LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rabobank Klachten

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Willem2

Rabobank Klachten

Ongelezen bericht door Willem2 »

Ik lees net verschillende klachten van klanten van de Rabobank. Het zijn er teveel om op te reageren. Ik werk zelf bij de Rabobank en schrik van deze reacties. Jammer dat zoveel mensen ontevreden zijn over 'mijn' bank!
Wel zie ik er veel klachten tussen staan die m.i. niet terecht zijn. Men denkt dat de bank alles maar moet pikken van klanten. En dat het betalingsverkeer gratis moet zijn terwijl het de bank zelf gigantisch veel geld kost.
Zijn er nog meer klachten? Dan wil ik daar graag op reageren!

Mo2506

Re: Rabobank Klachten

Ongelezen bericht door Mo2506 »

Heb zelf ook een aantal jaren bij de Rabo gewerkt en als medewerker (clientadviseur) had ik het zelf keer op keer moeten ondervinden in levende lijfe. Ik vond en vind de stortingsapparaten in enkele belangrijke opzichten tekortschieten. Zo raakt het te snel vol en is er maar al te vaak sprake van storing, waardoor ik op eentonige wijze vaak de klanten moest teleurstellen en verwijzen naar andere kantoren (als daar zich ook niet dezelfde problemen voordoen) of vragen morgen nog een keer langs te komen, want dan is het geleegd of gemaakt. Kan mij heel goed voorstellen dat mensen daar gek van werden, kom je als klant eindelijk geld brengen, is het nog niet goed. Dit gevoel krijgen ze dan en terecht vind ik.

Heggel

Re: Rabobank Klachten

Ongelezen bericht door Heggel »

Ik kan wel een heel boekje met klachten schrijven over de Rabo. In de reclame zegt men dat het niet geheel draait om het maken van winst! Nou, daar gaat het dus wel om, en alleen maar om de winst. Zaken als klantvriendelijkheid, starre houding, niet luisteren naar opbouwende kritiek, sluiten van kantoren, slechte bereikbaarheid van kantoren na werktijd (= avondopenstelling), het weghalen van spreekruimtes zodat zaken aan de balie moeten worden besproken, onterecht afschrijven van bedragen en dan nog moeilijk doen, etc. , zijn allemaal een gevolg van de wil om meer winst te halen. Zonder exact te weten wat de winst van de Rabo was, als ik deze vergelijk met bijv. ABN Amro (miljardenwinst, ook na afschrijving dubieuze leningen) dan is het toch niet belangrijk of het betalingsverkeer veel geld kost! Hoeveel geld wil je als bank verdienen, en waar is de service gebleven. Veel banken hanteren nog een of andere vorm van valutering, of geen rente meer over de betaalrekening. De bank is een dienstverlenende instelling, maar is meer een winstgevende instelling geworden. De opmerking dat je dan overstapt is natuurlijk onzin, daar alle banken volgens dezelfde principes werken, een samenwerkingsverband hebben en nog steeds tegenwerken dat je het rekeningnummer kan meenemen. Dat wordt dan een doffe ellende om van bank te wisselen.

studex
Berichten: 185
Lid geworden op: 09 jul 2004 19:35

Re: Rabobank Klachten

Ongelezen bericht door studex »

Ja, ik heb een klacht.
Al jaren ben ik klant van de rabobank,nooit problemen gehad.
Maar nu ik getrouwd bent en momenteel in de ww zit,is dit wel een financiele tegenslag voor mij,maar hebben wel 2 inkomen.
Dus maandelijks komt er wel geld binnen.
Maar wat bleek nou, de bank heeft alle automatische incasso laten blokkeren zonder medeweten en wij worden geconfronteerd met incassoburo of aanmaningen.
De bank kan het ook niet hebben dat wij in het ` rood ` staan, integendeel wat binnen komt gaat weer naar de bank natuurlijk.
Waarom moeiilijk doen als het makkelijk kan??
IK ga me beklagen bij de geschillen commissie en ik stel mijn advocaat op de hoogte en stel een vergoeding van de bank voor.
Rabobank??
Prullenbank!

Lucifer

Re: Rabobank Klachten

Ongelezen bericht door Lucifer »

De rafaisen boerenleenbank is de slechtste bank van nederland.echte boeren zakkenvullers.ga zsm naar een andere bank!LUCIFER!

