LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rabo actueel

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Rabo actueel

Ongelezen bericht door 16again »

C.v.B. schreef:
07 okt 2018 18:44
Hopelijk leert de Rabobank hiervan.
Rabobank en leren in 1 zin.... :D
Rabo moest eerder al schikken voor 770 miljoen bij de LiborFraude....om jaren later voor 295 miljoen opnieuw te moeten schikken ivm hulp bij witwas praktijken voor de Mexicaanse drugsmaffia. Een misleidend consument foldertje meer of minder kan er nog wel bij.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Rabo actueel

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als je denkt dat je op een forum alleen de antwoorden ontvangt die gewenst zijn dan heb je wel pech.
En als je denkt dat je in een gesprek met de Rabobank alleen de antwoorden ontvangt die gewenst zijn heb je ook pech.
Dan moet je jezelf die antwoorden geven dan ben je eindelijk gelukkig.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Rabo actueel

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

16again schreef:
07 okt 2018 18:38
NeoDutchio schreef:
07 okt 2018 18:17
In de nieuwsbrief staan verschillende dingen opgesomd. Elke linea sluit af met een link naar de website. Natuurlijk kan je in een nieuwsbrief niet alles vertellen wat er te vertellen is.
Zet dan bij die link een tekst als "klik hier om te zien of u in aanmerking komt voor....." in plaats van zoals nu "iedereen met een betaalrekening krijgt korting."
Er staat een duidelijk link naar de volledige tekst.
Als voorbeeld:
Lees meer over Peaks
Gebruik de Rabo PensioenHulp
Extra betaalrekening openen

Dit zijn links die onderaan elke alinea staan. In de beknopte tekst in de nieuwsbrief staat bij lange niet alles. Vandaar de link met daarin de tekst 'lees meer' of 'gebruik dit of dat'. Als je alleen maar de korte samenvatting leest en niet verder kijkt en klikt naar de hele tekst, dan ligt dat natuurlijk niet aan de Rabobank.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Rabo actueel

Ongelezen bericht door Moneyman »

C.v.B. schreef:
07 okt 2018 18:03
Discussie met andere deelnemers, waarvan de meeste bij herhaling aangegeven dat er altijd voorwaarden zijn, en daarmee de door mij aangegeven tekst in de folder negeren, heeft weinig zin.
Je mist overduidelijk het punt. Het punt is dat er, los van wat er als reclame en/of nieuwsberichtje gemeld staat, altijd voorwaarden zijn. Dat mag bij weldenkende mensen als bekend verondersteld worden als het over een complex financieel product gaat.

Maar: succes in je strijd!

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Rabo actueel

Ongelezen bericht door 16again »

NeoDutchio schreef:
07 okt 2018 19:30
Als je alleen maar de korte samenvatting leest en niet verder kijkt en klikt naar de hele tekst, dan ligt dat natuurlijk niet aan de Rabobank.
Die korte samenvatting behoort geen onjuistheden te bevatten, en zaken niet rooskleuriger voor te spiegelen dan de werkelijkheid.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Rabo actueel

Ongelezen bericht door kweenie »

C.v.B. schreef:
03 okt 2018 21:31
De Rabobank geeft in een folder, editie 2. september 2018 het volgende aan:

KEN JIJ DE 10 PLUSPUNTEN VAN EEN RABOBANK HYPOTHEEK?
Pluspunt 7 wordt er uitgelicht:
Betaalrekening bij de Rabobank? Dan krijg je korting op de hypotheekrente.
Jij krijgt ook korting op je rentetarief, zodra je de rente opnieuw wilt vastzetten. Dat zou dus zelfs volgende maand al kunnen. Maar tijdens de rentevaste periode blijft de rente vast. Die daalt dus niet als je aangeeft dat je een betaalrekening en die stijgt bijvoorbeeld ook niet als je huis ineens onder water komt te staan.

Dus je kunt gerust nu al met de rabobank een nieuwe rente afspreken, inclusief betaalrekeningkorting, maar dit openbreken van de rente zal niet zonder boete gebeuren.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Rabo actueel

Ongelezen bericht door 16again »

Hier staat de 10 pluspnten ook opgesomd, punt 7 is duidelijk anders (verbeterd cq niet meer misleidend):
https://www.rabobank.nl/particulieren/h ... -rabobank/
7. Betaalrekening bij de Rabobank? Dan krijg je korting op de hypotheekrente
We belonen je graag als je klant van ons bent of wordt. Als je een betaalrekening hebt bij de Rabobank, dan krijg je korting op de hypotheekrente. En profiteer je dus van lagere maandlasten. Het is onder andere nodig dat je inkomen op deze rekening binnenkomt.
"iedereen" is weggelaten, de toevoeging "onder andere" suggereert al dat er meer restricties gelden.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Rabo actueel

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dan is de conclusie dat de Rabobank inderdaad luistert én iets doet met feedback.

