LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rabobank: 1250 euro kwam niet uit de automaat

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Rabobank: 1250 euro kwam niet uit de automaat

Ongelezen bericht door sylvesterb »

snuffel1 schreef:
09 dec 2020 18:51
Er vanuit gaande dat Ts ter goede trouw is kan de pinautomaat toch defect zijn geweest waardoor de tel rol wel de transactie heeft genoteerd maar de pinautomaat het bedrag niet in de geld lade heeft gedeponeerd.
Dan zou er een telverschil zijn en die was er niet, geld is dus echt het automaat uitgegaan.

sake1987

Re: Rabobank: 1250 euro kwam niet uit de automaat

Ongelezen bericht door sake1987 »

snuffel1 schreef:
09 dec 2020 18:51
De tel rol laat zien dat er binnen drie minuten drie transacties zijn gedaan waarvan die van Ts de middelste is en dat is vreemd omdat er bij het wisselen van klanten die willen pinnen toch een tijd tussen de transacties zit want pas als de één de pinautomaat heeft verlaten kan de ander naar de pinautomaat lopen. Ts geeft aan dat ze na de mislukte transactie haar pas in de tas deed en daar zijn beelden van beschikbaar maar tussen die transactie en de laatste zit vier seconden verschil en dat geeft wel te denken want als de pinautomaat geen geld uit geeft raak je toch in een soort van paniek en blijft wachten bij de pinautomaat. Daarbij is het ook zo dat als een pinautomaat in storing gaat deze automatisch buiten werking wordt gesteld en dan vraag ik me af hoe het kan dat er direct daarna nog een transactie heeft plaats gevonden en dat allemaal binnen drie minuten. Er vanuit gaande dat Ts ter goede trouw is kan de pinautomaat toch defect zijn geweest waardoor de tel rol wel de transactie heeft genoteerd maar de pinautomaat het bedrag niet in de geld lade heeft gedeponeerd.
Daarom zit ik ook te denken aan een gemanipuleerde klep, dit is een tijdje in de mode geweest.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Rabobank: 1250 euro kwam niet uit de automaat

Ongelezen bericht door Revoked »

Want als je regelmatig €1250 pint, en wie doet dat nou niet dagelijks?, en er komt géén geld uit de ATM, dan haal je gewoon je schouders op, pasje terug in de tas en rustig naar huis.
Natuurlijk, volkomen normaal. Nu nog het UWV overhalen om de verhuizing naar Luilekkerland te bekostigen.

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Rabobank: 1250 euro kwam niet uit de automaat

Ongelezen bericht door 16again »

Revoked schreef:
09 dec 2020 19:45
Want als je regelmatig €1250 pint, en wie doet dat nou niet dagelijks?, en er komt géén geld uit de ATM, dan haal je gewoon je schouders op, pasje terug in de tas en rustig naar huis.
Natuurlijk, volkomen normaal.
Wel begrijpelijk, ervan uitgaande dat TS verwachtte dat de hele transactie niet was uitgevoerd.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Rabobank: 1250 euro kwam niet uit de automaat

Ongelezen bericht door angel1978 »

16again schreef:
09 dec 2020 20:00
Revoked schreef:
09 dec 2020 19:45
Want als je regelmatig €1250 pint, en wie doet dat nou niet dagelijks?, en er komt géén geld uit de ATM, dan haal je gewoon je schouders op, pasje terug in de tas en rustig naar huis.
Natuurlijk, volkomen normaal.
Wel begrijpelijk, ervan uitgaande dat TS verwachtte dat de hele transactie niet was uitgevoerd.
Niets begrijpelijk aan. Het eerste wat ik deed was inloggen op de app om te kijken wat er gebeurd was ( in mijn geval afboeking en terugboeking ). Zou ik niet meteen kunnen kijken, dan in ieder geval naar huis zo snel mogelijk en meteen kijken.. Niet logisch om 2 dagen te wachten.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Rabobank: 1250 euro kwam niet uit de automaat

Ongelezen bericht door moederslink »

Met een dergelijke mislukte transactie met maar liefst € 1250 ga je toch gelijk het saldo opvragen daarna bij diezelfde automaat ?
En dan ga je naar de balie binnen , dunkt mij , of gaat binnen even internetbankieren ?
Toch niet pas na 2 dagen thuis controleren?

