LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rabobank weigert mij een betaalrekening

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
mvans
Berichten: 109
Lid geworden op: 16 nov 2008 21:12

Re: Rabobank weigert mij een betaalrekening

Ongelezen bericht door mvans »

vakkiel schreef:@obarbank

Een betaalrekening kost een bank ca. € 80,-- per jaar. Denk aan bankpas, afschriften versturen en de administratie bijhouden.

Daarnaast nemen cliënten vaak meerdere keren per jaar contact op met de bank omdat de pas kapot is, ivm afschrijvingen enz.

Dit product kost de bank dus veel meer dan dat het oplevert. Word dit product gesloten naats producten die wel wat opleveren ( zoals verzekeringen ) dan is het geen probleem.

Vraagje: Je sluit een losse betaalrekening bij de Rabo en je laat de "mooie" producten elders lopen, waarom is dat ?
Maxima zou gezegd hebben Vakkiel is een beetje dom.
De Rabo is een BANK en geen verzekeraar, en al helemaal geen goede verzekeraar, maar dat is weer een hele andere discussie. Net zoals dat een verzekeraar geen bank is. Truste Vakkiel.

Mk
Berichten: 986
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Rabobank weigert mij een betaalrekening

Ongelezen bericht door Mk »

Noble schreef: Dat lees je niet goed, kijk gerust even terug in het topic... JA dat kost geld.

maar moet je dan selectief mensen gaan weigeren??
1.100,= mag nog een bankrekening.... 1.095,= niet meer,
daar verdienen banken niet GENOEG aan..

en daarna de grens gaan optrekken?? 1.500 mag nog.. 2.000 mag nog...
DENK even na....
Ik vraag me af waar ik over na moet denken. Ik denk niet dat de RABO selectief mensen weigert. Ze zullen wel een bepaalde grens hebben. En misschien willen ze wel helemaal geen klanten die alleen betaalrekening afnemen. Moeten ze helemaal zelf weten toch? Voor zover je het vergeten was zijn banken nog steeds gewoon bedrijven, zelfs de banken die eigendom zijn van de staat. Uiteindelijk moet er gewoon geld verdiend worden.

Dit gebeurde vroeger overigens ook al hoor (en dan heb ik het over minimaal 5 jaar geleden). Bankrekening openen bij de ABN AMRO? 'Wat voor voeding komt er op?' 'Oh alleen een uitkering, tja. Om een rekening te openen moet u een afspraak maken, als u nu direct een rekening nodig heeft kunt u beter even naar het postkantoor lopen om een girorekening te openen...'.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Rabobank weigert mij een betaalrekening

Ongelezen bericht door JtC »

Wel ja, ik hou het erop dat het maar duidelijk aangeeft waar wij als samenleving naar toe gaan. Het wordt er niet echt vrolijker op. Let maar op: op een gegeven moment is het zover dat geen ene bank nog rekeninghouders wil hebben waarvan het salaris in hun ogen niet "toereikend" is en dan moet de overheid bijspringen en kunnen deze mensen enkel en alleen een rekening openen met een convenant...

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: Rabobank weigert mij een betaalrekening

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Mk schreef: Ik denk niet dat de RABO selectief mensen weigert. Ze zullen wel een bepaalde grens hebben.
Dat doet de Rabo wel degelijk is mijn ervaring. Hun grens is een eenvoudige: indien niet wordt toegezegd dat alle financiele producten worden afgenomen via de Rabo, dan krijgt men ook geen betaalrekening (zelfs geen productfolder). De medewerkers op de kantoortjes in de boerengehuchtjes noemen het ook geen koppelverkoop, maar presenteren dat als 'het streven naar een totaalrelatie'.

yogi beer

Re: Rabobank weigert mij een betaalrekening

Ongelezen bericht door yogi beer »

Verschil is er nu eenmaal de boerenleenbank boert goed !

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Rabobank weigert mij een betaalrekening

Ongelezen bericht door JtC »

Wim2007 schreef:
Mk schreef: ..het streven naar een totaalrelatie'.
Mooi he, marketing...

