LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rabobank geeft twee keer duur adviesrapport

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
marc1766
Berichten: 177
Lid geworden op: 12 apr 2010 16:08

Rabobank geeft twee keer duur adviesrapport

Ongelezen bericht door marc1766 »

De rabobank heeft ontzettend geblunderd met het geven van een duur adviesrapport over een te verkrijgen hypotheek, en dat hebben ze niet 1 keer gedaan, dat hebben ze 2x gedaan, en daar ben ik achter gekomen nadat een echte fiscalist met verstand van zaken alles uitgezocht heeft.
Iemand enig idee hoe je hier een klacht over kunt indienen?
Je gaat er van uit dat de Rabobank met al hun kennis goede adviezen geeft voor de klant, en geen gestuntel met cijfers waarvan achteraf blijkt dat het niet kan, en mag, en dat ik wellicht ernstig benadeeld ben.
Juist omdat je er van uitgaat dat zij kennis hebben, moet je daar voor dik betalen, een adviesgesprek kost al gauw enkele duizenden euro's.
Zoals het nu blijkt is het dat geld niet waard geweest.
Hoe kun je nu over dit het beste een klacht indienen bij de Rabobank?
Laatst gewijzigd door Radar op 07 jun 2019 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Rabobank geeft twee keer duur adviesrapport

Ongelezen bericht door Revoked »

"wellicht benadeeld"... Ga eerst maar eens uitvogelen òf dat nou wel of niet zo is.

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Rabobank geeft twee keer duur adviesrapport

Ongelezen bericht door thecure »

Wat is dan het probleem? Waarin hebben ze geblunderd?

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Rabobank geeft twee keer duur adviesrapport

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En heeft die fiscalist dan ook verstand van hypotheken?

En hoelang geleden hebt u die adviezen gehad en opgevolgd?

Hoe u een klacht moet indienen? Schriftelijk en met redenen omkleed.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Rabobank geeft twee keer duur adviesrapport

Ongelezen bericht door witte angora »

In plaats van een klacht indienen kun je ook om een goed gesprek vragen bij de Rabobank. Dikwijls bereik je daar meer mee.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Rabobank geeft twee keer duur adviesrapport

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik heb het dus niet over een adviesgesprek.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Rabobank geeft twee keer duur adviesrapport

Ongelezen bericht door Obelix1 »

witte angora schreef:
06 jun 2019 21:02
In plaats van een klacht indienen kun je ook om een goed gesprek vragen bij de Rabobank. Dikwijls bereik je daar meer mee.
Dat zou ik zeker als eerste doen, zie je de bank ook eens van binnen en neem het gesprek op.

marc1766
Berichten: 177
Lid geworden op: 12 apr 2010 16:08

Re: Rabobank geeft twee keer duur adviesrapport

Ongelezen bericht door marc1766 »

Er is maar 1 reactie waar ik wat mee kan, de rest kan of niet goed lezen, of willen niet snappen wat mijn vraag is, jammer dat op deze manier een vraag vervuild wordt van ruis

BL2
Berichten: 4792
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Rabobank geeft twee keer duur adviesrapport

Ongelezen bericht door BL2 »

Vind eigenlijk alle antwoorden wel goed en zeker on topic.
Je zou ook even kort kunnen uitleggen waar de Rabo de fout heeft gemaakt, dat is nu ook wat bedekt met ruis....

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Rabobank geeft twee keer duur adviesrapport

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Je zult moeten beginnen met een klacht in te dienen. Elke Rabobank is zelfstandig, dus je moet ter plaatse die klacht indienen. Daarna kun je naar het kifid.
https://www.kifid.nl/

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Rabobank geeft twee keer duur adviesrapport

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien mogen we iets meer weten over het probleem?

PeterMoonen
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 aug 2017 01:30
Contacteer:

Re: Rabobank geeft twee keer duur adviesrapport

Ongelezen bericht door PeterMoonen »

fonsflons schreef:
06 jun 2019 21:21
Bij mijn hypotheektraject is indertijd ook fout op fout gemaakt. Ik heb uiteindelijk mijn gehele provisie teruggekregen na een klacht bij de bank zelf (Rabo.)
Ik was wel een kennis van de directeur dus kan de klachtafhandeling wat beïnvloed hebben. Ik heb hem ook duidelijk over de situatie verteld.
Bij mij was er ook fout op fout gestapeld. Klacht ingediend en er werd gewoon niet gereageerd, maar uiteindelijk na een stuk of 5 brieven wel. Kwam bij de organisatie voor de behandeling van klachten en wat bleek, diegene die moeten oordelen zijn ook van een bank. Is dus NOOIT onafhankelijk. En bij jouw was het makkelijk. Vriendje van de directeur, dan is 1 plus 1 toch "3" Jij je geld terug want die Directeur heeft gewoon gezorgd dat je gelijk kreeg. Schrijft dus ook met 2 pennen. En de bank (andere burgers) betalen het gelag want die Directeur heeft jouw gewoon gelijk gegeven, BASTA. Ook slim dat je dit hier meld, haha. Heeft hij het WAT beinvloed en jij hebt jouw versie verteld en die was ???
Laatst gewijzigd door Radar op 17 jun 2019 17:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Taalgebruik aangepast.

