LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rente RABO bank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Rente RABO bank

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U haalde de Consumentenbond aan. Boeit mij verder niet. Ja, sommige wetswijzigingen vallen voor mensen soms gunstig uit, en soms niet. Maar volgens mij is er echt geen wetswijziging (geweest) die een geldgever verplicht tijdens de looptijd een lagere rente te gaan berekenen, als daar geen voorwaarden over opgenomen zijn in het contract.

jonis
Berichten: 2741
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Rente RABO bank

Ongelezen bericht door jonis »

Lady1234 schreef:
03 feb 2020 21:40
U haalde de Consumentenbond aan. Boeit mij verder niet. Ja, sommige wetswijzigingen vallen voor mensen soms gunstig uit, en soms niet. Maar volgens mij is er echt geen wetswijziging (geweest) die een geldgever verplicht tijdens de looptijd een lagere rente te gaan berekenen, als daar geen voorwaarden over opgenomen zijn in het contract.
Leidraad (boete)rente.....En verder: wat niet is kan gewoon nog komen, voor alles is een eerste keer.

jonis
Berichten: 2741
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Rente RABO bank

Ongelezen bericht door jonis »

angel1978 schreef:
03 feb 2020 20:20


Ik vind het niet meer dan acceptabel dat als je iets afspreekt, dat je je daar dan ook aan houdt..
Afspraak is afspraak en idd.. lijkt me een beetje krom dat iedereen daar maar zonder meer vanaf lijkt te willen wijken.
Je 'pakt' 30 jaar rentevast omdat je zekerheid wil en die zekerheid werkt 2 kanten op.. Wil je geen zekerheid, maar durf je iets meer vrijheid te permiteren, dan kun je zonder problemen ook gewoon een variabele of 1 jaars rente vaststellen.. dan heb je ook elk jaar de vrijheid om die risico-opslag aan te laten passen als je dat afspreekt..

Zeer vreemd dat je blijkbaar vindt dat iemand gewoon doodleuk af kan wijken van iets dat ie heeft afgesproken.. Mag de bank dan ook gewoon de risico-opslag tussentijds verhogen als ze denken dat deze niet meer voldoet ( bijv. omdat het huis onder water is komen te staan )? Dat is dan ook acceptabel?

Je wordt gewoon achterhaalt door de keiharde realiteit:

https://www.ikbenfrits.nl/hypotheek/alg ... utomatisch

De enige die het eigenlijk gewoon niet doet is delta loyd, bij de rest zit alleen maar verschil tussen automatisch of erom vragen.
Zoals ik al eerder aangaf; niet op mij van toepassing bij rabo, heb nhg…..maar ts zou wel alles moeten nakijken voordat ze het over opslag heeft.
M.n. woningwaarde die bij Rabo bekend is; staat gewoon in haar internetbankieren.
Zo vreemd ben ik blijkbaar toch niet....

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Rente RABO bank

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ach ja, een site die aangeeft welke bank iets wel of niet doet. Fijn.

jonis
Berichten: 2741
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Rente RABO bank

Ongelezen bericht door jonis »

Lady1234 schreef:
03 feb 2020 23:51
Ach ja, een site die aangeeft welke bank iets wel of niet doet. Fijn.
Je kunt hem ook in je favorieten opslaan...

Irene van Houte
Berichten: 145
Lid geworden op: 21 jun 2018 10:04

Re: Rente RABO bank

Ongelezen bericht door Irene van Houte »

16again schreef:
01 feb 2020 10:01
Irene van Houte schreef:
01 feb 2020 09:48
Ik denk dat U een aflossing vrije hypotheek heeft.. De looptijd is oneindig..
Oneindig, als in: na 30 jaar stopt de hypotheek en wil de bank het geld terug
Vrienden van ons hebben een aflossing vrije hypotheek bij de Rabobank sinds 2005. (Dit op aanraden van de Rabobank om meer leefruimte te hebben) Zij maakte zicht nu ongerust, waren bang na pensionering, hoe dat zou gaan lopen. Na een opgenomen gesprek bevestigd de meneer van de Rabo bank dat er geen looptijd of jaren aan vast zaten. Het zou afgelost worden als het huis verkocht werd. Wilde zij bv een appartement kopen konden zij alsnog een nieuwe hypotheek krijgen...maar dan niet meer aflossing vrij. Het huis was voor een groot deel afgelost. Zij kochten het huis in 1992.

Gesloten