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Rabobank weigert mij een betaalrekening

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik snap het punt van TS niet zo, eigenlijk, ik heb vorig jaar een rekening bij de Rabo geopend, heb een klein inkomen, maar het was allemaal geen probleem.

Verzekeringen heb ik bij de ANWB, dat weten ze, ook dat ik daar niet weg ga, en een spaarrekening is er niet...

Ik denk dat het per filiaal/regio verschilt hoe er om wordt gegaan met mensen die wat minder geld in het laatje brengen. En misschien lever ik in geld niet zoveel op, maar er bestaat ook nog mond-tot-mond reclame, en in dat opzicht zouden ze juist weer wel aan me kunnen verdienen. :wink:

Sponsoring kost immers ook alleen maar geld, maar levert via een omweg toch nog wel een hoop op.
boerengehuchtjes
Ik woon in een dorp met zo'n 20.000 inwoners, valt dat ook onder boerengehuchtjes? Of is dat weer net te groot?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Rabobank weigert mij een betaalrekening

Ongelezen bericht door kweenie »

Noble schreef:
Dat klopt, maar dan moet je er dus wel geld brengen. Deze klant heeft dat blijkbaar niet (net als de meeste mensen). Een betaalrekening waar elke maand 1200 euro uitkering op binnenkomt en 1200 euro weer vanaf gaat levert een bank echt geen moer op hoor.
Ja , en als je niet van diepvries spinazie houd,
dan lijden de supermarkt ketens verlies en zien ze je liever niet als klant,
want die vriezer kost wel een hoop aan energie kosten....

sorry, maar jij hebt het dus óók niet door waar het nu éigenlijk om gaat...

dus blijf je gewoon maar de banken napraten met... dat plastic kost geld...
Als je bij de supermarkt diepvries spinazie koopt, dan betaal je daarmee ook voor het stroomverbruik en alle andere kostenposten. Als je bij een bank een rekening hebt, dan betaal je met bv. de paskosten maar een gedeelte van de kosten. Want het gros van de particulieren wil bij banken nog steeds niet betalen voor de losse diensten. Een groot deel van de kosten moet daarom op ander producten (en op het beheerde geld) worden verdiend. Daarom zullen ze liever een klant hebben die ofwel veel producten afneemt, ofwel een hoog inkomen heeft.

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: Rabobank weigert mij een betaalrekening

Ongelezen bericht door elmo43 »

Als je bij de supermarkt diepvries spinazie koopt, dan betaal je daarmee ook voor het stroomverbruik en alle andere kostenposten
Denk niet dat het zo werkt dat ze dit door berekenen aan de klant, mocht dit wel zo zijn dan vangen ze dubbelop.
Want de stookkosten etc etc word van de winst af getrokken als zijnde gemaakte kosten, die dan weer aftrekbaar zijn.
En dat zou dus fraude betekenen, want alle kosten die je maakt als bedrijf zijnde kunnen afgetrokken worden van je winst.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Rabobank weigert mij een betaalrekening

Ongelezen bericht door JtC »

Fraude? Hoe kom je daar bij? Ik zie geen fraude in je voorbeeld. Als de bank zegt dat het bedrag dat jij als consument betaalt voor een bep. dienst of product valt onder de noemer stookkosten bijvoorbeeld, maar het is in werkelijkheid gewoon winst, dan is er geen haan die er naar kraait hoor. Het is hooguit verkooptechniek, meer niet. Zodra men stookkosten gaat opvoeren die men niet heeft gehad, dan praat je over fraude. Maar dat heeft met dit topic niks te maken. Een bank kan zoveel winst generen en vertellen dat dat komt door de kosten die er gemaakt worden, terwijl er misschien wel geen kosten zijn. Geen fraude, want er is belastingtechnisch niks aan de hand.

vakkiel
Berichten: 225
Lid geworden op: 02 mar 2008 20:32

Re: Rabobank weigert mij een betaalrekening

Ongelezen bericht door vakkiel »

@mvans
Wat een inteligente reactie sukkeltje... :lol:

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Rabobank weigert mij een betaalrekening

