LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rabobank pluspuntje

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
tonvanheel
Berichten: 109
Lid geworden op: 19 feb 2007 21:18

Rabobank pluspuntje

Ongelezen bericht door tonvanheel »

Het forum knapt uit zijn voegen met negatieve kritiek. Ik wil hier graag iets positiefs tegenover stellen.

Mijn vrouw maakt Euro 1000.- over van haar rekening aan iemand waaraan ze geld verschuldigd is. Per ongeluk tikt ze als bankrekening nummer van de begunstigde het mobiele telefoonnummer van die begunstigde in.
De volgende dag - Oudejaarsdag - denkt ze tijdens het uitlaten van de honden "****" en realiseert zich dat ze iets fout gedaan heeft. Thuisgekomen nageken en ja, inderdaad fout bankrekeningnr ingevuld.

Mailtje naar de Rabo gestuurd, keurig antwoord terug dat er 90% kans is dat het bankrekeningnr. niet bestaat, maar ze gaan het verder uitzoeken.
Paar dagen later mailtje terug dat ALS het nummer zou bestaan het een rekeningnr. van de Fortis bank zou zijn.

Diverse contacten Rabo/Fortis en het geld is netjes teruggestort op de rekening van mijn vrouw.

Ik zou haast zeggen "warme douche voor de Rabo"

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Rabobank pluspuntje

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Moet je ook even de vestigingsplaats van de betreffende Rabobank bij vermelden voor die warme douche.
Zijn allemaal relatief zelfstandige vestigingen.

tonvanheel
Berichten: 109
Lid geworden op: 19 feb 2007 21:18

Re: Rabobank pluspuntje

Ongelezen bericht door tonvanheel »

Rabo Vlaardingen

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Rabobank pluspuntje

Ongelezen bericht door SJZ »

Dus waarschijnlijk heeft zij betaald op een niet-bestaand nummer en is dat geld dus teruggestort, zoals dat altijd bij alle banken gaat. Daarvoor hoef je de bank niet eens te bellen. Dus een warme douche voor ALLE banken in Nederland.

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Rabobank pluspuntje

Ongelezen bericht door Consumentt »

Een bankrekeningnummer moet voldoen aan de 11-proef.
Het zou wel heel toevallig zijn dat het betreffende telefoonnummer aan de 11-proef voldoet, dus bij telebankieren zou het nummer bij voorbaat niet geaccepteerd moeten worden.
Bij schriftelijk overboeking klopt deze test natuurlijk ook niet.
Als de 11-proef toevallig wel klopt bij dat 06 nummer dan klopt de nummer-naam combinatie niet.

Dus deze bank verdient geen compliment, maar doet gewoon wat je van je bank moet kunnen verwachten: zorgvuldig handelen.

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Rabobank pluspuntje

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

maar doet gewoon wat je van je bank moet kunnen verwachten: zorgvuldig handelen
wat zou dat mooi zijn.......als alle instellingen en bedrijven zouden doen wat je van ze verwacht 8)

t'is triest maar de warme douche is hier op z'n plaats :shock:

Gesloten