts een klein deel van het ingelegde geld werd echter geïnvesteerd.

Bij VSM is T. inmiddels uit beeld verdwenen, maar volgens bronnen zou hij achter de schermen nog tot zeer recent betrokken zijn geweest bij de bedrijfsvoering van VSM.

Een woordvoerster van het functioneel parket van het Openbaar Ministerie (OM) stelt niet te kunnen zeggen of een strafrechtelijk onderzoek loopt naar VSM en of T. gezien wordt als verdachte.

De zaak rond Van Huysduynen Vastgoed was onderdeel van een omvangrijk onderzoek van justitie naar verscheidene bedrijven, waaronder Eco Brasil en Hoquwin Vastgoed. In de zaken werden meerdere verdachten veroordeeld

speelbal
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 dec 2010 21:56

Re: Problemen Vastgoed Solide Maatschappij

Ongelezen bericht door speelbal »

op zondag 19-12-2010 en op maandag 20-12-2010 zijn er stukken over dit onderwerp geplaatst in Dagblad De Pers.

Het is te groot op hier op het forum te zetten dus hier de link;

http://www.depers.nl/binnenland/532839/ ... -geld.html



http://www.depers.nl/binnenland/532833/ ... van-u.html

Gesloten