Ongelezen bericht door witte angora »

Maxima zou gezegd hebben Vakkiel is een beetje dom.
De Rabo is een BANK en geen verzekeraar, en al helemaal geen goede verzekeraar, maar dat is weer een hele andere discussie. Net zoals dat een verzekeraar geen bank is. Truste Vakkiel.
Je kunt anders bij de Rabobank wel verzekeringen van Interpolis afsluiten. Ik heb een paar weken geleden nog een gesprek van een uur gehad met een van de Rabomedewerkers die mij probeerde over te halen naar hen over te stappen. :wink:

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Rabobank weigert mij een betaalrekening

Ongelezen bericht door Noble »

es even denken....

de RABOBANK heeft liever GEEN klanten waar ze niet GOED aan kunnen verdienen.. ja??

Maar ze willen gerust een uur met je babbelen over een verzekering van hun...

dan moeten ze wel ERG veel aan je verdienen, met hún verzekering...


ik zou maar ergens anders gaan kijken... dan ben je hoogstwaarchijnlijk dus véél gunstiger uit.

mvans
Berichten: 109
Lid geworden op: 16 nov 2008 21:12

Re: Rabobank weigert mij een betaalrekening

Ongelezen bericht door mvans »

witte angora schreef:
Maxima zou gezegd hebben Vakkiel is een beetje dom.
De Rabo is een BANK en geen verzekeraar, en al helemaal geen goede verzekeraar, maar dat is weer een hele andere discussie. Net zoals dat een verzekeraar geen bank is. Truste Vakkiel.
Je kunt anders bij de Rabobank wel verzekeringen van Interpolis afsluiten. Ik heb een paar weken geleden nog een gesprek van een uur gehad met een van de Rabomedewerkers die mij probeerde over te halen naar hen over te stappen. :wink:
Maar daarmee is het nog steeds geen verzekeraar.
Men verkoopt er verzekeringen. Want van enige advisering is geen sprake.

mvans
Berichten: 109
Lid geworden op: 16 nov 2008 21:12

Re: Rabobank weigert mij een betaalrekening

Ongelezen bericht door mvans »

vakkiel schreef:@mvans
Wat een inteligente reactie sukkeltje... :lol:
In ieder geval zonder spelfouten en een stuk volwassener. :mrgreen:

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Rabobank weigert mij een betaalrekening

Ongelezen bericht door JtC »

:lol:

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Rabobank weigert mij een betaalrekening

Ongelezen bericht door witte angora »

Noble schreef:es even denken....

de RABOBANK heeft liever GEEN klanten waar ze niet GOED aan kunnen verdienen.. ja??

Maar ze willen gerust een uur met je babbelen over een verzekering van hun...

dan moeten ze wel ERG veel aan je verdienen, met hún verzekering...


ik zou maar ergens anders gaan kijken... dan ben je hoogstwaarchijnlijk dus véél gunstiger uit.
Ik blijf gewoon bij de ANWB, zit daar goed, dwz, tot nu toe geen klachten. Maar goed, men vroeg of ik een keertje langs wilde komen, en heb dat dus gedaan, waarna ik tot verdriet van de Rabo dus niet over wilde stappen. Ondanks de naderhand 'goedbedoelde' zachte dwang.

Wat je zegt was toen ook al mijn gedachte, hoeveel verdienen ze wel niet aan een simpele woonverzekering en een WA voor een auto van 20 jaar oud terwijl ik 16 of 17 schadevrije jaren heb, dus ook nog eens de maximale korting krijg.

Integendeel, ik heb de beste man het advies kunnen geven met zijn zorgverzekering (hij heeft de duurste tandartsverzekering van Interpolis) over te stappen naar de FBTO, immers, daar mag je bij de duurste tandartsverzekering maximaal 800 euro per jaar besteden, terwijl je tot dat bedrag 100% vergoed krijgt, in tegenstelling tot Interpolis waar je voor kronen toch behoorlijk bij mag betalen.

