LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rabobank: 1250 euro kwam niet uit de automaat

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Roegoorn
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 aug 2020 13:36

Re: Rabobank: 1250 euro kwam niet uit de automaat

Ongelezen bericht door Roegoorn »

Ruim een jaar geleden pinde ik bij de ING automaat €210. Dit bedrag moest ik aan iemand betalen. Ik kreeg 200,- . Ik belde onmiddellijk naar de bank en stuurde een brief na, nadat ik ook bij het ING Kantoor dit had gemeld. Op mijn afschrift is €210 afgeschreven. Ik ben al ruim 30 jaar klant bij de bank. Ik heb nooit mijn geld terug gekregen.
Wellicht heeft meneer Ralph Hamers het tientje wit gewassen.

Eerder nam ik €100 euro bij de automaat bij Albert Heijn en ik kreeg €50 . Ik meldde het van de medewerker van de balie en belde ter plekke de bank Na ruim een week stond €50 bijgeschreven op mijn rekening. Ik had een bewijs van de opname. Advies: er moet standaard een strookje uit het automaat komen voor de klant. Dat is het schriftelijk bewijs ongeacht of een opname is gelukt of mislukt. Nu moet om vragen en velen vergeten het.

Roegoorn
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 aug 2020 13:36

Re: Rabobank: 1250 euro kwam niet uit de automaat

Ongelezen bericht door Roegoorn »

Nog een reactie van mij. Kifid komt echt niet op voor de consument. Ik heb er ervaring mee en zal nooit een beroep op hen doen. Ik heb een rechtsbijstand. De tien euro heb ik van mijn rechtsbijstand teruggekregen. Het gaat niet om het tientje maar om het rechtsgevoel. De mens wordt afhankelijk van machines maar die geven geen bewijs en je kunt ze niets vragen.. De banken moeten worden verplicht om dat automatisch een bonnetje aan de klant wordt aangeboden met een signaal.
In dit geval is de Rabobank in gebreke gebleven. Er is een knopje waar je kunt aangeven of je wel of geen bon wil. 90 van de 100 keer neemt men geen bon. Mensen tellen het geld bij de automaat. Voor het pinpasje gaat er wel een signaal af om die mee te nemen. Waarom dan niet voor het bonnetje. De Bank moet er alles aan doen om de klant aan de geldautomaat te beschermen en te voorzien. Bij zo'n machine word je niet fysiek bediend. Het is geen kassa waar een mens vraagt of je je kassabon wil.
KIFID had op dit punt de bank er op moeten wijzen. De bank heeft de rol als bewijs de klant heeft niets en moet het tocht bewijzen. Welnu, de bank heeft de klant van dit bewijs onthouden. k heb het besluit van KIFID gelezen maar dit punt ontbreekt.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Rabobank: 1250 euro kwam niet uit de automaat

Ongelezen bericht door Moneyman »

De bank heeft de consument niets onthouden, de consument heeft zichzelf wat onthouden. Toch net ff anders :D

ray66
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 feb 2008 15:59

Re: Rabobank: 1250 euro kwam niet uit de automaat

Ongelezen bericht door ray66 »

Ik heb wel eens gehad dat ik geld pinde en vergat het eruit te halen.
Achteraf blijkt het bedrag niet te zijn afgeschreven.
Bij navraag blijkt het zo te zijn dat na een bepaalde tijd het geld weer ingeslikt word.
Als iemand vlak na je bij de automaat komt kan deze het geld er gewoon uithalen.

Het is wel verbazend dat ze moeilijk doen.
Ik heb vorig jaar € 100 gepind in Mallorca ,er kwam niets uit de automaat ,ik heb dit bij de bank in Mallorca aangegeven die konden niets nakijken ik dacht dat geld ben ik kwijt.
Bij de Rabo aangegeven wat er was gebeurd ,geen probleem ik kreeg het bedrag gewoon op mijn rekening gestort.

Aanvulling : Ik had mijn pin bon bewaard en de namen van de mensen van de bank in Mallorca genoteerd.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Rabobank: 1250 euro kwam niet uit de automaat

Ongelezen bericht door berndv »

Roegoorn schreef:
13 dec 2020 17:53
Advies: er moet standaard een strookje uit het automaat komen voor de klant. Dat is het schriftelijk bewijs ongeacht of een opname is gelukt of mislukt.
En wat had TS hier mee kunnen doen? Dan had dat bonnetje hetzelfde weergegeven als datgene dat op de telrol staat, namelijk dat er 1250 afgeschreven/uitgegeven was. Wat had in deze casus dat bonnetje voor verschil kunnen maken? Ik zie het namelijk niet.
Roegoorn schreef:
13 dec 2020 18:48
De mens wordt afhankelijk van machines maar die geven geen bewijs en je kunt ze niets vragen..
aan de andere kant ken ik dan ook geen machines die menselijke fouten maken. Die hebben hooguit wel eens last van een storing. Maar ook daarvoor zitten verschillende systemen ingebouwd die dit kunnen voorkomen of de machine tijdelijk uitschakelen en een signaal afgeven.