Willem2

Re: Rabobank Klachten

Ongelezen bericht door Willem2 »

Graag wil ik reageren op de klacht Studex.
Op het moment dat iemand ongeoorloofd rood staat (dit houdt in dat de roodstand de kredietlimiet overschrijdt) wordt je gewaarschuwd d.m.v. een brief. Hierin wordt verzocht om dit aan te vullen zodat je weer binnen de limiet valt. Ook staat in die brief dat wanneer je denkt dat dit niet lukt je wordt contact met de bank op kunt nemen om te kijken naar de mogelijkheden (evt. kredietverhoging).
In de brief wordt vermeld dat als er op een bepaalde datum geen verbetering is de evt. creditcard wordt geblokkeerd en de automatische incasso's worden stopgezet. Dit om te voorkomen dat de roodstand nog meer oploopt.
Als je nog verder in dit traject komt zonder contact met de bank op te nemen zal er een deurwaarder ingeschakeld worden.

Hiermee wil ik aangeven dat de Rabobank niks zomaar doet, zonder de rekeninghouder in kennis te stellen.
Als jij beweert geen brieven te ontvangen zou ik mijn adres eens controlern bij de bank.

Ik vind dit zelf een onterechte klacht en geef je geen enkele kans bij de geschillencommissie.

Sommige mensen denken dat zij alles mogen bij een bank. Een bank is echter geen filantropische instelling!

Groeten, Willem2

studex
Berichten: 185
Lid geworden op: 09 jul 2004 19:35

Re: Rabobank Klachten

Ongelezen bericht door studex »

Beste Willem2

Hartelijk dank voor je reactie.
Ten eerste komt er maandelijks geld binnen, ook al heb ik geen krediet op mijn betaalrekening,de bank laat die automatische incasso niet toe.
Zonder dat de bank met mij naar een oplossing zoekt,dan doet de bank dit: het stopzetten van automatische incasso.
De bank kan mijn rug op,want ik ben al overgestapt naar een andere bank.

Maar alvast bedankt voor je reactie en toelichting.

M. vr. Gr.

Studex.

Gast

Re: Rabobank Klachten

Ongelezen bericht door Gast »

Het zou bij het vermelden van ene klacht ook heel zinvol zijn om aan te geven om welke rabobankvestiging/cooperatie het gaat. Aangezien elke cooperatie geheel zelfstandig is en grotendeels haar eigen beleid bepaald is het niet eerlijk om alle kantoren in een kwaad daglicht te stellen. De rabo zit niet in elkaar zoals een ABN waarbij wel alle vestigingen gelijk zijn en 1 grote club.

DJV

Re: Rabobank Klachten

Ongelezen bericht door DJV »

Automatische incasso worden bij de rabobank niet als zodanig aangemerkt. Het is mij nu al twee keer gebeurt dat de bank automatische incasso's niet uitvoerd terwijl er wel voldoende saldo aanwezig is. omdat ik veel in het buitenland zit en ook voor langere periodes. (ik ben chauffeur) kan ik niet altijd gelijk mijn bankzaken controleren. de eerste keer bleek ik een half jaar lang onverzekerd rond te lopen voor ik er achter kwam. Geen prettig idee. Deze keer is er geen enkele incasso van mijn rekening afgegaan, waardoor ik nu met torenhoge incasso kosten zit. Als dit de bank is waarmee ze op tv adverteren vind ik dit zware misleiding van klanten en potentiele klanten.

BERTELS

Re: Rabobank Klachten

Ongelezen bericht door BERTELS »

beste willem2, ik hoop dat je ook een reactie geeft op mijn (kleine) klacht.

Ik heb een zakelijke hypotheek op mijn winkelpand + bovenwoning afgesloten bij de rabobank, in 2000. Ik heb gekozen om de rente maar 1 jaar vast te zetten. na een jaar kreeg ik weer een nieuwe aanbieding. ik heb de hypotheek steeds 1 jaar vast gezet en ben daarmee gunstig uitgekomen. zo ook afgelopen april, weer 1 jaar vastgezet tot april 2005. Toen ik de rente berekening ging controleren kwam ik tot de conclusie dat ik iets teveel rente betaal.
wat wil nu het geval, de rabobank heeft een andere manier van bereken bedacht. eerder was het zo dat voor de renteberekening werd uit gegaan van 1 jaar heeft 360 dagen en een maand heeft 30 dagen.

