LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rabobank correctie kosten papieren rekeningafschrift

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
courier
Berichten: 331
Lid geworden op: 11 jan 2010 10:08

Rabobank correctie kosten papieren rekeningafschrift

Ongelezen bericht door courier »

Vorige week boekte de Rabobank € 0,46 (ja zesenveertig eurocents) af van mijn betaalrekening wegens "correctie kosten papieren rekeningafschrift". Dat betrof de periode 1 juni tot 31 december 2010. Daarna print ik ze zelf.
Hoe was het ook alweer: pennywise/poundfoolish of poundfoolish/pennywise?
Wat zet de grote Rabobank zichzelf te kijk.
Ik heb om terugboeking gevraagd en dan begint het grote stommetje spelen.
Zijn er meer "slachtoffers"?

JDII
Berichten: 174
Lid geworden op: 25 mei 2011 15:31

Re: Rabobank correctie kosten papieren rekeningafschrift

Ongelezen bericht door JDII »

Heb je al een advocaat in de arm genomen :lol:

JDII
Berichten: 174
Lid geworden op: 25 mei 2011 15:31

Re: Rabobank correctie kosten papieren rekeningafschrift

Ongelezen bericht door JDII »

Goed idee. En misschien kunnen jullie ook dezelfde advocaat nemen. Scheelt in de kosten. Iedere cent is er een....

En ik steun jullie moreel tegen deze gemene rabobank....
Zijn er meer "slachtoffers"?
Voor de zekerheid ook maar alvast slachtofferhulp inschakelen. Is toch gratis en het kan altijd van te pas komen.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Rabobank correctie kosten papieren rekeningafschrift

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Waarom zou de Rabobank geen correctiepost kunnen door voeren?
Al het latere gebazel ten spijt.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Rabobank correctie kosten papieren rekeningafschrift

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Chanmaster schreef:Waarom zou de Rabobank geen correctiepost kunnen door voeren?
Al het latere gebazel ten spijt.

Kosten dateren van 1 jaar geleden t/m half jaar. Probeer eens foutieve boeking 12 maanden later terug te boeken.....dan geeft de bank niet thuis.

Denk niet dat het om die 0,46ct gaat maar om principe.

Wel ben ik ff benieuwd of gewoon zo is ingehouden of dat er een email, brief oid aan vooraf is gegaan.

Zoniet vindt ik het nogal grof asociaal om dan maar zonder informeren in te houden.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Rabobank correctie kosten papieren rekeningafschrift

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Waar het gaat om een'storno, dat is geregeld in het betalingsverkeer tussen de banken onderling maar als u twee jaar geleden een foutieve boeking hebt gehad en deze nu kunt aan tonen zal de bank onmiddellijk corrigeren of betalen.
Voor storno geld dertig dagen maar dat is een overkoepelende afspraak die met automatische incasso's samen hangt.
Laatst gewijzigd door Chanmaster op 11 jun 2011 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Rabobank correctie kosten papieren rekeningafschrift

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Chanmaster schreef:Waar het gaat om eens torno, dat is geregeld in het betalingsverkeer tussen de banken onderling maar als u twee jaar geleden een foutieve boeking hebt gehad en deze nu kunt aan tonen zal de bank onmiddellijk corrigeren of betalen.
Voor storno geld dertig dagen maar dat is een overkoepelende afspraak die met automatische incasso's samen hangt.

???? Herstel je typfouten ff aub, is geen touw aan vast te knopen zo in je eerste zin.

Foutieve boeking na 2 jaar corrigeren of terugbetalen.......nog NOOIT van gehoord, kan je mij aangeven waar dat staat aangegeven, is naar mijn mening de 13 maandenregeling, o.a. storno is verhoogd van 30 dagen naar 56 dagen sinds 2009.

Je bent niet echt op de hoogte lijkt het @chanmaster op vergis ik mij?