PeterMoonen
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 aug 2017 01:30
Contacteer:

Re: Rabobank geeft twee keer duur adviesrapport

Ongelezen bericht door PeterMoonen »

Obelix1 schreef:
06 jun 2019 21:55
witte angora schreef:
06 jun 2019 21:02
In plaats van een klacht indienen kun je ook om een goed gesprek vragen bij de Rabobank. Dikwijls bereik je daar meer mee.
Dat zou ik zeker als eerste doen, zie je de bank ook eens van binnen en neem het gesprek op.
Heb ook gesprek bij de Rabo gehad en : NIKS !! Dus nonsens en heb dit bij meerdere banken meegemaakt met verschillende klachten en verder ben je wettelijk verplicht bij het opnemen dit aan de gesprekspartner te melden anders niets RECHTSGELDIG. Foutje bedankt. Als je iemand wat aanraadt moet je wel van de hoed en de rand weten, anders hou je je mond, geachte.

PeterMoonen
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 aug 2017 01:30
Contacteer:

Re: Rabobank geeft twee keer duur adviesrapport

Ongelezen bericht door PeterMoonen »

witte angora schreef:
06 jun 2019 21:02
In plaats van een klacht indienen kun je ook om een goed gesprek vragen bij de Rabobank. Dikwijls bereik je daar meer mee.
Ik weet niet wat jij van banken weet maar schijnbaar niet veel want elke bank geeft zich niet zomaar gewonnen met eigen juristen en veel meer geld en tijd, die je het heel lastig maken en je het liefst aan de praat blijven houden tot je het niet meer volhoudt. Dat is de enige realiteit. Banken zijn altijd en nooit anders alleen maar op je geld uit.
Laatst gewijzigd door Radar op 17 jun 2019 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Taalgebruik aangepast.

PeterMoonen
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 aug 2017 01:30
Contacteer:

Re: Rabobank geeft twee keer duur adviesrapport

Ongelezen bericht door PeterMoonen »

Lady1234 schreef:
06 jun 2019 20:58
En heeft die fiscalist dan ook verstand van hypotheken?

En hoelang geleden hebt u die adviezen gehad en opgevolgd?

Hoe u een klacht moet indienen? Schriftelijk en met redenen omkleed.
Het mogen wel duidelijk zijn dat een fiscalist in ieder geval meer verstand heeft van hypotheken dan jij. En waarom is het van belang wanneer die adviezen er waren.
Laatst gewijzigd door Radar op 17 jun 2019 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Taalgebruik aangepast.

Sassefras1968
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 mar 2018 11:51

Re: Rabobank geeft twee keer duur adviesrapport

Ongelezen bericht door Sassefras1968 »

PeterMoonen schreef:
07 jun 2019 01:24
Obelix1 schreef:
06 jun 2019 21:55
witte angora schreef:
06 jun 2019 21:02
In plaats van een klacht indienen kun je ook om een goed gesprek vragen bij de Rabobank. Dikwijls bereik je daar meer mee.
Dat zou ik zeker als eerste doen, zie je de bank ook eens van binnen en neem het gesprek op.
Heb ook gesprek bij de Rabo gehad en : NIKS !! Dus nonsens en heb dit bij meerdere banken meegemaakt met verschillende klachten en verder ben je wettelijk verplicht bij het opnemen dit aan de gesprekspartner te melden anders niets RECHTSGELDIG. Foutje bedankt. Als je iemand wat aanraadt moet je wel van de hoed en de rand weten, anders hou je je mond, geachte.
Onzin! Zolang je zelf deel neemt aan het gesprek kun je het gesprek gewoon opnemen zonder dat je je gesprekspartner daar van op de hoogte stelt. Het is dan ook gewoon rechtsgeldig. Je mag het alleen niet openbaar maken.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Rabobank geeft twee keer duur adviesrapport

Ongelezen bericht door kweenie »

marc1766 schreef:
06 jun 2019 20:47
Hoe kun je nu over dit het beste een klacht indienen bij de Rabobank?
Theotrucker geeft je het antwoord eigenlijk al. Dien een klacht in bij je lokale Rabobankorganisatie. Hebben zij geen of geen bevredigende reactie, dan kun je de klacht bij de Rabobank klachtendienst indienen. Ben je nog niet tevreden, dan kun je als derde stap een klacht bij het kifid indienen. Zo simpel is het.

