LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rabobank-app gehackt: beschuldigd van fraude?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Rabobank-app gehackt: beschuldigd van fraude?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus als ik het goed begrijp, is er € 70,00 gepikt, is er € 2.120 bijgeschreven en € 2.000 gepind?

En dat alles NADAT hij aan de bank gemeld heeft dat zijn pinpas kwijt was en hij niet meer in de app kon?

Terwijl er ook nog twee keer een verhoging van de limiet was?

Lowieze
Berichten: 6540
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Rabobank-app gehackt: beschuldigd van fraude?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Lady1234 schreef:
30 mei 2019 09:33
Dus als ik het goed begrijp, is er € 70,00 gepikt, is er € 2.120 bijgeschreven en € 2.000 gepind?

En dat alles NADAT hij aan de bank gemeld heeft dat zijn pinpas kwijt was en hij niet meer in de app kon?

Terwijl er ook nog twee keer een verhoging van de limiet was?
Zelfs 3 x een limietverhoging van 5000 euro 🤔

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Rabobank-app gehackt: beschuldigd van fraude?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

En de rekening en de pas niet geblokkeerd is door de bank nadat aangifte is gedaan?

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Rabobank-app gehackt: beschuldigd van fraude?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Theotrucker schreef:
30 mei 2019 09:48
En de rekening en de pas niet geblokkeerd is door de bank nadat aangifte is gedaan?
Die aangifte is pas een maand later gedaan. Het kwaad was toen al geschied.

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Rabobank-app gehackt: beschuldigd van fraude?

Ongelezen bericht door thecure »

Lowieze schreef:
30 mei 2019 09:39
Lady1234 schreef:
30 mei 2019 09:33
Dus als ik het goed begrijp, is er € 70,00 gepikt, is er € 2.120 bijgeschreven en € 2.000 gepind?

En dat alles NADAT hij aan de bank gemeld heeft dat zijn pinpas kwijt was en hij niet meer in de app kon?

Terwijl er ook nog twee keer een verhoging van de limiet was?
Zelfs 3 x een limietverhoging van 5000 euro 🤔
Inderdaad, dat doe je toch ook via internetbankieren. Neem niet aan dat je dat kan regelen met één telefoontje.

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Rabobank-app gehackt: beschuldigd van fraude?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

NeoDutchio schreef:
30 mei 2019 10:12
Theotrucker schreef:
30 mei 2019 09:48
En de rekening en de pas niet geblokkeerd is door de bank nadat aangifte is gedaan?
Die aangifte is pas een maand later gedaan. Het kwaad was toen al geschied.
Ja, bij de politie, maar het verlies en zo is toch gemeld bij de bank?

De tijdlijn van de ellende is niet echt duidelijk.

Maar per saldo is die rekening er € 50 op vooruit gegaan.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Rabobank-app gehackt: beschuldigd van fraude?

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Met rabo kan je inloggen op de webversie van internetbankieren met enkel de pas en pincode (en een reader... Welke bv bij ieder filiaal kosteloos gebruikt kan worden). Dat de limiet verhoogd is wil ik dus wel geloven. Overigens krijg je daar wel een SMS bevestiging van maar goed....

Blijft de vraag hoe men aan de pincode is gekomen en hoe de melding naar de bank gedaan is. Uw zoon van 19 is oud genoeg om te kunnen weten dat je het noodnummer moet bellen en dan is de pas direct geblokkeerd. Maar als je een mail hebt gestuurd of contact form gebruikt.... Tsja.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Rabobank-app gehackt: beschuldigd van fraude?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Lady1234 schreef:
30 mei 2019 10:23
NeoDutchio schreef:
30 mei 2019 10:12
Theotrucker schreef:
30 mei 2019 09:48
En de rekening en de pas niet geblokkeerd is door de bank nadat aangifte is gedaan?
Die aangifte is pas een maand later gedaan. Het kwaad was toen al geschied.
Ja, bij de politie, maar het verlies en zo is toch gemeld bij de bank?

De tijdlijn van de ellende is niet echt duidelijk.

Maar per saldo is die rekening er € 50 op vooruit gegaan.
Teveel twijfels dus om een goed advies te kunnen geven.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Rabobank-app gehackt: beschuldigd van fraude?

Ongelezen bericht door Obelix1 »

StevieNL81 schreef:
30 mei 2019 07:54
Ik begrijp dat deze post heel lullig gaat overkomen maar zo is het nou eenmaal...

Als men enkel de pas van uw zoon had was er niets gebeurd. Maar ze hadden zowel zijn pas als zijn pincode. Puur sec is uw zoon dus niet veilig met zijn pincode omgegaan, en dan ga ik er nog niet eens vanuit dat hij (zoals velen) voor een snelle cent zijn pas en pincode vrijwillig heeft afgestaan.