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Rabobank: 1250 euro kwam niet uit de automaat

Ongelezen bericht door 16again »

angel1978 schreef:
09 dec 2020 21:55
Niets begrijpelijk aan. Het eerste wat ik deed was inloggen op de app om te kijken wat er gebeurd was .....
Zou zo maar kunnen , dat TS al 40 jaar lang geen app gebruikt.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Rabobank: 1250 euro kwam niet uit de automaat

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
09 dec 2020 22:09
angel1978 schreef:
09 dec 2020 21:55
Niets begrijpelijk aan. Het eerste wat ik deed was inloggen op de app om te kijken wat er gebeurd was .....
Zou zo maar kunnen , dat TS al 40 jaar lang geen app gebruikt.
Dan loop je de bank binnen, of ga je naar huis en check je direct internetbankieren. Je laat de boel niet twee dagen op z’n beloop.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Rabobank: 1250 euro kwam niet uit de automaat

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En ik ga er dan ook nog van uit dat de Ts die € 1.250 nodig had.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Rabobank: 1250 euro kwam niet uit de automaat

Ongelezen bericht door angel1978 »

16again schreef:
09 dec 2020 22:09
angel1978 schreef:
09 dec 2020 21:55
Niets begrijpelijk aan. Het eerste wat ik deed was inloggen op de app om te kijken wat er gebeurd was .....
Zou zo maar kunnen , dat TS al 40 jaar lang geen app gebruikt.
Verrassend dat je dat stukje er tussenuit pikt ...

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Rabobank: 1250 euro kwam niet uit de automaat

Ongelezen bericht door Jablan »

In mijn ogen zijn hier twee alarmsignalen. Mevrouw P.Ramjiawan geeft aan, dat ze klein is en de klep van de automaat. Vragen aan mevrouw: was u direct hiervoor in een supermarkt of andere winkel, waar u uw betaalpas heeft gebruikt en heeft u vooraf met iemand over deze geldopname gesproken op een plek waar anderen konden meeluisteren? Welke daglimiet zit er op de pas?

Ik heb sterk de indruk dat de automaat korte tijd is gemanipuleerd, waardoor er geen geld uitkwam. Iets voor de klep van de gelduitgifte, waardoor het geld werd opgevangen. Iets wat je er snel op kunt zetten en er net zo snel weer af kunt halen.

Was dit een oude Rabobank-geldautomaat of een nieuwe, gele Geldmaat-automaat?

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Rabobank: 1250 euro kwam niet uit de automaat

Ongelezen bericht door 16again »

angel1978 schreef:
09 dec 2020 22:39
16again schreef:
09 dec 2020 22:09
angel1978 schreef:
09 dec 2020 21:55
Niets begrijpelijk aan. Het eerste wat ik deed was inloggen op de app om te kijken wat er gebeurd was .....
Zou zo maar kunnen , dat TS al 40 jaar lang geen app gebruikt.
Verrassend dat je dat stukje er tussenuit pikt ...
Misschien ben ik van dezelfde leeftijd, en gebruik ook geen app.
Maar bij thuiskomst had ik wel gelijk en niet pas 2 dagen later gechecked

peter17111962
Berichten: 578
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Rabobank: 1250 euro kwam niet uit de automaat

Ongelezen bericht door peter17111962 »

De uitgifte klep gemanipuleerd?? lijkt mij sterk gezien de hoogte van het bedrag is E 1250 toch een flink aantal
biljetten, Dat er een "kunstklep" buiten op het apparaat zou zitten die een dergelijk aantal biljetten zodanig
kan tegenhouden, dat een gewone gebruiker dat niet kan zien lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. inloggen op een app?
kan niet iedereen, Waarschijnlijk zal ts ook niet aan internetbankieren doen, waarom zou iemand die wel
aan internet bankieren doet, zo een toch best fors bedrag gaan pinnen uit een geld automaat?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Rabobank: 1250 euro kwam niet uit de automaat

Ongelezen bericht door Jablan »