Volgens de nieuwe berekening heeft januari 31 dagen, februari 29 etc.
op zich terecht, maar voor het gemak hebben ze het jaar op 360 dagen gelaten. dus betaal je per jaar 6 dagen rente teveel. Op zich niet zo'n ramp, maar kost me toch ongeveer 200 euro per jaar..... Ik heb hierover geklaagd bij de bank, en rekentechnisch gezien had ik gelijk, maar had wel mijn handtekening gezet onder hun berekening (kleine lettertjes) Deze lees ik niet elk jaar helemaal door, lijkt me vanzelfsprekend dat de manier van bereken niet zomaar wordt veranderd. Maar ja, een creatieve manier van de rabobank om extra inkomsten te genereren. April 2005 krijg ik een nieuwe offerte, en dan zal ik de medewerker van de bank dit voorleggen.

alvast bedankt voor de reactie (s)

Ex ondernemer.

Re: Rabobank Klachten

Ongelezen bericht door Ex ondernemer. »

Laat ik hier even melden dat ik al 40 jaar klant ben bij de RABO, en dat de laatste jaren de service en een beetje medewerking bij RABO naar mijn ervaringen tot het nulpunt zijn gedaald! Volgende week ga ik dan ook even naar het Hoofdkantoor in Den Haag om mijn grieven te spuien en tevens al mijn rekeningen ga beëindigen. Dat een bank geen filantropische instelling is, is mij bekend, maar dat rekeningen niet op tijd worden betaald, ook als er voldoende saldo is, dat is bij mij in het verkeerde keelgat geschoten. Ook bij de overgang naar de euro was het een puinhoop, maar dit is bij een grote toeloop ook onvermijdelijk. Om eenvoudige kasstortingen te doen heb ik echt soms 3 dagen moeten leuren en ben de halve stad door geweest wat enorm veel tijd kostte en daarna werden de betalingen gestorneerd omdat er slechts één hele gulden te weinig was! Gevolg was dan ook een belasting naheffing van 950Euro! wat dus weer verdient moet worden, waar dan ook weer 19% extra BTW over moet worden betaald dus op die ene gulden tekort heb ik bijna 3000 gulden moeten inleveren! Ik zat zwaar in de problemen en toen de order kwam waar je als klein ondernemer op zit te wachten en waar je dan mee verder komt, dan kan je van de RABO bank BARSTEN! Ik had het zwart op wit van een groot bedrijf met vestigingen door het gehele land, dus geen kleine jongen, en ik kreeg nul op rekest! De order is dat ook gewoon in de prullenbak verdwenen en daar ben ik nog steeds dood ziek van! We praten wel over een bedrag van FL 53000= met een contract van FL 15000= per jaar. Mijn financieel adviseur is ook nog naar de bank gegaan en kwam er met ruzie weer vandaan. Hij zelf doet financieringen, hypotheken, verzekeringen, dus als hij zegt dat het dat het een mooie order is, dan is het ook zo! Zelf kon hij, want dat had ik gevraagd omdat de bank nee had gezegd, mij de gevraagde FL 19000 voor de uitvoering van de order niet geven en daarom is hij naar mijn bankfiliaal gegaan. Om een lang verhaal nog langer te maken, heeft hij het geprobeerd bij ander financiers o.a. Aegon. Maar intussen had ook, omdat de betalingen door de bank niet correct werden uitgevoerd, een registratie bij de BKR plaats gevonden, dus kon ik het helemaal wel schudden. Ik heb gesmeekt of het toch mogelijk was om voor 3 maanden dit crediet te verstrekken omdat dit voor het overleven noodzakelijk was, doch kreeg ik als antwoord: Meneer wij gaan natuurlijk geen kredieten verschaffen aan een bedrijf dat bijna dag en nacht moet draaien om een normaal salaris te verdienen. Dit was echt een klap recht in mijn gezicht omdat ik altijd hard heb moeten en willen werken voor mijn geld. Altijd eerlijk zaken gedaan nooit iemand bedonderd en dan krijg je deze behandeling. Sorry, hier heb ik geen goed woord voor over. In ons bedrijf zijn de marges klein en ik hoef geen tonnen per jaar te verdienden, dat is trouwens onmogelijk omdat het met twee handjes verdient moet worden. Als iemand op een eerlijke manier met 10 Euro investering een millioen kan binnen halen, dan mag hij dat voor komen doen dan doe ik het wel na! Het gevolg van dit alles is geweest dat na 3 inbraken in 2 maanden tijd alle reserves op waren en ik de zaak heb gesloten. Aangezien ik toch 65 werd had ik er ook nog schoon genoeg van en daarna heb ik alle voorzieningen voor mijn oude dag, waar 45 jaar aan betaald is ook nog tot op de laatste cent aan boetes, incasso's en de belastingen weer kunnen inleveren. Was ik maar ASOCIAAL geweest, dan had ik het nu beter. Zo en dat wilde ik even kwijt!