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Rabobank correctie kosten papieren rekeningafschrift

Ongelezen bericht door Chanmaster »

@Teunbosseman
Wat denkt u welk een heksenketel het hier gaat worden wanneer het slotsaldo aan het eind van het jaar afwijkt in de balans? Dit getuigt van fouten mijnerzijds, een directe blamage! Dat kan niet kloppend gemaakt worden omdat het kapitaal een sluitende waarde heeft en alle in's en out's verantwoord moeten worden.
Ik kan mij een dergelijke blunder niet veroorloven.
Wel graag even beter lezen waar het topic over gaat. Het gaat niet over een foutieve boeking maar om een correctie op bankkosten en kunnen zelfs tot vijf jaren na data van ontstaan vereffend dan wel gecorrigeerd worden. Het gaat hierbij echter om :€ 0,46, waar hebben we het over?
Oh ja, ik heb dat ene s-je voor de goede orde maar even op de juist plek gezet.
Met welgemeende excuses.

Ondergetekende.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Rabobank correctie kosten papieren rekeningafschrift

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Sorry hoor maar waaaaar heb je het over????? Kanonne zeg wat een manier van schrijven. Je haalt er van alles bij wat totaal NIETS met het onderwerp te maken heeft....ben je net wakker ofzo.

Lees zelf eens beter want je hebt totaal geen idee waar het over gaat en je kalkt maar wat neer.

Correctie op bankkosten ja, en jij zegt dat je die kan storneren, lees je eigen antwoorden ff terug, je haalt zehf de termen nabkkosten, storno en boekingen erbij....dus

@chanmaster.......om concreet te zeggen.....praat ff geen ontlasting.

masterslave
Berichten: 169
Lid geworden op: 13 nov 2010 12:11

Re: Rabobank correctie kosten papieren rekeningafschrift

Ongelezen bericht door masterslave »

Teunbosseman schreef:Sorry hoor maar waaaaar heb je het over????? Kanonne zeg wat een manier van schrijven. Je haalt er van alles bij wat totaal NIETS met het onderwerp te maken heeft....ben je net wakker ofzo.

Lees zelf eens beter want je hebt totaal geen idee waar het over gaat en je kalkt maar wat neer.

Correctie op bankkosten ja, en jij zegt dat je die kan storneren, lees je eigen antwoorden ff terug, je haalt zehf de termen nabkkosten, storno en boekingen erbij....dus

@chanmaster.......om concreet te zeggen.....praat ff geen ontlasting.

Dit komt vaker voor, dat chanmaster zich iets uit zijn vingers zuigt.

Zo wacht ik op zijn bewering/onderbouwing in dit topic dagen geleden:

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 2#p1231592

JDII
Berichten: 174
Lid geworden op: 25 mei 2011 15:31

Re: Rabobank correctie kosten papieren rekeningafschrift

Ongelezen bericht door JDII »

[Off-Topic bericht verwijderd door de Moderator]

stofzuigertje

Re: Rabobank correctie kosten papieren rekeningafschrift

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Volgens hun voorwaarden mag elke bank dingen veranderen en aanpassen.

De Online klanten besparen op papier, printen en porto dus voor de kleine groep die een afschrift willen ontvangen een kleine vergoeding vragen is redelijk.
Ook gaan vele over op zelf printen en er zijn zelfs al enkele waar afschriften voor nieuwe klanten niet meer mogelijk is, alleen de huidige nog wel....

U moet de kosten altijd betalen en als je het op papier wilt ontvangen moet je ook accepteren dat er kosten aan zitten.
De online klanten hoeven niet te betalen voor de mensen die nog afschriften ontvangen.

courier
Berichten: 331
Lid geworden op: 11 jan 2010 10:08

Re: Rabobank correctie kosten papieren rekeningafschrift

Ongelezen bericht door courier »

Teunbosseman: Inderdaad er is geen enkel bericht aan vooraf gegaan: ik werd rauwelings overvallen door die debetpost van € 0,46.
Het gaat dus om vorig jaar dat is dus meer dan 5 maanden geleden en -inderdaad- vanaf 1 januari van dit jaar heb ik gekozen voor GEEN papieren afschriften meer van de Rabobank en sinds die tijd bespaar ik mij die kosten.
Kom ik aan de bedelstaf vanwege die paar dubbeltjes? Nee, wel vind ik dat een multinational als de Rabobank meer dan 5 maanden na dato zich belachelijk maakt dat bedragje alsnog toe te eigenen. En daarom staat het hier!
En dan dat woord "correctie": dat woord gebruik je als bank toch alleen maar als je de klant teveel in rekening hebt gebracht en de fout wil herstellen?