Kunt u wellicht uitleggen hoe men, in uw ogen, naast zijn pas aan zijn pincode is gekomen?
Dat kan! dat gebeurt nu eenmaal in de praktijk, degene die dat doet vertelt u echt niet hoe hij dat doet met welke slimme maniertjes. Hij is niet de enigste die het overkomt hij heeft veel soortgenoten. Theoretisch kan het nooit gebeuren volgens een bank en volgens vele forumleden totdat een keer....

Ziet u sommige mensen hun pincode wel eens intypen, dat ik wel eens denk...dit moet gewoon opvallen. Als jezelf traint dan kan je op deze manier al makkelijk de code bemachtigen, kaartje pikken voor de dievengilde is een makkie. Laat TV programma`s zien en de Rabo weet dat heus wel hoor.

Maar goed, het is dus onmogelijk maar het gebeurt toch :?

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Rabobank-app gehackt: beschuldigd van fraude?

Ongelezen bericht door Erthanax »

En dan is ook direct de Rabo-app op de telefoon geblokkeerd?
In het lange bericht met de beschrijving klopt iets niet met de data. Op 11 febbruari is vermissing opgemerkt en gemeld, drie dagen later is het nog steeds 11 feb. Maar dat kan een typefoutje zijn.

Mij lijkt een geldezelzaak de eenvoudigste verklaring voor alle gebeurtenissen.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Rabobank-app gehackt: beschuldigd van fraude?

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

De app blijft werken... Maar een limietverhoging of overboeking boven de 1000 plingos moet met pas en reader worden bevestigd. En die werkt niet als je met een geblokkeerde pas probeert te autoriseren.

Ik deel het vermoeden van anderen dat (helaas) de zoon van TS niet alles eerlijk heeft vertelde...

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Rabobank-app gehackt: beschuldigd van fraude?

Ongelezen bericht door CB »

StevieNL81 schreef:
30 mei 2019 12:25
De app blijft werken... Maar een limietverhoging of overboeking boven de 1000 plingos moet met pas en reader worden bevestigd. En die werkt niet als je met een geblokkeerde pas probeert te autoriseren.
In de app die ik heb van de Rabo kan ik wel mijn limiet voor geldopname verhogen tot € 5.000 en bevestigen met pincode of vingerprint.
StevieNL81 schreef:
30 mei 2019 12:25
Ik deel het vermoeden van anderen dat (helaas) de zoon van TS niet alles eerlijk heeft vertelde...
Daar ben ik ook bang voor.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Rabobank-app gehackt: beschuldigd van fraude?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik vraag me nu wel af of alleen zijn pinpas is gestolen of ook de portemonnee of iets anders waar deze pas in zat.

taxikemperman
Berichten: 631
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Rabobank-app gehackt: beschuldigd van fraude?

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Jack046 schreef:
30 mei 2019 02:33
7 Feb. de laatste keer gepind. 11 Feb. ontdekt dat hij zijn pinpas niet meer had en hij niet meer op zijn bak app kon. Gelijk gemeld aan de bank. In dezelfde nacht om 01.00u is zijn opname limiet verhoogd met €5000,- terwijl hij zelf nergens meer in kon. En zijn er €70,- gestolen van zijn rekening. De dag erna, om 00.15u is er weer zijn dag limiet verhoogd met €5000,- en nog steeds niks gehoord van de bank. 11 Feb., dag 3 na zijn melding,om 00.15u, alweer zijn limiet verhoogd
11 februari ontdekt en gemeld
11 februari 3e dag na melding
?

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Rabobank-app gehackt: beschuldigd van fraude?

Ongelezen bericht door renewouters »

Obelix1 schreef:
30 mei 2019 11:45
Laat TV programma`s zien en de Rabo weet dat heus wel hoor.
Wat je in TV programma's ziet zegt niets. Die gaan immers primair voor de kijkcijfers.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Rabobank-app gehackt: beschuldigd van fraude?

Ongelezen bericht door Obelix1 »

renewouters schreef:
30 mei 2019 16:54
Obelix1 schreef:
30 mei 2019 11:45
Laat TV programma`s zien en de Rabo weet dat heus wel hoor.
Wat je in TV programma's ziet zegt niets. Die gaan immers primair voor de kijkcijfers.
Okay, wist ik niet... dan heeft het ook weinig zin om die programma`s dan te zien als het toch allemaal flauwekul is. Trouwens TV kijken houd ik hoogstens een uur vol en dan val ik in slaap, maar dan heb je altijd nog ,,uitzending gemist,, :)
Maar TS is toch 19 jaar en niet mans genoeg om hier te reageren?

DASwebcare
verified
Berichten: 37
Lid geworden op: 25 jun 2013 11:40

Re: Rabobank-app gehackt: beschuldigd van fraude?

Ongelezen bericht door DASwebcare »

Hoi Jack046,

We hebben je bericht gezien. Als je wilt kun jij jouw dossiernummer en je contactgegevens naar [email protected] e-mailen zodat wij het gesprek met jou aan kunnen gaan. Sta je hiervoor open?

