LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rabobank accepteert tot op heden om voor mij onverklaarbare redenen mijn zakelijke rekening niet

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Giudita
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jan 2020 12:25

Rabobank accepteert tot op heden om voor mij onverklaarbare redenen mijn zakelijke rekening niet

Ongelezen bericht door Giudita »

Febr. 2019 open ik bij Rabobank een zakelijke rekening. Tijden hoor ik niets. Mijn bedrijf is in ontwikkeling, ik heb de rekening nog niet gebruikt.

Aug. 2019 ontvang ik ineens een brief met dat zij mij geprobeerd hebben te bereiken omdat er nog info zou missen. Wat er dan nog mist, wordt niet aangegeven. Ze zouden mij gebeld hebben, meerdere malen. Vreemd want ik heb geen enkele gemiste oproep. Ik vermoed dat ze naar een verkeerd nummer (mijn oude nr?) hebben gebeld maar dit wordt ontkent wanneer ik naar aanleiding van de brief telefonisch contact opneem.

Tijdens dit contact kan door de Rabobank niet worden aangegeven welke informatie nog zou missen. De afdeling die erover gaat is niet bereikbaar maar ik zal worden teruggebeld.

Helaas gebeurd dit echter niet. In december is mijn eerste product echt ontwikkeld en wil ik de rekening gaan gebruiken. Daarom neem ik 2 december wederom contact op. Zelfde verhaal. Ik check nogmaals mijn telefoonnr. bij jullie, deze zou juist in het systeem staan. Afdeling is bezet, ik krijg geen info over waarom ik überhaupt contact moet opnemen maar mijn rekening is wel geblokkeerd en ik zal (nu echt) worden teruggebeld.

Maar dit gebeurd niet en zo gaan we verder t/m de kerst. Ik bel op een gegeven moment gemiddeld om de dag en GEEN ENKELE KEER word ik geholpen.

Ook dien ik diverse klachten in. Naar aanleiding hiervan word ik wel geteld 1x teruggebeld. Maar wederom hetzelfde verhaal. De dame in kwestie vindt het allemaal heel vervelend maar kan niets voor me doen. Voor het eerst hoor ik echter wel waar het over gaat. Banken zijn tegenwoordig verplicht om witwassen te bestrijden, m.a.w. ze moeten weten waar hun klanten mee bezig zijn en onderzoeken of ze mogelijk een risico zouden kunnen vormen.

Op 16 jan word ik wederom teruggebeld na weer diverse contactpogingen van mijn kant. Omdat ik deels ook seksspeeltjes verkoop zou de Rabobank hier mogelijk niet mee geassocieerd willen worden is het antwoord en daar blijft het onderzoek nu op hangen. Wat?!? Ik doe niets verkeerd, ben een hulpverlenend bedrijf in de seksuele gezondheidszorg en al zou ik miljoenen speeltjes verkopen, dat is gewoon legaal en dit heeft niets met witwassen te maken. easytoys.nl die aan de lopende band speeltjes verkoopt willen jullie wel als klant. Waar gaat dit nu ECHT over en waarom word er maandenlang niet teruggebeld, wordt er geen duidelijkheid gegeven over waar dit echt over gaat en word ik niet geaccepteerd als klant?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Rabobank accepteert tot op heden om voor mij onverklaarbare redenen mijn zakelijke rekening niet

Ongelezen bericht door kweenie »

Was de bank van begin af aan op de hoogte van de activiteiten van je onderneming? Als ze aangeven dat je activiteiten mogelijk deels tegen het beleid van de bank in gaan, dan klinkt dat alsof je iets anders doet dan wat je bij opening had aangegeven. Dat is dan meestal niet echt een goede basis voor een bankrelatie.

Los daarvan, wat Pietertje ook aan geeft, een bank is niet verplicht om je als klant aan te nemen.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Rabobank accepteert tot op heden om voor mij onverklaarbare redenen mijn zakelijke rekening niet

Ongelezen bericht door henk51 »

De Rabobanken zijn autonome vestigingen. Zij bepalen zelf of ze u als zakelijke klant willen hebben. Een Rabobank in een grote stad zal
vrij soepel zijn,maar een Rabobank in een gelovige gemeente kan problemen hebben met uw soort handel.Heeft niets met discriminatie te maken maar met geloofsovertuiging

groeten Henk

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Rabobank accepteert tot op heden om voor mij onverklaarbare redenen mijn zakelijke rekening niet

Ongelezen bericht door tttlocke »

Je moet er wel eentje vinden die je wil accepteren...

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Rabobank accepteert tot op heden om voor mij onverklaarbare redenen mijn zakelijke rekening niet

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Een slapende niet gebruikte rekening willen ze niet meer.... te lang met opstarten wachten kan dit ook opleveren.

Gesloten