Rabobank: stortingsbedrag onjuist, ervaringen gezocht

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Rabobank: stortingsbedrag onjuist, ervaringen gezocht

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En dat doet men dus niet, want dat valt niet onder de verantwoordelijkheid van dat bankfiliaal.

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Rabobank: stortingsbedrag onjuist, ervaringen gezocht

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

Lady1234 schreef:
19 apr 2021 00:25
En dat doet men dus niet, want dat valt niet onder de verantwoordelijkheid van dat bankfiliaal.
ja eens maar je mag toch verwachten dat ze meteen ingrijpen? Het laten aansudderen en niet direct checken is beetje lullig gezien de klant zn geld dagen kwijt is...of geheel verloren ziet gaan.

Ze kiezen zelf voor dat je naar die automaat moet. Je hebt geen andere keuze en als het dan misgaat is het dan fair om dat risico dus volledig bij de consument te leggen? Er zijn twee partijen betrokken en de consument betaalt voor de bankdiensten.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Rabobank: stortingsbedrag onjuist, ervaringen gezocht

Ongelezen bericht door kuklos »

v.h. schreef:
16 apr 2021 15:31
𝘞𝘪𝘫 𝘻𝘪𝘫𝘯 𝘰𝘱 𝘻𝘰𝘦𝘬 𝘯𝘢𝘢𝘳 𝘣𝘦𝘥𝘳𝘪𝘫𝘷𝘦𝘯 𝘰𝘧 𝘱𝘢𝘳𝘵𝘪𝘤𝘶𝘭𝘪𝘦𝘳𝘦𝘯 𝘥𝘪𝘦 𝘪𝘦𝘵𝘴 𝘴𝘰𝘰𝘳𝘵𝘨𝘦𝘭𝘪𝘫𝘬𝘴 𝘩𝘦𝘣𝘣𝘦𝘯 𝘮𝘦𝘦𝘨𝘦𝘮𝘢𝘢𝘬𝘵.
Dat je continu weigert te zeggen wie die "we" zijn, ondanks verschillende verzoeken doet je verzoek geen goed.
v.h. schreef:
16 apr 2021 15:31
Hierbij krijgt de klant de keuze om dit te accepteren door op "ja" of "nee" te drukken.
Dit valt de klant wel te verwijten, deze had op nee moeten drukken. Verder is dit een zaak van direct escaleren. De ICT van een bank mag nooit zo slecht zijn dan geen invoer een automatisch akkoord betekent. Ik kan me niet indenken dat ze dit zo ingeregeld hebben.
v.h. schreef:
16 apr 2021 15:31
Deze beelden mogen niet bekeken worden met als reden "Ik heb ze zelf bekeken en je ziet er niks op", ook vertelde de medewerker van de Rabobank “Computers maken geen fouten” en een andere medewerker zegt “Ook computers kunnen fouten maken”.
Zo'n Josti-antwoord heb ik ook ooit eens gehad, van een bankmedewerker. Ik heb dat mens bijna door de balie heengetrokken, maar kon me nog niet inhouden en heb zoveel stampij gemaakt dat de manager erbij kwam. En toen nog eens stampij lopen maken.
De medewerker van het bedrijf dat het geld heeft gestort had direct moeten eisen dat er een manager bij kwam.

Voor de rest lijkt dit me een zaak een advocaat in te schakelen.

v.h. schreef:
17 apr 2021 00:20
Die 30 seconden duren misschien lang als u kijkt naar uw seksleven, maar als ik geconfronteerd word met een machinefout van €1600,- dan zijn deze 30 seconden snel voorbij.
.........
De Rabobank heeft wellicht de zelfde simpele gedachten als u,
.........
Los daarvan heeft er niemand om uw mening gevraagd en zijn we op zoek naar vergelijkbare incidenten.
Doch als je zo reageert dan hoef je verder niet op hulp of mededogen te rekenen hier.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Rabobank: stortingsbedrag onjuist, ervaringen gezocht

Ongelezen bericht door Moneyman »

angel1978 schreef:
17 apr 2021 09:08
TS diskwalificeert zich behoorlijk door de manier van reageren. Hier kan wel een slotje op.
Eens.

Los daarvan vind ik, als het daadwerkelijk zo is dat de automaat een akkoord ziet in 30 seconden niet reageren, dat de bank daar volkomen fout zit. Juridisch is dat niet-reageren natuurlijk nooit gelijk aan een akkoord.

sake1987

Re: Rabobank: stortingsbedrag onjuist, ervaringen gezocht

Ongelezen bericht door sake1987 »

Dat de bank een tijdslot invoert lijkt mij logisch, omdat zoals hier al eerder is genoemd er misbruik kan worden gemaakt.
Dat dit vrij kort is, is volgens mij ook logisch want kijk maar eens naar de rij wachtende die soms bij een apparaat staat.
Als de bank geen onregelmatigheden bij telling aantreft, lijkt het mij logisch dat het klopt.
Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat de bank dit verzwijgt, (Zalm werkt niet voor de Rabobank) maar dat TS een telfout kan hebben gemaakt wordt niet genoemd.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Rabobank: stortingsbedrag onjuist, ervaringen gezocht