petrami
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jun 2011 17:20

Re: Rabobank: 1250 euro kwam niet uit de automaat

Ongelezen bericht door petrami »

Helaas heb ik jaren geleden (minimaal 15 jaar geleden) exact hetzelfde meegemaakt. Nadat ik gepind had en er kwam geen geld heb ik meteen contact opgenomen, en mij werd toen ook verteld dat bij het opmaken van de kas alles goed zou komen.
Uiteindelijk werd ook verteld dat er geen kasverschil was en de persoon na mij waarschijnlijk het geld had ontvangen.
Op de camera was duidelijk te zien dat ik geen geld gekregen had, alleen mij pas heb ik uit de automaat gehaald.
Dus als dit verhaal na 15 jaar nog steeds verteld wordt door de bank, kan je nagaan wat de Rabobank in de loop van de jaren aan geld over heeft gehouden doordat bij hapering van de bankautomaat geen geld uitgekeerd wordt. Schandalig, na al die jaren voel ik me nog steeds tekort gedaan door de Rabobank.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Rabobank: 1250 euro kwam niet uit de automaat

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat de Rabobank er wijzer van wordt is slechts jouw (onjuiste) aanname. Wat denk je wat al dat gezeur hen kost? En dat voor wat kleingeld?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Rabobank: 1250 euro kwam niet uit de automaat

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ben een keer geld vergeten geld uit de Rabo automaat te halen. Is keurig door Rabo teruggestort. Jaren geleden.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Rabobank: 1250 euro kwam niet uit de automaat

Ongelezen bericht door berndv »

petrami schreef:
14 dec 2020 19:46
kan je nagaan wat de Rabobank in de loop van de jaren aan geld over heeft gehouden doordat bij hapering van de bankautomaat geen geld uitgekeerd wordt.
zozo, dat is nogal een uitspraak zeg. Ik neem aan dat u die niet kunt onderbouwen? Als uw enige onderbouwing is dat het u 15 jaar geleden is overkomen en nu ts hier mee te maken heeft, vind ik dat niet heel erg sterk als argument om te stellen dat de banken dit stelselmatig doen.

Normaliter, als het geld er niet uit komt, wordt het weer ingenomen en teruggestort. Zoals Bob ook aangeeft. Dat is in ieder geval de normale werking van die machine. Als u het geld niet heeft en het zit niet meer in de automaat, kan ik eigenlijk maar 1 echte reden bedenken, en dat is dat diegene na u geluk heeft gehad. Net als bij TS overigens. Aangezien nog geen krappe minuut later alweer een pintransactie te zien was op de telrol.

Vreugde
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 dec 2020 10:02

Re: Rabobank: 1250 euro kwam niet uit de automaat

Ongelezen bericht door Vreugde »

Ook ik heb nare ervaring met Rabo bank .
24 okt . € 100,00 gepind bij geldautomaat , klep ging open ( zag het geld zitten ) maar het geld kwam er niet uit , klep gaat dicht en daar sta je dan .
Mijn app van AbnAmro gekeken ,geld was afgeschreven .
Gelijk ter plekke Rabo gebeld maar je moet dit met je eigen bank regelen , dit gedaan .
Ben nog in het bijzijn van mijn dochter bij de automaat gebleven , jongen achter mij pinde maar kreeg gewoon zijn geld .
Uit coulance kreeg ik het geld terug van mijn bank maar tot mijn verbazing werd het na enkele dagen was het weer terug geïncasseerd.
En dan begint het , mijn bank gebeld zou contact opnemen met Rabo , kreeg bericht terug dat ze niet tot uitbetaling overgaan want de transactie was goed verlopen .
Persoonlijk naar de Rabo gegaan maar alles moet met eigen bank geregeld worden .
Klacht ingediend bij Rabo met het verzoek om camera beelden te bekijken zodat ze mijn radeloosheid van de opname kunnen zien .
Werd wel gebeld maar moest toch weer naar mijn eigen bank.
Weer gebeld met mijn bank , zouden weer contact opnemen met Rabo , krijg later bericht dat het dossier gesloten was .
Heb zelf een dossier aangelegd van al de contacten en ook de mails bewaard .
Kreeg de tip om aangifte te doen bij de politie.
We hebben het maar opgegeven maar mijn machteloos gevoel blijft .
€ 100,00 is voor ons heel veel , voor de bank peanuts.
Mijn frustratie weer van me afgeschreven .
Fijne feestdagen .
José

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Rabobank: 1250 euro kwam niet uit de automaat

Ongelezen bericht door moederslink »

Vreugde schreef:
15 dec 2020 11:04
Ook ik heb nare ervaring met Rabo bank .
24 okt . € 100,00 gepind bij geldautomaat , klep ging open ( zag het geld zitten ) maar het geld kwam er niet uit , klep gaat dicht en daar sta je dan .
Het geld blijft altijd " liggen " , ietwat achterin, je moet het gelijk pakken.
Gisteren ook bij de ING geld gepind ,het komt écht niet naar voren geschoven.
Wel sneue boel zo. € 100 is tóch € 100 .

Gesloten