(Mocht iemand in de toekomst overigens op zoek zijn naar een dure tandartsverzekering vanwege kronen en dergelijke: FBTO is een van de zeer weinigen die iedereen accepteren, voor kronen en bruggen geldt alleen een wachttijd van 6 maanden. Vergoeding is voor alle behandelingen is dit jaar 100%, tot maximaal 800 euro per jaar dus voor de duurste versie, er is ook een mogelijkheid van een maximum van 200 euro, en van 400 euro.)

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Rabobank weigert mij een betaalrekening

Ongelezen bericht door Guardian72 »

vakkiel schreef:@obarbank

Een betaalrekening kost een bank ca. € 80,-- per jaar. Denk aan bankpas, afschriften versturen en de administratie bijhouden
En hier kan ik het toch niet mee eens zijn.
Ik heb een betaal en spaarrekening bij de rabo - maar krijg geen afschriften (wil ik die wel, kost dat extra).
Voor bankpas(sen) betaal ik ook (15 eur/kwartaal - 60 eur/jaar).

Administratie gaat bijna geheel via computers / internet (geen echte balie meer aanwezig).

Ja, dure gebouwen neerzetten of huren - en dan om de 2/3 jaar verbouwen - dat kost geld - maar daar vraag ik niet om.
Daarnaast werd mij daar een hypotheek geweigerd, terwijl de ING mij er een verstrekte - bijna zelfde voorwaarden - maar ja, salaris is niet boven de 4000 per maand bruto - dus voor rabo niet interessant.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Rabobank weigert mij een betaalrekening

Ongelezen bericht door kweenie »

Guardian72 schreef:Administratie gaat bijna geheel via computers / internet (geen echte balie meer aanwezig).
Gelukkig zijn computers voor de banken gratis en hoeven de mensen die software ontwikkelen voor bv. dat internetbankieren ook niet betaald te worden. En die vrijwilligers met wie je een gesprek hebt om een rekening te openen leven gelukkig ook van de lucht.
mvans schreef:
witte angora schreef:
Maxima zou gezegd hebben Vakkiel is een beetje dom.
De Rabo is een BANK en geen verzekeraar, en al helemaal geen goede verzekeraar, maar dat is weer een hele andere discussie. Net zoals dat een verzekeraar geen bank is. Truste Vakkiel.
Je kunt anders bij de Rabobank wel verzekeringen van Interpolis afsluiten. Ik heb een paar weken geleden nog een gesprek van een uur gehad met een van de Rabomedewerkers die mij probeerde over te halen naar hen over te stappen. :wink:
Maar daarmee is het nog steeds geen verzekeraar.
Men verkoopt er verzekeringen. Want van enige advisering is geen sprake.
Vakkiel beweert ook helemaal niet dat Rabo een verzekeraar is, dat is iets wat jij er zelf bij verzint. Vakkiel heeft het alleen over het afsluiten van verzekeringen via Rabo. Vakkiel zegt hier over:
vakkiel schreef:Dit product kost de bank dus veel meer dan dat het oplevert. Word dit product gesloten naats producten die wel wat opleveren ( zoals verzekeringen ) dan is het geen probleem.

Vraagje: Je sluit een losse betaalrekening bij de Rabo en je laat de "mooie" producten elders lopen, waarom is dat ?

Arjan de Boer
Berichten: 77
Lid geworden op: 04 mei 2009 09:53

Re: Rabobank weigert mij een betaalrekening

Ongelezen bericht door Arjan de Boer »

Banken moeten zich realiseren dat zij ook een maatschappelijke functie hebben. De adviseur van de betaalrekening krijgt opdracht van de leidinggevende, dus moet dit uitvoeren tenzij deze de consequenties hiervoor wil dragen. En dat willen bankmedewerkers niet met hun gouden wurgcontracten. Bij nieuwe klanten met een aanzienlijk grotere voeding op de rekening wordt dit niet standaard gevraagd omdat er dan een angst bestaat de rekening niet te kunnen openen. Banken behoren hun inkomsten en kosten te levelen. Bij klanten welke meer in het laatje brengen wordt door banken ook niet aangegeven dat de kosten omlaag gaan omdat de bank te veel verdiend.

Gesloten