Groet,

Het webcareteam van DAS
Jack046 schreef:
30 mei 2019 02:33
Goedenavond, ik wilde graag reageren op de zoveel antwoorden en de beterweters die er zijn op mijn bericht.
Ten eerste zal ik in een notendop uitleggen wat er tot nu toe is gebeurt is met mijn zoon en in ons gezin.
7 Feb. de laatste keer gepind. 11 Feb. ontdekt dat hij zijn pinpas niet meer had en hij niet meer op zijn bak app kon. Gelijk gemeld aan de bank. In dezelfde nacht om 01.00u is zijn opname limiet verhoogd met €5000,- terwijl hij zelf nergens meer in kon. En zijn er €70,- gestolen van zijn rekening. De dag erna, om 00.15u is er weer zijn dag limiet verhoogd met €5000,- en nog steeds niks gehoord van de bank. 11 Feb., dag 3 na zijn melding,om 00.15u, alweer zijn limiet verhoogd met €5000,- en nog steeds geen bericht van de bank. Diezelfde nacht heeft er om 01.12u een transactie plaats gevonden ,van een totaal vreemde vrouw, van €2120,- naar hem zijn rekeningnummer en zijn 2 minuten later, om 01.14u, €2000,- gepind bij een pinautomaat in de buurt van Sliedrecht. Wij zelf wonen in Sittard, ongeveer1,5 uur van ons vandaan. Mijn zoon had die avond tot 00.00u gewerkt en was omstreeks 00.30u thuis. Ging rond 01.00u naar bed. Later heeft de bank toegegeven dat mijn zoon niet te zien was bij deze opname op de camerabeelden.
15 Feb. kreeg hij een mailtje van de bank dat hij geen pinpas meer kreeg en hij telefonisch contact moest opnemen met de bank. Ik spreek voor alle duidelijkheid over de zo klantvriendelijke en betrouwbare RABO bank.
Hij is er toen heen gegaan en kreeg daar te horen dat er een GESPREK was gepland voor 27 Feb. op het hoofdkantoor hier in Sittard. Alweer 12 dagen later. Na gevraagd te hebben aan hem of ik mee moest gaan zei hij dat dit niet hoefde. De grootste fout van mijn leven!!!! Daar aangekomen bij het hoofdkantoor kreeg hij geen GESPREK maar een Gestapo verhoor door twee man en hij maar toe moest geven dat hij de fraude had gepleegd. Een jongen van 19 jaar, alleen en totaal onderste boven van wat hem daar ten laste werd gelegd. Beschuldigd van fraude waar hij totaal niks mee te maken had. Dit verhoor is naderhand door een van de twee ontkent en zeggen dat het een gewoon gesprek was geweest. Maar zij waren met zijn tweeën en mijn zoon alleen.
We zijn toen op 3 maart, eerder ging niet, naar de politie geweest om aangifte te doen van diefstal en het misbruiken van zijn pinpas. Na een week heb ik gevraagd of er al wat gedaan was met de camerabeelden van de opname in Sliedrecht krijg ik tr horen dat het onderzoek nog gaande was. Maar kreeg wel te horen dat in de week na zijn aangifte er meerdere soortgelijke aangiftes waren gedaan op het bureau in Sittard. En ja, hier heb ik bewijzen van, dat dit tegen ons is gemeld door de politie. Een dikke week later kregen we twee aangetekende brieven thuis van de RABO bank met de vermelding dat hij schuldig was bevonden van Fisching fraude, na twee maanden zijn verbintenis met de bank werd opgezegd en ze hem hadden geregistreerd in het EVR register. En dat hij voor 8 JAAR nergens meer een gewone bankrekening kon openen. En dat geldt voor de hele financiële wereld. Dus ook verzekeringen, hypotheken, enz. Er zijn moordenaars en verkrachters die krijgen minder straf in dit totaal gestoord land.
Toen zijn we naar DAS gestapt , waar ik al jaren premie aan betaald heb, en hebben gevraagd om hier tegen een verweer tegen te doen. Dit verzoek werd "na een deugdelijk onderzoek van de RABO bank" van tafel geveegd door deze klantvriendelijke en betrouwbare bank.
Daarna zijn we gaan zoeken om voor hem een nieuwe bankrekening te openen. Niks. Bij drie banken al afgewezen. Nu hebben we via de Krediet bank een verzoek gelegd weer bij de RABO bank omdat niemand hem wil. Het enige wat de bank voor onze zoon heeft gedaan is hem nog een maand uitstel heeft gegeven om een nieuwe rekening af te sluiten.
Na wat over en weer met DAS krijgen we steeds meer het gevoel dat wij en zeker onze zoon aan zijn lot wordt over gelaten. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Op bijna iedere vraag die we hebben krijgen we te horen, daar moet u zelf naar uitkijken of iemand anders naar vragen.
We gaan nog een poging proberen om met een brief in gesprek te komen met de RABO bank, wat ons tot heden nog steeds niet is gelukt, en dan moeten we kijken of we naar de rechter of het KIFID stappen.

Gesloten