Een zeer gefrustreerde EX RABO klant.

NAK

Re: Rabobank Klachten

Ongelezen bericht door NAK »

Dit bericht is speciaal voor Willem2.

Er is een heel bekend spreekwoord dat luid:

" WIENS BROOD MEN EET, DIENS WOORD MEN SPREEKT ".

Denk daar eens goed over na.

Gast

Re: Rabobank Klachten

Ongelezen bericht door Gast »

Nog zo'n uitdrukking:

Zolang de zon schijnt geven banken je een paraplu, maar bij de eerste drup regen die valt nemen ze je die paraplu meteen weer af...............

ptk1

Re: Rabobank Klachten

Ongelezen bericht door ptk1 »

Even iets over internetbankieren van de Rabobank:
De Rabobank beloofde al heel lang dat ze hun internetbankieren gaan optimaliseren om te voldoen aan de wereldwijde webstandaard. Probleem is namelijk dat ze het alleen gegarandeerd goed doen op recentere Microsoft Internet Explorer en niet op andere browsers, zoals Mozilla Firefox, Netscape of Opera. Dit terwijl de laatste 3 browsers zeker voldoen aan de wereldwijd afgesproken webstandaarden (w3c), terwijl Microsoft zijn eigen standaard nahoudt.
Als je kijkt op www.promozilla.org (http://www.promozilla.org/blacklist/details.y?id=61) waar meldingen gemaakt worden van websites die niet doen op Mozilla-browsers en dus niet voldoen aan de standaarden, zie je dat Rabobank al heel lang deze mensen aan het lijntje houdt. Niet erg netjes van hun en zo te zien proberen ze iedereen te dwingen om toch maar op Windows en Internet Explorer te gaan. Maar niet iedereen heeft Windows of Internet Explorer. Denk maar aan UNIX, Linux en Mac gebruikers!
Dat het beter kan bewijst SNS-bank die op webwereld.nl heeft aangegeven de w3c-standaard te ondersteunen.
Ik was eerst heel lang tevreden over de Rabobank, maar doordat ze mensen zo lang aan het lijntje houden getuigt dit niet van daadkracht en verkrampte inzichten. Is er een manier om de Rabobank te forceren om hun website om te bouwen, want dit hoeft echt geen 2 jaar lang te duren!

sjors79

Re: Rabobank Klachten

Ongelezen bericht door sjors79 »

mijn oma heeft haar rekeningen ook bij de rabobank. Alle kleinere vestigingen zijn inmiddels verdwenen en ze moet nu verplicht met de stadsbus naar de hoofdvestiging.(ze is 85 jaar) Dit is nog wel te doen, maar als ze dan aan de beurt is bij de balie zeggen ze: mevrouw als u geld op wilt nemen, moet u maar leren pinnen! Mijn oma heeft wel ergens zo'n pasje, maar in de keinere vestiging kon ze met een legitimatiebewijs en handtekening geld opnemen. Nu moet ze maar even leren pinnen... service :cry:

ellen123

Re: Rabobank Klachten

Ongelezen bericht door ellen123 »

Ik erger me bij de Rabobank aan het feit dat als huiseigenaren willen lenen (extra hypotheek) ze maar 3-5% rente hoeven te betalen (die ze ook nog eens terugkrijgen van de belasting) en wanneer huurders willen lenen ze minimaal 8,9% rente moeten betalen (die ze niet terug krijgen van de belasting). De huurders betalen het voordeel dat huiseigenaren krijgen. Als je dus graag van je schulden afwil, kun je het wel vergeten bij de bank die opgericht is door boeren (niet rijke mensen, toen).[Ik vind dit een asociaal beleid. :evil: [/i]

Gast

Re: Rabobank Klachten

Ongelezen bericht door Gast »

Even reageren op het vraag van Bertels over het feit dat de bank de hypotheekrente berekent basis van 360 dagen per jaar.