Ook als je aan internetbankieren doet, kan je af en toe veel contant geld nodig hebben.
1250 Euro in biljetten van 50 zijn 25 biljetten en die bundel is maximaal een paar millimeter dik, past overal tussen.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Rabobank: 1250 euro kwam niet uit de automaat

Ongelezen bericht door Moneyman »

peter17111962 schreef:
10 dec 2020 08:48
De uitgifte klep gemanipuleerd?? lijkt mij sterk gezien de hoogte van het bedrag is E 1250 toch een flink aantal
biljetten, Dat er een "kunstklep" buiten op het apparaat zou zitten die een dergelijk aantal biljetten zodanig
kan tegenhouden, dat een gewone gebruiker dat niet kan zien lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.
Welnee. Het meest waarschijnlijk is dat er biljetten van € 50,00 uitkomen. Dan zijn het maar 25 biljetten. Dat is geen dikke stapel geld hoor. Ik loop regelmatig met € 25.000,00 cash op zak; maar het zou je verbazen hoe klein dat stapeltje is.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Rabobank: 1250 euro kwam niet uit de automaat

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Morganlefay schreef:
10 dec 2020 08:59
De locatie in Rotterdam doet bij mij de alarmbellen afgaan.
Ziet er naar uit dat de klep is afgeplakt/gemanipuleerd en dat de volgende tapper er met het totale bedrag vandoor is gegaan.
Waarom zo'n groot bedrag in een keer pinnen.
Maar het zijn allemaal vermoedens die nergens op gebaseerd zijn! Zoals je kunt zien in de uitspraak van het KIFID hebben vlak ervoor en vlak daarna nog mensen geld opgenomen.

Als de lade was gemanipuleerd had de persoon daarvoor ook problemen gehad. Kan me niet voorstellen dat iedereen wegloopt zonder geld te krijgen.

Ook krijg je bij een gemanipuleerde lade geen foutcode in beeld zoals TS stelt te hebben gehad.

Daarbij zou je dan ook verwachten dat de politie meerdere aangiftes heeft over dat geldautomaat en zouden ze TS niet verhoren op een vermeende valse aangifte.

Dus we kunnen allemaal complotten en aannames doen maar TS heeft er weinig aan, zij zal moeten bewijzen dat ze het geld niet heeft gehad en door haar handelen op dat moment is dat onmogelijk.

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Rabobank: 1250 euro kwam niet uit de automaat

Ongelezen bericht door Erthanax »

De volgende klant heeft mogelijk een uitzonderlijk voordeel genoten.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 940
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Rabobank: 1250 euro kwam niet uit de automaat

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Volgens mij wordt het geld weer ingenomen als deze niet binnen een bepaalde tijd wordt opgepakt. Ik weet uit ervaring dat de Rabobank niet de snelste geldautomaten hebben dus 3 klanten helpen in een paar minuten tijd lijkt mij haast onmogelijk.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Rabobank: 1250 euro kwam niet uit de automaat

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Ik_weet_niet_alles schreef:
10 dec 2020 16:03
Volgens mij wordt het geld weer ingenomen als deze niet binnen een bepaalde tijd wordt opgepakt. Ik weet uit ervaring dat de Rabobank niet de snelste geldautomaten hebben dus 3 klanten helpen in een paar minuten tijd lijkt mij haast onmogelijk.
Dus volgens u pleegt de Rabobank een misdrijf door de logs van de geldautomaat aan te passen? Dat is een behoorlijke beschuldiging, heeft u hier ook enig bewijs van?

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 940
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Rabobank: 1250 euro kwam niet uit de automaat

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

sylvesterb schreef:
10 dec 2020 16:38
Ik_weet_niet_alles schreef:
10 dec 2020 16:03
Volgens mij wordt het geld weer ingenomen als deze niet binnen een bepaalde tijd wordt opgepakt. Ik weet uit ervaring dat de Rabobank niet de snelste geldautomaten hebben dus 3 klanten helpen in een paar minuten tijd lijkt mij haast onmogelijk.
Dus volgens u pleegt de Rabobank een misdrijf door de logs van de geldautomaat aan te passen? Dat is een behoorlijke beschuldiging, heeft u hier ook enig bewijs van?
Dat is niet wat ik schrijf en dat weet u donders goed.

Gesloten