Maar dit had je ook vrij simpel zelf kunnen opzoeken. Dus ik begrijp niet waarom je hiervoor een topic opent als je verder niet inhoudelijk op de problemen wilt ingaan.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Rabobank geeft twee keer duur adviesrapport

Ongelezen bericht door witte angora »

Goed Peter, ik begrijp dat je kwaad bent en dat je je frustratie op iedereen afreageert, met name op mensen die je proberen verder te helpen. Dan komt nu het enige juiste antwoord op je vraag.
marc1766 schreef:
06 jun 2019 20:47
.
Hoe kun je nu over dit het beste een klacht indienen bij de Rabobank?
Ga naar de website van de bank en zoek daar hoe en bij wie je een klacht in kunt dienen. Als je het niet kunt vinden: stuur een mail naar de bank met de vraag. Zij zijn degenen die jou het exacte antwoord kunnen geven.

Was dat nou zo moeilijk?

Anonieme posters op een forum werken niet bij de betreffende bank, en hebben dus geen inzage in hoe of wat. En: bij gebrek aan info hebben we ook geen inzage in het dossier of in de stappen die je inmiddels wel of niet gezet hebt.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Rabobank geeft twee keer duur adviesrapport

Ongelezen bericht door berndv »

PeterMoonen schreef:
07 jun 2019 01:24
verder ben je wettelijk verplicht bij het opnemen dit aan de gesprekspartner te melden anders niets RECHTSGELDIG. Foutje bedankt. Als je iemand wat aanraadt moet je wel van de hoed en de rand weten, anders hou je je mond, geachte.
Om te antwoorden in dezelfde stijl als dat je naar andere forumleden antwoord (waarschijnlijk jouw manier van communiceren, dus vast begrijpelijk voor je), wat breng jij een domme onzin. Voorals als je iemand probeert te verbeteren moet je wel zorgen dat je van de hoed en de rand weet, anders kan je beter gewoon je mond houden geachte.

Je bent als deelnemer van het gesprek vrij om het gesprek op te nemen zonder dat je de andere deelnemers van dit gesprek daarvan op de hoogte brengt. Je bent hoe dan ook gebonden aan de regels omtrent privacy voor het openbaar maken van de opname. Maar daar ben je ook aan gebonden als je de gesprekspartners wel op de hoogte brengt. Indien het tot een rechtszaak komt, is het aan de rechter om te oordelen of de opname wel of niet als bewijs gebruikt mag worden. Dit heeft niets met kennisgeving vooraf of achteraf te maken.

Wat wel strafbaar is, is het opnemen van een gesprek waarvan je geen deelnemer bent, dat valt namelijk onder afluisteren en is niet toegestaan.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Rabobank geeft twee keer duur adviesrapport

Ongelezen bericht door Moneyman »

marc1766 schreef:
06 jun 2019 23:56
Er is maar 1 reactie waar ik wat mee kan, de rest kan of niet goed lezen, of willen niet snappen wat mijn vraag is, jammer dat op deze manier een vraag vervuild wordt van ruis
Een goed antwoord begint met een goede vraag. Oftewel: verbeter je topic, stel een goede vraag...
PeterMoonen schreef:
07 jun 2019 01:13
Vriendje van de directeur, dan is 1 plus 1 toch "3" Jij je geld terug want die Directeur heeft gewoon gezorgd dat je gelijk kreeg. Schrijft dus ook met 2 pennen. En de bank (andere burgers) betalen het gelag want die Directeur heeft jouw gewoon gelijk gegeven, BASTA. Ook slim dat je dit hier meld, haha, wat ben je dom. Heeft hij het WAT beinvloed en jij hebt jouw versie verteld en die was ???
Ga je altijd zo uit van aannames? Dan ben ik benieuwd hoe hard die "ontzettend grote blunder" van je nu eigenlijk is...
PeterMoonen schreef:
07 jun 2019 01:24
Dus nonsens en heb dit bij meerdere banken meegemaakt met verschillende klachten en verder ben je wettelijk verplicht bij het opnemen dit aan de gesprekspartner te melden anders niets RECHTSGELDIG. Foutje bedankt. Als je iemand wat aanraadt moet je wel van de hoed en de rand weten, anders hou je je mond, geachte.
Als je je eigen stelregel volgt, zou het heel stil worden hier. Je vertelt onzin. Een gesprek waaraan je deelneemt, mag je gewoon opnemen.
En meerdere klachten bij meerdere banken? Ik zie een patroon. Misschien ook eens in de spiegel kijken?
PeterMoonen schreef:
07 jun 2019 01:38
Alles wat met GELD te maken heeft betekend LEGALE MAFFIA. :evil:
Aha. Jij doet niets met geld. begrijp ik?
Theotrucker schreef:
07 jun 2019 07:20
PeterMoonen, wil je hier ff met elk forumlid persoonlijk komen afrekenen? Het lijkt wel een hetze.
Inderdaad. Ik snap wel waarom dat "goede gesprek" niet zo goed bleek te zijn...

@PeterMoonen: veel succes in je strijd. Tip: kijk eerst eens naar je eigen inbreng in de situatie voordat je vol in de aanval gaat. Dikke kans dat je veel meer bereikt dan met je huidige houding.

Gesloten