Enige tijd geleden deed zich dat ook voor bij maatwerkhypotheken voor vermogende klanten van de ABN AMRO. Deze heeft inmiddels de fout gecoriggeerd nadat iemand hierover een klacht had ingediend. Ik denk dat je een goede kans maakt.

Gast

Re: Rabobank Klachten

Ongelezen bericht door Gast »

Ik erger me bij de Rabobank aan het feit dat als huiseigenaren willen lenen (extra hypotheek) ze maar 3-5% rente hoeven te betalen (die ze ook nog eens terugkrijgen van de belasting) en wanneer huurders willen lenen ze minimaal 8,9% rente moeten betalen (die ze niet terug krijgen van de belasting). De huurders betalen het voordeel dat huiseigenaren krijgen. Als je dus graag van je schulden afwil, kun je het wel vergeten bij de bank die opgericht is door boeren (niet rijke mensen, toen).[Ik vind dit een asociaal beleid. [/i]
De rente die je voor een lening moet betalen is afhankelijk van het risico dat de bank loopt. Een huiseigenaar moet om deze lage rente te krijgen zijn huis onderzetten. Mocht hij op enig moment zijn lening niet meer af kunnen lossen dan kan de bank zijn huis laten verkopen. Van de opbrengst wordt de lening dan afgelost. Het risico voor de bank is dus een stuk kleiner.

Gast

Re: Rabobank Klachten

Ongelezen bericht door Gast »

:roll: Gek word ik van die RABObank.Wekelijks kan ik wel een klacht indienen.Bereikbaarheid,openingstijden,grof geld betalen voor een storting, zakelijke rekening kost ineens een fortuin zonder dat je er service voor krijgt etc,etc.
Deze week was bijv. mijn pas verlopen.Ik kwam erachter omdat ik niet op de site kon inloggen.Toen ik belde werd doodleuk verteld dat ze al een nieuwe pas hadden gestuurd.Nou ik heb niks gezien hoor!"De postbode laat u daarvoor tekenen" zei ze nog, "en anders wordt de pas teruggestuurd naar de bank en krijgt u bericht". Ook niet dus.Volgens die o zo vriendelijke medewerker zou alles worden opgelost. En jawel: enkele dagen later krijg ik mijn nieuwe pas....Per post.En denk je dat ik iets moet tekenen? Nee hoor, gewoon door de brievenbus!!!! En nu maar hopen dat die vorige pas niet in verkeerde handen is gevallen......
Zomaar overstappen is erg lastig aangezien ik ook nog zakelijk een rekening heb en dat een enorme administratieve rompslomp te weeg brengt..Helaas.

lars172

Re: Rabobank Klachten

Ongelezen bericht door lars172 »

Als ik dan ook een klacht mag spuien, het internetbankieren.

Het interesseert me weinig dat het niet aan de W3C standaard voldoet, daar werken we wel om heen maar het zou wat vaker feilloos mogen werken.
Het gebeurt niet zelden dat ik tot 3 keer moet inloggen waarna de overzichten nog niet goed weergegeven worden.
De ene keer krijg ik gewoon een leeg scherm, een volgende keer wordt alles getoond behalve de rekeninginfo.
Aangezien ik vrij veel transacties per dag doe is dit om moedeloos van te worden............. :( Verversen van het scherm kan ook niet, dan moet je weer opnieuw inloggen.

In het begin ging het wel goed dus het kan wel. Ik vraag me dan ook af of meer mensen hier last van hebben.
Aan de gebruikte apparatuur ligt het zeker weten niet! We hebben hier 3 systemen en het gebeurt op alle 3.
Proberen in te loggen op rustige tijden bied enige uitkomst maar ik weiger te accepteren dat ik alleen diep in de nacht normaal kan werken met internetbankieren!

Gesloten