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik lees dat het storten € 4,50 kost plus € 0,06 per biljet. Dus ik vraag me af of de kosten ook minder zijn op de bankafrekening.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Rabobank: stortingsbedrag onjuist, ervaringen gezocht

Ongelezen bericht door moederslink »

StevieNL81 schreef:
17 apr 2021 11:11
v.h. schreef:
17 apr 2021 01:32
Volgens de veiligheidseisen van de Rabobank wordt geacht met twee personen te zijn wanneer je geld stort.
Dat maakt het logisch dat je je collega erbij roept bij een dergelijke melding.
Dan moet die persoon ook lekker naast je staan en niet verderop.
En dat is ook het punt : deze collega stond er niet bij , was zelf bezig met de daarnaast gelegen pinautomaat en moest zeer waarschijnlijk zijn eigen transactie nog eerst afhandelen. Logisch!
Voor je 3 x zucht zijn die 30 seconden voorbij.
U had direct op NEE zelf kunnen/ moeten drukken .

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Rabobank: stortingsbedrag onjuist, ervaringen gezocht

Ongelezen bericht door Moneyman »

sake1987 schreef:
19 apr 2021 10:57
Dat de bank een tijdslot invoert lijkt mij logisch, omdat zoals hier al eerder is genoemd er misbruik kan worden gemaakt. Dat dit vrij kort is, is volgens mij ook logisch want kijk maar eens naar de rij wachtende die soms bij een apparaat staat.
Die rij wachtenden zie ik vaak bij een pinautomaat, maar nooit bij een afstortautomaat. Maar dan nog is dat geen geldige reden waarom het niet maken van een keuze als een positieve keuze zou hebben te gelden.

sake1987

Re: Rabobank: stortingsbedrag onjuist, ervaringen gezocht

Ongelezen bericht door sake1987 »

Moneyman schreef:
19 apr 2021 13:34
sake1987 schreef:
19 apr 2021 10:57
Dat de bank een tijdslot invoert lijkt mij logisch, omdat zoals hier al eerder is genoemd er misbruik kan worden gemaakt. Dat dit vrij kort is, is volgens mij ook logisch want kijk maar eens naar de rij wachtende die soms bij een apparaat staat.
Die rij wachtenden zie ik vaak bij een pinautomaat, maar nooit bij een afstortautomaat. Maar dan nog is dat geen geldige reden waarom het niet maken van een keuze als een positieve keuze zou hebben te gelden.
Ik zie ze wel bij het afstortapparaat, maar als hij na 30 seconden stopt, betekent dat dan gelijk akkoord? of gebeurt dit uit veiligheid en wordt er verder niet gereclameerd wordt het dan pas als ja gezien?
En dan blijf ik nog met de vraag zitten, heeft TS zelf goed geteld.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Rabobank: stortingsbedrag onjuist, ervaringen gezocht

Ongelezen bericht door Lowieze »

Misschien zaten er valse biljetten tussen, die worden dan niet meegeteld 😉

Henk Terpstra
Berichten: 87
Lid geworden op: 28 jan 2010 19:19

Re: Rabobank: stortingsbedrag onjuist, ervaringen gezocht

Ongelezen bericht door Henk Terpstra »

Geen bank is p.d. ( per definitie) te vertrouwen. Mijn persoonlijke ervaring met met de Friesland bank is de minst ernstige.
Halen een trucje uit. Verkapitaliseren je rente niet. Rente op rente op gestorte spaar rente. Besparing 2,5 %. bank. Bijboeken kan niet meer ondanks mijn bewijs. Kosten 2500 euro mijnerzijds op een relatief klein bedrag. ING is erg. Maakt geen koopsom over. Erkent het eigen rente tarief niet van hun documentatie. SNS Drachten verwisseld stukken in de kluis. Een jaar later weten ze niet meer wie er gewerkt heeft. Let wel mensen vraag bewijs in driefout. En dan nog. Heb meer ervaring. Heb een stuk klaar voor de Fiod.
Voor de helderheid, je behoeft niet dom te zijn om hier in te trappen. Mijn bijbaan was financieel adviseur van een "klein" bureau.