Radar
Site Admin
Berichten: 5508
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Rabobank correctie kosten papieren rekeningafschrift

Ongelezen bericht door Radar »

Off-topic berichten zijn verwijderd door de moderator

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Rabobank correctie kosten papieren rekeningafschrift

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

courier schreef:Teunbosseman: Inderdaad er is geen enkel bericht aan vooraf gegaan: ik werd rauwelings overvallen door die debetpost van € 0,46.
Het gaat dus om vorig jaar dat is dus meer dan 5 maanden geleden en -inderdaad- vanaf 1 januari van dit jaar heb ik gekozen voor GEEN papieren afschriften meer van de Rabobank en sinds die tijd bespaar ik mij die kosten.
Kom ik aan de bedelstaf vanwege die paar dubbeltjes? Nee, wel vind ik dat een multinational als de Rabobank meer dan 5 maanden na dato zich belachelijk maakt dat bedragje alsnog toe te eigenen. En daarom staat het hier!
En dan dat woord "correctie": dat woord gebruik je als bank toch alleen maar als je de klant teveel in rekening hebt gebracht en de fout wil herstellen?

Kan me goed voorstellen, ik begrijp ook wel dat niet om die halve euro gaat maar om principe.
Chanmaster begint geheel ergens anders over wat kant nog wal slaat maar blijkbaar zijn diverse leden dat gewend van deze persoon.

Anyway, het siert ze wel weer ja......wat doen ze als je in de tussentjd van bank bent verandert.....incassobureau sturen..... :mrgreen:

Ik heb het al helemaal niet op dit soort praktijken. ALs andersom is breekt de hel los en wordt de burger van alle kanten aangepakt.

Benaming correctie, wel, ja.....herstel was misschien beter geweest. Maar ff een bericht te samen met een of andere mailing was beter geweest.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Rabobank correctie kosten papieren rekeningafschrift

Ongelezen bericht door Chanmaster »

[Off-Topic bericht verwijderd door de Moderator]

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Rabobank correctie kosten papieren rekeningafschrift

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Chanmaster schreef:Ik wil hierover best met iedereen in discussie maar laten we elkaar in de waarde houden.

Ik probeer je in je waarde te laten maar dan moet je wel met gefundeerde onderbouwingen komen en geen luchtkastelen opwerpen met zaken welke totaal en geheel niets met het onderwerp te maken hebben.

ALs je iets niet weet, schaam je er niet voor maar blijf dan weg maar ga geen onzin neerzetten.
Ik heb diverse topics eens nagekeken van je en men kan er vaak geen touw aan vastknopen, lijkt wel of je in een dronken bui wat neerkalkt ofzo.

adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: Rabobank correctie kosten papieren rekeningafschrift

Ongelezen bericht door adSolvendum »

Drank maakt meer kapot dan je lief is...

Wat betreft het bagatelliseren van de 46 centjes, als deze bank dit met al haar klanten heeft gedaan teken ik voor het resultaat!

Het zijn de kleine dingen die het doen, zoals Saskia samen met Serge zong...

courier
Berichten: 331
Lid geworden op: 11 jan 2010 10:08

Re: Rabobank correctie kosten papieren rekeningafschrift

Ongelezen bericht door courier »

Nou het heeft een paar weken geduurd, maar zodra de directie van de plaatselijke Rabobank "lucht" kreeg van deze kwestie is aan deze soap ogenblikkelijk een einde gemaakt.
Zelfs nog met "excuus"!
Ik hoop dat ze ervan hebben geleerd dat het geen pas geeft klanten zoveel maanden na dato met dit soort flauwekul op te zadelen.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Rabobank correctie kosten papieren rekeningafschrift

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Ja ronduit belachelijk! Echt, ik heb er geen woorden voor. Maar je hebt instellingen waar verschillende trajecten en geldstromen exact evenwijdigig aan elkaar lopen dus op de cent nauwkeurig moeten kloppen. Ze willen tegen elke prijs het geld ontvangen via de geijkte weg.
Muggenziften noemen wij dat. De kosten gaan de baten in deze beslist niet op de lasten vooruit. Maar goed, zoals de nieuwste prognoses er uit zien gaat de euro dod dus wordt echt waardeloos omdat men er nietw meer mee kan kopen en zullen er weer eigen valuta komt.

Gesloten