C.v.B.
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 okt 2018 21:01

Re: Rabo actueel

Ongelezen bericht door C.v.B. »

16again geeft aan dat op de site nu "iedereen" is weggelaten.
Dat laat onverkort dat in de folder "iedereen" wel staat.
Moneyman "vertaald" dit door te stellen dat de Rabobank wel luistert en iets doet met de feedback.
De Rabobank "kijkt /luistert" dus mee in dit forum. Ik heb namelijk buiten dit forum nog geen enkele reactie gezien over dit onderwerp.
Is mijn vermoeden dan juist dat er Rabo forumleden zijn.... of ben ik dan te kritisch??
Er zijn namelijk 2 forumleden die ook in 2014 typische Rabo verdedigers actief waren in de discussie over de risicotoeslag, die daarna renteopslag werd en daarna weer een vast onderdeel van de rente.

jonis
Berichten: 2715
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Rabo actueel

Ongelezen bericht door jonis »

C.v.B. schreef:
08 okt 2018 13:04
16again geeft aan dat op de site nu "iedereen" is weggelaten.
Dat laat onverkort dat in de folder "iedereen" wel staat.
Moneyman "vertaald" dit door te stellen dat de Rabobank wel luistert en iets doet met de feedback.
De Rabobank "kijkt /luistert" dus mee in dit forum. Ik heb namelijk buiten dit forum nog geen enkele reactie gezien over dit onderwerp.
Is mijn vermoeden dan juist dat er Rabo forumleden zijn.... of ben ik dan te kritisch??
Er zijn namelijk 2 forumleden die ook in 2014 typische Rabo verdedigers actief waren in de discussie over de risicotoeslag, die daarna renteopslag werd en daarna weer een vast onderdeel van de rente.
Als men op fora topicstarters niet naar mondje praat is men meteen medewerker.....google dat ook maar eens, meeste forumleden hier hebben dan ook meerdere banen bij banken, verzekeraars, energiemaatschappijen etc.

Als je beter had opgelet, had je dat al eerder gelezen dat iedereen gewoon niet op de site stond:
door jonis » 06 okt 2018 22:34

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Rabo actueel

Ongelezen bericht door kweenie »

Rabo maakt al een behoorlijke tijd reclame met die '10 pluspunten'. Waarbij ze het ene moment uitgebreider worden behandeld dan het andere moment. In zo'n algemene folder worden vooral even kort de hoofdpunten aangestipt, in andere uitingen gebeurt dat uitgebreider. Heeft dus weinig te maken met luisteren naar de klant, of met meelezen op een forum.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Rabo actueel

Ongelezen bericht door Moneyman »

C.v.B. schreef:
08 okt 2018 13:04
Is mijn vermoeden dan juist dat er Rabo forumleden zijn.... of ben ik dan te kritisch??
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Google eens op het verschil tussen kritisch en wantrouwig...

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Rabo actueel

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En al helemaal niet met het feit of hier al dan niet Rabo medewerkers actief zijn.

C.v.B.
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 okt 2018 21:01

Re: Rabo actueel

Ongelezen bericht door C.v.B. »

Oeps.... lange teentjes?
Jonis geeft aan waar de meeste forumleden werken: banken, verzekeraars, energiemaatschappijen etc.
Met etc. wordt op de typische Rabo manier de weg opengehouden naar alle andere beroepen. Het kan natuurlijk onkunde van mijn kant zijn maar ik heb nergens gelezen dat deelnemers hun functie /werkgever moeten opgeven.
Hoe weet Jonis dat dan, zijn alle forumleden kennissen? Ik heb geen idee welke functie de leden hebben.


Achter mijn reactie staat overigens een vraagteken. De denigrerende opmerkingen over googlen zijn makkelijk gemaakt. Voor inhoudelijke reacties is meer denkwerk nodig.


Ga vooral zo door, maar dan zonder mijn inbreng. Dat had ik al eerder aangegeven maar blijkbaar vind men het toch nodig om door te gaan met niet inhoudelijke reacties
Ik wens jullie veel plezier.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Rabo actueel

Ongelezen bericht door Moneyman »

C.v.B. schreef:
08 okt 2018 16:19
Jonis geeft aan waar de meeste forumleden werken: banken, verzekeraars, energiemaatschappijen etc. Hoe weet Jonis dat dan, zijn alle forumleden kennissen? Ik heb geen idee welke functie de leden hebben.
Gaat zelfs evident sarcasme aan je voorbij? :shock:

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Rabo actueel

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik kan al die banen echt niet meer bolwerken, zal een secretaresse in dienst moeten nemen om het uit elkaar te kunnen houden.

En mijn bankrekening stroomt ook over. :lol:

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Rabo actueel

Ongelezen bericht door Erthanax »

C. v. B. : Gaat het om een gedrukte folder? Dan zou ik wel eens een pdf van het complete exemplaar willen zien.

C.v.B.
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 okt 2018 21:01

Re: Rabo actueel

Ongelezen bericht door C.v.B. »

Erthanax: De folder is uiteraard een gedrukt exemplaar van 8 bladzijden.
Om daar een PDF bestandje van te maken is ingewikkelder dan de folder opvragen bij:
www.rabobank.nl/rmij
rmij staat voor Rabobank Ridderkerk Midden- IJsselmonde.
Succes.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Rabo actueel

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dank. Ik zal eens contact opnemen. Al woon ik niet in het verzorgingsgebied van die bank, misschien dat men mij toch een exemplaar wil sturen.

Gesloten