P.s., wat D66 Kaag wil werkt omgekeerd. Een zeer betrouwbare partij. Om met Wim Kan te spreken Groet , Henk.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Rabobank: stortingsbedrag onjuist, ervaringen gezocht

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Er is altijd nog het Kifid met uw klachten.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Rabobank: stortingsbedrag onjuist, ervaringen gezocht

Ongelezen bericht door sylvesterb »

sake1987 schreef:
19 apr 2021 13:54
Moneyman schreef:
19 apr 2021 13:34
sake1987 schreef:
19 apr 2021 10:57
Dat de bank een tijdslot invoert lijkt mij logisch, omdat zoals hier al eerder is genoemd er misbruik kan worden gemaakt. Dat dit vrij kort is, is volgens mij ook logisch want kijk maar eens naar de rij wachtende die soms bij een apparaat staat.
Die rij wachtenden zie ik vaak bij een pinautomaat, maar nooit bij een afstortautomaat. Maar dan nog is dat geen geldige reden waarom het niet maken van een keuze als een positieve keuze zou hebben te gelden.
Ik zie ze wel bij het afstortapparaat, maar als hij na 30 seconden stopt, betekent dat dan gelijk akkoord? of gebeurt dit uit veiligheid en wordt er verder niet gereclameerd wordt het dan pas als ja gezien?
En dan blijf ik nog met de vraag zitten, heeft TS zelf goed geteld.
Snap niet dat mensen het niet logische vinden dat als je geen keuze maakt het apparaat het afhandelt als "Ja" wat TS schrijft dat in de log dan staat dat hun op "Ja" hebben gedrukt geloof ik weinig van.

De scenario "geen keus is nee" kan veel grotere gevolgen hebben, hadden we laatst een topic van iemand die stelde dat het geld door een derden uit het automaat was gehaald omdat er te snel was weggelopen.

J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Rabobank: stortingsbedrag onjuist, ervaringen gezocht

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Henk Terpstra schreef:
22 apr 2021 00:06
P.s., wat D66 Kaag wil werkt omgekeerd. Een zeer betrouwbare partij. Om met Wim Kan te spreken Groet , Henk.
D66 Kaag is inderdaad zeeeer betrouwbaar. Zou premier moeten worden of ceo bij een bank

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Rabobank: stortingsbedrag onjuist, ervaringen gezocht

Ongelezen bericht door Moneyman »

sylvesterb schreef:
22 apr 2021 08:09
Snap niet dat mensen het niet logische vinden dat als je geen keuze maakt het apparaat het afhandelt als "Ja" wat TS schrijft dat in de log dan staat dat hun op "Ja" hebben gedrukt geloof ik weinig van.

De scenario "geen keus is nee" kan veel grotere gevolgen hebben, hadden we laatst een topic van iemand die stelde dat het geld door een derden uit het automaat was gehaald omdat er te snel was weggelopen.
Geen keus is geen keus. Zo simpel is het wat mij betreft. Er zijn ook allerlei andere manieren om de aandacht op de openstaande transactie te vestigen (denk alleen maar aan de al vanaf het begin van de pinautomaten bestaande piep bij het niet uitnemen van de pas).

Bovendien is het niet maken van een keuze een (zelf veroorzaakt) risico voor de klant. Doordat de bank nu een keuze voor de klant maakt, krijgt de klant daar ineens een ander -en niet zelf gekozen- (bewijs)risico voor in de plaats.

v.h.
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 apr 2021 15:24

Re: Rabobank: stortingsbedrag onjuist, ervaringen gezocht

Ongelezen bericht door v.h. »

Beste allen,

Bedankt voor de feedback van de afgelopen dagen. Zoals enkele van jullie reageren is de reactie van mij niet geheel correct, wat wel correct is is de omschrijving van dit probleem en dat het gestorte bedrag vooraf 3x is geteld (zowel handmatig als machinaal met vals-gelddetectie). Het klopt zoals in de reacties al te lezen was, een collega was aan de linker automaat geld aan het storten, ik aan de rechter automaat. Het met zijn tweeën aanwezig zijn is enkel in verband met een eventuele beroving tot het moment van bereiken van de stortingsautomaat, in het bankgebouw is het niet noodzakelijk om met twee personen de transactie te doen. De betreffende automaten zijn naast elkaar gemonteerd met ertussen een scheidingswand, dit is de reden dat mijn collega tijdens zijn storting niet direct bij mijn automaat kon zijn.

Na meerdere telefoontjes(17) naar de Rabobank is het gelukt om morgenvroeg een afspraak te plannen, hierbij kunnen wij eindelijk de camerabeelden inzien waarop (wat de Rabobank zegt) wij de knop voor toestemming van het bedrag van de transactie accepteren.

Deze button hebben wij beide niet ingedrukt, zoals een lid van dit forum al aangaf is het ook ongebruikelijk dat het log waar de Rabobank zich op richt automatisch aangeeft ‘klant gaat akkoord met telling’, in een geval als dit had hier moeten staan ‘klant maakt geen keuze, automatisch akkoord’. Doordat het log aangeeft ‘klant gaat akkoord met telling’ geven medewerkers van de Rabobank aan dat wij handmatig de button ‘akkoord/ja’ hebben ingedrukt. Van deze programmeerfout hebben wij bewijs aan de hand van videobeelden.

Wij houden jullie op de hoogte over het verloop van het gesprek morgenvroeg.

Met vriendelijke groet

Gesloten